K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-01-2008, 16:27   #1
Whattodo
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2007
Indlæg: 250
Styrke: 17
Whattodo er ny på vejen
Kontanthjælp og §34

Jeg står og skal søge kontanthjælp, efter at have fået udbetalt sidste revalideringsydelse idag (jeg stoppede på studie).

Jeg bor sammen med min kæreste og vi er ikke gift. Jeg har så fået af vide at jeg kunne søge om ekstra "bolig-støtte" efter §34 til min dækning af husleje .. men idag har jeg så fået det modsatte af vide, at jeg ikke kan søge efter den § fordi at jeg bor sammen med min kæreste - forstår det så bare ikke helt, da vi jo ikke har forsørgerpligt overfor hinanden.

Nogen af jer som har erfaring med at søge efter §34, som kan fortælle hvordan det forgik, og om i kan sige hvilken af de to oplysninger som ikke er korrekte

Halvdelen af min indtægt når jeg kommer på kontanthjælp går til huslejen, så det er ikke uden betydning om jeg kan søge det eller ej.

..

iøvrigt, det med nedsættelse i kontanthjælp efter 6 mdr, er det alle som bliver ramt af det? .. jeg er 26, og diagnoseret med en psykiatisk sygdom(borderline) og skal til at søge om flex
Whattodo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2008, 16:31   #2
kitter
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-01 2008
Lokation: Assens
Indlæg: 95
Styrke: 17
kitter er ny på vejen
er du sikker på at du ikke skal forbi lægen og meldes syg

Jeg ville mene at du med en sygemelding grundet din sygdom er berettiget til sygedagpenge indtil du finder et flexjob..

Kitter
kitter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2008, 16:59   #3
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Kommunen SKAL af eget initiativ undersøge, om du er berettiget til §34.

Din kæreste og dig har IKKE gensidig forsørgerpligt. Det er noget vrøvl, men...

I skal deles om husleje, el, medielicens osv.

Dvs. at din andel af huslejen halveres, og så er det ikke sikkert, du er berettiget til §34.

Jeg kan desværre ikke hjælpe dig mere, men på www.ladk.dk kan du læse mere om bl.a. §34 osv.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2008, 17:01   #4
Whattodo
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2007
Indlæg: 250
Styrke: 17
Whattodo er ny på vejen
Jeg er ikke berettiget til sygedagpenge, da jeg ikke har arbejdet nok til at optjene det .. skal jo lige igennem møllen med om de i det hele taget til godkende mig til flex, før at jeg kan gøre noget som helst

Jeg er ´rask´ nok til at jeg ikke behøver at blive sygemeldt, jeg må bare erkende at min nedsatte arbejdsevne ikke går sammen med mit tid. studie .. og vil derfor søge flex, så jeg har en fremtid på arbejdsmarkedet, som jeg kan holde ud .. vil bare gerne igennem møllen så hurtigt som muligt, selv om jeg godt ved at det er utopi
Whattodo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2008, 17:03   #5
Systeminvalid
Slettet Bruger
 
Systeminvalids avatar
 
Tilmeldingsdato: 23-09 2007
Indlæg: 44
Styrke: 17
Systeminvalid er ny på vejen
Grænsebeløbet for §34 i 2008 er 2400kr
http://www.bm.dk/sw23441.asp
Det der tæller med i §34 udover husleje, er varme og strøm og muligvis indboforsikring og licens, minus boligsikring.
Man må formode I deler udgifterne ligeligt. Så hvis din andel af udgifterne overstiger 2400kr er du berittiget til §34.

Sidst redigeret af Systeminvalid; 31-01-2008 kl. 17:06.
Systeminvalid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2008, 17:03   #6
Whattodo
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2007
Indlæg: 250
Styrke: 17
Whattodo er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af zuza Se meddelelser
Kommunen SKAL af eget initiativ undersøge, om du er berettiget til §34.

Din kæreste og dig har IKKE gensidig forsørgerpligt. Det er noget vrøvl, men...

I skal deles om husleje, el, medielicens osv.

Dvs. at din andel af huslejen halveres, og så er det ikke sikkert, du er berettiget til §34.

Jeg kan desværre ikke hjælpe dig mere, men på www.ladk.dk kan du læse mere om bl.a. §34 osv.

Jeg regner med at få udbetalt et sted imellem 6500-7000 kr .. vores husleje er på ca 7000 kr .. derfor ender jeg med at betale halvdelen af min kontanthjælp til husleje

Citat:
Oprindeligt indsendt af Systeminvalid Se meddelelser
Grænsebeløbet for §34 i 2008 er 2400kr
http://www.bm.dk/sw23441.asp
Det der tæller med i §34 udover husleje, er varme og strøm og muligvis indboforsikring og licens, minus boligsikring.
Man må formode I deler udgifterne ligeligt. Så hvis din andel af udgifterne overstiger 2400kr er du berittiget til §34.
Tak, så vil jeg da lige sørge for at gøre dem opmærksom på dette imorgen, og medtage alle informationerne om udgifterne

Hmm.. det er lidt ærgeligt, vi er de første der bor her, siden at det blev bygget - dvs der er ikke nogle varme/el tal fra tidligere beboere, så de har sat os lavt (alt for lavt), hvilket vi jo ikke kan gøre noget ved (vi sætter jo bare ekstra ind på vores budgetkonto) .. så det kommer nok til at bide os i røven, da de jo nok kun ser på aconto indbetalingerne og ikke om det er reelt .. men kommer ikke under grænsen af den årsag

Sidst redigeret af Webmaster; 06-09-2008 kl. 03:34. Årsag: 3 indlæg lige efter hinanden slået sammen til 1
Whattodo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2008, 17:16   #7
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Du kan altid bede om at få ændret a conto-betalingen for el.

Hvis du aflæser dit forbrug d.d. og får beregnet til årsforbrug, så kan de regulere det.

Varme kan nok ikke ændres.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2008, 17:18   #8
Whattodo
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2007
Indlæg: 250
Styrke: 17
Whattodo er ny på vejen
Hvad med vand, kan man også få ændret aconto indbetalingen? (vi betaler direkte til udlejer .. både varme og vand) El betaler vi seperat

Vi er fx sat til 100 kr til vand pr mdr .. vi er to voksne med vaskemaskine og opvaskemaskine ... det er jo hul i hovedet
Whattodo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2008, 17:19   #9
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Det ved jeg desværre intet om. Måske andre ved noget.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2008, 13:30   #10
Whattodo
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2007
Indlæg: 250
Styrke: 17
Whattodo er ny på vejen
Så har jeg søgt kontanthjælp og særlig støtte til bolig .. om jeg kan få noget støtte til bolig ved jeg endnu ikke .. nogen som kender det beløb, som er grænsen for hvornår man kan få noget ekstra? (jeg er "samlevende" .. egentlig noget mærkeligt noget at jeg kan blive ramt af at være samlevende, når der er gået 6 mdr - med hensyn til kontanthjælpsloft m.m. når enlige ikke bliver ramt så hårdt .. I mean, min kæreste skal jo ik forsørge mig eller det som ligner)

Anyways, hvis jeg intet får i særlig støtte, så er der nul kr til mad .. alle pengene går til faste udgifter bla. et studielån, overvejer dog at forsøge at få det anulleret, men nok svært når man sidder fast i systemet.
__________________________________________________ ______________

Forresten, hvilken match gruppe, bliver dem som søger flex oftest placeret i?

Sidst redigeret af Webmaster; 06-09-2008 kl. 03:35. Årsag: 2 indlæg lige efter hinanden lagt sammen til et
Whattodo er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension