K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-11-2012, 11:03   #31
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej MLT,

Jeg tror også at du har misforstået mit indlæg "lidt". Jeg syntes nemlig også at du bør forlænges iht. nr. 4 i §27. Jeg ved ikke om man SKAL være stationær på 4eren og derfor spørger jeg også hvad lægerne skriver i deres papirer.

Det er vigtigt hvad der er formuleret omkring din funktionsevne i daglig dagen, der som du klart beskriver er stærkt nedsat. Du driver allerede rov drift på dig selv nok i forvejen og det kender vi jo alle til.

En psykologs udtalelser vægter ikke meget i forhold til kommunens beslutnings grundlag, har du været ved en psykiater? Der burde blive lavet en psykiatrisk speciallægeerklæring på dig som beslutningsgrundlag i forhold til dine sdp.

Ps. Jeg blev i øvrigt selv sendt på et kursus ved Contra under mine sygedagpenge i 2007. Et stresshåndterings kursus, der gik ind på alt omkring angst, depression, stress osv. Der var en skøn læge med og han havde som han sagde ikke "værktøjskassen" med, men han fik mig faktisk til at indse at det ikke er det værd at halse efter et "normalt" liv når man ikke magter det og det var værd at indse. "Er det, det værd? At slide rundt i smerte? osv." Det var noget af det han sagde, lidt en øjenåbner for mig. Kommunen og min arbejdsgiver havde dog forventet, at jeg kom tilbage for fuld skrue efter kurset, der skulle løse alt med deres "værktøjskasse".
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.

Sidst redigeret af Enteneller; 11-11-2012 kl. 11:12.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2012, 12:10   #32
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej MTL

Du bør efter min mening følge Popaies råd og kontakte landsforeningen nu.

Kort vil jeg yderligere skrive:

at det jo som sådan kan være ligegyldigt efter, hvilken underprargaf du bliver forlænget. Det pålægger kommunen at finde den rigtige. men hvis det er sådan at kommunen ikke mener du umiddelbart hører til i kategorien fleks el. pension, dvs. § 27,stk. 1, 4, så ville det måske være smart, at pege på § 27, stk. 1, 2, som ikke peger direkte mod fleks el. pension, og ligeldes giver noget rum for uklarhed bortset fra tidsinterval.

I forhold til dine lægefaglige oplysninger du har givet her på tråden finder jeg også § 27, stk. 1, 2 mere relevant pga. det endnu virker usikkert om du på tid kan få det bedre helbredstilstand via flg. citater:

Citat:
Min speciallægeerklæring fra Psykiater som er skrevet for 1 år siden, siger : uarbejdsdygtig i alle erhverv. Måske muligt med tilbagevenden til arbejdsmarkedet med skåne/støtte eller andre foranstaltninger.

Min læge siger jeg ikke bliver så rask igen at jeg vil kunne arbejde på almindelige vilkår, Psykologen siger : ved det ikke endnu, der må gøres status om ½ år ( til april 2013)
Mine understregninger.

Det er væsentlig, at dine behandlende læger for en forlængelse efter denne paragraf kan udtale sig om du inden for de 39 uger kan forventes at gennemføre en afklaring.

På denne måde kan du holde § 27, stk. 1, 4 i behold, hvis det viser sig at du efter i 39 uger klart er enten til afklaring af fleks el. FP, og har brug for yderligere forlængelse til afklaring. Ligesom § 27, stk. 1, 2 måske er mere "spiselig" for kommunen pt.

Se mit tidl. indlæg og læs det nøje m. kursiv, som omhandler § 27, stk. 1, 2:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=18699

Og yderligere dette link:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=24520

Hvilket betyder, at hvis du er afklaret indenfor de 3 uger i forhold til fleks el. FP kan dette sagtens lade sig gøre efter denne paragraf.

Mange hilsner

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2012, 13:02   #33
MLT
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2012
Indlæg: 118
Styrke: 13
MLT er ny på vejen
Åhh i er SÅ søde, godt jeg fandt jer ! ... Og Enteneller ... Ja jeg misforstod det du skrev, jeg er meget bevidst om det ..undskyld




Dette er mailen jeg modtog fra min sagsbehandler :

" Hej Majbritt!

Som lovet af XXXXX i mailen herunder for nu 1 uge siden vil jeg lige orientere dig om status i din sygedagpengesag.

Jeg har forsøgt få klarhed over hvilke muligheder vi har for at iværksætte et nyt afklaringsforløb men endnu ikke fået besked om hvem der kan hjælpe til med dette.

Jeg forventer at kunne give dig en mere konkret besked i morgen fredag.

Du er naturligvis velkommen til at kontakte mig – både telefonisk og pr. mail. "



Kommunen har jo nu - efter jeg klagede telefonisk og pr mail til min sagsbehandler - sendt mig videre til anden aktør = Contra. Og jeg glæder mig ! ..

For jeg har gået sygemeldt snart 1 år- til januar, uden der er sket en dyt udover et sted jeg selv fandt....

Den erklæring/udtalelse jeg har fra Psykiateren er helt tilbage fra da jeg blev sygemeldt... eller 3 mdr efter ...der er ikke indhentet nogen ny, fra psykiater eller læge.

For 1 mdr siden indhentede hun fra Psykologen hvor jeg går i behandling 1 x ugentligt.

men i går slog jeg angst og ptsd op på "ask".. og det var nedtrykkende læsning , eller også er jeg bare fyldt op ...

Der stod nemlig en sag om medicinsk behandling- lægerne har forsøgt dette med mig, men det har ikke været rette løsning da det forværre min tilstand, så jeg har aldrig været på medicin i lange perioder ... kan jeg så "falde" på den ?

Jeg søger ikke førtids, jeg håber og ønsker en fleks ordning.

Men linket er her :

http://www.ast.dk/afgoerelser/princi...&h=True&page=1

Og forresten.. i henviser til Landsforeningen ... Hvilken og hvor slår jeg den op ?
MLT er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2012, 13:23   #34
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej MLT

Ang. fagforening, så er det din egen fagforenings hovedafdeling du skal finde. Google, ring til lokalafd. og få det oplyst.

Du bør ved henvisning til anden aktør og så kort før din varighedsbegrænsning være opmærksom på, at anden aktør ikke må træffe afgørelse om stop af SDP, se min tidl. tråd om reglerne for dette:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=24420

Mange hilsner

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2012, 15:33   #35
MLT
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2012
Indlæg: 118
Styrke: 13
MLT er ny på vejen
Ops, kom til at skrive mit svar et forkert sted og nu kan jeg ikke slette det :-/


Skriver det lige igen her- og det var under socialjura det stod

Tak Gunvor :-)

Fandt lige dette inde på dit sidste link

§ 28. Før udbetalingen af sygedagpenge kan ophøre på grund af varighedsbegrænsningen, jf. §§ 24 og 27, skal kommunen anvende arbejdsevnemetoden i form af beskrivelse, udvikling og vurdering af en persons arbejdsevne med henblik på at undersøge, om den sygemeldte er berettiget til revalidering, visitation til fleksjob eller førtidspension.

Der er ikke lavet nogen arbejdsevne undersøgelse på mig .... Så allerede her er jeg vel næsten berettiget til forlængelse ?

Ved ikke om Contra kan lave en arbejdsevne vudering på under 8 uger ? , For længere tid er der rent faktisk ikke til..

til jer alle herinde, i er Guld værd !
MLT er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2012, 17:37   #36
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej MLT,

Første vigtige råd herfra; Man skal aldrig begynde at læse om sine lidelser, he, he. Glemmer aldrig da jeg fik diagnosen "generaliseret angst" WHAT!!

Jeg måtte straks ringe til min psykolog og høre hvad det betød og der havde jeg haft den i noget tid allerede. En vikar for min daværende sagsbehandler spurgte på et kort møde hvor jeg alligevel var mødt op: "hvad er det du er bange for?". Efter flg. klagede jeg over det møde og bad om journal udskrift herfra.

Nå, men Contra laver absolut ingen arbejdsevne afklaring på dig og det bliver højst sandsynligt ikke lavet så længe du ikke er stationær!!

Hvad sagde din sagsbehandler om fredagen? At du skulle på contra? Her bliver man også lidt målt og vejet i reel forstand, dvs. helbredsundersøgt og der bliver lavet en konklusion på hvor i "feltet" omkring sdp. (i dit tilfælde formodentlig) man ligger.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2012, 18:33   #37
MLT
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2012
Indlæg: 118
Styrke: 13
MLT er ny på vejen
Æv ! Så forstår jeg ikke hvad jeg skal med Contra :/..

I fredags da jeg talte med hende , sagde hun at hun ville bede Contra om at komme hjem til mig, da hun ikke troede at deres egen job konsulent ville komme igang ned noget...

I mailen henviser hun endvidere til " et nyt afklarings forløb" .. Jeg har ikke været i nogen endnu ?! .. Så jeg troede det var et afklaringsforløb jeg blev henvist til...

Hvad mon så contra skal herhjemme hos mig ?

Jeg behøver ikke læse om mine diagnoser , har arbejdet i faget i 21 år , så jeg kender dem både fra faglige kilder men nu også fra egen krop... Så hvis de tror de kan trylle mig rask- så font med mig, jeg vil kun være lykkelig hvis jeg kunne få fjernet mine begrænsninger og mit ubehag fra kroppen

Enteneller... Hvad Gjorde / lavede Contra ned dig ? ...

Jeg har siddet og surfet rundt på deres hjemmeside, men ingen af deres forløb er noget jeg kan deltage i
MLT er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2012, 09:36   #38
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej MLT,

Contra afholdte et kursus for sygedagpenge og syge på kh. Her blev der talt om evt. hjælp fra fagforeningerne til ens situation, såvidt jeg husker var der en derfra der kom og holdte foredrag.

Derudover var der som nævnt en læge der kom og talte om stress, dep. og angst. Samt om hvornår det var på tide af man selv tog fat om til liv og helbred inden det blev "forsent". Vi havde så noget gruppearbejde og sådan.

Ligeledes blev vi helbredsundersøgt og der blev lavet en rapport på om vi var for tykke, tynde, levede sundt osv. Vi fik efter flg. en rapport der bl.a også udviste BMI.

Endeligt var man til samtale omkring forløbet og der blev lavet en endelig vurdering fra Contra parten om ens muligheder, indstilling osv. Den har så fulgt min sag ligesiden eller ligger i al fald heri og er som sådan også referet i min rp.

Det var så contra i al fald for 5 år siden i 2007 i Kbh. Min sagsbehandler så lyset med dem og det var da også meget godt, måske kunne det for mange blive en forløber til en egentlig arbejdsprøvning eller det kunne give en konklusion på at dette ville være omsonst??!
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2012, 09:46   #39
MLT
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2012
Indlæg: 118
Styrke: 13
MLT er ny på vejen
Jamen som udgangspunkt er jeg også positivt indstillet, jeg har bare ikke mulighed for at forlade byen og deltage i kurser- så skal de holde dem her...Og min sagbehandler VED jo at jeg ikke kan, hun ved jo at jeg heller ikke kan komme ned til hende eller deltage i kommunens sundhedspakke ...
MLT er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2012, 16:07   #40
MLT
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2012
Indlæg: 118
Styrke: 13
MLT er ny på vejen
Har lige hørt fra konsulenten i det andet aktørfirma, eller hvad i kalder dem ( i mit tilfælde er det Contra)

Hun ringede og sagde hun ville komme herhjem onsdag den 21/11, FORDI sagsbehandler havde oplyst hende om at FØRSTE møde skulle foregå i hjemmet... nej tænker jeg så... ALLE møder skal foregå her, jeg kan ikke selv køre efter det

HVIS nu , denne aktør "forlanger" at jeg skal køre til nærmeste store by for at deltage i deres forløb, kan jeg så nægte det ?

Jeg har ikke på egen hånd forladt vores by de sidste 6 år, selv psykologen bliver jeg kørt til af min mand :-/

Håber jeg en dag bliver så stærk i systemet at jeg kan vejlede og råde jer.... Lige nu vil jeg bare gerne være på forkant fordi jeg ikke ønsker at få det værre end jeg har det på nuværende tidspunkt.
MLT er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Udvalg ser på sygedagpengesystemet Reika Politik og Samfund 4 07-02-2012 14:51
Smidt ud af sygedagpengesystemet. doggerbanke66 Alt det andet 86 28-09-2011 11:03
Hurtig brug for vejledning og hjælp Lax Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 33 24-02-2011 16:16
Vejledning Erik Lybøl Dit og Dat 8 02-12-2008 20:22
Vejledning om arbejdsevne buster Et godt link! 2 27-04-2008 09:47




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension