K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-12-2010, 22:09   #31
tigerbia
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 23-12 2010
Indlæg: 225
Styrke: 14
tigerbia er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af LUM Se meddelelser
Det kommer and på, om det vurderes om man kan arbejde.

Der ligger en dom der siger at hvis man er for syg til at arbejde, men ikke kan få FP SKAL man tildeles fleks.

En dom, ikke bare en princip, men en dommer dom... gider ikke lede efter den lige nu, men den bliver kaldt Helsingør dommen.
Måske jeg er naiv, men hvordan kan man tildeles flexjob, hvis man er for syg til at arbejde?

iøvrigt er linket her tror jeg http://avisen.dk/syge-danskere-kan-f...ng_117054.aspx
tigerbia er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-12-2010, 22:50   #32
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Tigerbia.

Sikkert fordi kommunen for langt mere i refusion ved at tildele fleksjob.

Se evt. flg. tråd, hvor jeg har skrevet indlæg om netop dette: http://www.k10.dk/showthread.php?t=15915
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-12-2010, 12:01   #33
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af maybeline2you Se meddelelser
Hejsa E

Okay det var da en dejlig nyhed, at man ikke kan ha været på kontanthjælp for længe :-) Ja jeg har talt med h*n vedr dette i september, da jobplanen skulle revideres, da h*n mente at jeg da sagten kunne komme tilbage på det ordinære arbejdsmarked, blev det sammen med Sb indføjet, at h*n skulle indstille mig til en §18 men dette har vedkommende ikke gjort jfr. brev af 23 december 2010, hvori h*n beklager, ikke at ha været opmærksom på denne indføjelse og påstår at min sag ikke er belyst godt nok.

Der er intet der kan ellers skal afklares yderlig, det fremgår klokkeklart af de 8mdr. undersøgelser jeg har været igennem her i år 2010 og det fremgår tydeligt i disse lægelige papire, at rest arbejdsevne er mininal eller = 0

M2y

Ps.. det gør intet at du bruger min tråd til selv af få klarhed .. alle indput er velkommende
Hej M2y,

Jeg forstår ikke helt det du skriver med at din sagsbehandler (hvis det er ham du omtaler som h*n) først siger at du bliver klar til det ordinære arbejdsmarked og et par mdr. herefter siger at han vil indstille dig til ftp. iht. §18 ?

Hvad mangler der i din sag ? Dette syntes jeg at du bør få undersøgt inden du søger evt. søger ftp. iht. §17 på det foreliggende grundlag som Vovse også foreslår.

Spørgsmålet er hvor "tit" man kan søge §17 på det foreliggende grundlag ? Det ved Vovse måske også. Det ville jo være dumt at søge igen igen hvis du står lige på nippet til en §18 M2y !!

EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-12-2010, 12:19   #34
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
man kan søge en §17 lige så snart der er nye oplysninger i ens sag
når jeg er færdig i næste uge er alt klar og kunne faktisk søge en §17 igen
fordi alt er på plads i forhold til hvad afslaget lød på
men venter helt klart på en §18
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2011, 20:42   #35
maybeline2you
Afhængigheds tegn af K10
 
maybeline2yous avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-04 2010
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 356
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
maybeline2you er ny på vejen
[QUOTE=Enteneller;141717]Hej M2y,

Jeg forstår ikke helt det du skriver med at din sagsbehandler (hvis det er ham du omtaler som h*n) først siger at du bliver klar til det ordinære arbejdsmarked og et par mdr. herefter siger at han vil indstille dig til ftp. iht. §18 ?

Svar til E: Ja det er min beskæftigelsesmedarbejder jeg her taler om, der åbenbart hele tiden har ment, at jeg bare skulle tilbage til ordinært arbejde. uden min viden. Jeg har intet på skrift fra H*n det tilkendegiver dette. Og har kun været aktiveret med aktiv sygdomsopfølgning mhp. at få udarbejdet en ressourceprofil. Personen som skulle være behjælpelig med at udfylde denne, kunne ikke udarbejde den, da jeg ikke har noget arbejdsmarkedes perspektiv og det var denne person som gjorde mig opmærkson på min SB holdning til min sygdom og fortalte mig at flexjob eller Fp skulle jeg tale med min Sb om, da dette ikke var personens arbejdsområde. Derfor skulle jopplanen revideres da denne aktivering ikke kunne gennemføres og derfor blev der indføjet i jobplanen sammen med Sb, at h*n skulle indstille mig til Pension via § 18 og på h*n foranledning. Hvilket så ikke er sket, idet Sb beklageligvis ikke har læst min reviderede jobplan og åbentbart heller ikke kan huske, at det var det vi snakkede om på mødet Meeen Sb kan ikke snakke sig ud af "denne misforståelse" for hele samtalen er optaget på min diktafon


Der mangler ikke noget i min sag, andet end at Sb havde indeføjet sine bemærkninger og sendt indstllingen til kommunalbestyrelsen. Jeg har endnu ikke tænkt mig at søge en §17, da der efter min opfattelse, har været ALT!! for meget useriøst sagsbehandling vedr. min sag og dette skal der først ryddes op i, på et møde med Kommunens Folk

Jeg ved ikke hvor tit man kan søge FP, men det er der vel ikke nogen begrænsninger på

M2y som ønsker at skabe klarhed
__________________
"En person, som kan drive sig selv videre, når anstrengelserne bliver smertefulde, er den person, som vinder." @R

Billedet skal ses som en protest. Jeg er ikke "den lykkelige ejer" af en pitbull terrier, men jeg kan godt gå fra venlig skødehund til Aggrasiv Pitbull Terrier, på 0,5 og bide fra mig
maybeline2you er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2011, 20:48   #36
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Nej du kan søge lige så mange gang du vil, der skal bare være nye oplysninger i sagen
efter min §17 er der netop kommet orden i tingene
så hvis det ser helt håbløst ud og du er på kontanthjælp, så kan du jo søge
det sker der ikke noget ved
godt være du får afslag, men du får alså en begrundelse

Men synes du skulle prøve en gang til og indkalde til møde og får nogen af tingene på plads først
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2011, 20:59   #37
maybeline2you
Afhængigheds tegn af K10
 
maybeline2yous avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-04 2010
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 356
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
maybeline2you er ny på vejen
[QUOTE=MTVRV1;142499] Hejsa ..

Jeg kan godt se din pointe i at søge efter §17 for på denne måde at "tvinge " Sb/ kommunalbestyrelse til at oplyse, hvilke dokumenter der evt. mangler i min sag.

Men nu ligger landet sådan, at der IKKE!! kommer flere nye oplysninger omkring mig, som skal lægges i sagsmappen. Jeg er 100% færdigudredt af alle fagkyndige inden for mit sygdomsområde.

Vh. M2y
__________________
"En person, som kan drive sig selv videre, når anstrengelserne bliver smertefulde, er den person, som vinder." @R

Billedet skal ses som en protest. Jeg er ikke "den lykkelige ejer" af en pitbull terrier, men jeg kan godt gå fra venlig skødehund til Aggrasiv Pitbull Terrier, på 0,5 og bide fra mig
maybeline2you er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2011, 21:12   #38
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
det er netop det en §17 skal bruges til
hvis du mener der er nok dokumentation til pension og kommunen bare sylter din sag
hvis du får afslag skal de skrive hvad de synes som mangler
har jo selv lige været igennem hvad der manglede og har nu på skrift at jeg bliver indstillet på en §18

noget andet du kan gøre er at "true" din sagsbehandler i den forstand at der ikke er mere og komme efter og hvis hun ikke vil indstille dig, så har du tænkt dig og søge en §17 på det foreliggende
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2011, 21:18   #39
maybeline2you
Afhængigheds tegn af K10
 
maybeline2yous avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-04 2010
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 356
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
maybeline2you er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
det er netop det en §17 skal bruges til
hvis du mener der er nok dokumentation til pension og kommunen bare sylter din sag
hvis du får afslag skal de skrive hvad de synes som mangler
har jo selv lige været igennem hvad der manglede og har nu på skrift at jeg bliver indstillet på en §18

noget andet du kan gøre er at "true" din sagsbehandler i den forstand at der ikke er mere og komme efter og hvis hun ikke vil indstille dig, så har du tænkt dig og søge en §17 på det foreliggende
Det er ikke en fremgangsmåde jeg kan gøre brug af idet h*n allerede HAR medsendt ansøgninsskema til dette formål. Men også samtidigt har sagt at jeg skal være indstillet på at modtage et afslag, da jeg ikke opfylder betingelserne men "glemmer" at oplyse hvad det er jeg ikke opfylder, samt "glemmer" at vedlægge klagevejledning.


VH. M2y
__________________
"En person, som kan drive sig selv videre, når anstrengelserne bliver smertefulde, er den person, som vinder." @R

Billedet skal ses som en protest. Jeg er ikke "den lykkelige ejer" af en pitbull terrier, men jeg kan godt gå fra venlig skødehund til Aggrasiv Pitbull Terrier, på 0,5 og bide fra mig
maybeline2you er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2011, 22:09   #40
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Hvis din sagsbehandler ikke vil indstille til pension, det kan du faktisk ikke gøre noget ved
derfor en §17 hvor din sag ryger direkte til pensionnævn og så bedømmer de udfra hvad der ligger i din sag
du kan kun klage over et afslag på pension når et pensionnævn har set på sagen både en §17 og §18
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Afslag rose Alt det andet 6 08-02-2012 13:27
Afslag på førtidspension - Hjælp til afslag FTP ansøger Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 27-10-2011 12:36
bliver snart vanvittig afslag aflsag afslag mams Hjælpemidler til handicappede 36 11-07-2011 16:26
Afslag §34 pruttenQ34 Alt det andet 7 26-03-2009 10:28
Afslag velcro Alt det andet 10 19-08-2008 19:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension