K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-06-2008, 12:02   #1
velcro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2008
Indlæg: 331
Styrke: 16
velcro er ny på vejen
Afslag

Hej.

Jeg har netop modtaget afslag på min klagesag omkring merudgifter.

Jeg havde klaget over flere forhold, og udbedt mig en begrundelse for forskellige forhold.

I det svar jeg netop har modtaget, står der kort og godt at kommunen ikke har fundet grundlag for at ændre den oprindelige afgørelse. Sagen er nu sendt til Det Sociale Nævn.

I det oprindelige afslag var der bare anført at man ikke fandt at jeg var omfattet af personkredsen.

Jeg vil høre om der er nogen i dette forum, som ved om man kan kræve en uddybende begundelse for afslaget. Herunder de spørgsmål jeg har stillet i forbindelse med min klage.

Velcro.
velcro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-06-2008, 21:36   #2
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
De uddybende ting synes jeg, det sociale nævn må forklare. Husk at følge sagen tæt også i det sociale nævn.

Bed om aktindsigt i Det sociale nævn.

Står der noget i afslaget om, at du evt. kunne have fået det ansøgte efter en anden paragraf? Kommunen SKAL undersøge, om du evt. kan få hjælp efter andre love end kun en. Evt. om du kunne have fået hjælp ud fra en økonomisk betragtning.

Hvis du mener, at kommunen har underkendt din egen læges helbredsvurdering, som har betydning for, om du kommer under personkredsen, så skal det også med.

Jeg håber, andre kan give dig mere input.

Held og lykke med sagen.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2008, 21:41   #3
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Jeg tror, du måske kan få glæde af at læse denne rapport om merudgifter.

http://www.statsforvaltning.dk/Evere...Praksisund.pdf

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2008, 21:50   #4
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af velcro Se meddelelser
I det svar jeg netop har modtaget, står der kort og godt at kommunen ikke har fundet grundlag for at ændre den oprindelige afgørelse. Sagen er nu sendt til Det Sociale Nævn.

I det oprindelige afslag var der bare anført at man ikke fandt at jeg var omfattet af personkredsen.

Jeg vil høre om der er nogen i dette forum, som ved om man kan kræve en uddybende begundelse for afslaget. Herunder de spørgsmål jeg har stillet i forbindelse med min klage.

Velcro.
Hej
Mit foreslag er, at du kan ringe til den sagsbehandler, der har behandlet din sag og spørge hende/ham, om hvorfor de har givet afslag, og hvorfor de mener, du ikke er omfattet af personkredsen...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-06-2008, 13:31   #5
velcro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2008
Indlæg: 331
Styrke: 16
velcro er ny på vejen
Hej igen.
Tak for jeres svar.
Jeg har netop sendt en mail til borgerrådgiveren i København og forespurgt om jeg har mulighed eller ret til at få et mere udførligt svar/afslag. Jeg synes simpelthen det er for let blot at bruge vendingerne i loven og blot indføje et ikke. Jeg har brug for et fordi.....

Jeg ønsker ikke at ringe til socialrådgiveren. Min fremtidige kommunikation med hende bliver via et skriftligt medie. Jeg kan dokumentere at hun 3 gange nægter at indhente lægelige oplysninger til denne sag. (Faktisk er det 4 gange, men den ene gang er mundtlig). Hun har valgt at bruge lægelige oplysninger, som min læge har givet i en helt anden sammenhæng. Men faktum er at hun skal vide hvad min tilstand er uden medicin, og hvilken konsekvenser det vil få og det har hun ikke gjort.

Velcro.

Sidst redigeret af velcro; 09-06-2008 kl. 13:33.
velcro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-06-2008, 14:01   #6
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Lyder meget fint det med, at du har mailet til borgerrådgivningen.
Synes de er dygtige....
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2008, 14:45   #7
velcro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2008
Indlæg: 331
Styrke: 16
velcro er ny på vejen
Hej igen.

Så har jeg netop modtaget alle akter fra Det sociale nævn, angående min §100 ansøgning. Til min store overraskelse er min uddybende klage ikke med. Her er ellers alt det andet, kopi af mails etc. Og i selve journalen kan jeg heller ikke se at den uddybende klage står refereret. Kun at jeg har angivet at klage og at den endelige uddybende klage følger senere. Og senere er vel at mærke inden for tidsfristen på 4 uger.
Klog af skade har jeg selv afleveret den uddybende klage, og fået en kopi med stempel, hvor der står de har modtaget den. Så nu må jeg vist hellere sørge for at Det sociale nævn, får klagen til gennemlæsning.

Måske forklare det hvorfor jeg aldrig har fået svar på mine klagepunkter. Den endelige afgørelse er ellers truffet efter klagen blev indleveret.

Velcro.
velcro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2008, 14:27   #8
velcro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2008
Indlæg: 331
Styrke: 16
velcro er ny på vejen
Så har jeg fået svar fra det social nævn angående min klage over kommunens afgørelse i forbindelse med min §100 ansøgning.

Da jeg oprindeligt klagede over afgørelsen til kommunen, fulgte jeg den vedledning som socialministeret har udgivet om at klage. Ret hurtigt afleverede jeg en kort skrivelse, hvor jeg blot anførte at jeg ønske at klage, og at den uddybende klage ville komme senere. Jeg var nemlig ikke sikker på at jeg kunne overholde tidsfristen på 4 uger. Men det endte jeg med at gøre, og inden 4 ugers grænsen afleverede jeg en uddybende klage hos kommunen. Jeg afleverede den personligt, og fik en kopi af klagen med det samme, hvor der var påstemplet modtaget og dato.

Som anbefalet af zuza, valgte jeg at søge aktindsigt hos det social nævn. Fik derefter til sendt kopi af hele sagen. Til min store overraskelse var der ikke nogen kopi af min uddybende klage med i bunken. Så jeg sendte et lille brev tilbage til det social nævn, hvor jeg påpegede dette samt vedlagde en kopi af den uddybende klage.

I dag fik jeg som sagt afgørelsen fra det sociale nævn. Sagen er hjemvist til fornyet behandling. Årsagen er at der aldrig er taget stilling til mine klagepunkter i den uddybende klage, som det sociale nævn kun er blevet gjort bekendt med via mig, dette er faktisk også anført. Samtidig er det påpeget at jeg aldrig har gennemgået samtaleskemaet med sagsbehandleren og at der aldrig er udfyldt et aftaleskema.

Så det glæder åbenbart om at holde godt øje med sine sager, for mon jeg er den eneste der har oplevet at ikke alle sagsagter kommer videre til det sociale nævn, som derved ikke får det korrekte udgangsmateriale at vurdere udfra.

Velcro
velcro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2008, 14:46   #9
Den udstødte
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2008
Lokation: Vesthimmeland
Indlæg: 278
Styrke: 17
Den udstødte er ny på vejen
Godt gået Velcro!!!

Det beviser igen, at det godt kan betale sig at anke, samt at søge aktindsigt, så man selv ved hvad det er der foregår.

Kram til dig!

Den Udstødte
Den udstødte er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2008, 14:53   #10
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
den er da bare ti-fire velcro

sådan

til dig for din kampånd
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Evt afslag på FP maybeline2you Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 65 08-10-2012 13:35
Afslag rose Alt det andet 6 08-02-2012 13:27
Afslag på førtidspension - Hjælp til afslag FTP ansøger Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 27-10-2011 12:36
bliver snart vanvittig afslag aflsag afslag mams Hjælpemidler til handicappede 36 11-07-2011 16:26
Afslag §34 pruttenQ34 Alt det andet 7 26-03-2009 10:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:10.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension