K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-07-2008, 12:28   #31
lunamaria
Hjemmevant på K10
 
lunamarias avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2008
Lokation: kolding kommune
Indlæg: 259
Styrke: 17
lunamaria er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af zuza Se meddelelser
Det betyder, at afgørelsen er ugyldig, da det ikke kan udelukkes, at dit fremmøde kan have betydning.



https://www.retsinformation.dk/Forms...px?id=20625#K3



Ja så begynder jeg jo at tænke lidt...hvad er fornuftig og hvad er "at trække tiden ud " ?

Hvis nu jeg ville klage over afgørelsen :
Ville det evt ændre afgørelsen, selvom det er den arbejdsprøvning de vil have ?
Er afgørelsen så bare ugyldig og ender med det samme hvis den genoptages og så går der bare masser af tid og evt er alle mine andre oplysninger så forældet og jeg skal starte forfra..lægeerklæringer m.m.?
Kan jeg starte arbejdsprøvningen , som min sagsbehandler og mig er ved at arrangere ? eller .....
Hvad kunne jeg evt fortælle dem til sådan et møde ( som jeg jo ikke fik brev om )at de skal tænke over at : mine dagpenge ikke kunne forlænges da speciallæge erklæringen ikke tillod arbejdsprøvning - at jeg derfor kom på kontanthjælp og ej heller der kunne arbejdsprøves..men pension giver afslag da de vil have en frisk vurdering af min arbejds evne..paradoks..eller er det bare mig som er "fatsvag" ?

Ja og som i næsten alle oplever for tiden , så er min sagsbehandler på ferie..og afslaget var den 3.juli..hvad med fristen..

åh jeg har da vist masser af spørgsmål..

lunamaria er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-07-2008, 22:16   #32
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Næ, du er ikke fatsvag, men det er altså ikke til at svare på, for kommunerne er så forskellige.

Det er jo modstridende, hvis du både prøver at "forbedre din arbejdsevne" samtidig med, at du søger pension, som betyder, at du "ingen arbejdsevne har".

Og jo, kommuner er eksperter i at trække sager i langdrag, så om du så hopper på tungen, og hvis kommunen har besluttet at trække din sag ud, så er der ikke meget at gøre.


Uanset, hvad du klager over, så kan det ikke undgås, at sagen skal tjekkes igen, igen... og undgår du IKKE ventetid.

Afhængig af dit eget temperament, økonomi, længde på sagsbehandlingen indtil nu, må du vist selv afgøre, hvad du vælger.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2008, 00:29   #33
lunamaria
Hjemmevant på K10
 
lunamarias avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2008
Lokation: kolding kommune
Indlæg: 259
Styrke: 17
lunamaria er ny på vejen
zuza ja du har jo ret...ligemeget hvad man vælger...så.....ja jeg tror jeg vil baaaare være den jeg er , så kører det nok bedst...
Ja det var også dumt af mig.....det er jo også svært at svare på, da kommunerne ikke er til at gennemskue...ingen ved hvad de stræber efter..
Men tak alligevel
lunamaria er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2008, 08:48   #34
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
hej lunamaria

jeg har anket mit afslag på ftp. har skrevet i denne her tråd hvordan det foregår http://www.k10.dk/showthread.php?t=5436

tror så ikke det er helt almindligt så langtid min tager, den har taget 2 år end til nu denne sag
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-08-2008, 13:39   #35
lunamaria
Hjemmevant på K10
 
lunamarias avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2008
Lokation: kolding kommune
Indlæg: 259
Styrke: 17
lunamaria er ny på vejen
update

Min sags behandler sagde til vores sidste møde at jeg ikke skulle regne med at der ville ske noget nyt inden sidst i denne måned..og så kom der et brev fra Reva i dag ..Det er bare så dejlig at kunne stole på ens sagsbehandler..Nå men jeg skal møde op på Reva tirsdag kl 10...Panik panik..
Jeg ved godt at det nok skal gå og at min sagsbehandler vil være tilstede, men puh ha , bare tanken om at skulle være sammen med så mange mennesker og lyde og og ...
Jeg vil prøve på at falde lidt ned og tage mig en tur på biblioteket..der er der altid så dejlig stille og rolig..
Kan i have en god dag derude..
lunamaria er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-09-2008, 21:44   #36
lunamaria
Hjemmevant på K10
 
lunamarias avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2008
Lokation: kolding kommune
Indlæg: 259
Styrke: 17
lunamaria er ny på vejen
Så har jeg været til møde i dag..Jeg vil ikke gå i detaljer, da det bliver alt for meget..men det var en god oplevelse og jeg følte mig forstået og er rimelig sikker på at man ikke bliver "dolket"derude-mener at jeg ikke tror at de ikke holder ord..Men da jeg af natur er meget skeptisk, så tager jeg lige en dag ad gangen...
De foreslog at jeg kunne starte mandag, men jeg ville gerne satrte nu på fredag, så har jeg ligesom været der inden weekeenden og skal ikke tænke så meget....og kan slappe af i hovedet lørdag og søndag..tror jeg da nok..
Så til dem der står og skal til Reva i kolding..vær ikke bange...dem jeg har mødt er søde mennesker og indtil det modsatte forhåbentlig ikke viser sig, vil jeg være positiv og bare være den jeg er , så finder jeg også ud af hvad jeg kan og ikke kan..
lunamaria er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2008, 06:11   #37
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jamen det lyder da godt! Og rigtig god ide, at starte op en Fredag, så du lige kan sunde dig i weekenden, og nogenlunde ved hvad Mandagen bringer. Det er jo ofte uvidenheden der plager én.

Det skal nok gå, bare lyt til dig selv og de signaler du får fra krop og psyke. Og aldrig PRES dig selv til noget - det giver bagslag i sidste ende.

Pøj-pøj indtil videre.

.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-09-2008, 23:18   #38
lunamaria
Hjemmevant på K10
 
lunamarias avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2008
Lokation: kolding kommune
Indlæg: 259
Styrke: 17
lunamaria er ny på vejen
Åh hvor dejlig at der var en som kom med et par opmuntrende ord..tak for det..følte mig helt alene..
Ja jeg er lidt pyldret i dag...var meget træt efter mødet og også i dag..jeg har det ikke særlig godt med for mange indtryg på engang..og dem fik jeg jo masser af i tirsdags..
Nå men jeg starter i morgen og glæder mig selvom jeg er noget panik...
lunamaria er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-09-2008, 07:09   #39
Suncil
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Suncils avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2008
Lokation: midtjylland
Indlæg: 889
Styrke: 16
Suncil er ny på vejen
Hej Lunamarie

Vil lige give dig et

Skønt at starte en fredag så kan du slappe af i weekenden.

V.h Suncil
Suncil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-09-2008, 09:19   #40
Neurosmølf
Ved at flytte ind på K10
 
Neurosmølfs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2007
Indlæg: 553
Styrke: 19
Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10
Hej Lunamaria
Vil bare lige sige jeg tænker på Dig idag og håber dagen går godt.
Krydser fingre for det

mvh Nøvsen
Neurosmølf er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
forskel på afslag på pension kbh Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 14-06-2012 22:19
Ved afslag på pension. Enteneller Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 14-07-2010 22:52
Afslag på pension 520 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 39 17-06-2010 14:23
afslag på pension igen rolle Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 0 23-08-2008 15:13
Afslag på forhøjelse af pension.. jannie61 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 11-03-2008 02:19




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:52.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension