K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-11-2011, 08:55   #271
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Jash:

Du skal be lægen notere i din kournal, at du skal gå hjem, når du får smerter, om det så er efter 1/2 time.

Dette får du så en udskrift af til sagen, således at du har noget lægeligt, at fremvise.

Lad være at forsøge at spille helt.

De bør istedet bedømme dig på det du kan, og ikke andet.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2011, 09:02   #272
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 15
jasch er ny på vejen
Ja Popiae du har ret, jeg skal osse have ringet til min læge nu her, og takker for svar.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2011, 19:59   #273
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 15
jasch er ny på vejen
Har været til møde på kommunen idag, og min arbejdsprøvning på 11 uger er blevet underkendt, pga jeg har haft 5 sygedage og for få timer per uge.

Der blev slet ikke spurgt ind til mit helbred og forværring af dette, der blev faktisk sagt mellem linierne at jeg 100 % var fuld af løgn i min dagbog.

Jeg har i mellem tiden været ved læge samt haft email og telefon konsultation med egen læge, der har rådet mig til at tage hjem før mine smerter bliver ulidelige.

Men ifølge kommunen skal der en ny arbejdsprøvning til, hvor jeg bare skal tage en masse ekstra smertestillende medicin så jeg kan være der de timer kommunen forlanger ellers bliver den ubrugelig igen

Den private aktør har været så ringe og uprofessionel i hele afklaringsforløbet.

Jeg magter bare ikke mere, dette levende ******* ender aldrig.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2011, 20:08   #274
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jasch Se meddelelser
Har været til møde på kommunen idag, og min arbejdsprøvning på 11 uger er blevet underkendt, pga jeg har haft 5 sygedage og for få timer per uge.

Der blev slet ikke spurgt ind til mit helbred og forværring af dette, der blev faktisk sagt mellem linierne at jeg 100 % var fuld af løgn i min dagbog.

Jeg har i mellem tiden været ved læge samt haft email og telefon konsultation med egen læge, der har rådet mig til at tage hjem før mine smerter bliver ulidelige.

Men ifølge kommunen skal der en ny arbejdsprøvning til, hvor jeg bare skal tage en masse ekstra smertestillende medicin så jeg kan være der de timer kommunen forlanger ellers bliver den ubrugelig igen

Den private aktør har været så ringe og uprofessionel i hele afklaringsforløbet.

Jeg magter bare ikke mere, dette levende ******* ender aldrig.
Man kunne jo fristes til at spørge din sagsbehandler om de mener det alvorligt, at du skal tage endnu mere smertestillende?

Og mon ikke sagsbehandleren også har kollegaer som har en fraværsdag hver 2. - 3. uger?
Hvad kom du op på af timetal?
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2011, 20:12   #275
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 15
jasch er ny på vejen
Jeg ligger på 3 timer man-ons-fre og er taget hjem med mange smerter.

Men der kom ting frem som faktisk indirekte fortalte hvorfor jeg ikke på noget tidspunkt har fået nogen fair og reel sagsbehandling.

Til en rundbords samtale på kommunen har min egen læge udtalt, at han anbefalede en FP da jeg kendte mig gennem 30 år og vidste hvor syg jeg igrunden er.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2011, 20:34   #276
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Har du bedt om aktindsigt? Detkan være en god måde at se om man kan lure sig frem til hvordan de lurer de forskellige udtalelser...
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2011, 20:39   #277
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 15
jasch er ny på vejen
Jeg har fået aktindsigt, og på trods af anbefalinger fra egen læge, burde det jo ikke resultere i en unfair sagsbehandling bare fordi kommunen ikke er af samme mening mht. til en evt. FP.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2011, 21:23   #278
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
nu har du vel andre læger end din egen læge
som anbefaler penison.
det må de ikke skrive, men at din funktionsevne er stærkt nedsat

ens egen læge er nul og nix i dette system
min egen læge har sagt pension siden 2009
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2011, 21:28   #279
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af jasch Se meddelelser
Har været til møde på kommunen idag, og min arbejdsprøvning på 11 uger er blevet underkendt, pga jeg har haft 5 sygedage og for få timer per uge.

Der blev slet ikke spurgt ind til mit helbred og forværring af dette, der blev faktisk sagt mellem linierne at jeg 100 % var fuld af løgn i min dagbog.

Jeg har i mellem tiden været ved læge samt haft email og telefon konsultation med egen læge, der har rådet mig til at tage hjem før mine smerter bliver ulidelige.

Men ifølge kommunen skal der en ny arbejdsprøvning til, hvor jeg bare skal tage en masse ekstra smertestillende medicin så jeg kan være der de timer kommunen forlanger ellers bliver den ubrugelig igen

Den private aktør har været så ringe og uprofessionel i hele afklaringsforløbet.

Jeg magter bare ikke mere, dette levende ******* ender aldrig.

Det fatter jeg altså heller ikke at de underkender en sådan arbejdsprøvning !! Var det i en virksomhed eller på et reva center du var i afprøvning ? Det husker jeg ikke.

Har du ikke haft samtaler med din sagsbehandler og/eller aktøren undervejs ? Lad være med at se dig blind på fp. men koncentrer dig om at få din arbejdsprøvning anerkendt. Jeg kan selv slet ikke overskue bare at skulle være afsted 2 timer hveranden dag med start på 2 dage i ugen, som jeg skal igang med i det nye år.

Det kan bare ikke være rigtigt at de underkender din arbejdsprøvning, hvad så med dine sdp. ?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.

Sidst redigeret af Enteneller; 13-12-2011 kl. 22:11.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2011, 21:46   #280
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 15
jasch er ny på vejen
MTV min læge har heller ikke skrevet nogen anbefaling vedr. FP men verbalt til møde på kommunen ytret hans mening, da han kendte mig bedst, han ved jo jeg aldrig bliver rask.

Jeg har været i en virksomhed og den private aktør har valgt ikke at følge op på noget, og dermed givet kommunen det indtryk jeg ikke har passet det som jeg skulle.

Forfærdeligt med sådan en behandling, tak for julegave livs nedtur jeg aldrig kommer ud af igen....de kommuner og private aktøre burde bare ikke have med syge borgere at gøre.

De har ingen lægelig/kompetance
udd. viden, indsigt og forståelse for syge mennesker, en læge ville aldrig byde sin patient det kommunen og private aktørerer gør "for penge/refusion"
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ressourceprofil christiane Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 04-12-2012 08:31
Ressourceprofil Ayaa Alt det andet 44 21-09-2010 12:34
Ressourceprofil... Susanne2412 Alt det andet 2 07-09-2010 18:28
Ressourceprofil Adam SR Alt det andet 8 04-09-2010 13:10
ressourceprofil Heart2breake Alt det andet 18 24-08-2010 01:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:03.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension