K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-12-2008, 14:42   #11
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Trold.... det er det rigtige, du har fundet.

Borgerens kommentarer SKAL indarbejdes, og hvis man ikke er enig, så skriver man det sammen med underskriften.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2008, 15:06   #12
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Okay, så blev jeg da dét klogere!

Men nu hvor man åbenbart bruger ressourceprofilen rigtig meget, er ens sag så helt droppet - jeg mener, læser de så ikke selve ens sag?

Eller ER ressourceprofilen lige så god som selve sagen, bare i en ny, smartere og kortere (formoder jeg), opdateret version?

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2008, 15:38   #13
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
helenekr god arbejdslyst siger jeg bare (jeg er selv i gang med opdatering af min og jeg har lovet at lægge min ressourceprofil ind her, men hver gang jeg tror at nu er det lykkedes så mangler der det ene og det andet og så diller scanner og så størrelse på dokument og sådan bliver det ved og ved ) nå men det jeg lige ville skrive var at web har lavet en meget kort og nemt forstålig gennemgang af en ressourceprofil ...

den kan læses her http://www.k10.dk/index.php?pageid=arbejdsevnebegrebet

Der er de forskellige punkter der skal være i orden...

Og dem der siger at der skal være en ressourceprofil har ret , der er adsekllige afgørelser fra ast med hjemsendte sager fordi der ikke var udarbejdet en ordentlig ressourceprofil eller fordi den ikke var opdateret ..

Da jeg i sin tid lavde min den første ressourceprofil (den der nu er ved at blive opdateret ) foregik det på den måde at jeg fik hele profilen med posten og jeg skrev så tingene ind i den (skrev under alle tolv punkter hvad jeg mente og hvordan jeg havde det osv ) da det var gjort sendte jeg den til sagsbehandler som kommenterede i den sendte den til mig og kaldte mig ind til møde efter 14 dages gennemlæsning , her var det så meningen at jeg skulle skrive det ind som jeg ikke var enige med hende og vi skulle så diskuttere det, dette gjorde vi aldrig da hun ikke havde skrevet noget jeg var uenig i ...

Men det kan være din måde at komme igang med din ressourceprofil på ... forstået på den måde at du simpelthen kan starte din egen ressourceprofil ..

skriv den og send den til din sagsbehandler og skriv så at nu er det vist på tide at i kommer igang og nu har dit liv vist været på standby længe nok...

En anden ganske effektiv måde (den brugte vi ved web hvor de heller ikke ville komme igang med den ressourceprofil ) er at skrive til din sagsbehandler at sker der ikke noget NU så må du søge en pension efter §17 , hun ved nemmelig godt at hvis også frem at du ikke får en pension og anker det så vil kommunen få den lige i hovedet igen med besked om at udarbejde den profil med det samme for uden den kan man ikke træffe afgørelser .. at man så i nogen sager gør det, ja det er en fejl uanset om man får pension eller ej.

Og hvad den skal gøre godt for (annasen) ja det er jo det, jeg ville nødig undvære min , det er den der sammenfatter det hele feks kan jeg i min se at min sagsbehandler mener at pga mine til tagene smerter og det at jeg har været så længe væk fra arbejdsmarked (afbrudt at et års job) gør at jeg bevæger mig længere og længere væk fra arbejdsmarkedet ..

den med tiden væk fra arbejdsmarkedet har jeg ikke tænkt på ... jeg kan også se i min gamle ressourceprofil at der er en barriere i form af børn , da en af mine diagnoser jo er stress og jeg har en søn der har måtte sendes til den anden ende af landet i en alder af 15 år pga dødstrusler og volds trusler fra en lokal indvandre bande...

Dette mener min sagsbehandler på det tidspunkt er en enorm barriere for mig i det det øger min stress og mine tanker er mere ved min søn end ved arbejdsmarkedet .. den havde jeg jo ikke lige set vel (det gør man ikke når man står i det )

I min sidste opdatering kan jeg se at de skriver at den barriere nu er væk da min søn klarede sig (han har nu ptsd) og nu bliver student lige om lidt og er tilbage i lokal miljøet ergo en ting mindre at tænke på ... det er ting som jeg ikke selv ville have tænkt over men som min sagsbehandler fanger i samtalen ..

Ressourceprofilen er med til at afklare mange af de ting der foregår rundt om os og bliver den brugt rigtig så vil jeg holde på at den er en genial ting (derfor tvivler jeg på at det er Hjorten der har opfundet den )

Så Helnekr jeg vil da mene at du skal have banket din sagsbehandler i gang med den ressourceprofil , som syg er det jo mange gange meget andet end det at være syg der påvirker os i vores kamp mod en tilbage gang til arbejdsmarkedet (eller en pension ) det er mange af de andre del elementer i profilen der er med til at finde ud af at fungere...

feks ved jeg at min sagsbehandler er inde på at noget af det der ville kunne gøre at jeg kunne bevare min tilknytning til arbejdsmarked er sådanne ting som hjemmehjælp til rengøring, så det ikke er der når jeg kommer hjem, evt hjælp til at handle eller andet som gør at jeg kan klare tiden på arbejdsmarkedet og ikke skal tænke på tingene når jeg kommer hjem ,, der er sq meget mere i os end kun vores sygdom og det er noget af det der kan afklares også ved en ressourceprofil , det drejer sig ikke kun om arbejde kontra pension ..

Hvis din sagsbehandler ikke vil komme igang med din ressourceprofil fordi du er for syg så er det helt vanvittigt at snakke om arbejds prøvning , for kan du ikke skrive dit liv ned hvordan fanden havde hun så tænkt sig at du skulle kunne kravle på en arbejds prøvning ..

Hvis du skal have en førtidspension så skal den profil ligge der, hvis du får afslag og du anker den og den profil ikke er der, så vil de får besked på at få lavet den med det samme, så derfor mener jeg at du skal holde på at få den lavet NU (evt ved besked om at kommer hun ikke i gang så søger du efter 17)

Eller du kan skrive den selv så hun bare skal skrive den ind i et skema, der står hele beskrivelsen af hvordan den skal laves og hvad der skal oplyses på de link du har fået her ...
  Besvar med citat
Gammel 28-12-2008, 15:58   #14
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Citat:
Ressourceprofilen er med til at afklare mange af de ting der foregår rundt om os og bliver den brugt rigtig så vil jeg holde på at den er en genial ting (derfor tvivler jeg på at det er Hjorten der har opfundet den )
Hejdien, du må ikke lige hænge mig op på det, men jeg mener helt sikkert, at jeg har læst, at Arbejdsevnemetoden oprindeligt er en fransk opfindelse, og at den er blevet "oversat" og "tilpasset" danske forhold af chf og Jens Bang... Ja, HAM Bang...

http://www.ugeskriftet.dk/portal/pag..._2003_08_41653

Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2008, 16:01   #15
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Risa det hænger jeg dig skam ikke for jeg tror du har ret

Et eller andet dæmre når du skriver det

men at det at det er Bang ja det må vel vise at blind høne også kan finde korn

Men læser man det du linker til så kan vi vist kun blive enige om at Bang ikke har lavet nogen ressourceprofil for at hjælpe nogen , så hvis den hjælper nogen ja så må det være et uheld

Hvis man altså bryder sig om ressourceprofilen he he
  Besvar med citat
Gammel 28-12-2008, 16:21   #16
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Ja, hehe - tror heller ikke, han havde tænkt sig det sådan
I starten syntes jeg rp'en var en genial opfindelse, men jeg må desværre sige den begejstring har fortaget sig noget, dels fordi jeg (som så mange andre herinde) har oplevet/følt, at udarbejdelsen af rp'en er blevet brugt som et instrument, fra sagsbehandlerens side, til at forhale ens sag, og dels fordi der med rp'en er kommet så meget fokus på ressourcer, at der nu ledes med lys og lygte efter selv den mindste smule arbejdsevne, som var det den Hellige Gral, og man glemmer så, at nogen er så plaget af sygdom, at den sidste smule saft og kraft, der måtte være tilbage, skal bruges til at leve livet med og ikke til at "knokle sig ihjel"...
Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2008, 17:49   #17
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Tak Hejdien, jeg vil straks gå i gang med div links....

Jeg har jo, efter at have set din ressourceprofil, begyndt at lave min egen, men hold da kæft.....jeg kan slet ikke styre det! Det ender i lange livsstils romaner under hver eneste punkt, så jeg gør nok klogt i at få en sagsbehandler med indover, så tingene bliver kogt mere ned, hihihi....

Jeg har besluttet at give min sagsbehandler hele Januar måned til at hanke op i sig selv. Jeg ved at Reva/Incita har sendt hende progressionsrapporten, så hun havde den i hænde den 22 December. Med øje på at hun reelt kunne være gået på ferie, så giver jeg hende frem til 5 Januar, hvor jeg forventer den reelt ligger på hendes bord.
Og inden udgangen af Januar, forventer jeg at hun har læst den og har fået min speciallægeerklæring tilbage fra lægekonsulenten hvor den har ligget siden starten af Juni 2008!

Der burde jo egentlig være en behandlingtid vedrørende udarbejdning/opdatering af ressourceprofiler i sager vedrørende førtidspension, da ressourceprofilen ellers vil være en hvilepude der kan trække sagen unødigt i langdrag fra sagsbehandlers side. Der burde være lovgivning på området, eller i hvertfald regelsæt hvor borgerne kan få vished for, at der Feks er en sagsbehandlingstid på måske MAX 3 mdr.
Alt andet er nervepirrende og angstprovokerende set i lyst af, at man i forvejen er sat ti skridt tilbage......
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-12-2008, 12:55   #18
annasen
Afhængigheds tegn af K10
 
annasens avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2008
Lokation: Esbjerg
Indlæg: 340
Blog Indlæg: 13
Styrke: 16
annasen er ny på vejen
Talking Revurdering

Ja så må jeg indrømme, at jeg ikke havde læst min sag ordentlig.

Ressourceprofilen , senest ajourført den 18 september 2008, var medsendt fra kommunen til beskæftigelsesankenævnet.

Den er åbenbart en vigtig del af sagsbehandlingen, som i skriver.

Hvis det hele afhænger af den, kan det jo undre at sagsbehandlerne ikke er mere opmærksomme på at få den ajourført hver gang der sker noget nyt i ens sag.

Jeg er spændt på at følge jer, der kæmper for at få denne ressourceprofil til at fungere.

God kamp til jer

Annasen
annasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-12-2008, 16:56   #19
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg synes også der hele tiden dukker nye ting op, for hver gang man genlæser sin sag....

Jeg fik lavet min ressourceprofil i går nat - eller i hvertfald udkastet til det, bare sådan så jeg har gennemgået div kategorier med mig selv. Men det er lidt svært at besvare de fleste spørgsmål når man aldrig har haft et arbejde, ikke drømmer om et arbejde og overhoved ikke kan se sig selv i arbejde.......
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2009, 19:16   #20
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Tid til opdatering!!

Jeg fik afleveret min egen resspurceprofil hos sagsbehandleren d 20'ende Maj. I dag modtog jeg så den endelige ressourceprofil til partshøring/godkendelse.....og jeg har ikke kommenteret, blot godkendt den. Tror ikke den bliver meget bedre.

Dog fylder den meget, jeg fik sendt 60 A4 sider, tæt beskrevne. De 10 af siderne er selve ressourceprofilen, og de 50 andre sider er lægepapir!!!!

HELE molevitten incl min egen ressourceprofil kommer med til pensionsteamet og videre....

Som flere af jer sikkert véd, så har jeg ventet på lægekonsulentens udtalelse i over 10 mdr. I dag fik jeg så hans udtalelse, og det skar mig dybt i hjertet at læse, at min sagsbehandler har haft det papir liggende i over 8 mdr!! Lægekonsulenten skrev allerede til hende i slutningen af AUGUST 2008! Hvilket vil sige at han ikke engang har været 8 uger om besvarelsen. Og i alt den tid har hun løget for mig og sagt at det ikke var kommet tilbage - endvidere sagde hun til mig, at sålænge lægekonsulentens udtalelse IKKE var kommet tilbage, så var spillet frit, hvorfor hun fik en sagsbehandler og en psykolog her hjem, med henblik på at lokke mig i en arbejdsprøvning.

Lægekonsulenten skrev i AUGUST at jeg IKKE kan arbejdsprøves og at en arbejdsprøvning er KONTRAINDICERET og vil forværre min tilstand, at mine lidelser er varige, at mine behandlingsmuligheder er ABSOLUT udtømte og at jeg er skrøbelig og let kan væltes ud i psykose.

TÆNK, at hun har hemmeligholdt de informationer for mig i over 8 mdr!!! Og samtidig har forsøgt at lokke mig ud i alt muligt - jeg er DYBT RYSTET.

Så nu ved jeg hvorfor hun skyndte sig at flytte min sag til Task force i Januar 2009 - det var hendes eneste mulighed for at slippe udenom sine forbrydelser og ulovligheder, så hun ikke skulle stå til ansvar for alle hendes løgne om, at ''vi venter jo stadig på lægekonsulenten'' hun har underskrevet hans udtalelse i August!!!

...............det er simpelthen ikke fair sagsbehandling. Jeg har jo været så skide bange for den udtalelse i alle de måneder, øv.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
aktindsigt hos BAN-hvor lang tid tager det? Håber Alt det andet 3 16-06-2011 10:32
Hvor lang tid tager det? Nucca Spørgsmål ang fleksjob 5 21-02-2011 15:32
Hvor lang tid har sagsbehandleren til at lave en RS hopper Alt det andet 27 01-12-2010 16:05
Hvor lang tid tager det???? Lena4700 At søge førtidspension 7 28-07-2008 22:01
hvor lang tid tager det ? wating Spørgsmål ang fleksjob 18 22-05-2008 09:37




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:24.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension