K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-07-2008, 17:23   #1
Lena4700
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 13-03 2008
Indlæg: 16
Styrke: 17
Lena4700 er ny på vejen
Hvor lang tid tager det????

Nu er alle mine papir langt om længe ved at være samlet. Min sagsbehandler ønsker dog at det hele sendes forbi en lægekonsulent, således hun er helt sikker på om det er flexjob eller førtidspension hun skal indstille mig til.
Papirene skulle gerne sendes til lægekonsulenten sidst i denne uge eller i starten af næste uge.

Hvor lang tid skal jeg regne med det kan tage inden lægekonsulenten har vurderet min sag?

Og hvor lang tid kan jeg så regne med der herefter vil gå fra min sagsbehandler indstiller mig til enten førtidspension eller flexjob til der ligger en afgørelse?

Nu drømmer jeg bare sådan om at det hele bliver afsluttet snarest. Således denne 5 års kamp kan ende, og jeg kan leve mit liv.
Lena4700 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2008, 17:44   #2
FlemmingLeer
Afhængigheds tegn af K10
 
FlemmingLeers avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2007
Lokation: Vejle, Sydjylland, Enhedslisten, Sind
Indlæg: 385
Styrke: 17
FlemmingLeer er ny på vejen
Lægekonsulenterne har typisk et job ved siden af jobbet som lægekonsulent i kommunen, hvor de er en gang om ugen.

Nu er der jo industriferie, så der kan nok gå lidt længere. Måske kan vedkommende give din sag en vurdering inden august.

Egentligt er det din sagsbehandler, som skal indstille dig til enten førtidspension eller fleksjob. Lægekonsulenten skulle i princippet kun oversætte lægepapirer til menneskesprog, men desværre optræder ikke alle lægekonsulenter sådan.

Derfor skal du - afhængig af din eget håb - kæmpe imod et fleksjobvurdering fra lægekonsulenten, hvis du vil have førtidspension og omvendt. Klage over en lægekonsulent sker bedst skriftligt til borgmesteren og evt. andre kommunalpolitikere i beskæftigelsesudvalget.

Hvad vil du helst bliver udfaldet af din sag ?

Jeg krydser fingre for, at du snart kommer igennem kampen 5 år er lang tid at vente på en afklaring på din sag.

Spred Glæde...trods alt :/
FlemmingLeer
__________________
Når lovgivere får mindre at lovgive om, så udvikler de sig til krontrollanter. - Flemming Leer Jakobsen
Træk vejret - tæl til 10. Tænk selv, det er demokrati - Flemming Leer Jakobsen
FlemmingLeer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2008, 01:54   #3
Estermarie
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 01-10 2007
Lokation: Løgstør
Indlæg: 1
Styrke: 0
Estermarie er ny på vejen
Thumbs up

Citat:
Oprindeligt indsendt af FlemmingLeer Se meddelelser
Lægekonsulenten skulle i princippet kun oversætte lægepapirer til menneskesprog, men desværre optræder ikke alle lægekonsulenter sådan.

. Klage over en lægekonsulent sker bedst skriftligt til borgmesteren og evt. andre kommunalpolitikere i beskæftigelsesudvalget.

Spred Glæde...trods alt :/
FlemmingLeer


Det var lige noget jeg kunne bruge. Lægekonsulenten i min kommune vurdere og konkludere og tilsiddesætter på livet løs i min sag.
Vil sende en klage over ham i morgen.

Det var lige noget jeg kunne bruge i denne sene nattetime...
Estermarie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2008, 21:47   #4
Lena4700
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 13-03 2008
Indlæg: 16
Styrke: 17
Lena4700 er ny på vejen
Jeg håbede i starten på at blive godkendt til flexjob, men efter at have været i erhvervsafklaring i ca. 5-6 mdr. kan jeg godt se dette ikke er realistisk. Jeg kunne med pres klare mig gennem 2-3 timer om dagen, men lå så i sengen frem til aftensmaden, og resten af aftenen var en kamp for at kunne sidde oprejst af smerter og ubehag. Og det er jo ikke holdbart når man har en familie her i blandt en søn på 4 år. Så jeg gå 100% efter en førtidspension. Men jeg er spændt på, hvor stor en kamp dette bliver. Reva Centeret jeg var tilknyttet, havde svært ved at erkende fibromyalgi som en lidelse, og brugte meget tid på at beskrive mig som psykisk ustabil og svag. Efter lang tids diskution og efter aftale med kommunen, blev jeg så henvist til psykiatrisk center nord, akut team, som var dem der behandlede en tidligere depression og angst.
Men de undrede sig meget over jeg var henvist til dem, for efter overlægens mening, var jeg ikke længere depresiv eller plaget af angst, så jeg skulle ikke være på "lykkepiller" mere som kommunen og Reva Centeret ville jeg skulle sættes op i. Det eneste de mente der var galt var at jeg led af nogle begrænsninger pga. et inces overgreb jeg var udsat for som barn, og dette kunne da behandles, men dette skulle være i privat regi, og her mente han kommunen måtte betale hvis de ønskede jeg skulle behandles. Men dette havde ikke noget med mine smerter at gøre, som Reva Centeret og kommunen jo håbede på. For de mente jo at med psykolog hjælp ville jeg slippe for smereter og kunne klare et flexjob, for de var begge enige med mig i, at som jeg har det nu kan jeg end ikke klare et flexjob. Nu har min sagsbehandler så besluttet at sende mine papir forbi en lægekonsulent før hun tager stilling til hvad hun vil indstille mig til. Men hun kan godt se, at det bliver svært med et flexjob, for dette vil medføre, jeg skal have noget stærkere medicin mod smerter, jeg ikke kan tåle, og så skal jeg tage nogle nye piller, for nogenlunde at kunne klare det nye smertestillende.
Men indstiller hun mig ikke til en pension, så søger jeg den selv, og jeg giver ikke op, før jeg får den.
Sagen blev sendt omkring lægekonsulenten for 8 dage siden, til en vurdering, så jeg er spændt på om der er noget nyt når min sagsbehandler vender tilbage fra ferie om 2 uger. Det bedste ville være at de når samme konklusion som jeg og hun støtter mig.
Lena4700 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2008, 22:52   #5
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg krydser fingre for dig, og håber udfaldet er til din fordel så du kan komme videre, og kan få et godt liv med din lille søn, uden ballade med kommunen. Jeg er selv ved at søge førtidspension, skrev under December 2007, og venter stadig på at min sagsbehandler får indsamlet div papir, statusprofiler, speciallægeerklæringer og hvad hun ellers mener der skal i sagen inden den kan sendes afsted til kyndige hænder. Jeg hverken kan eller vil, arbejdsprøves. Jeg nægtede REVA centret og nægtede ALT hvad hun foreslog, sålænge hun ikke havde min læge og min psykiater med indover. Hun var ellers enormt hurtig med at få mig ind til en forsamtale på REVA centret, uden jeg overhoved havde mødt hende face to face, min ville klare det via telefonen. Men den gik ikke! Jeg finder mig ikke i noget mere, efter 20 år som psykisk syg på kontanthjælp er jeg blevet en ørn til at sige fra - og jeg gør det IKKE uanset konsekvenserne.

Håber du snart får fred og frihedherfra
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2008, 23:09   #6
FlemmingLeer
Afhængigheds tegn af K10
 
FlemmingLeers avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2007
Lokation: Vejle, Sydjylland, Enhedslisten, Sind
Indlæg: 385
Styrke: 17
FlemmingLeer er ny på vejen
Smile Mennesket er ikke bare en maskine

Citat:
Oprindeligt indsendt af Lena4700 Se meddelelser
Men de undrede sig meget over jeg var henvist til dem, for efter overlægens mening, var jeg ikke længere depresiv eller plaget af angst, så jeg skulle ikke være på "lykkepiller" mere som kommunen og Reva Centeret ville jeg skulle sættes op i.
Ja, den opfattelse tror jeg desværre er en ret udbredt opfattelse blandt nogle i "cirkus system". Jeg kan ikke lige forstå, hvor den kommer fra men et eller andet kan det jo skyldes brug af ikke-uddannede socialrådgivere som sagsbehandlere. Men mennesket er bare ikke en maskine, som man på magisk vis kan give en pille og så er alt i den bedste orden. Mennesket er langt mere kompliceret end den maskine opfattelse, som du har fået serveret fra kommunen og Reva centret.

Citat:
Nu har min sagsbehandler så besluttet at sende mine papir forbi en lægekonsulent før hun tager stilling til hvad hun vil indstille mig til.

Men indstiller hun mig ikke til en pension, så søger jeg den selv, og jeg giver ikke op, før jeg får den.
Vedr. din
Citat:
fibromyalgi
Så er det jo klart, at det ikke er Reva centret der kan stille den diagnose. Det skal en læge jo gøre.

Der findes jo både en forening for http://www.fibromyalgi.dk/ & siden http://www.fibronet.dk/, hvor du kan få hjælp og støtte.

Hvis kommunen umiddelbart ikke vil anbefale en førtidspension, så er der jo mulighed for at du kan søge på det foreliggende grundlag efter § 17. Før du gør det er det anbefalelsesværdigt, at du søger aktindsigt i din sag hos kommunen. På den måde kan du selv sørge for at alle relevante papirer er med i din sag.

Men lad os se, hvad lægekonsulenten kommer til af konklusion.

Spred Glæde...trods alt :/
__________________
Når lovgivere får mindre at lovgive om, så udvikler de sig til krontrollanter. - Flemming Leer Jakobsen
Træk vejret - tæl til 10. Tænk selv, det er demokrati - Flemming Leer Jakobsen
FlemmingLeer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2008, 23:17   #7
andi1975
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2007
Alder: 48
Indlæg: 148
Styrke: 18
andi1975 er ny på vejen
pension

På grund af den lav arbejdeløshed, så skal man først godkendes til flexjob.....og herefter kan man så søge om pension efter et par år

Det er ca. 1 ud af 50 som få pension, uden godkendes til flexjob først
andi1975 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-07-2008, 22:01   #8
Lena4700
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 13-03 2008
Indlæg: 16
Styrke: 17
Lena4700 er ny på vejen
Ja jeg ved godt dette er en kamp af de store, men man kan jo ikke vinde hvis man ikke deltager. Jeg ved godt jeg måske kunne spille med at forsøge at få en pension pga. min psyke, men den mener jeg ikke fejler noget. Og min gigt, fibromyalgi og hypermobilitet behøver ikke ledsages af en psykisk diagnose. De fylder rigligt i mit liv alene. Og det må kommunen jo acceptere. Og det er da muligt man først skal parkeres et par år på flexjob inden, man kan godkendes til pension, men dette går bare ikke med mig, jeg har intet at lave på et flexjob, og jeg er færdig med at være en brik i deres spil. Jeg skal ikke mere være sorte Per som alle er bange for at sidde tilbage med.
Lena4700 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Principsag - hvor lang tid tager det? sandie86 Alt det andet 2 03-09-2011 08:06
Hvor lang tid tager pensions sag? sandie86 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 02-09-2011 17:51
aktindsigt hos BAN-hvor lang tid tager det? Håber Alt det andet 3 16-06-2011 10:32
Hvor lang tid tager det? Nucca Spørgsmål ang fleksjob 5 21-02-2011 15:32
hvor lang tid tager det ? wating Spørgsmål ang fleksjob 18 22-05-2008 09:37




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:24.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension