K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-03-2011, 22:56   #11
extra
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 782
Styrke: 14
extra er ny på vejen
panodil med ebumetin er gode mod tand smeter.kan du ikke holde den ud prøv at se om der sider noget du kan rage ud.eller sidste absolut sidste mulighed ryg den ud selv .men skal være sidste mulighed.orv at skylde med kold vant kan også virke smeterlindrende godt nok kun kortere tid.
extra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2011, 08:07   #12
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af FrkSilverfox Se meddelelser
Desværre er det ikke kun kronen, men helt ned til roden, jeg kan dog ikke selv se så meget. Kan bare mærke revnen hele vejen igennem. Og så bedømme det ud fra den smule blod jeg spytter.

Men tusind tak for din hjælp
Jo, men det går en forskel, om det er til roden (altså, at skaden stopper lige ved roden) eller et stykke ned i roden.

Når tandlægerne skal sætte en krone på "fræser" de en lille kant i tanden, lige under tandkødet, som kronen skal "hvile" på.
Så bare selve roden er intakt kan der sættes en krone på, også selvom resten af tanden mangler.

Men prøv at ringe til din tandlæge når klokken bliver 8, hvis de ikke er mødt endnu prøver du en halv time senere.

Hvis du venter til senere risikerer du meget nemt, at alle tider er reserveret.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2011, 22:10   #13
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Er spændt på tandlægens "dom".
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2011, 09:38   #14
FrkSilverfox
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-03 2011
Lokation: Aalborg
Indlæg: 211
Styrke: 14
FrkSilverfox er ny på vejen
Jeg fik et gratis tandlæge tjek igår eftermiddags. Og det viser sig at tanden SKAL rykkes ud, da den er fyldt med betændelse inden i. Så kl 16.30 stod jeg på socialcenteret igår & udfyldte papierne og idag får jeg svar. Dog sagde tandlægen at hvis de nægtede at betale skulle jeg kontakte ham & så vil han kontakte min rådgiver. For i hans øjne SKAL det gøres snart, ellers spreder betændelsen sig
FrkSilverfox er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2011, 10:23   #15
anniss
Elsker at være her på K10
 
annisss avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Vejle
Alder: 53
Indlæg: 64
Styrke: 15
anniss er ny på vejen
Hej.....

Vil lige lave lidt reklame for nogle tandlæger, hvis man vil spare penge på de store dyre tandreperationer m.m. Gå ind på www.godtsmil.dk, det er tyske priser i Danmark og de ligger flere steder i landet.
Jeg er ved at få lavet en tandimplantat, som hos min egen tandlæge skulle koste ca. 24.000 kr. Her skal jeg gi' ca. 13.000 kr. Det er da noget af en besparelse. En tandkrone koster f.eks. 3.500 imod 5-6.000 kr. At tandlægerne så er tyske og svenske, kan da være hip som hap, de taler og forstår dansk... Og jeg er yderst tilfreds med behandlingen og klinikken...
Det var bare hvis, der var nogle herude, der trængte til lidt tandpleje uden at det koster en hel arm...

anniss
anniss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2011, 10:50   #16
FrkSilverfox
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-03 2011
Lokation: Aalborg
Indlæg: 211
Styrke: 14
FrkSilverfox er ny på vejen
Så er alt aflevert hos kommunen. Inkl overslag fra tandlæge, hvor der står det er en meget akut sag! Og hvad siger min rådgiver?
- "du får svar inden for 3 uger" !!!!!!!!!
FrkSilverfox er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2011, 11:01   #17
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af FrkSilverfox Se meddelelser
Så er alt aflevert hos kommunen. Inkl overslag fra tandlæge, hvor der står det er en meget akut sag! Og hvad siger min rådgiver?
- "du får svar inden for 3 uger" !!!!!!!!!
Mens jeg var på kh søgte jeg om hjælp til tandlægeregning flere gange. Hovedreglen er, at man skal vente med, at få arbejdet udført til man har fået svar på sin ansøgning.
Men jeg har også stået med en tand, der skulle rodbehandles (hvis man har prøvet det ved man hvor ondt det gør), og da har jeg altså fået det gjort og ansøgt om hjælpen bagefter.

I de situationer har jeg forklaret, at det bare ikke kunne vente, og det blev accepteret.

Nu kender jeg ikke din økonomiske situation, men hvis du får afslag bør du anke det, ofte gives afslag ud fra devisen "går den, så går den".

Men uanset om kommunen vil hjælpe dig eller ej, så er du jo nødt til at få tanden trukket ud, og ofte kan man få en afdragsordning med tandlægen.

M.h.t. kroner har jeg selv haft kontaktet 2 svenske tandlæger, via avmintand.dk (godtsmil.dk er, så vidt jeg kan se, danske tandlæger), og deres tilbud kunne slet ikke hamle op med min egen tandlæges priser.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2011, 11:30   #18
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du skal ringe til din tandlæge og tage imod tilbud OM AT HAN KONTAKTER KOMMUNE IDAG, og fortæller om alvoren ved at vendte, 3 UGER??

Hvilken frækhed.

Normalt må man ikke foretage nogen behandling, før det er godkendt, hvis det skal dækkes.
Og har du ikke råd, er det selvsagt et problem.

Har god erfaring med at Tandlægen kontakter kommunen, ved sådanne alvorlige tilfælde.

VH POpiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2011, 11:47   #19
FrkSilverfox
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-03 2011
Lokation: Aalborg
Indlæg: 211
Styrke: 14
FrkSilverfox er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Nu kender jeg ikke din økonomiske situation, men hvis du får afslag bør du anke det, ofte gives afslag ud fra devisen "går den, så går den".
Jeg får 4300kr udbetalt.
2800kr til husleje(& forsikringer) + 1000kr til mad + 150kr til mobil+internet = 3950kr
Ergo jeg har 350kr tilbage til alt andet Så jeg har ikke selv mulighed for at betale...


Min tandlæge har kontaktet kommunen, men fik den besked at en af DERES egne klinikassistenter skulle kigge sagen igennem inden den kan godkendes!
FrkSilverfox er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2011, 11:52   #20
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Hold kæft, hvor er det frækt.

men det må de så gøre IDAG!

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
AKUT-job... Te-pigen Politik og Samfund 21 25-01-2013 23:54
akut brug for råd om sygedagpenge flekesubir Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 16 16-03-2011 22:52
Akut Hjælp! FP, KH, SDP Lotz01 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 12 02-12-2010 23:52
Akut hjælp!!! Mik Alt det andet 5 14-03-2010 22:34
Akut brug for hjælp!!! Mik Alt det andet 8 10-03-2010 20:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:18.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension