K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-10-2009, 12:16   #151
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hyanna Se meddelelser
"Så længe det ikke er mig du er vred på, når du står der med isdolke i øjnene og læser en eller anden teksten, som har fortjent det, så er det sq egentlig ret morsomt at se folks reaktion."
Det her får altså mig til at tænke på min far.
Han havde også en vis evne til at "læse folk teksten" når han blev gal over en uretfærdig behandling.
Det sjove i det er, at både min mor og vi 3 søskende rystede på hovedet af ham, og vi kunne da ikke i vores vildeste fantasi tro, at nogen kunne have respekt, endsige blive bange, for hans udgydelser.

Men når vi ser tilbage (min far døde for 7 år siden) så må vi erkende, at der var faktisk nogen der makkede ret, efter at han havde læst dem teksten.

Så Hyanna, på den baggrund kan jeg jo godt tvivle lidt på hvad du skal gøre.

Men med den udvikling der er sket i systemet, siden min far havde held med at læse dem teksten, så vil jeg nok mene at du gør klogest i at sende Viper.

Jeg vil ihvertfald ønske dig rigtig meget held og lykke, uanset hvordan du/i vælger at gribe det an.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-10-2009, 16:10   #152
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Tusinde tak, søde hla72, for du har sq da mere end riiigeligt at se til selv med den l....kommune du bor i
Har ikke en gang haft tid til at svare på dine indlæg på din egen tråd pt, fordi jeg skal sidde og rode i alle mulige papirer, skrive og hvad ved jeg ... Uh, er så rasende, og det sq ikke kun på egne vegne; men sidder og læser trådene og ser, hvad kommunerne byder både dig, futtefreja, MissMurhey, Huldra, Hejdien, carbonarm, Cape, Helle4, Hobbiten etc. etc. ... jamen, jeg kunne jo blive ved

Ja, kære Trold, nu plejer Viper ikke lige frem at grine, når jeg bliver vred på ham (han kan ikke fordrage det! Heldigvis sjældent at jeg bliver det!); men du har nu fat i noget .......

Tilbage i 80'erne blev jeg pludselige allergisk over for alt muligt, og det var så uheldigt at jeg levede af SU på det tidspunkt, så jeg måtte gå den tunge gang til min daværende Kommune og bede om hjælp (har altid hadet det af et godt hjerte), fordi jeg havde brug for bl.a. en speciel støvsuger, speciel kost osv. ... alt sammen noget man bare ikke kan klare økonomisk på en SU.

Den gang var SU forsinket, og man skulle så gå på sit Bistandskontor og få dem til at lægge ud, indtil SU havde fået det hele på plads. Så langt, så godt; men men men, så da SU var faldet på plads, fik jeg lige pludselig ingen penge fra Kommunen. ... Jeg fattede 'knoglen' og larmede ned til Udbetalingen og spurgte hvor mine penge blev af?

Damen i den anden ende fortalte mig så, at jeg skulle komme ned med et kontoudtog, sådan at de kunne se, hvad jeg havde fået udbetalt af SU!!! Før ville jeg ikke få mine penge!!!

Jeg flejnede fuldstændig ud:"Nej, det ved gud jeg ikke skal, for det beløb kender i udmærket, og jeg skal sq ikke stå til regnskab for jer!"

Nå, det måtte jeg da selv om, for så fik jeg bare ingen penge, triumferede damen.

Det skulle hun altså ikke sige til mig den gang, for jeg svarede omgående: "Jamen det vil jeg ikke finde mig i, så du kan godt stille mig om til din chef!"

Jeg blev stillet om til chefens sekretær, og fik et møde næste dag. Chefen undskyldte mange gange, ringede over til udbetalingen, gik med mig derover (jeg skulle ikke engang vente!), gik med mig ind, jeg fik min anvisning med det korrekte beløb og kunne gå over og få mine penge ved kassen.

Til gengæld var der så 3 røde ark papir i mine sagsakter næste gang, jeg bad om aktindsigt (man skulle sidde på kommunen og læse den gang), som jeg aldrig kunne få svar på hvad betød; men min daværende sagsbehandler grinede åbentlyst, hver gang jeg spurgte, og sagde at det skulle jeg altså ikke tage mig noget af. "Du har bare gjort indtryk," grinede hun igen, og så måtte jeg jo så gætte mig til resten.

Og så er det jeg tænker på, hvad f..... der er sket med vores samfund og kan ikke lade være med at tænke det, jeg giver udtryk for i et indlæg "Vælgerne bør kræve bedre jobcentre" (nede i den politiske afdeling) af Buster, for der er vist 'nogen' der har tilranet sig magten, som politikerne ikke engang kan trænge igennem, selvom de sidder med ansvaret i sidste ende

Men hvad med den afdelingsleder, jeg omtalte i indlæg 145, er han ikke inhabil?
Og hvem skal jeg så klage til, over at det tager min sagsbehandler 9 uger at genbehandle min anke, uden at jeg får besked om forsinkelse eller forklaring på noget, jeg allerede havde gjort ham opmærksom på ved min indsigelse for 13 uger siden, nemlig den om den nye indføjelse i sygedagpengeloven, som trådte i kraft pr. &. juli i år (§ 27 stk. 4.)

Håber at der er nogen der kan hjælpe mig.

Mange til jer alle fra Hyanna
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-10-2009, 23:47   #153
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
ak ak og dybe suk.. jeg ville ønske at jeg kunne hjælpe dig..

man skulle jo tro han var inhabil den afd.leder der.. men spørgsmålet er jo måske snarere om han ved hvem du er, og hvem det er det handler om når mødet starter... har han overhovedet læst en skid af dine breve,klager og din sag..
nå det må vi jo formode.
Ellers må de sku komme med en eller anden afgørelse.. og så må vi sku se om vi kan få larmet igennem med avisen, debat, og hvad vi kan finde på..

sender mange tanker
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-10-2009, 09:27   #154
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Ja huldra, den med om den afdelingsleder overhovedet selv har skrevet det afglidende svar sidste efterår, så jeg sad med følelsen af at sidde med ren opvaskemiddel mellem hænderne, kan jeg jo ikke vide, om han selv har 'forfattet'; men han må, i hvert fald, have læst mine rykkere, som jo fik ... skal vi sige .... en temmelig skærpet tone, som tiden gik, uden at jeg fik svar.

Han havde da også sat sin 'underkradser' på svaret, men det er jo ingen garanti for noget i det kommunale regi

Og ja, Huldra, der er så meget jeg burde og ikke får gjort, simpelthen fordi man skal bruge så mange af sin sine sparsomme kræfter på at at finde ud af, hvordan kommunen omgåes loven i ressourceprofilen, alle de selvmodsigende udtalelser og konklusioner m.m.

Den anke jeg brugte kræfter på i sommers, er jo bare blevet arkiveret lodret et eller andet sted i kommunen, mens han kun har forholdt sig til den §, jeg allerede gjorde ham opmærksom på i min indsigelse om det påtænkte stop af mine sygedagpenge; men som er det eneste punkt han har brugt 9 uger til at 'omvurdere' min anke og så feje af med et nyt 'badutspring', og er derfor jeg mener han har brugt 13 uger med at finde på en måde at kringle den på og ikke 'kun' 9 uger.

En ressoureceprofil i Odsherred Kommune er ikke et arbejdsredskab, som det var påtænkt; men en krigsskueplads, hvor man skal passe på alle trick-minerne m.m. ... Og man har kun kort tid til det pga af deres tidsfrister, hvor kommunen kan overskride alle de tidsfrister de vil, uden konsekvenser.

Høh, og mig der ikke anede, hvor vigtig den var, før jeg faldt over K10 for lidt over et år siden; men det havde man jo også behændigt undgået at fortælle mig på Kommunen

Har jo afleveret den nye udgave af min, denne gang læselige, opdaterede ressourceprofil med mine kommentarer, som dels er skrevet i håndskrift på selve ressourceprofilen (belært af Odenseaneren ) , hvis der var plads, og ellers skrevet et bilag med henvisning direkte på ressourceprofilen.

Da jeg jo hurtigt bliver træt og ukoncentreret, kræver det enorme ressourcer, jeg bare ikke har; men det er måske også meningen, at det skal være sådan?

Nu skal jeg så til at hive min gamle anke frem, og kigge godt på den, og skal forhåbentlig kun tilføje; men det må jeg tage fat på i dag, for der er jo igen en tidsfrist, som jeg skal overholde, hvis jeg skal have en chance for at få den i Beskæftigelsesankenævnet til bedømmelse.

Men håber på den anke er hurtigt overstået, så jeg kan komme igang med nogle flere klager og få fat i politikere osv.

Masser af Hyanna
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.

Sidst redigeret af Hyanna; 20-10-2009 kl. 09:29.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-10-2009, 17:05   #155
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
ja, det tærer sku... men imorgen får du jo vel for f.. pension.. jeg gad da godt at de underkender PGP indstilling om afslag.. samtidig med at jeg håber han har fået bare et par skideballer.. for det roderi i vores papirer..
jeg tænker også at dine kræfter går med at spekulere over imorgen...
krydser fingre..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-10-2009, 17:20   #156
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
kan altså ikke lade være: hvor stor skal hvidløgskransen være

Tænker på dig, hystade
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-10-2009, 18:09   #157
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
GUUUUD, har du mange hvidløg ??!!

Kan jo heller aldrig dy mig ... du skønne Buster
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2009, 22:50   #158
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Cool .... Og så blev det lørdag

...... og så er der post fra Jobcenter .... noget nyt i det?

Igår var jeg sidst ude i postkassen ved 16.30-tiden, og postkassen var rungende tom ...... Havde ellers ventet post fra Jobcenter både torsdag og fredag; men overraskes kan man jo altid blive af sit Jobcenter, hvad mange af jer sikkert, gladeligt, vil skrive under på.

Jeg fik, selvfølgelig afslag på den førtidspension, som jeg havde søgt på en § 17; men i afgørelsen står der at jeg har fået afslag efter § 20 stk. 2

Please, alle sammen, enlighten me !!!!

Er det mig der er dum, eller ????? .... and guess what, begrundelsen: "Der meddeles afslag, idet der skal ske en afklaring med henblik på tilbagevenden til arbejdsmarkedet, enten i ordinært arbejde eller arbejde på særlige vilkår." LOL LOL

Det bliver jo så, surprise ..... på kontanthjælp.

Nå ja, det var ellers et af de punkter min partsrepæsentant fremførte ikke var sket på sygedagpenge, til trods for, jeg har tigget om det medens jeg var på sygedagpenge, samt at jeg ikke havde været til personligt møde siden maj 08, så ingen på Jobcenter havde nogen idè om, hvor dårligt jeg har det ...... men det var, naturligvis "ikke relevant"!!! De skulle kun tage stilling til om jeg var berettiget til FP.

Så nu skal afklaring selvfølgelig ske under kontanthjælpsregi, hvad der også var min sagsbehandlers ønske (sikkert afdelingslederens ønske ), da Kommunen skal spare .... min partsrepræsentant, forsøgte i øvrigt at få udvist den afdelingsleder, der står anført som en af repræsentanterne for kommunalbestyrelsen og som underskriver på afslag (ikke èn af kommunalbestyrelsesmedlemmerne deltog, kun afdelingsledere!)... men nej, for HAN var en fast del af teamet !!!!

Min partsrepræsentant opnåede dog at få udvist min sagsbehandler som inhabil; men det var naturligvis et tomt slag i luften, da de alle er sammenspist

Kan I liiiige se mig, melde mig rask i min fagforening? ... Jeg ville sq da både blive hængt, brændt, skudt og druknet for bedrageri .... og de ville være i deres gode ret i så henseende !!!!!

Sidder og roder med den anke over sygedagpengestop ... og nu skal jeg selvfølgelig også anke ovenstående afslag på FP!

Min ressourceprofil er sq ikke et arbejdsredskab, men en krigsskueplads med lureminer pga alle min sagsbehandlers badutspring, og det gør min sag/sagsforløb temmelig indviklet; men det er sikkert også meningen!
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.

Sidst redigeret af Hyanna; 24-10-2009 kl. 23:18.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2009, 23:41   #159
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
åh, ja kære Hyanna.. De er sku nok en sammenspist forsamling.. og sidder og slår sig på lårene af grin over at nu har de igen trynet en borger..

Og hvordan skal det dog gå, nu når vi begge skal aflevere klager.. glødende af §§ og argumenter.. på samme tid.... tror du glataben kan håndtere det på engang, eller ender det med at du får min sygdom og jeg din?? og at det hele bliver endnu mere rodet..

Eller..... kan det mon blive mere rodet?

jeg sidder og brygger på en indsigelse, som jeg jo skal først.. og jeg forsøger at få den skrevet så det tydeliggøres at han aldrig har læst min sag.. det har han nemlig bevist i det sidste brev han skrev.. og jeg er jo lidt kendt for min sorte humor og tørre bemærkninger, så håber jeg kan få det skrevet på en måde så han selv bliver til grin.. og jeg skal så sandelig komme til at sende min indsigelse på mail til samtlige i det der byråd og dem som stiller op til kommunalvalg..

og jeg håber at du og Viper også får skrevet noget som kan give ham tørt på...

klag over smøl, over kassetænkning, for hvorfor er det så soleklart at du skal afklares nu? på kontanthjælp.. nå ikke du kunne lige for lidt siden?

jeg sender dig en masse knus og tanker....
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2009, 00:20   #160
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Citat:
Er det mig der er dum, eller ????? .... and guess what, begrundelsen: "Der meddeles afslag, idet der skal ske en afklaring med henblik på tilbagevenden til arbejdsmarkedet, enten i ordinært arbejde eller arbejde på særlige vilkår."
Næ, absolut ikke?

Der skulle have været en plan, MINDST 14 dage FØR sygedagpengestop.

Og du skulle have været i sving med denne PLAN STRAKS efter sygedagpengestop.

Det var "bare" to love, der ikke blev overholdt - i een sætning.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Lidt til dem der vil vide lidt mere om merudgifter Pyt Den nyttige viden vi alle har 5 13-08-2014 11:28
Lidt om mig ziggy Din historie 20 16-03-2011 11:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:35.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension