K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-07-2011, 12:54   #121
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af jasch Se meddelelser
Jeg gad vide om nogle kender til kognitiv terapi, det blev nævnt under første samtale med den private aktør, men som sagt er den del lukket ude fra distrik psyk., psykiateren skrev at psykolog terapi ville i mit tilfælde være kontrainciderende.
Jeg googlede på "kognitiv terapi" og fandt dette: http://www.psykoweb.dk/selvtillid/1c.htm

Er anden aktør oplyst om, at psykolog terapi er kontraraindiceret?

Hvis det kommer op at vende igen må du simpelthen spørge ind til hvad det handler om.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-07-2011, 13:28   #122
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 15
jasch er ny på vejen
Ja, anden aktør er oplyst.

Tak, det var en del læsestof, må tage lidt af gangen.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-07-2011, 14:33   #123
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
...så fik jeg endelig læst din tråd, Jasch...

...godt du fik sagt fra i anden tråd, hvor vulvodyni poppede op som småpjat, nu forstår jeg til fulde din reaktion!

Du har fået rigtig mange gode råd og nu må du lære at give "råt for usødet" -selvom guderne skal vide, at det er svært at lære, når ens natur slet ikke er sådan...

...derfor kan jeg kun støtte Vibbes forslag, om at bruge bisidder Inge (Refhauge, vist nok) i det sønderjyske til at "banke i bordet", således at du i højere grad kan tage godt vare på dig selv og forblive det søde menneske, du tydeligvis er.

Solskinshilsen fra øst :-)

Sidst redigeret af Carmen; 31-07-2011 kl. 18:39.
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-07-2011, 15:15   #124
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 15
jasch er ny på vejen
Tusind tak for de søde ord Carmen ;-)

Det er osse dejlig varmt hernede i landet med masser af sol, jeg lider desværre af slem soleksem, så enten er det i skyggen eller langebluser og bukser.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-07-2011, 22:38   #125
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jasch Se meddelelser
jeg lider desværre af slem soleksem, så enten er det i skyggen eller langebluser og bukser.
...som om, du ikke har nok helbredsmæssigt at trækkes med, gør mig ondt!
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-08-2011, 16:44   #126
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 15
jasch er ny på vejen
Hmmm.....jeg har indsendt kommentarer til min RP. til min SB.

Nu sidder jeg så lige og kommer i tanke om, at sidste nye lægeligt, slet ikke var medtaget, hvori der stod at psykolog terapi ville være kontra inciderende osv.

Jeg er jo slet ikke klar over hvad der skal med i den RP, man kan jo snart ikke tænke mere, men osse fordi hun ikke har lavet den i samråd med mig.

Den 2/9 har jeg møde med min SB, gade vide om jeg kan påpege det, eller få en bisidder til at gøre det den dag, jeg er altid dårlig til de møder og føler mig total underkuet, og dermed ikke får sagt en del ting, man burde.

Øv, hvorfor er man sådan enn.......(bangebuks)
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-08-2011, 22:18   #127
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jasch Se meddelelser
Hmmm.....jeg har indsendt kommentarer til min RP. til min SB.

Nu sidder jeg så lige og kommer i tanke om, at sidste nye lægeligt, slet ikke var medtaget, hvori der stod at psykolog terapi ville være kontra inciderende osv.
...det ville jeg få formuleret straks og eftersende det og oplyse, at det var en forglemmelse.

Ude af øje og ude af sind, eller hvad nu det hedder :-)
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-08-2011, 23:22   #128
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af jasch Se meddelelser
Hmmm.....jeg har indsendt kommentarer til min RP. til min SB.

Nu sidder jeg så lige og kommer i tanke om, at sidste nye lægeligt, slet ikke var medtaget, hvori der stod at psykolog terapi ville være kontra inciderende osv.

Jeg er jo slet ikke klar over hvad der skal med i den RP, man kan jo snart ikke tænke mere, men osse fordi hun ikke har lavet den i samråd med mig.

Den 2/9 har jeg møde med min SB, gade vide om jeg kan påpege det, eller få en bisidder til at gøre det den dag, jeg er altid dårlig til de møder og føler mig total underkuet, og dermed ikke får sagt en del ting, man burde.

Øv, hvorfor er man sådan enn.......(bangebuks)

Kontakt O.S.F-SYD:
http://www.osf-syd.dk/kontakt.html


Hende Inge, som Vibbe har nævnt 27 gange i tråden her og andre - hun er BISIDDER.

Inge Refshauge
Stagehøjvej 95, Bov
6330 Padborg
Telefon 74 67 25 77
Telefontid hverdag kl. 8,00 - kl. 9,00
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-08-2011, 13:18   #129
ekseleven
Afhængigheds tegn af K10
 
ekselevens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2010
Lokation: København
Indlæg: 378
Styrke: 0
ekseleven er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jasch Se meddelelser
Ja den private aktør sagde til mig, jeg bare skulle tage ekstra smertestillende.

- og så er man derude hvor man presser sin krop, fordi den har meldt fra..og så kommer straffen de efterfølgende dage.

Det troede hun så bare ikke på, så bare tag flere piller...
Hej jasch

Den besked må en privat aktør ikk give dig. Ifølge lovgivning må kun læger ordinere medicin.

På Wikipedia står der at:

det kun er læger, der må ordinere medicin i Danmark.

http://da.wikipedia.org/wiki/Paramediciner


Det er kvaksalveri hvis privat aktør giver dig besked på at tage ekstra medicin. Sundhedsstyrelsen skriver på deres hjemmeside om straffen for kvaksalveri:

Brud på §§ 73 og 74 i autorisationsloven straffes med op til fire måneders fængsel under normale omstændigheder eller op til et år under skærpende omstændigheder.

http://www.sst.dk/Tilsyn%20og%20pati...aksalveri.aspx

Deres hjemmeside fortæller osse at du kan kontakte Sundhedsstyrelsen som vil vurdere om sagen skal retsforfølges.


Ekseleven
ekseleven er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-08-2011, 20:18   #130
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 15
jasch er ny på vejen
Jeg har fået mig, en midlertidig bisidder og hun mente osse det var vigtigt at få sidste lægeligt med i RP.

Derudover, afventer vi en statusattest fra egen læge.

Men på nuværende tidspunkt er min sag desværre ikke særlig stærkt dokumenteret endnu, derfor afventer jeg Inge, men hun er som sagt nævnt overfor nuværende bisidder som osse deltager i møder på kommunen.

Jeg føler bare den statusattest, er rimelig afgørende for min evt. forlængelse af SDP, på trods af, jeg er startet i afklaringsforløb.

Men omvendt tænker jeg osse, når kommunen har godkendt afklaringsforløb hos anden aktør på 16 uger, og jeg falder for varighed i mellemtiden, skal de vel forlænge mig...
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ressourceprofil christiane Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 04-12-2012 08:31
Ressourceprofil Ayaa Alt det andet 44 21-09-2010 12:34
Ressourceprofil... Susanne2412 Alt det andet 2 07-09-2010 18:28
Ressourceprofil Adam SR Alt det andet 8 04-09-2010 13:10
ressourceprofil Heart2breake Alt det andet 18 24-08-2010 01:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension