K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-12-2015, 18:52   #1
StigDragholm
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2015
Indlæg: 7
Styrke: 0
StigDragholm er ny på vejen
Helsingør Kommunes omvendte sociale bedrageri overfor mig

HELSINGØR KOMMUNE BEGÅR SOCIALT BEDRAGERI, DE SNØD MIG FOR 44.000 KRONER OG TABTE SAGEN, MEN DE VIL IKKE UNDSKYLDE!
- Borgmester Benedikte Kiær er ansvarlig for kommunens bedrageri, men hun vil ikke ændre politik og vil ikke undskylde!
- Helsingør Dagblad ”må ikke” skrive min historie, selvom den er god, de har fået ”forbud”, men alt kommer snart frem, når lyset bryder igennem!

---

Dette indlæg er til generel orientering for alle om Helsingør Kommunes - samt alle øvrige kommuners - SOCIALE BEDRAGERI og dårlige behandling af sine svageste borgere, som jeg giver via min egen sag samt via links til andre sager, som viser kommunernes dobbeltmoral, når de på den ene side jager sociale bedragere med alle tænkelige (og ulovlige) midler samtidig med, at de gør alt tænkeligt for at snyde borgerne selv (!) for at spare på deres budgetter.

Her er min ”utrolige historie” med Helsingør Kommune, som jeg også kunne kalde for ”det sorte væsen”, som er udsendt fra Helvede selv:

Ved en tilfældighed opdagede jeg i december 2014, at kommunen havde ”glemt” at oplyse mig om, at jeg var berettiget til at modtage et højere beløb i ”særlig støtte” til dækning af mine boligudgifter. Jeg blev faktisk chokeret over, at kommunen ikke opfyldte loven og deres forpligtelse til at oplyse mig om mine sociale rettigheder. og at de ikke automatisk udbetalte mig de rigtige sociale ydelser.

Jeg har siden fundet ud af, at dette var ikke en tilfældighed, det er en del af (statens og) kommunens bevidste politik for at ”spare penge”, som Benedikte Kiær, som ansvarlig for kommunen, beordrer, når hun kræver besparelser. Og så bliver der ”set gennem fingre” med, at kommunen ikke opfylder sine forpligtelser og lader de svageste borgere i stikken, som skaber dybe sår i sjælen for mange!

Herefter blev jeg chokeret over, at kommunen ikke blot erkendte deres fejl og udbetalte mig det beløb, som de har snydt mig for i mere end tre år. I stedet forsøgte de sig med at fortælle, at sagen var ”forældet”, men det var den ikke, hvorfor jeg måtte anke den til Ankestyrelsen, som også først fortalte, at sagen var ”forældet”, men det var den altså ikke, og det var først, da jeg lagde sag an mod Ankestyrelsen i februar 2015, at Ankestyrelsen besluttede sig for, at sagen faktisk ikke var forældet, og at de derfor ville behandle den!

Ankestyrelsen har nu efter 8 måneders helt unødvendig forsinkelse givet mig medhold i deres afgørelse fra 29. oktober 2015, som kan læses her: https://stigdragholm.files.wordpress...lse-291015.pdf

Ankestyrelsens afgørelse betød, at Helsingør Kommune blev tvunget til at foretage en ny beregning af, hvor meget de skylder mig i særlig støtte, som de så har gjort i deres brev af den 19.11.2015, hvor de kom frem til, at det udgør kr. 40.860,95, og som kan læses her: https://stigdragholm.files.wordpress...une-191115.pdf

Helsingør Kommune oplyste også, at kr. 19.225 er tilbagebetalingspligtigt, som jeg efterfølgende søgte om henstand med, som kommunen rigtigt har bevilget, og det betyder, at jeg nu har vundet sagen 100% over kommunen (dog exclusive mora-renter) selvom, at mange mente, at det så ”umuligt” ud, og ikke troede på mig, men på kommunen, men det var altså kommunen, der snød, bedrog, arbejdede forkert og begik et hav af fejl, og det er sådan set konklusionen på min sag og på deres virke i dag.

Sådan fungerer ”helvedes system”, som jeg kalder dem og hele det offentlige system, som snart vil blive åbenbaret for hele verden. Befolkningen har generelt tillid til dem som vores ledere, men sandheden er, at de lyver, snyder og bedrager verden, og det omfatter Lars Løkke Rasmussen, alle lande og de Forenede Nationer. Det er hele dette system, den gamle verdensorden, som står for fald, og det er dét, at min sejr over Helsingør Kommune symboliserer, det er dét, der nu er tæt på at ske; at lyset bryder igennem mørket og bringer en hel Ny Verden med uendelig lykke til alle, som du kan læse nærmere om fra min hjemmeside: https://stigdragholm.wordpress.com og https://stigdragholm.wordpress.com/new-world-order.

Hele ledelsen for Helsingør Kommune inklusive borgmester Benedikte Kiær samt byråd og presse via Helsingør Dagblad kender til min sag og min mission om at udrydde deres mørke system, men alligevel er de alle tøsedrenge, som forholder sig tavse, som også betyder, at INGEN har givet mig en undskyldning for den grove chikane, som systemet har udsat mig for.

Det er Benedikte Kiær, som er ansvarlig for kommunens SOCIALE BEDRAGERI, og hun er den person, som naturligt burde give mig, og andre ofre, sin undskyldning på vegne af systemets bedrageri, og hun er dén, som burde sørge for, at kommunen som en selvfølge overholder gældende lov og giver alle borgere rigtig rådgivning om deres sociale rettigheder, og indplacerer dem rigtigt, men det sker ikke, for det vil koste kommunen penge, som de ikke har råd til – og særligt ikke, når deres prestigebyggeri ved Helsingør Skole er gået ”helt ad helvede til”, og at de skal dække mange millioner kroner i erstatning, som kun kan lade sig gøre ved yderligere at ”stjæle fra de fattige” ved ikke at fortælle dem om deres sociale rettigheder og ved at begå ”bevidste fejl” og ”tvivlsomme skøn”. http://sn.dk/Helsingoer/Retssag-paa-...artikel/523882

Således bliver Helsingør Kommune presset til at begå ”omvendt socialt bedrageri”, fordi borgmesteren og politikerne i stedet for at udbetale penge til ”sociale tabere” hellere vil bruge penge på ”noget spændende” som f.eks. dette forliste skolebyggeri, som så vil betyde ”yderligere krav om stramninger” i forvaltningen, som altså betyder, at kommunens egen udygtighed kommer til at koste de fattigste endnu mere, men det siger man naturligvis ikke højt, for kommunen overtræder hermed deres forpligtelser, og hvad er konsekvensen (?), og ja, ingenting, de får lov til at gøre, som de vil uden, at nogen skrider ind, der er i praksis ingen erstatningskrav, bøder eller personligt ansvar for den magtmisbrug/embedsforsømmelse, som de udfører, og ja, det er borgmesteren og kommunens ledelse, som er øverste ansvarlige, og det er altså disse mennesker, som også har været tavse som østers i min sag, som nu står med håret i postkassen, og de samme, som vil komme på forsiden af aviserne inklusive Helsingør Dagblad, når de først får prikket hul på bylden, og får lov til at skrive om mig og mit virke inklusive denne sag, som var beregnet til at være ”umulig for Stig at vinde”, sådan havde ”helvedes system” skrevet den, men sådan arbejder vi ikke her, derfor!

Jeg har nu skrevet nedenstående mail til Helsingør Kommune, Ankestyrelsen og Retten i Helsingør som afslutning på min sag, hvor det nok særligt er afsnit 4 og 5, som vil have generel interesse:

”4. Helsingør Kommune er IKKE til at stole på, I har handlet ulovligt, uansvarligt og udelukkende begået fejl i min sag – FORBEDR JERES INDSTILLING OG MORAL for at opretholde livet selv!

5. Helsingør Kommune og Borgmester Benedikte Kiær vil IKKE sige undskyld og vil IKKE ændre politik for at rådgive alle borgere rigtigt om deres sociale rettigheder.”

Min nye mail er inkluderet i sagens samlede korrespondance, som kan læses her, og hvis du vælger at læse det hele igennem, vil du kunne se, hvor grov kommunens CHIKANE, magtmisbrug, embedsforsømmelse, bedrevidende uvidenhed, fejl og elendige sagsbehandling virkelig har været, det er ganske enkelt gruopvækkende læsning! https://www.scribd.com/doc/250502729...ive-on-a-stone

---

LÆS DESUDEN:

Mit skrift af 5. december 2015: ”I bring the fall of Helsingør's mayor Benedikte Kiær to open our New World, and when she gives birth in January, it is a symbol of the birth of my new self”

https://www.facebook.com/stig.dragho...05944434233210

Samt mine kommentarer nedenfor:

1. Kommuner bruger alle tænkelige og ulovlige midler inklusive ”stikkersvin” for at afsløre borgeres sociale bedrag

2. Omvendt begår stat og kommuner selv ”Danmarkshistoriens største sociale bedrag” ved at gøre syge mennesker raske for at spare milliarder!!!

3. Regeringen pressede først syge mennesker på den lavere ydelse kontanthjælp, som de nu yderligere nedsætter – og lyver om!!!

4. Eksempel på én ud af tusinder mennesker i klemme: Ole er alvorligt syg, kommunen chikanerer og nægter at give ham førtidspension

5. Kommuner fejler desuden bevidst i sagsbehandlingen, ”glemmer” deres vejledningsforpligtelse (overtræder loven bevidst!) og ignorerer svage borgeres retssikkerhed – udelukkende for at spare penge!!!

---

Herefter følger min mail til Helsingør Kommune, Ankestyrelsen og Retten i Helsingør fra i dag i sin fulde ordlyd (med undtagelse af links og bilag, som du kan læse ved at trykke på linket nedenfor, og læse min mail nederst i dette):

Til Helsingør Kommune:

Socialrådgiver Jeanne Hedin, Center for Job og Uddannelse, Ydelsescenter, [email protected]
Områdeleder Annelise Matthiasen, Center for Job og Uddannelse, Ydelsescenter, [email protected]
Faglig konsulent Johnny Tewes, Center for Job og Uddannelse, Ydelsescenter, [email protected]
Administrativ sagsbehandler, Dorte Lingren Pedersen, [email protected]
Områdeleder Anne K. Nielsen, Borgerservice [email protected]
Tina Olsen, opkrævningen, [email protected]
Faglig konsulent Lisbeth Vilborg, Center for Job og Uddannelse, [email protected]
Centerchef Kristjan Gundsø Jensen, Center for Job og Uddannelse, [email protected]
Kommunaldirektør Stine Johansen, [email protected]
Borgmester Benedikte Kiær, [email protected]

Til Retten i Helsingør:

Dommer Ulla Ingerslev, [email protected]

Til Kammeradvokaten:

Advokatfuldmægtig Nicolaus Falk, [email protected]
Advokat Kristine Schmidt Usterud, [email protected]

Til Ankestyrelsen:

Inger Quackenbush, [email protected]

Delvis tilbagekaldelse af min retssag mod Ankestyrelsen - Helsingør Kommune har beregnet min efterbetaling forkert m.v.

I forlængelse af min mail af den 18. november, hvor jeg blandt andet oplyste, at jeg forventede at ville genoptage og afslutte min retssag mod Ankestyrelsen, har jeg nu modtaget vedlagte

- endelige afgørelse fra Helsingør Kommune af den 19. november med efterbetaling af kr. 40.860,95 i særlig støtte for årene 2011-15 samt krav om min tilbagebetaling af kr. 19.225 heraf, som er den del, der vedrører afdrag på boliglån, og
- svar fra Helsingør Kommune af den 1.12.2015 på min mail af den 23.11.2015, hvor jeg anmodede om henstand med tilbagebetalingen af det nævnte beløb på kr. 19.225, som kommunen nu har bevilget.

Jeg har på dette grundlag foretaget min endelige vurdering af sagen, som fremgår af denne mail, der indeholder følgende afsnit:

1. Til min retssag mod Ankestyrelsen: Jeg fastholder mit krav om morarente af for sent udbetalte ydelser samt dækning af ”mine advokatomkostninger”

2. Jeg misforstod først kravet om min delvise tilbagebetaling af særlig støtte og konkluderede derfor forkert, at jeg ville genoptage retssagen mod Ankestyrelsen fsva. dette spørgsmål

3. Helsingør Kommunes beregning er FORKERT (!!!) – den korrekte efterbetaling udgør IKKE kr. 40.860,95, men kr. 43.765,23, som svarer til en difference på kr. 2.904,28 i mit favør

4. Helsingør Kommune er IKKE til at stole på, I har handlet ulovligt, uansvarligt og udelukkende begået fejl i min sag – FORBEDR JERES INDSTILLING OG MORAL for at opretholde livet selv!

5. Helsingør Kommune og Borgmester Benedikte Kiær vil IKKE sige undskyld og vil IKKE ændre politik for at rådgive alle borgere rigtigt om deres sociale rettigheder.

Som tidligere er også denne mail offentlig tilgængelig via min Scribd side, og jeg har desuden valgt at offentliggøre den på både min egen Facebook side, i Facebook gruppen ”Debat i/om Helsingør samt kommunen” samt på hjemmesiden K10 ("Stedet for syge mennesker, som er kommet i klemme i systemet"), da den fører til afslutningen af den sag, som jeg startede via min mail til Helsingør Kommune den 17.12.2014, og som kommunen af egen drift burde have afsluttet rigtigt og udramatisk med det samme via erkendelse og udbetaling af det beløb, som de havde snydt mig for, men i stedet valgte kommunen altså at bekæmpe mig med alle til rådighed værende midler, som har kostet mig hundredvis af unødvendige arbejdstimer for at læse lovgivningen detaljeret og for at skrive mails m.v., som systemet altså har ”tvunget” mig til at gøre, men som det ikke desto mindre ikke vil honorere mig for, og det medførte desuden en fuldstændig unødvendig forsinkelse af sagen på næsten et år, før den nu er ved at være færdigbehandlet. Og ja, jeg fortalte jer allerede fra starten, at enhver umiddelbart kunne forstå, at jeg havde ret, som jeg nu har fået, hvis blot man læser sagen, men det ”kunne I ikke”, eller ”ville ikke” er nok mere rigtigt, ikke?

https://www.scribd.com/doc/250502729...ive-on-a-stone

https://www.facebook.com/stig.dragho...05967394527203

https://www.facebook.com/groups/5253...6317878738707/

http://www.k10.dk/index.php

1. Til min retssag mod Ankestyrelsen: Jeg fastholder mit krav om morarente af for sent udbetalte ydelser samt dækning af ”mine advokatomkostninger”

Jeg har på det gældende grundlag besluttet, at jeg vil frafalde min retssag mod Ankestyrelsen for så vidt angår kravet om efterbetaling af særlig støtte for 2011-15, som nu i praksis (næsten) er opfyldt, men efter ”moden overvejelse” og grundig forberedelse har jeg besluttet at fastholde og gennemføre retssagen for så vidst angår spørgsmålet om morarenter fra forfaldsdagen for hver enkelt delydelse af den samlede efterbetaling af særlig støtte, som svarer til ca. kr. 6.000 i alt, og dette er ganske enkelt fordi, at ALLE KAN SE, AT DETTE ER RIGTIGT AT GØRE (!), for dette er praksis i sammenlignelige situationer, når man for sent udbetaler løn, pension og dagpenge, og ”enhver idiot” kan altså se, at man naturligvis skal gøre det samme for sociale ydelser for hermed at ligestille alle borgere og ikke at diskriminere de svageste borgere, og dette på trods af de begrænsninger, der er indenfor lov om aktiv socialpolitik.

Helsingør Kommune burde i virkeligheden have betalt renter af egen drift ud fra en rimelighedsbetragtning samt med dets kendskab til en tidligere principiel afgørelse af Retten i Helsingør, som dømte Helsingør Kommune til at betale renter i en lignende sag, hvor kommunen også havde ”snydt en borger” og måtte efterbetale et beløb, og med dets kendskab til min (hvilende) retssag mod Ankestyrelsen, hvor jeg altså kan bede retten om at træffe beslutning om rentespørgsmålet, som Ankestyrelsen, som Helsingør Kommune sikkert læner sig op ad, tilsyneladende ”ikke kan finde ud af selv” på grund af den svage lovgivning og i virkeligheden SVAGE PRAKSIS om at ”lade som ingenting” (!), men når systemet ikke af egen drift kan finde ud af at handle rigtigt, har jeg besluttet at jeg vil genoptage og gennemføre retssagen indtil, at der falder dom medmindre, at Ankestyrelsen og Helsingør Kommune forinden beslutter sig for at ændre beslutning og tilkende mig renter, og jeg henviser Ankestyrelsen, Kammeradvokaten og Retten i Helsingør til mine nærmere bemærkninger herom i ”Bilag 1: Nærmere bemærkninger til min retssag mod Ankestyrelsen: Jeg fastholder mit krav om morarente af for sent udbetalte ydelser samt dækning af ”mine advokatomkostninger”.

2. Jeg misforstod først kravet om min delvise tilbagebetaling af særlig støtte og konkluderede derfor forkert, at jeg ville genoptage retssagen mod Ankestyrelsen fsva. dette spørgsmål

Af Helsingør Kommunes brev af den 19. november fremgår blandt andet af side 4, at

”Vi skal understrege, at vi ikke med denne afgørelse har truffet beslutning om vilkårene for tilbagebetaling”,

og

”Vi kan oplyse dig om, at det er Helsingør Kommunes opkrævningsafdeling, der igangsætter tilbagebetalingskravet. Når du modtager tilbagebetalingskravet fra Opkrævningsafdelingen, vil vi anbefale dig at kontakte dem, for at aftale vilkårene for tilbagebetalingen nærmere.”

Kommunen havde givet mig én uges frist til at kommentere sin ”påtænkte afgørelse” af den 11. november, som stort set er enslydende med brevet af den 19. november, som betød, at jeg blev presset til at skrive min mail af den 18. november uden, at jeg endnu havde haft tid til at gennemgå den påtænkte afgørelse i detalje, og jeg fik hermed forståelsen - på grund af ”for dårligt - eller endnu ikke - udført arbejde”, som desværre er sådan, at ”de fleste” arbejder, og som mere er baseret på tro end viden (!) - at tilbagebetalingskravet på kr. 19.225 ville være forfaldent straks, for andet fremgik ikke direkte af brevets tekst.

Dette var imidlertid min misforståelse, for jeg har efterfølgende konstateret ved ny gennemlæsning, efter modtagelse af kommunens brev af den 19. november som nævnt ovenfor, at det af Ankestyrelsens afgørelse af den 29. oktober, side 12, fremgår, at ”der ses endvidere bort fra formue i form af efterbetaling af offentlige forsørgelsesydelser og øvrige offentlige sociale ydelser som følge af afgørelse eller dom” (Aktivlovens § 14, stk. 3), og at det af Bekendtgørelse 707 af 27/5 2015 fremgår, at kommunen yder henstand med tilbagebetaling blandt andet for kontanthjælpsmodtagere, som fik mig til at ansøge kommunen om henstand i min mail af den 23. november, og som kommunen altså nu har bevilget i deres brev af den 1. december.

Jeg beklager derfor, at konklusionen om at genoptage retssagen for så vidt angår dette spørgsmål (”delvis tilbagebetaling forfalden straks”) og ordlyden i min mail af den 18. november er baseret på min misforståelse, tro og ”endnu ikke udført arbejde”. Det får i denne omgang mig til at fremstå som et fjols, og det er IKKE sådan, at jeg ønsker at arbejde, for det er spild af tid for de, der er involveret, og misforståelser skaber ofte grobund for, at folk bliver kede af det, og ikke glade, og det er glæde, at jeg ønsker at bringe alle mennesker via rigtig forståelse og godt arbejde – dette er såmænd mit ønske; at glæde alle mennesker ved at alle mennesker gør rigtigt.

Jeg bemærker dog, at det var kommunens for korte deadline på en uge, som ”pressede” mig ud i ikke at have tid til at gøre mit arbejde godt nok (jeg har også andet arbejde at udføre, og har kun begrænsede ressourcer!), som det sker alt for tit og meget forkert overalt, når folk presser hinanden med for korte deadlines, som jeg IKKE bryder mig om, og det fik mig også til at tænke, at Ankestyrelsen og Helsingør Kommune godt kunne have skrevet på ”almindeligt dansk” i sine breve, at ”du skal betale kr. 19.225 tilbage, men det følger af loven, at den samlede efterbetaling ikke bliver betragtet som ny ”formue”, og at du som kontanthjælpsmodtager som udgangspunkt kan få henstand med tilbagebetalingen, hvis du ønsker det, og du skal i givet fald ansøge opkrævningsafdelingen herom” i stedet for at gemme informationen i en lovdetalje på side 12 af 15 i Ankestyrelsens afgørelse, og jeg tror godt, at I forstår, at hvis I havde skrevet sådan, så havde det ikke været muligt for mig at misforstå, ikke (?), og så ville jeg ikke først have konkluderet forkert og besluttet at videreføre retssagen for så vidt angår dette spørgsmål, og hermed blev dette i virkeligheden også en lektie i, hvordan man skal anstrenge sig for både at informere klart, og at gøre sit bedste og altså et grundigt (ikke overfladisk!) arbejde for at forstå, for at man dermed kan konkludere og handle korrekt.

3. Helsingør Kommunes beregning er forkert (!!!) - den korrekte efterbetaling udgør IKKE kr. 40.860,95 men kr. 43.765,23, som svarer til en difference på kr. 2.904,28 i mit favør

Jeg har nu haft tid til at efterberegne Helsingør Kommunes beregning af min efterbetaling, som fremgår af kommunens brev af den 19. november, og desværre viser min efterberegning, at Helsingør Kommune HELLER IKKE har kunnet finde ud af at gøre dette, fordi I har endnu engang ikke gjort jeres arbejde ordentligt (!), som jeg ellers udtrykkeligt bad jer om at gøre denne gang belært fra mine tidligere erfaringer med jer, hvor I har begået næsten udelukkende fejl hele vejen igennem, og hvis I havde arbejdet ordentligt fra starten, som blot er det, at jeg hele tiden har bedt jer om at gøre, ja, så havde der aldrig været en sag, og så kunne jeg have brugt ”hundredvis af timer” meget bedre end at spilde dem på denne ”sag” og jeres fejl og forkerte beslutninger – hmmmm!

Helsingør Kommune har beregnet efterbetalingen til kr. 40.860,95 for perioden 17.12.2011 til og med november 2015, som jeg nu også har fået udbetalt, men beregningen er altså forkert! Den korrekte efterbetaling udgør på det foreliggende grundlag kr. 43.765,23, som det fremgår af mit vedlagte regneark ”Særlig støtte beregning 031215.xls” og bilag 2 nedenfor, hvor jeg forklarer om forskellene i vores beregninger, som betyder, at der er en difference på kr. 2.904,28 i mit favør.

Før kommunen udbetaler dette beløb, beder jeg jer dog om at fremsende kopi af alle mine lønsedler for perioden 1.12.2011 til 1.12.2014 (jeg har for 2015), så jeg kan kontrollere, om I har beregnet ”udbetalt støtte” korrekt, som I heller ikke kunne for 2015 (!), og når jeg har foretaget denne kontrol og meddelt jer min eventuelle korrektion, vil jeg efterfølgende bede jer udbetale differencen i mit favør.

For god ordens skyld beder jeg jer oplyse, hvornår jeg kan forvente at modtage disse lønsedler, for sådan arbejder man professionelt; hver part sætter selv sin realistiske deadline, som man oplyser, og så sørger man som hovedregel for at overholde den, så man kan stole på hinanden og så en tidsplan holder hele vejen igennem, og at kommunikere, hvis man undtagelsesvist måtte blive forsinket.

4. Helsingør Kommune er IKKE til at stole på, I har handlet ulovligt, uansvarligt og udelukkende begået fejl i min sag – FORBEDR JERES INDSTILLING OG MORAL for at opretholde livet selv!

Jeg har i mine to mails fra 17.12.2014 og fra 4.11.2015 givet oplysning om min husleje, varme, el og afdrag på boligindskudslån, som danner grundlag for beregningen, og det er HELT ENKELT for enhver at finde de rigtige beløb og indsætte i beregningen, hvis blot man LÆSER og FORSTÅR disse mails ordentligt, men det kunne Helsingør Kommune altså ikke finde ud af (!), som for eksempel betyder, at kommunen for posterne varme og el for årene 2012, 2013 og 2014, i alt seks poster, kun har kunnet finde to ud af seks rigtige beløb selvom, at ALLE beløb er oplyst tydeligt og altså er HELT ENKELT at aflæse, hvis blot man koncentrerer sig en smule i stedet for at have ”for travlt” og at være for overfladisk.

Det værste er imidlertid, at I ikke udviser fornøden omtanke og selvjustits/selvkontrol – eller får en kollega til at kontrollere arbejdet, om nødvendigt – for at sikre jer, at I gør jeres arbejde ordentligt, og ja, enhver ved, at de rigtige beløb I skal bruge for varme og el er fra ÅRSAFREGNINGEN, når denne foreligger, og IKKE ACONTO BELØB, og det burde have fået en klokke til at ringe, når I alligevel har brugt acontobeløb nogle steder, og årsafregning andre steder, men nej, prioriteringen var måske ikke at gøre arbejdet rigtigt, men at ”blive færdig hurtigst muligt”, fordi det ikke var sjovt arbejde at udføre (?), men NEJ, sådan gør man ikke i min bog!

I får således ren dumpe-karakter hele vejen igennem i min sag, I har foretaget samme type ”overfladiske fejl” hele vejen, og jeg kan kun undre mig over, hvordan kan man beslutte sig for blot at springe over, hvor gærdet er lavest selvom, at man logisk og med lidt omtanke burde vide, at ”den er helt gal” (?), og det er altså denne uansvarlighed, grove arbejdsforsømmelse og sjusk, som I har udvist i hele forløbet i min sag – foruden bevidst forhaling og ansvarsundragelse. Forstår I ikke, hvad jeg siger til jer? I ER DUMPET – MAN KAN IKKE BESTÅ VED AT BLIVE VED MED AT LAVE FEJL PÅ FEJL PÅ FEJL PÅ FEJL PÅ FEJL – forstår I det nu?

Og bliver man så glad eller ked af at blive behandlet sådan (?), og ja, jeg bliver naturligvis ked af det igen, det er SØRGELIGT at overvære, og så bliver jeg også ærgerlig over, at skulle bruge endnu mere tid på at tage jer i skole og forklare jer, hvordan man helt enkelt LÆSER og FORSTÅR samt lægger tal sammen eller trækker fra, som I heller ikke helt mestrer, og dette er altså selvom, at vi taler pensum på måske 2. eller 3. klasses niveau her. I har IKKE BESTÅET!!!!

Er I fuldstændigt ligeglade, kan I ikke koncentrere jer og føler I intet ansvar for jeres arbejde eller ”gode ry” for den sags skyld, når denne sag spredes over hele verden? Det kan da ikke være rigtigt, at jeg IGEN og IGEN skal holde jer i hånden og vise jer, hvordan I skal udføre jeres arbejde, kan det (?), og at jeg på grund af jeres elendige arbejde og forkerte beslutninger skal bruge endnu mere fuldstændigt unødvendig tid og ressourcer, som jeg i virkeligheden ikke har (jeg har været ”mere død end levende” i årevis, som IKKE gør dette arbejde nemt, som det burde jer være bekendt), og alligevel udsætter I mig for en sådan behandling, og så vil I ovenikøbet ikke honorere mig for dette ”spildte arbejde”, som I pålægger mig. Det er fuldstændigt grotesk og horribelt, og dette handler da i virkeligheden også om systemets fuldstændige fallit (= HELE SYSTEMET, det vil sige ”hele det offentlige system overalt”), som er dét, at jeres nederlag i min sag symboliserer; det er IKKE sådan, at man skal behandle mennesker, og det er IKKE sådan, at vi vil indrette os i vores Ny Verden, hvor der IKKE vil være plads for jeres helvedes system, som stjæler FRIHED og ANSVAR fra mennesker, som også er forudsætninger for selve livets opretholdelse.

I har i min sag helt generelt vist, at I ikke har forstand på det område, som I arbejder med til hverdag og er ansvarlige for, ja, det lyder utroligt, men er sandt, ikke (?), og som jeg, som ”novice”, har måttet forklare jer, og alligevel træffer i ”bindende beslutninger” for borgere, som har tillid til, at I som autoritet arbejder rigtigt og som ikke kunne drømme om eller har modet til (eller kræfter og viden), som jeg, at gå op imod jer, for så risikerer man jo også at få hele systemet på nakken, som kan føre negative sanktioner med sig, og ja, det er ikke altid, at systemet handler 100% objektivt, det er ofte jeres (negative) følelser, som guider jer også professionelt, som jeg selv har oplevet på egen krop, og ja, så ”mener I”, at en given sag er ”sådan”, eller ”tror med vores bedste vilje”, at ”sådan er det”, og det betyder, at det i virkeligheden ofte er jeres skjulte dagsorden om at ”spare mest muligt”, som I bliver beordret ovenfra af politikere og jeres ledere, som bliver afgørende for jeres beslutning, og ikke hensynet til lovgivningen (!) og den enkelte, svage borger, som altså handler i tillid til jer, og som I (bevidst) svigter.

Ved I hvad jeg kalder dette (?), ja, dette er OMVENDT SOCIALT BEDRAG, som jeg takserer endnu værre end en borgers sociale bedrag, det er ganske enkelt usmageligt, for I er den stærke part, og I gør det ofte både bevidst, med skjult dagsorden og altså direkte imod loven, som alle tror, at I som en selvfølge overholder, og I gør intet for at opdrage jeres organisation til at handle rigtigt og lovligt, I accepterer systemets moralske forfald, fordi det er sådan, at I ønsker det!

På den anden side har I ikke noget til overs for borgere, som begår socialt bedrageri overfor kommunen, som I gør alt I kan for at finde og ramme for at spare endnu flere penge, ikke (?), som også omfatter anonym anmeldelse af socialt bedrageri, som er så FEJT og UTILSTEDELIGT, som tænkes kan, sådan opfører man sig ikke i min verden (!), og ja, I er ikke et hak bedre selv, hvorfor opretter I ikke som logisk konsekvens en afdeling, som kan finde og anmelde jeres eget omvendte sociale bedrageri (?), og ja, det er helt utænkeligt at gøre mod jer selv, som I gør mod borgerne, ikke (?), og dette er virkelig social forrådnelse af værste skuffe, og som medarbejdere er I naturligvis loyale overfor jeres helvedes system, fordi det er dem, der udbetaler jeres løn (og ”overlevelse”), og ikke mig, eller måske er det ikke sådan længere, for I er ved at forstå, hvor skoen trykker, og at det er mig, og ikke jer, som har ret og i virkeligheden sikrer jeres overlevelse ved at gå imod og vinde over jer, som betyder, at I faktisk arbejdede for ”selvdestruktion” ved at gå imod mig, som I godt kan se ville være blevet resultatet, hvis I var lykkedes, ikke?

Og når I så ikke engang kan finde ud af at bruge de rigtige tal i beregningen af min efterbetaling, og ikke kan foretage simple beregninger, som jeres børn gør bedre end jer i skolen, så er det, at I alle dumper. Hvad er det for en gang makværk af et stykke arbejde, som I udfører? I arbejder virkelig efter laveste og desværre ikke højeste fællesnævner, som kendetegner hele jeres system, som også inkluderer den samlede og i stor udstrækning spildte aktiveringsindsats overfor ledige, som jeg har beskrevet i anden sammenhæng, via mine daglige skrifter primært fra 2009-11 samt her og her, og lidt her og her (læs desuden artiklen ”Danmark spilder milliarder på aktivering”) I burde skamme jer, og starte med at løfte niveauet for alle medarbejdere i kommunen, og her kan I såmænd roligt bruge min rapport ”Løft Falck til Noma kvalitet” (https://www.scribd.com/doc/61700490/...-Noma-kvalitet), som jeg skrev i 2011 efter at have været udsendt ulovligt af diktatorerne i Lyngby-Taarbæk Kommune i én måned i aktivering på fuld tid hos Falck i Lyngby og efter at have set, hvor UHYGGELIGT, DÅRLIGT ARBEJDE, at de også udfører der, og I kan bruge denne rapport som grundlæsning for at SKIFTE INDSTILLING og arbejdsmoral, for det er dette, der er problemet, når I tillader jer selv at arbejde nøjagtigt lige så elendigt, amatøragtigt og forkert som hos Falck i Lyngby. Det er KUN et spørgsmål om INDSTILLING, som også er årsagen til, at jeg arbejder som den ”dygtigste”, som det fremgår af mit CV. Det er ikke fordi, at jeg er ”bedre end” men fordi, at jeg har besluttet at gøre mit arbejde rigtigt og godt, såvidt jeg overhovedet kan, for også jeg begår fejl, men færre end de fleste.

Jeg er helt enkelt målløs over, hvor lavt jeres niveau er efter at være blevet behandlet forkert næsten hver gang, jeg har haft kontakt med jer i denne sag, som jeg ikke havde troet muligt, men sådan er det altså både hos jer, hos Falck og ”hos mange andre”, og det kan vi helt bogstaveligt ikke leve med, for det er en forudsætning for selve livets opretholdelse, at alle gør deres bedste arbejde og som hovedregel arbejder rigtigt og ikke forkert, og som en selvfølge udviser en RIGTIG INDSTILLING, som altså ikke inkluderer jeres dovenskab, ligegyldighed, bedrevidende uvidenhed og diktatur, som er blevet jeres hverdag i en snotforkælet og forkert organisation – men det modsatte!

DERFOR: TAG JER SAMMEN OG GØR JERES ARBEJDE RIGTIGT! Hvor vanskeligt kan det egentligt være? Det burde være en helt naturlig selvfølge for enhver.

Så min konklusion er, at I optræder menneskeligt og arbejdsmæssigt uværdigt, uansvarligt og med magt-arrogance, når I begår (bevidste) fejl og arbejder for en skjult dagsorden, som snyder de svageste borgere uden at de ved det, de fleste har derimod næsten uindskrænket tillid til jer som ”autoritet” på området på samme måde som de fleste har tillid til læger, selvom mange læger optræder som kvaksalvere og udskriver LIVSFARLIG MEDICIN inklusive anti-psykostisk medicin, som bevidst er designet til at passivere mennesker og ligefrem at slå dem ihjel (!) på samme måde, som eliten bruger jeres system til at ydmyge, nedværdige og ødelægge svage mennesker, hvor vi har kun set starten af deres planer, og når man, som jeg, beslutter at gå op imod hele jeres helvedes system, og historien spreder sig på grund af sladder, som også kommer fra ”bedrevidende, men uvidende og NEGATIVE medarbejdere” hos kommunen om mig, fordi I ”ikke kan tåle at få fortalt sandheden om jer selv, så den kan forstås” (!), ja, så får man automatisk ”masser af borgere” imod sig, og dette er også fordi, at ”enhver kan sige sig selv, at kommunen ikke begår fejl, men automatisk overholder loven og udbetaler de rigtige beløb til folk”, som er dét mange og også jeg selv troede på (og som er årsagen til, at jeg ikke gemte mine lønsedler), og som bekræftede mange i, at ”Stig er sindssyg”, men nej, nu har jeg vundet sagen over jer, som spreder genlyd og forståelse hos flere og flere om, at det er IKKE Stig, men kommunen/”systemet”, som er ”sindssygt” - som i øvrigt også gælder min historie med Nordsjællands Psykiatriske Hospital i 2008 og senere i 2012, hvor en bevidst handling fra dette helvedes system HEL FORKERT fik en ”sindssyg og følelseskold psykiater” til at erklære mig for ”sindssyg” (”paranoid skizofreni”) med formålet om, at spærre mig inde på psykiatrisk hospital (for at trække ”livets hemmelighed” inklusive ”Kildens energi” ud af mig, og eliminere mig (!), som det fremgår af min hjemmeside), men det er en helt anden sag, som systemet, også med Benedikte Kiær i spidsen, endnu ikke har erkendt, at de OGSÅ (bevidst) begik fejl i (læs om denne sag her: https://www.scribd.com/doc/266813044...iagnosis-of-me), tøsedrenge (!) - og ja, I stikker blår i øjnene på mennesker, som ”ikke kan passe sig selv” og ”glemmer” at oplyse dem om deres rettigheder, og dette er i virkeligheden fordi, at den øverste elite intet har til overs for disse ”ubrugelige spisere”, som de kalder dem for, og som de derfor helst helt vil eliminere, og ja, dette er det uhyggelige slutmål for eliten, læs New World Order of darkness of the World Elite fra min hjemmeside, sådan er den verden, vi lever i, og som vi er ved at forlade til fordel for min Ny Verden af uendelig lys og lykke for alle, selvom de fleste ikke vil forstå det!

5. Helsingør Kommune og Borgmester Benedikte Kiær vil IKKE sige undskyld og vil IKKE ændre politik for at rådgive alle borgere rigtigt om deres sociale rettigheder

Tilbage står, at hele jeres helvedes system har behandlet mig ulovligt, råddent og menneskeligt uværdigt, som alle kan se, og alligevel har INGEN i systemet på noget tidspunkt taget ansvar på sig, stået frem og helt enkelt sagt ”UNDSKYLD, STIG, vi er kede af det”, som kun er sådan, at FORKÆLEDE TØSEDRENGE m/k opfører sig – hvordan kan det dog være så svært at gøre, Benedikte & Co.?

Jeg har vist, hvordan Helsingør Kommune udviser ELENDIG ARBEJDSFORSØMMELSE og er skyldige i ”OMVENDT SOCIALT BEDRAG” blandt andet ved ikke at oplyse de svageste mennesker i samfundet om deres sociale rettigheder, som udelukkende har at gøre med at ”spare penge”, og jeg har på min vej mødt inkompetente, men alligevel bedrevidende og uvidende diktatorer, som jeg har skullet forklare deres eget arbejde for, og under overfladen har jeg set bange, umodne og uansvarlige medarbejdere, ledere og politikere i jeres system, og nej, ikke engang Benedikte Kiær, som altså er ansvarlig for dette BEDRAGERISKE SYSTEM, som du ikke ønsker at forbedre, fordi det så bare vil koste kommunen penge, ikke (?), og som kender min sag i detalje, har skullet nyde noget af at stå frem og give mig den undskyldning, som alle kan se, at du/I skylder mig, ikke (?), og nej, det er ikke fordi, at du ellers lider af berøringsangst, når du skal stå frem som ”folkets leder” ved alle mulige ”events”, som inkluderer at SNAKKE, SNAKKE, SNAKKE og så også at drikke og spise lidt på kommunens regning i arbejdstiden, så du i virkeligheden ikke arbejder særligt meget og bliver dummere og dummere, og ja, sådan er det ”øverst oppe i hierarkiet”, ikke sandt, Benedikte (?), du taler ”ren retorik uden indhold”, og det er dét, som du har lidt svært ved at slippe for at komme ned på mit niveau i samme øje-højde som ”almindelige mennesker”?

Er det virkelig sådan, at du/I selv ønsker at blive behandlet af andre (?), nej vel (?), og dette er altså blot min pointe, gør jeres arbejde ordentligt/rigtigt, behandl andre mennesker, som I selv ønsker at blive behandlet og sig undskyld, hvis I begår fejl, og det betyder, at hvis jeg havde været i jeres sted, så havde jeg inviteret på kaffe, sagt undskyld og også givet blomster, som min spirituelle mor her kommer igennem og fortæller gennem mig (blomster er symbol på min mors kærlighed til alle mennesker), og dette er også fordi, at vi næsten har nået afslutningen af denne sag til min fordel, som betyder, at vi så småt kan gå videre med at løfte sløret for vores Ny Verden, som jeg godt kan love jer vil blive lovprist overalt – og I skal her her forestille jer Jomfru Maria, som hun er kendt som, og som nu hedder Lona, som er min mors navn i dette liv, som det blideste og mest kærlige væsen, som findes, det er hende, der her taler gennem mig, og så er det ikke længere nødvendigt ”at skrue bissen på”, som jeg har gjort hidtil for at trænge igennem med mit budskab til jer ”hjernedøde medarbejdere” og også mine læsere, så I forstår, at det var mig, og ikke det ”ufejlbarlige, offentlige system,”, som var ”normal”, arbejdede rigtigt og havde ret, og ja, dette var formålet, og havde systemet blot besluttet sig for at arbejde og opføre sig rigtigt fra starten, så havde I aldrig oplevet denne meget direkte side af mig, som altså ikke er sådan, at jeg virkelig er og ønsker at være, men en rolle, som jeg påtog mig meget bevidst for at få jer til at FORSTÅ DEN UBEHAGELIGE SANDHED om jeres eget dårlige arbejde og forkerte adfærd for at få jer til at forbedre jer for at skabe glæde hos mennesker, og ja, som også er grundlag for selve livets opretholdelse, ellers havde menneskeheden slået sig selv ihjel (på grund af sine fejl og synder), og nej, det er der ABSOLUT INTET NEGATIVT I, tværtimod, som I da godt kan forstå, hvis I beslutter jer for at forstå og ikke at misforstå mig, som de fleste af jer har gjort hidtil på grund af jeres egne forkerte og negative følelser uden at læse og forstå mig objektivt, ikke?

Dette var det hele i denne omgang – pas godt på jer selv, det er snart jul :-).


Venlig hilsen

Stig Dragholm
Hellebo Park 1, 4. 4
3000 Helsingør

Bilag 1 og 2: Læs min mail, som er inkluderet nederst i sagens samlede korrespondance her: https://www.scribd.com/doc/250502729...ive-on-a-stone
StigDragholm er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2015, 18:53   #2
StigDragholm
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2015
Indlæg: 7
Styrke: 0
StigDragholm er ny på vejen
Kommuner gør alt for at afsløre socialt bedrageri

1. KOMMUNER BRUGER ALLE TÆNKELIGE OG ULOVLIGE MIDLER INKLUSIVE ”STIKKERSVIN” FOR AT AFSLØRE BORGERES SOCIALE BEDRAG

VI BLIVER REGERET AF KRIMINELLE LEDERE HOS STAT OG KOMMUNE UDEN ETIK OG MORAL
Vores land regeres af en stor omgang ”kriminelle” ledere hos både stat og kommune, som følgende eksempler alene indenfor det sociale område viser, og som de fleste ikke gør sig begreb om. Når lyset snart vil skinne igennem, vil det åbenbare disse lederes ”virkelige hemmeligheder”, som ”systemet” har arbejdet på for at etablere en helt Ny Verden for ”eliten” ved at eliminere 90% af befolkningen (!), som de bag tæppet kalder for dumme, uværdige og ”ubrugelige spisere”, som ikke kan redde sig selv, mens de samtidig udadtil har smilet til ”sine vælgere”, og ja, sådan er det – inklusive Lars Løkke Rasmussen, alle regeringer og FN - som du kan læse meget mere om fra min side: https://stigdragholm.wordpress.com/n...-elite-part-i/.

De følgende eksempler er alene nogle få eksempler på ”omvendt socialt bedrag” begået af det offentlige, som inkluderer rystende beretninger om alvorligt syge mennesker, der bliver presset ud i udsigtsløse ressourceforløb på kontanthjælp, hvor ydelsen nu reduceres for de fleste via det nye kontanthjælpsloft samt reduktion af boligydelse, i stedet for at få den førtidspension, som systemet har lukket af for – udelukkende for at spare penge.

Det sjove er, at jeg selv har modtaget kontanthjælp som “arbejdsløs” siden 2009, selvom alle kan se, at jeg har arbejdet på fuld tid som forfatter, hvor kontanthjælp var min eneste redning, fordi ingen ønskede at støtte mit arbejde økonomisk på grund af folks negative misforståelse af mig uden at forstå min virkelige mission om at redde og skabe et bedre liv for alle ved at arbejde og opføre sit ordentligt, som mennesker ”havde glemt” at gøre. Og ja, det offentlige kunne ingenting gøre for at stoppe mig, de var bundet til deres egne sindssyge regler, som jeg opfyldte til punkt og prikke, og jeg modtager derfor fortsat kontanthjælp, og lever stadig!

KOMMUNER BRUGER ALLE TÆNKELIGE OG ULOVLIGE MIDLER INKLUSIVE ”STIKKERSVIN” FOR AT AFSLØRE BORGERES SOCIALE BEDRAG
Helsingør Kommune og landets øvrige kommuner gør ALT, hvad de kan, for at afsløre borgeres sociale bedrageri og bruger ALLE TÆNKELIGE inklusive ULOVLIGE/FEJE MIDLER, som kun diktatorer uden respekt for menneskerettigheder kan finde på at gøre, som ikke er sådan, at man opfører sig i min verden (!), og ja, kommunerne er DOBBELT MORALSKE og ikke et hak bedre selv, når de begår OMVENDT SOCIALT BEDRAGERI overfor borgerne, som de dog ikke løber nogen stor risiko for, for de fleste borgere forstår det ikke eller er for svage til at gøre modstand som effektivt holder dem nede.

---

Helsingør Kommunes hjemmeside – anmeld socialt bedrageri anonymt:

Anmeld socialt bedrageri
Har du mistanke eller oplysninger om socialt bedrageri, kan du altid kontakte Helsingør Kommune. Der er ingen formkrav til, hvordan en anmeldelse skal se ud. En anmeldelse kan eksempelvis indeholde følgende oplysninger:

- Hvem vedrører anmeldelsen?
- Hvilken form for socialt bedrageri er der mistanke om?
- Navn og eventuel adresse på modpart (samlever, ægtefælle eller kæreste), som eventuelt bor og opholder sig hos ydelsesmodtager
- Oplysninger om formodet sort arbejde
- Konkrete observationer

http://www.helsingor.dk/om-kommunen/...alt-bedrageri/

---

Et samfund af stikkersvin?
http://ekstrabladet.dk/nationen/article4023867.ece

---

Kommuner bruger ulovligt indsamlede beviser
Når kontrolgrupperne bruger ulovlige metoder til at indsamle beviser mod borgere i sociale sager, har det ingen konsekvenser overhovedet. For ulovligt indhentede oplysninger kan alligevel bruges mod borgeren. Et direkte incitament til at bryde loven, mener eksperter
http://www.information.dk/264015

---

Myndighed vil tjekke din kone og ekskæreste
Snyd: I jagten på sociale bedragere får en kontrolmyndighed nu lov at indhente, samkøre og videregive oplysninger om millioner af danskere og deres »formodede« samlevere.
”Det er meget vidtgående, at man indhenter og deler personfølsomme informationer om så mange helt almindelige danskere, der endda ikke har været under nogen konkret mistanke”
http://jyllands-posten.dk/indland/EC...sk%C3%A6reste/

---

Denne kvinde bedrog det offentlige for 314.000 kroner, som hun skal betale tilbage, og desuden afsone 2 års fængsel og 150 timers samfundstjeneste. Hvilken straf får det offentlige, når de begår ”omvendt socialt bedrag” overfor borgerne (?), og ja, som regel ingen!

http://folketidende.dk/112/Doemt-for...artikel/297246
StigDragholm er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2015, 18:54   #3
StigDragholm
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2015
Indlæg: 7
Styrke: 0
StigDragholm er ny på vejen
Omvendt begår stat og kommuner selv "Danmarkshistoriens største sociale bedrag"

2. OMVENDT BEGÅR STAT OG KOMMUNER SELV ”DANMARKSHISTORIENS STØRSTE SOCIALE BEDRAG” VED AT GØRE SYGE MENNESKER RASKE FOR AT SPARE MILLIARDER!!!

Referat af nedenstående artikel fra december 2013: http://www.svendborgsnetavis.dk/danm...ale-bedrageri/

Den tidligere beskæftigelsesminister, Inger Støjberg, ændrede matchgrupperne for langtidssyge mennesker med Afbureaukratiseringsloven fra 2010. Herefter var kommunernes journaler tilstrækkelig dokumentation for at kunne hjemtage statsrefusion for udbetalt kontanthjælp.

Langtidssyge mennesker blev betegnet som passive kontanthjælpsmodtagere, som skulle indplaceres i matchgruppe 3, men ved at indføre i disse menneskers journal, at de var indplaceret som indsatsklare i matchgruppe 2, kunne kommunen hjemtage 18.000 kr. mere om året i statsrefusion.

Inger Støjbergs ministermål har kommunernes politikere gjort til kommunale retningslinjer, som Jobcentrene skulle arbejde efter:
- Jobcentrene skulle begrænse antallet af modtagere af permanente forsørgelsesydelser (fleksjob, ledighedsydelse og førtidspension) med helt klare mål for, hvor mange man ville nedbringe antallet med, og hvor meget deres kommune kunne spare.
- Politikerne har godkendt både mål og besparelsesbeløbet, og Jobcentrene har efterfølgende opfyldt deres egne og Inger Støjbergs ministermål.

Normalt kan man ikke administrativt begrænse antallet af modtagere af permanente forsørgelsesydelser uden at foretage lovændringer, men det har kommunerne og deres Jobcentre alligevel formået. Ikke så meget som et komma blev der ændret i de respektive love, og alligevel raslede antallet af nytilkendelser af fleksjob og førtidspension ned, som planlagt.

I stedet for at tilkende et fleksjob eller en førtidspension blev de langtidssyge borgere henvist til kontanthjælp, der ikke er en permanent men en midlertidig forsørgelsesydelse. For hver langtidssyg person, der kunne overflyttes til kontanthjælp i stedet for tilkendelse af førtidspension, kunne der opnås en årlig bruttobesparelse for kommunerne og staten på 60.000 kr., og ved 1.667 afslag på førtidspension i landet 98 kommuner, var der endnu 100 millioner kroner i kassen til kommunerne.

---

Tilføjelse fra Ankestyrelsens publikation om Førtidspension 2014 fra http://ast.dk/publikationer/lidt-fle...d/publication:

”For 2014 er stort set alle sager afgjort efter de nye regler om førtidspension, der trådte i kraft 1. januar 2013. De nye regler adskiller sig blandt andet ved, at unge under 40 år ikke skal have førtidspension, men i stedet skal have en helhedsorienteret og tværfaglig indsats i et eller flere ressourceforløb. Personer over 40 år kan fortsat få tilkendt førtidspension, men som udgangspunkt skal de deltage i et ressourceforløb.”

”I de seneste 5 år er antallet af tilkendelser af førtidspension faldet. Fra 2010 til 2012 faldt antallet af tilkendelser fra 17.152 til 14.621 og efter lovændringen faldt antallet af tilkendelser til 5.767 tilkendelser i 2013. Antallet af tilkendelser var fortsat lavt i 2014, hvor der var 6.187 tilkendelser.”
StigDragholm er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2015, 18:56   #4
StigDragholm
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2015
Indlæg: 7
Styrke: 0
StigDragholm er ny på vejen
Regeringen pressede syge på kontanthjælp, som nu nedsættes!

3. REGERINGEN PRESSEDE FØRST SYGE MENNESKER PÅ DEN LAVERE YDELSE KONTANTHJÆLP, SOM DE NU YDERLIGERE NEDSÆTTER – OG LYVER OM!!!

I praksis er kommuner så ”pressede” af det helvedes system ovenfra, fra Borgmester og regering, at kommuner ignorerer alvorligt syge menneskers lægeerklæringer m.v. og selv skønner, om en borger er syg eller (delvist) rask, og ikke overraskende er kommunerne MEGET restriktive i deres skøn - og betydeligt mere end forsikringsselskaber, som vurderer det samme tab af arbejdsevne for de samme mennesker, når de udbetaler forsikring - og vurderer i stor udstrækning, at borgere er for syge til fleksjob og for raske til førtidspension, og så tvinges mennesker på den lavere ydelse kontanthjælp i stedet - for at spare penge.

Kommuner har sine mål og spekulerer i statslige tilskud uden smålig hensyntagen til borgerens faktiske ve og vel, og de udnytter huller i reglerne for at berige sig selv økonomisk ("statsrefusion" af deres udgifter), og så kaster de ellers rundt med deres ”fanger”, som er modtagere af sociale ydelser, som de vil, og nej, det gør ikke noget, for ”det er os, der bestemmer, det er vi så vant til, at vi har udviklet døvhed overfor indvendinger fra fangerne”, sådan fungerer det, sådan får medarbejdere følelser fra ”mørket selv” ovenfra, som jeg her selv bliver givet for at føle, hvordan de føler, for at kunne skrive dette, og det handler om deres ”våben” for at ”overleve selv” i deres hverdag med ”deres fanger”. Hvis de havde for meget medfølelse, ville de selv gå ned på det!

Regeringen har hermed opnået sit mål om at gøre tusinder af alvorligt syge mennesker (delvis) ”raske”, som de har tjent/sparet milliarder på, og nu har de så indført et nyt kontanthjælpsloft fra 2016, som vil fjerne op til flere tusinde kroner pr. måned (mere end 2.000 kroner netto for mig selv) for mennesker, hvor de fleste (2 ud af 10) ikke kan komme i arbejde på grund af sygdom m.v., og de selvsamme politikere bruger argumentet, at ”dette er for at motivere mennesker i arbejde” (!), og når de mødes med det logiske og rigtige spørgsmål ”hvis man alligevel ikke kan få kontanthjælpsmodtagerne i arbejde, hvorfor skal de så straffes økonomisk” (?), så svarer de som folketingsmedlem Jane Heitmann fra Venstre for eksempel gør i nedenstående indslag fra TV2 Fyn efter 2:27 minutter: ”Det er ikke et spørgsmål om at straffe nogen økonomisk, som ikke kan arbejde, for det er klart, at hvis man er syg, så skal man jo heller ikke straffes, og så skal man jo heller ikke være på kontanthjælp” og hun supplerer efter 4:15 minutter med, at ”det her er jo ikke et spørgsmål om, at det skal gå ud over nogen, det her er et spørgsmål om, at alle dem, der kan bidrage, de skal bidrage”, og så lægger hun opgaven på kommunernes skuldre ”i at få afklaret, hvem er det reelt, der kan stå til rådighed for arbejdsmarkedet”, og der ved vi jo altså, at dette er IKKE kommunernes virkelige bekymring, fordi staten og borgmesteren har bedt dem om at ”spare mest muligt”, og derfor går de til yderligheder for kunstigt at fastholde syge mennesker på kontanthjælp, som i parentes bemærket får (min gamle veninde) Jane Heitmann til at se "fuldstændigt vanvittig ud", som virkelig er sådan, at "spillet" er!

Og ja, så grotesk er systemet skruet sammen, det er alt sammen ÉN STOR LØGN, og sådan reducerer man altså hjælpen for 180.000 kontanthjælpsmodtagere samtidig med at man bliver ved med at holde pisken over dem som ”slavearbejdere” (krav om aktivering, medicin, ny 225 times regel m.v.), og hermed bliver de fattigste i dette samfund gjort endnu fattigere, så folk ikke har råd til at betale deres husleje m.v., hvoraf 80% altså ikke kan arbejde og faktisk hører til på ”en anden hylde”, hvor de har brug for ro, som danskerne bare ikke vil give dem (betale for), som er dét, at det handler om, og ikke andet, men det er der ingen, som ærligt siger, derfor LØGNEN (!), og kan I se Jane's DÅRLIGE SAMVITTIGHED, når socialrådgiveren i indslaget forklarer om disse konsekvenser ca. 6 minutter inde i indslaget (?), og hvordan hun sætter sin ”selvlærte plade på af udenomssnak” på (?), og nej, Jane, det er ”ikke rart” at skulle spille dette skuespil overfor ”masserne”, vel?

http://www.tv2fyn.dk/nyheder/22-11-2...lpsloft#player

Mere herom:

Det skal kunne betale sig at arbejde, er filosofien bag forliget om kontanthjælpsloftet
http://www.politiko.dk/nyheder/refor...t-skal-foelges

Kun to ud af ti ledige er parate til at komme i job
http://www.b.dk/nationalt/kun-to-ud-...at-komme-i-job

Ny kontanthjælp rammer enlige mødre hårdt: Så meget mister de
http://www.avisen.dk/ny-kontanthjael...eg_355946.aspx

Ulla mister tusindvis af kroner med nyt loft over kontanthjælpen: Jeg føler, at jeg er med i et cirkus
http://www.dagens.dk/indland/ulla-mi...eg-er-med-i-et

Flere har ført deres sager i retten, som har dømt kommuner til at starte førtidspensionssager, som de altså helt bevidst har nægtet at gøre af egen drift – ET STORT, SYGT SYSTEM!!! Dansk Metal har her valgt som eksempel at politianmelde fire sagsbehandlere til politiet for deres behandling af syge borgere.
http://www.avisen.dk/fagforening-pol...re_343451.aspx

Nu også: Enlige forældre mister boligstøtte: Boligselskaber frygter at flere må gå fra hus og hjem
http://www.bt.dk/danmark/enlige-fora...-maa-gaa-fra-h

I MIT TILFÆLDE FORSØGTE HELSINGØR KOMMUNE ”HELT UNDTAGELSESVIST” AT TVINGE MIG PÅ FØRTIDSPENSION, SELVOM ALLE KAN SE, AT JEG ER ”HELT RASK/NORMAL”!
For mit eget vedkommende har kommunen ”helt undtagelsesvist” (!) gået imod denne strøm og krævet, at jeg SKULLE have førtidspension, selvom alle har kunnet se, at jeg arbejder fuld tid som forfatter med min hjemmeside og skrifter, og dette var udelukkende for at ”bevise” overfor verden, at jeg er ”mentalt syg”, og når jeg så har nægtet deres førtidspension, har de truet med at tvinge ydelsen på mig uden min accept (!), som så har ført til, at jeg har truet dem med retssag, som fik dem til at holde sig tilbage af den simple årsag, at de har ”ikke lyst” til at blive indkaldt som vidner i retten om min ”mentale tilstand” sammen med min familie, venner m.fl. ganske enkelt fordi alle umiddelbart kan se, at jeg er ”helt normal”, og ja, de er sindssyge, jeg ved det godt :-).

---

Det er IKKE overraskende, at Inger Støjberg i min bog er DEN SORTE DJÆVEL, som ødelægger livet ikke blot for syge mennesker, men nu også for flygtninge, og hun var i også dén person, som HEMMELIGT, ULOVLIGT og HELT FORKERT beordrede min indlæggelse på Psykiatrisk Hospital for at ”tømme mig for livets kilde/hemmelighed”, husker du, Inger? Og nej, Inger og hendes kumpaner har hverken fået fængsel eller bødestraf for sine ugerninger, tværtimod er hun ”regerings mest populære minister” - forstår du hvorfor, for jeg gør ikke!
StigDragholm er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2015, 18:57   #5
StigDragholm
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2015
Indlæg: 7
Styrke: 0
StigDragholm er ny på vejen
Eksempel på én ud af tusinder i klemme

4. EKSEMPEL PÅ ÉN UD AF TUSINDER MENNESKER I KLEMME: OLE ER ALVORLIGT SYG, KOMMUNEN CHIKANERER OG NÆGTER AT GIVE HAM FØRTIDSPENSION
- Københavns Kommune overtræder systematisk gældende love. ”Jeg er blevet nedværdiget, ydmyget, krænket og umyndiggjort”.

Jeg har valgt at bringe denne historie nedenfor, som Ole har skrevet om sig selv, som én ud af tusinde af mennesker, som sidder fast i systemet på grund af Inger Støjbergs og kommunernes SOCIALE BEDRAGERI, som nævnt ovenfor, og som ”intet kan gøre” andet end at overveje, om livet er værd at leve, når systemet presser dem ud i desperation, hvor selvmord for mange er den eneste udvej.

Inger Støjberg og systemet dræber altså mennesker på den ene eller på den anden måde; via dets chikaneri, grove overtrædelser af lov- og menneskerettigheder og også ved at forlange, at ”syge borgere” modtager livsfarlig medicin, som de IKKE har forstand på og selvom, at de ved, at folk ikke kan tåle den.

Eksempler på Ole's oplevelser/følelser, som han beskriver bedre end de fleste:

- ”Borgerrådgiveren har gang på gang, påtalt og kritiseret de gentagne grove lovovertrædelser, kommunen har begået i min sag, men uden at kommunen har rettet op på forholdene”

- ”Københavns kommune har besluttet, systematisk at overtræde gældende love, idet det kan spare dem millioner af kroner og det helt uden nogen former for konsekvenser. Den metode er bedre kendt som ”organiseret kriminalitet”. Fuldstændig risikofrit, kan kommunerne lave omvendt socialt bedrageri og på landsplan ”spare” milliarder.”

- ”Jeg sidder med den klare opfattelse, at loven er tilrettelagt således, at kan folk på kontanthjælp ikke tvinges, trues eller presses i arbejde, så bliver de udpint og udsultet og drevet til selvmord”

- ”Debatten om kontanthjælpsmodtagere, har udviklet sig til en ren heksejagt. Kontanthjælpsmodtagere er i dag blevet gjort til den moderne tids ”jødiske prygelknabe”. Der skelnes ikke mellem årsagerne til, at man er havnet på overførselsindkomst, men lagt for had, bare man er på kontanthjælp.”

- ”En økonomisk angst har grebet dele af folketinget og befolkningen. Et menneske i dagens Danmark bliver ikke længere menneskeligt værdsat, men økonomisk værdisat. Dermed kommer økonomisk nedgang til at handler om en personlig udslettelse.”

- ”I det sociale system er jeg blevet nedværdiget, ydmyget, blevet krænket og umyndig gjort. Det system, som skulle hjælpe mig i min krise, har i stedet retraumatiseret mig ”

Læs hele Ole's historie her: http://www.k10.dk/showthread.php?t=26903

---

Her er et andet eksempel:

Hvor mange indlæggelser endnu, før Christina får førtidspension?
Siden Christina Fleischer i 2008 blev sygemeldt med stress og endte med en psykiatrisk diagnose, har hun været indlagt 16 gange. Selv om hun har fået tilkendt invalidepension fra sit pensionsselskab, mener kommunen, at 46-årige Christina stadig har en arbejdsevne, så hun kan blive selvforsørgende

http://www.information.dk/540992
StigDragholm er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2015, 18:58   #6
StigDragholm
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2015
Indlæg: 7
Styrke: 0
StigDragholm er ny på vejen
Kommuner fejler desuden bevidst i sagsbehandlinger, overtræder lovgivning m.v.

5. KOMMUNER FEJLER DESUDEN BEVIDST I SAGSBEHANDLINGEN, ”GLEMMER” DERES VEJLEDNINGSFORPLIGTELSE (overtræder loven bevidst!) OG IGNORERER SVAGE BORGERES RETSSIKKERHED – UDELUKKENDE FOR AT SPARE PENGE!!!

Heidi skrev den 6.11.2015 dette indlæg i Facebook gruppen ”DEBAT I/OM HELSINGØR samt Kommunen” med følgende referat:

Helsingør Kommune overtræder loven ”i 8 ud af 10 tilfælde”, og oplyser ikke de svageste borgere om deres sociale rettigheder! Syge og arbejdssøgende får ikke den hjælp, information og vejledning hos Jobcentret i Helsingør Kommune, i 8 ud af 10 tilfælde, som de har krav på. En borger bliver kun henvist til kontant hjælp – ikke om muligheden for forlængelse af sygedagpenge, jobafklaringsforløb, visitation evt. til fleksjob eller andet. En arbejdsløs borger ønsker hjælp til høje bolig udgifter, og henvises kun til boligsikring, og ikke om muligheden for §34 (særlig støtte til boligudgifter udover Boligsikring).

https://www.facebook.com/groups/5253...3119126725249/

---

"Gruopvækkende" snyd i socialsager: Kommuner fejler bevidst i sagsbehandlingen
http://www.dagens.dk/indland/gruopv%...gsbehandlingen

---

Eksempel på sag med Helsingør Kommune, som nægtede en borgers “kronisk sygdom”:

“Kurt Lilja er en lettet mand. Hans syge kone har vundet en årelang kamp mod Helsingør Kommune, der nægtede hende penge trods kronisk sygdom.”
http://www.avisen.dk/det-var-ren-kas...ng_117065.aspx

“En kvinde har fået 485.000 kroner i erstatning, fordi Helsingør Kommune hverken har givet hende fleksjob eller førtidspension.”
http://www.avisen.dk/syge-danskere-k...ng_117054.aspx

---

"For syg til fleksjob, for rask til pension". Den går ikke længere, afgør byretsdom
https://www.facebook.com/mettefreder...3290360?_rdr=p

---

Skal kommuner ikke overholde loven?
http://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=37
http://www.k10.dk/index.php (mange sager om snyd og overgreb fremgår her)

---

Regeringen ignorerer svage borgeres retssikkerhed
http://www.avisen.dk/regeringen-igno...ed_357832.aspx

---

Advokatrådet om (manglende) retssikkerhed i forvaltningen
http://adm.flipmaker.com/Secure/Show...0&full=&promo=

---

Advokatrådet: ”Hokus pokus, du er rask” - Forvaltningen kan i praksis slippe afsted med at skønne hvad som helst, for eksempel ”du er for tyk til førtidspension”!
http://adm.flipmaker.com/Secure/Show...b8634432bbc094

---

Eksempel på myndigheders magtovergreb på en syg mand og hans manglende retssikkerhed – dette er (også) ”rystende læsning”
http://www.ft.dk/samling/20111/almde...14/1155619.pdf

---

Er kommunernes medarbejdere bange for selv at ryge i ”det sorte register”
http://www.jv.dk/artikel/1933764:Had...-ud-paa-nettet
http://www.detsorteregister.info/men...r/kommuner.htm
StigDragholm er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2015, 19:01   #7
StigDragholm
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2015
Indlæg: 7
Styrke: 0
StigDragholm er ny på vejen
Tak for et godt forum og fint arbejde her :-)

Til sidst vil jeg blot takke alle initiativtagere og deltagere her for et godt forum og fint arbejde, som I udfører, som er vigtigt, og som gør en forskel. Og tak for, at jeg har måttet blive medlem og dele min historie med jer her.

Jeg ønsker jer alle alt det bedste. Der kommer snart en helt ny tid, hvor hele dette "helvedes system" og alle deres urimeligheder vil ophøre, læs min hjemmeside, hvis du vil vide mere herom :-).

Venlige hilsener fra
Stig
StigDragholm er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension