K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-08-2015, 09:31   #1
BSR
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 24-12 2011
Lokation: Herning
Alder: 48
Indlæg: 101
Styrke: 13
BSR er ny på vejen
Opstart af virksomhed ægtefælle ansætter fleksjobber

Jeg vil gerne i kontakt med andre som er ansat i fleksjob ved deres ægtefælle. Eller rettere har startet en virksomhed for at skabe et fleksjob til sin ægtefælle.

Er det muligt at få fleksjobberen i praktik inden ansættelses? Fx 3 mdr. For at se om planen kan lykkes?

Er der særlige regler/forsikringer man skal være opmærksom på?

Nogle gode råd? Erfaring? Så kom gerne med det.. Er rimelig desperat efter en løsning som kan fungere.

Tak
BSR er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2015, 13:40   #2
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
Hej
Jeg var ansat nogle år ved min ægtefælle i fleksjob - dog på den famle ordning , idag er jeg ftp

Men der var ingen problemer , men jeg var kun 1 mdr i gratis praktik inden .

Hans firma eksisterende inden jeg blev ansat , han har altid været selvstændig

Men jeg var rigtig glad denfang over det kunne lade sig gøre .
1 år kom jobkonsulent 2 gange ,så ringede han de andre år . Der var ingen grund til at komme ud når det bare kørte .

Alt det her foregik inden 2013 . Om reglerne er ændeet ved jeg ikke,men ønsker dug held og lykke og håber i finder ud af det

Stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2015, 18:16   #3
påvejtiludlande
Banned
 
Tilmeldingsdato: 13-08 2015
Indlæg: 26
Styrke: 0
påvejtiludlande er ny på vejen
De akseptere vist ikke virksomhed kun startet for at ansætte en flexjobber, ejer skal selv arbejde eller have andre ansatte så der er profit i selskabet.
arbejdet skal passe til dine tider og hensyn
men hør kommunen, det er også mulig på ny ordning at være ansat hos sin ægtefælle
arbejdsgiver skal have de lovpligtige forsikringer men kommunen beder ikke om at se
påvejtiludlande er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2015, 20:26   #4
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
hvis han opretter en virksomhed med div. a/skat- moms. forsikringer osv. burde der ikke være nogle problemer, tror ikke kommunen vil gå med til mere end 4 ugers praktik, fordi det er hans virksomhed, er det pludselig gratis arbejds kraft, og det må man kun for fremmet
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2015, 22:31   #5
BSR
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 24-12 2011
Lokation: Herning
Alder: 48
Indlæg: 101
Styrke: 13
BSR er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stribe Se meddelelser
Hej
Jeg var ansat nogle år ved min ægtefælle i fleksjob - dog på den famle ordning , idag er jeg ftp

Men der var ingen problemer , men jeg var kun 1 mdr i gratis praktik inden .

Hans firma eksisterende inden jeg blev ansat , han har altid været selvstændig

Men jeg var rigtig glad denfang over det kunne lade sig gøre .
1 år kom jobkonsulent 2 gange ,så ringede han de andre år . Der var ingen grund til at komme ud når det bare kørte .

Alt det her foregik inden 2013 . Om reglerne er ændeet ved jeg ikke,men ønsker dug held og lykke og håber i finder ud af det

Stribe ftp

Det lyder dejligt. Hvor skønt det kunne fungere. Tak for dit input

Citat:
Oprindeligt indsendt af påvejtiludlande Se meddelelser
De akseptere vist ikke virksomhed kun startet for at ansætte en flexjobber, ejer skal selv arbejde eller have andre ansatte så der er profit i selskabet.
arbejdet skal passe til dine tider og hensyn
men hør kommunen, det er også mulig på ny ordning at være ansat hos sin ægtefælle
arbejdsgiver skal have de lovpligtige forsikringer men kommunen beder ikke om at se
Min mand vil selv arbejde i virksomheden men ikke fuldtid. Ved du om der er krav til antal af timer af andre end fleksjobberen?

Arbejdet vil netop kunne tilpasses mine skånehensyn og timer, hvilet åbenbart er svært andre steder

Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
hvis han opretter en virksomhed med div. a/skat- moms. forsikringer osv. burde der ikke være nogle problemer, tror ikke kommunen vil gå med til mere end 4 ugers praktik, fordi det er hans virksomhed, er det pludselig gratis arbejds kraft, og det må man kun for fremmet
4 ugers praktik er bedre end ingen ting, det kæver lidt tid inden der er skabt en kundekreds og derved at der kommer en indtægt.. Derfor ville praktik være en mulighed for at kunne ' lave noget fodarbejde' og 'afprøve' om jobbet kan tilpasses ret praktisk med mine skånebehov og om det kan hænge sammen med timeantallet.
BSR er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2015, 06:24   #6
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
helt klart, men tag en snak med din job vejleder, kommuner seer forskælligt på det

ikke alle vil godkende et fleksjob, der er lavet som nyt at ægtefælde
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2015, 08:29   #7
påvejtiludlande
Banned
 
Tilmeldingsdato: 13-08 2015
Indlæg: 26
Styrke: 0
påvejtiludlande er ny på vejen
Jeg tror ikke der er krav om antal timer, blot at han er aktiv og at det er et firma som giver ham overskud, da det ellers bliver bedømt som proforma for dit flexjob.

Jeg tror dog at din mand skal starte firmaet op og drive det mindst et par måneder før i laver en ansættelses kontrakt og henvender jer på kommunen for endelig godkendelse

Citat:
Oprindeligt indsendt af BSR Se meddelelser
Min mand vil selv arbejde i virksomheden men ikke fuldtid. Ved du om der er krav til antal af timer af andre end fleksjobberen?

Arbejdet vil netop kunne tilpasses mine skånehensyn og timer, hvilet åbenbart er svært andre steder
påvejtiludlande er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2015, 11:18   #8
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Det ER muligt at ægtefælle/andre starter virksomhed op med henblik på at ansætte familie i fleksjob.. Det ER der mange gode eksempler på.

MEN det kan også nægtes, hvis kommunen opfatter det som proforma.
Jeg har et konkret eksempel på, at ankestyrelsen har givet en kommune ret i, at virksomheden ikke var bæredygtig mht. overskud efter en periode.

Da der ikke var overskud, så henviste kommunen til, at fleksjobbet nærmere var en skjult "støtte til opstart af virksomhed". Hvilket man ikke længere kan få. (politisk bestemt)

Sagen er endnu ikke afsluttet..
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2015, 12:02   #9
BSR
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 24-12 2011
Lokation: Herning
Alder: 48
Indlæg: 101
Styrke: 13
BSR er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mik16 Se meddelelser
Det ER muligt at ægtefælle/andre starter virksomhed op med henblik på at ansætte familie i fleksjob.. Det ER der mange gode eksempler på.

MEN det kan også nægtes, hvis kommunen opfatter det som proforma.
Jeg har et konkret eksempel på, at ankestyrelsen har givet en kommune ret i, at virksomheden ikke var bæredygtig mht. overskud efter en periode.

Da der ikke var overskud, så henviste kommunen til, at fleksjobbet nærmere var en skjult "støtte til opstart af virksomhed". Hvilket man ikke længere kan få. (politisk bestemt)

Sagen er endnu ikke afsluttet..

Tak for hjælpen (endnu engang)
BSR er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-10-2015, 09:37   #10
BSR
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 24-12 2011
Lokation: Herning
Alder: 48
Indlæg: 101
Styrke: 13
BSR er ny på vejen
Jeg har brug for link til lov om ansættelse af fleksjobber i ægtefælles virksomhed.

Min kommune afviser muligheden. Jeg er ikke skarp til at søge i paragrafferne så jeg håber der er en som kan bidrage.
BSR er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension