K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-08-2015, 18:52   #41
påvejtiludlande
Banned
 
Tilmeldingsdato: 13-08 2015
Indlæg: 26
Styrke: 0
påvejtiludlande er ny på vejen
Min nuværende hedder 3-1 og normen ville være at lave gensidig 3 eller 6 så holder man sig inde for hvad der er normalt på arbejdsmarkedet
dvs min opsigelse så vil hedde 6-4 eller 9-7
Det er jeg rimeligt 100% på er lovligt og uden at kommunen kan sige noget som helst, i sidste ende er det jo noget imellem min arbejdsgiver og jeg

Jeg tvivler stærk på at kommunen vil sætte sig imod at godkende en ændring af ansættelses kontrakten som sikre mig længe tids arbejde.
alternativet kan jo være ledighedsydelse.

Det der er interessant er om der er en max grænse for hvor lang opsigelsen kan være og om kommunen kan gå ind og sige stop med loven i hånden.




Citat:
Oprindeligt indsendt af Akvamarin Se meddelelser
Hvis du ikke er sikker på at du må lave en kontrakt med 12 måneders opsigelsesvarsel så er der så vidt jeg kan se ingen andre at spørge for et 100% sikkert svar end en fagforening. Og ellers får du det jo at vide af jobkonsulenten hvis kommunen ikke vil godtage det. For vedkommende skal jo under alle omstændigheder godkende ansættelseskontrakten.
påvejtiludlande er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-08-2015, 19:19   #42
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Spændende. Lad os vide hvor lang opsigelsestid du ender på.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-08-2015, 23:27   #43
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Hvis det er fordi du regner med at være i udlandet en del af tiden, skal du være opmærksom på at fritstilling ikke sidestilles med ferie.

Det er kun i den optjente ferieperiode, at man kan opholde sig lovligt i udlandet og oppebære den løndel der udbetales fra kommunen.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2015, 01:06   #44
Salsa
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2015
Indlæg: 218
Styrke: 9
Salsa er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
Hvis det er fordi du regner med at være i udlandet en del af tiden, skal du være opmærksom på at fritstilling ikke sidestilles med ferie.

Det er kun i den optjente ferieperiode, at man kan opholde sig lovligt i udlandet og oppebære den løndel der udbetales fra kommunen.
IKKE korrekt !
Når man er fritstillet kan man opholde sig hvor man vil og sågar oppebære en løn fra ny arbejdsgiver samtidig.
Jeg fik på skrift fra min sidste arbejdsgiver, at jeg kunne opholde mig hvor jeg ønskede og at jeg måtte indlede nyt ansættelsesforhold uden det berørte lønnen fra dem !

Med det du skriver om at man skal afholde ferie for at kunne opholde sig i udlandet, hænger det jo heller ikke sammen.
Hvis det var som du skrev måtte man ikke rejse på fridage, i weekender eller under afspadsering, og det må man OGSÅ gerne !

Sidst redigeret af Salsa; 16-08-2015 kl. 01:10.
Salsa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2015, 08:54   #45
påvejtiludlande
Banned
 
Tilmeldingsdato: 13-08 2015
Indlæg: 26
Styrke: 0
påvejtiludlande er ny på vejen
Fritstillet = fri = du kan gøre hvad du vil, din arbejdsgiver har stillet dig fri

Du kan tage et nyt job, du kan ligge derhjemme på sofaen, du kan rejse eller lade være.


Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
Hvis det er fordi du regner med at være i udlandet en del af tiden, skal du være opmærksom på at fritstilling ikke sidestilles med ferie.

Det er kun i den optjente ferieperiode, at man kan opholde sig lovligt i udlandet og oppebære den løndel der udbetales fra kommunen.
påvejtiludlande er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2015, 12:43   #46
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Nej du har ikke ret.

Er man i fleksjob, er der en offentlig ydelse inde over og så har man pligt til at oplyse om ændringer og det er en opsigelse absolut uanset om du er fritstillet eller ej.
Megaændringen er at, der er en deadline på dit job.

Der er pligt til, når man har kendskab til det, at oplyse kommunen om ændringer i ens forhold. Det fremgår af retssikkerhedslovens §§ 10 – 14. Særligt i § 11, stk. 2 fremgår det, at såfremt manmodtager hjælp fra kommunen, så skal der oplyses om ændringer der kan få betydning for ydelsen på kort eller lang sigt.

"§ 11. Myndigheden kan anmode personer, der søger om eller får hjælp, om1) at medvirke til at få de oplysninger frem, som er nødvendige for at afgøre, hvilken hjælp de er berettiget til, og
2) at lade sig undersøge hos en læge eller blive indlagt til observation og behandling som led i sagsbehandlingen.
Stk. 2. Personer, der får hjælp, har pligt til at oplyse om ændringer, der kan have betydning for hjælpen."

Men informer måske bare kommunen, når du er så sikker - det sker der jo så ikke noget ved.

Som oftest er det helt normalt, at det er den, der betaler, der sætter dagsordenen.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2015, 13:12   #47
Salsa
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2015
Indlæg: 218
Styrke: 9
Salsa er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Nej du har ikke ret.
Min sag blev undersøgt både hos kommunens og arbejdsgivers jurister og dermed var der ikke tvivl om hvad min fritstilling indebar.

Den eneste klausul, var at den arbejdsgiver jeg kom fra ville miste sit tilskud hvis jeg fik nyt job i perioden.
Men de skulle fortsat betale mig fuld løn (efter gamle regler )

Men fritstillet betyder FRITSTILLET...
Og ifølge dansk sprogbrug betyder det ord at man kan kan gøre hvad man vil.
Dette blev som sagt bekræfte af såvel kommunens som arbejdsgivers jurister.
Alle vidste jeg sad i Caribien hvilket jeg kunne gøre med sindsro !
Pengene jeg brugte til det, var den fratrædelse jeg fik for uretmæssigt fyring af minoritetsgrupper (handicappet)
Salsa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2015, 13:26   #48
påvejtiludlande
Banned
 
Tilmeldingsdato: 13-08 2015
Indlæg: 26
Styrke: 0
påvejtiludlande er ny på vejen
Nu har jeg vist spildt nok tid på dig Stampe, om du så tror på det eller ej (er ret ligeglad nu) så har vi ret og du har ikke
ha en god dag og husk du skader andre med din fejlinformation

Du læser og fejltolker loven så du kan overbevise dig selv om du har ret, hvilket du ikke har


Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Nej du har ikke ret.

Er man i fleksjob, er der en offentlig ydelse inde over og så har man pligt til at oplyse om ændringer og det er en opsigelse absolut uanset om du er fritstillet eller ej.
Megaændringen er at, der er en deadline på dit job.

ja man skal meddele kommunen når man mister sit job og det skal ske første dag man er ledig, hvilket kommunen også gav mig besked på

Der er pligt til, når man har kendskab til det, at oplyse kommunen om ændringer i ens forhold. Det fremgår af retssikkerhedslovens §§ 10 – 14. Særligt i § 11, stk. 2 fremgår det, at såfremt manmodtager hjælp fra kommunen, så skal der oplyses om ændringer der kan få betydning for ydelsen på kort eller lang sigt.
din tokning som så er forkert

"§ 11. Myndigheden kan anmode personer, der søger om eller får hjælp, om1) at medvirke til at få de oplysninger frem, som er nødvendige for at afgøre, hvilken hjælp de er berettiget til, og
2) at lade sig undersøge hos en læge eller blive indlagt til observation og behandling som led i sagsbehandlingen.
Stk. 2. Personer, der får hjælp, har pligt til at oplyse om ændringer, der kan have betydning for hjælpen."
ja men læs nu for H..... hvad der står "har pligt til at oplyse om ændringer der har betydning for hjælpen = den dag du ikke længere får løn og skal på ledighedsydelse der er ingen ændringer i den hjælp du får så længe du er ansat og det er du uanset opsigelse indtil sidste dag
Men informer måske bare kommunen, når du er så sikker - det sker der jo så ikke noget ved.

Som oftest er det helt normalt, at det er den, der betaler, der sætter dagsordenen.

Sidst redigeret af påvejtiludlande; 16-08-2015 kl. 13:33.
påvejtiludlande er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2015, 13:36   #49
Salsa
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2015
Indlæg: 218
Styrke: 9
Salsa er ny på vejen
Stampe... ifølge gamle regler er man ansat hos arbejdsgiver til fuld løn derfra, derfor er dine henvisninger om offentlige ydelser ubrugelige i den henseende.
Tilskuddet, dets størrelse og alt mulig andet vedrørende tilskuddet er en ren sag mellem arbejdsgiverens kommunens kontor for løntilskud.
Som ansat i en virksomhed, efter de gamle regler, er man dermed IKKE modtager af en offentlig ydelse.
Salsa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2015, 14:04   #50
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Salsa Se meddelelser
Stampe... ifølge gamle regler er man ansat hos arbejdsgiver til fuld løn derfra, derfor er dine henvisninger om offentlige ydelser ubrugelige i den henseende.
Tilskuddet, dets størrelse og alt mulig andet vedrørende tilskuddet er en ren sag mellem arbejdsgiverens kommunens kontor for løntilskud.
Som ansat i en virksomhed, efter de gamle regler, er man dermed IKKE modtager af en offentlig ydelse.
I en ny ansættelse hvor arbejdsgiveren kun betaler for de timer man arbejder effektivt og kommunen udbetaler fleksløntilskuddet til en selv, er det så ikke anderledes? Så er man vel på offentlig ydelse?
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension