K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-02-2015, 00:12   #1
CarstenTheMan
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2015
Indlæg: 1
Styrke: 0
CarstenTheMan er ny på vejen
Skifte kommune samtidig med kontrol af førtidspension

Hej,
Hvad sker der hvis jeg flytter til en anden kommune imens der er en kontrol igang af min førtidspension?

Jeg fik i 2010 førtidspension med kontrol og nu er sagen så blevet taget op.

Lige fra starten har min sagsbehandler været helt umulig og urimelig og det lægeskøn der er blevet lavet lyder næsten som om det er hende der har skrevet det, spis noget medicin og kom i et skånejob. (så ryger pensionen vel?) Det til trods for at min læge og psykiater støtter mig 100% Jeg føler virkelig ikke at jeg kan stille noget op imod min sagsbehandler og det lægeskøn. Jeg er ikke rask og har ikke energien til det.

Men heldigvis er alt ikke sort i mit liv, jeg er begyndt at se en kvinde fra Aalborg, vi har mødt hinanden på nettet og set hinanden lidt i et års tid og nu kan vi mærke at det skal være mere end det, vi er på vej til at blive kærester :-)

Min kæreste foreslog mig at jeg gerne måtte flytte ind hos hende og eftersom jeg er meget træt af bo hvor jeg bor, tænker jeg at det er en god ide.... (det var inden jeg fik besked om kontrol)

og nu tænker jeg, at det ikke kan blive værre? Hvad tror i at der vi ske hvis jeg flytter nu her under kontrol? Kan det lade sig gøre, vil jeg få en ny kontrol, nyt lægeskøn og sagsbehandler m.m. i den nye kommune?
.....og håbe på at det er bedre?

Carsten
CarstenTheMan er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2015, 00:18   #2
pif
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-10 2010
Indlæg: 283
Styrke: 14
pif er ny på vejen
Hvis i flytter sammen vil du få mindre i pension.
pif er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2015, 00:51   #3
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.809
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Velkommen til...

Kære Carsten.

Bliv her på din tråd fremover.

Læs disse råd til nye på k10:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=28928

Du har fået bevilget førtidspension, med revision.

Denne revision er pt i gang.

Hvis du har følgende diagnoser, er revisionen ulovlig:

Principafgørelse 119-13

https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=160609

"Der er ikke tale om en sygdom med et uforudsigeligt forløb i det tilfælde, hvor borgeren lider af f.eks. skizoid personlighedsstruktur eller en varig personlighedsforstyrrelse, og alle behandlingsmuligheder er udtømte, og borgerens nedsatte funktionsniveau er kronisk og af varig karakter."

Så ved du det!

Jeg nævner det, fordi mange kommuner tidligere bevilgede alt for mange førtidspensioner, med revision. Helt i strid med lovgivningen. Derfor blev Principafgørelse 119-13 bla udsendt.

Information om førtidspension med revision.

http://www.k10.dk/showthread.php?t=2...n+med+revision

Du nævner:

"og det lægeskøn der er blevet lavet lyder næsten som om det er hende der har skrevet det, spis noget medicin og kom i et skånejob"

Er det nye lægeskøn i forbindelse med den nuværende revision? S.U.

Du nævner at både din praktiserende læge samt psykiater støtter op om dig.

Hvilket vel betyder, at du siden bevillingen af din førtidspension, ikke har fået det væsentligt bedre? S.U.

Hvis det er tilfælde at din tilstand er status quo slapper du af, så sker der følgende:

Din praktiserende bedes udfylde en LÆ 265, som bekræfter at der ikke er sket væsentlige ændringer i din sag.

Problemet med en flytning FØR din nuværende praktiserende læge har udfyldt LÆ 265 kan muligvis give problemer i sagen. Så skal en ny praktiserende læge udfylde en LÆ 265 over en patient, som denne ikke kender.

Mit råd er at du skal afvente til din snarlige revision er afsluttet.

Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 24-02-2015 kl. 01:14.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 24-02-2015, 09:35   #4
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Det eneste du får i en ny kommune, er en ny sagsbehandler og en ny læge, alle dine gamle papirer følger med.

Jeg tænker også at det klogeste er at vente til du er vurderet, i og med du har en læge der støtter op om dig.

Skånejob er iøvrigt for pensionister..
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2015, 11:06   #5
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Lægeskøn....det må da være fra lægekonsulenten...

Ellers passer det jo ikke med det at du skriver at din læge støtter dig...

Du skal have fået det væsentligt bedre ifølge din egen læge før kommunen vil begynde at tænke på at finde ud af hvor meget arbejdsevne du har...

Hvis der kun i det lægeskøn forslås skånejob....ja så vil du stadig modtage pension...eftersom de skånejobs kun er til førtidspensionister...

Var det mig der stod i dine sko...ja så ville jeg vente med at flytte indtil kontrollen er afgjort...

Du risikere at forlænge den tid de er om den kontrol rigtig meget....og dine gamle papirer ja de vil følge med til ny kommune...så du vil ikke få en helt ny kontrol ud af det...

Samtidig vil det være dumt da du skriver at din læge støtter dig.....du ved jo ikke om en ny læge vil gøre det samme...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:08.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension