K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-02-2014, 14:58   #31
sluxx
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-07 2010
Indlæg: 26
Styrke: 14
sluxx er ny på vejen
Jeg har nu fået AFSLAG fra pensionsudvalget..ØV ØV ØV

Så rehab.udvalget kan absolut intet bruges til. Efter jeg 2 gange er blevet erklæret uarbejdsdygtig. Nu kommer begrundelsen så en af dagene med post men har hørt de tænker ressourceforløb. Noget som jobcentret nu 2 gange har beskrevet som formålsløst. Er virkelig det mest latterlige jeg længe har oplevet at de nu skal iværksætte noget som de ikke står inde for. Noget helt andet er jeg bliver ikke ved med at holde til de her afslag. Vidner udelukkende om at de tænker kassetænkning og vil sylte min sag så længe som muligt.

Nu skal der klages til alle der klages kan og OVERVEJER virkelig pressen lige nu
sluxx er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2014, 16:13   #32
sluxx
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-07 2010
Indlæg: 26
Styrke: 14
sluxx er ny på vejen
Nogen der ved om jobcentret kan nægte at sætte noget i værk eller de er pålagt at sætte noget i værk ?
sluxx er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2014, 17:07   #33
Tolik
Slettet medlem
 
Tilmeldingsdato: 19-07 2013
Indlæg: 136
Styrke: 0
Tolik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af sluxx Se meddelelser
Nogen der ved om jobcentret kan nægte at sætte noget i værk eller de er pålagt at sætte noget i værk ?
Nu hvor der er faldet en afgørelse (uanset udfald), skal Jobcenteret lave en fremadrettet plan for dig. Det er de forpligtiget til. De skal IKKE afvente svar på din anke.

Jeg er ked af det på dine vegne.
Tolik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2014, 17:16   #34
sluxx
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-07 2010
Indlæg: 26
Styrke: 14
sluxx er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tolik Se meddelelser
Nu hvor der er faldet en afgørelse (uanset udfald), skal Jobcenteret lave en fremadrettet plan for dig. Det er de forpligtiget til. De skal IKKE afvente svar på din anke.

Jeg er ked af det på dine vegne.

Tak Tolik. Ja det er sgu surt. Især når man ved det vil tage op mod et år at anke den :S
sluxx er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2014, 09:12   #35
sluxx
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-07 2010
Indlæg: 26
Styrke: 14
sluxx er ny på vejen
Fået den skriftlige del af afslaget nu.

De anbefaler jeg i samarbejde med jobcenteret får lagt en langsigtet rehab.plan hvor jeg tilbydes en tæt kontakt med en mentor/kontaktperson så jeg igen med små skridt får en tilknytning til arbejdsmarkedet.-eventuelt i et fleksjob.

Dette har jeg dog tidligere været igennem.

Desuden skriver de i startet af brevet at for personer under 40 så er det en betingelse at det skal være dokumenteret at arbejdsevnen ikke kan forbedres og varigt nedsat. Så ovennævnte grund virker udelukkende som et forsøg på at sylte min sag endnu flere år.
Alle siger. Dvs læger, speciallæger, siger jeg ikke har nogen arbejdsevne. Jobcenteret har opgivet og indstillet mig til rehab teamet som nu to gange har "indstillet" jeg skulle have en pension.

I afslaget "Afgørelses udvalget vurderer at der fortsat kan være udviklingsmuligheder i forhold til mit funktionsniveau"


Og så får man sådan en begrundelse af ydelseschefen i kommunen. Personen som sidder på pengekassen.

Hvem er det så de vil have en vurdering af at jeg ingen arbejdsevne har ? Når nu alle fagområder i to omgange i rehab udvalget har sagt nej. Nu skal de så iværksætte noget som de selv beskriver som formålsløst. Det er da på grænsen til det latterlige.
sluxx er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2014, 10:07   #36
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Enig, latterligt!

den eneste du kan gøre er at klage.
Fremlæg så meget dokumentation, på ovenstående, som du kan.

Vend kommunes egne argumentation imod dem selv, og FORLANG at der bliver iværksat det forløb der peges på, og FREMHÆV, at du IKKE vil finde dig i at blive parkaret uden afklaring.

hvis det bliver gratis, for kommunerne at pege på forløb, der er nyttesløse, og man derefter stilsigende bliver enige om, at lade det ligge, er det gratis for kommunerne, og loven bliver jo så ikke ændret.
Man skal/bør efter min mening, blive ved med at forlange at der sker noget, for denne forbedring/udvikling som de mener der er.

VH POpiae

Sidst redigeret af popiae; 23-02-2014 kl. 10:14.
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2014, 14:47   #37
duedal
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: aalborg
Indlæg: 75
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
duedal er ny på vejen
Det første linie på side 1 skriver du at " Jeg er blevet indstillet til førtidspension af min sagsbehandler og af et enig rehabiliteringsteam" det er jo paragraf 18

Og her skriver du :

Citat:
"på mødet skal rehabiliteringsteamet genbehandle din ansøgning om førtidspension".

Fejlen er der hvor de skriver DIN ansøgning ( dvs paragraf 17)
Og det er staks noget andet!!!!!!!

Mødeindkaldelsen lød på at de ville genvurdere min sag.

Citat:
"på mødet skal rehabiliteringsteamet genbehandle din ansøgning om førtidspension"
duedal er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2014, 01:30   #38
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Jeg mener iøvrigt at du skal klage over afslaget!

Men klagen har ikke opsættende virkning, hvorfor du selvsagt SKAL skubbe på, for at få det forløb, hvor din arbejdsevne kan udvikles. Husk at bede om dette på skrift!

VH POpiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2014, 11:20   #39
sluxx
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-07 2010
Indlæg: 26
Styrke: 14
sluxx er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Jeg mener iøvrigt at du skal klage over afslaget!

Men klagen har ikke opsættende virkning, hvorfor du selvsagt SKAL skubbe på, for at få det forløb, hvor din arbejdsevne kan udvikles. Husk at bede om dette på skrift!

VH POpiae
Mange tak POpiae

Jeg må i gang. Jeg finder mig heller ikke uden videre i denne behandling. Og nægter at vente op til et år på en anke evt går igennem.
sluxx er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2014, 13:27   #40
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
desværre kan du nok ikke gøre meget ved anke ventetid
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension