K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-08-2013, 02:09   #1
LBH
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 26-04 2013
Lokation: Nordjylland
Indlæg: 19
Styrke: 12
LBH er ny på vejen
Må han det?

Jeg er pt. i aktivering i et motionscenter, hvilket jeg har været i 6 uger nu. Jeg har netop fået aktiveringen forlænget i yderligere 6 uger. Jeg snakker med min sagsbehandler onsdag formiddag pr. telefon, hvor vi bla. snakker om forlængelse at aktiveringen. Han ser ingen problemer i at forlænge den, og fortæller, at han før har snakket med de ansatte i dette aktiverings"tilbud", hvor han allerede der medgav at jeg bare skulle forlænges. Super, ingen problemer tænker jeg, så fedt at noget for én gangs skyld kan ske smertefrit. Fredag møder jeg så op i motionscenteret, som jeg plejer, og bliver da mødt af en af de ansatte som "lige skal snakke med mig". Onsdag eftermiddag havde han talt med min sagsbehandler vedr. forlængelsen, og de var blevet enige om at forlænge mig, men nu ville de stille nogle krav til mig. Jeg skal møde en dag ekstra om ugen, jeg skal have øget mit træningsprogram således at jeg er der ca. Halvanden time (jeg er der ca. 1 time nu), samt at jeg skal møde fast kl 8.00 hver dag (der er ellers fri mødetid mellem kl. 8-12. Jeg har mødt hver dag mellem 8-8.30, alt efter hvad der passede med min mands arbejde).
Da jeg snakkede med min sagsbehandler onsdag formiddag nævnte han ikke noget om disse krav, men samme dag om eftermiddagen blev han enig med den ansatte ved aktiverings"tilbudet" om dem (den ansatte siger at kravene kom fra min sagsbehandler og ikke ham selv).

Mit spørgsmål er så, om min sagsbehandler overhovedet må sætte krav i værk, uden først at informere mig?
LBH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2013, 07:28   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
ja det må han godt men der er da mest normalt, at han infomerer dig først, jeg vil nok lige sende ham en mail og spøger ham hvorfor jeres planer er lavet om og gøre opmærksom på det giver transport problemer.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2013, 08:11   #3
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Næ, jeg mener at du SKAL inddrages, når der laves ændringer, ligsom at det skal indskrives i job-planen eller lign, hvis IKKE det fremgår allerede?

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2013, 08:19   #4
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Det er i hvert tilfælde meget klodset, og pynter jo ikke på den gensidige tillid.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2013, 08:24   #5
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Helt enig med popiae, din handleplan er en aftale mellem DIG og din sagsbehandler som i SAMMEN drøfter indholdet af.
At han laver aftaler bag din ryg, og ydermere har den frækhed at lade informationen sive fra en ansat på stedet, og ikke ham selv, er i den grad brud på etiketten!! Det er simpelthen så lusket.

Når det så er sagt, så må sagsbehandleren godt forlænge dig, afprøve dig, udvide arbejdstiderne og fylde op med flere dage, MEN. I sammenråd med dig - du skal varsles i god tid, og have lov til at komme med input.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2013, 08:55   #6
LBH
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 26-04 2013
Lokation: Nordjylland
Indlæg: 19
Styrke: 12
LBH er ny på vejen
Tak for svar allesammen. Jeg må ihvertfald sige, at min tillid til ham er faldet betragteligt. Især fordi han burde vide, hvis han ellers har hørt efter til vores møder, at ændringer ikke skal komme pludseligt og som en overraskelse, det kan jeg simpelthen ikke have, og min psyke begynder at te sig voldsomt.

Jeg aner ikke hvad der står i min jobplan/handleplan da jeg ikke har modtaget en sådan. Jeg overgik tidligere på året fra sygedagpenge til kontanthjælp (grundet tarvelig sagsbehandling, som der er klaget over, og som nu er hos BAN eller hvad det hedder nu), og da jeg ikke efter første møde med min aagsbehandler modtog nogen form for planer, referater af møder eller andet i den dur, regnede jeg egentlig med at det fik man nok ikke når man var på kontanthjælp?
LBH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2013, 10:52   #7
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Tag en snak med ham. Måske misforståelser.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2013, 09:26   #8
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Hvis du stadig er syg og mangler afklaring af din restarbejdsevne, SKAL denne afklares.

DVS at du IKKE skal aktiveres men afklares!

Du kan dog få TILBUDT eller det kan være en del af en plan, at modtage forskelligt behandling/træning som kan bedre din restarbejdsevne.
Men her bør din læge være med ind over, da han ved bedst ift helbred.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-09-2013, 17:53   #9
LBH
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 26-04 2013
Lokation: Nordjylland
Indlæg: 19
Styrke: 12
LBH er ny på vejen
Lidt opdatering fra mig.
Jeg gik jo self. helt ned psykisk efter beskeden fra medarbejderen, og kunne hverken kontakte den ene eller den anden, efter jeg fik beskeden fra medarbejderen i QuickCare. Derfor fik jeg i ugen efter min bisidder til at ringe til min sagsbehandler, så vi kunne få aftalt et møde mellem, sagsbehandler, (evt. også med medarbejderen fra QuickCare) men bisidder og mig. Jeg ville gerne snakke om, hvordan sådanne beskeder videregives til mig på bedst mulig måde, om hvordan jeg oplevede sagsbehandlers håndtering af min sag, og så ville jeg gerne om vi evt. sammen kunne blive enige om krav og betingelser for min aktivering. Nå, men min sagsbehandler havde ihvertfald ikke tid til at holde et møde med mig, for han havde mange tunge sager og han gik i øvrigt på barsel til oktober. Så meget for at strække hånden ud og forsøge at løse et problem han selv har været stærkt medvirkende til at skabe!

Efter et par timer ringer min sagsbehandler så min bisidder op, og forklare at han havde fået et afbud så han havde lige haft tid til at kigge lidt på min sag, og han har så henvist mig til kommunens psykolog, hvor jeg skal have 3 samtaler med henblik på om jeg skal sendes videre til en psykiater for at få en udredning. Fint nok, godt at han har taget et eller andet initiativ til at anerkende at jeg fejler andet end en let depression (som min egen psykolog ikke mener er aktuelt længere, da jeg ikke pt. har en depression), men hvorfor han ikke får en udtalelse fra min egen psykolog, som jeg har gået ved 1 år nu, men i stedet vælger at sende mig til en psykolog der blot får ca. 4,5 timers samtale med mig, det forstår jeg ikke.

Sagsbehandler og bisidder aftaler desuden at jeg starter op på QuickCare igen, men at jeg starter op på samme vilkår som før forlængelsen, og at jeg så i samarbejde med fys'erne derhenne øger timeantal og øger dagene fra 3 dage om ugen til 4. Sagsbehandler snakker med QuickCare, og da jeg efter halvanden uges tilløb endelig psykisk kan klare at møde op i aktiveringen, får jeg der at vide at vi tager den stille og roligt og i mit tempo, men at min sagsbehandler indskærpet hans krav. Da jeg ikke har hørt noget til nogen krav fra min bisidder, spørger jeg ind til disse krav. Sagsbehandler har forlangt at jeg nu skal træne 4 dage om ugen i 4 timer!! Jeg ringer efterfølgende til min bisidder, for det var da ikke det hun havde fortalt mig der blev aftalt. Hun fortalte mig at jeg rigtig nok skulle stige fra det der hed "3 timer" til "4 timer", men at det altså ikke betød at man skulle træne i 4 timer. Det betød bare at man fik lagt lidt til det program man havde i forvejen, så man måske skulle træne 1½ i stedet for 1, som jeg gjorde før - sagsbehandler og bisidder havde nemlig snakket om hvad "4 timer" betød. Jeg forklare så fys'en ved QuickCare hvad min bisidder havde fortalt mig, og han ville kontakte min sagsbehandler for at få det afklaret og derefter kontakte mig, så jeg vidste hvor vi stod. Da fys'en kontakter mig igen, fortæller han at min bisidder må have misforstået min sagsbehandler, for det var sådan som han havde forstået det først, at jeg skulle træne i 4 timer, 4 dage om ugen! Nu bliver min bisidder vred og ringer til min sagsbehandler, for hun er slet ikke i tvivl om hvad der blev sagt mellem hende og sagsbehandler i forhold til de 4 timer. Da hun har snakket med sagsbehandler, bliver det så opklaret at sagsbehandler mener at jeg skal træne 1½-2 timer og så ellers sidde de resterende timer i motionscenteret og glo. For jeg skal trænes op i at være væk hjemmefra med henblik på andet aktivering (tror jeg det var).

Det er så der jeg er lige nu i forhold til det hele. Jeg er startet op i QuickCare igen, vi begynder at ligge mere på mit program og jeg skal snart begynde at være der udover min træning, som min sagsbehandler vil have.
Jeg har kontaktet min sagsbehandler for at få en skriftlig indkaldelse til psykologen, samt for at få kravene og ændringerne i min aktivering og baggrunden og formålet med dem på skrift. Sagsbehandler skriver idag til mig at jeg ikke har krav på at få indkaldelsen på skrift, men at jeg har fået oplyst tiderne telefonisk. Men at jeg får da lige tiderne endnu engang. Det er også først via den mail fra ham at jeg får oplyst hvad psykologen hedder og hvor jeg skal møde op henne (min første tid er d. 12/9.). Sagsbehandler oplyser mig også at der er en jobplan på vej, hvor der står mere om baggrunden og formålet med min aktivering. Jeg skal skrive under og sende jobplanen retur. Det er det første jeg ser til en jobplan mens jeg har været på kontanthjælp.

Det blev et langt indlæg fra mig, men det var lidt rart at få det hele ned på skrift, så kan jeg bedre selv hitte rede i hvor jeg står lige nu. Jeg har ikke læst indlæget igennem, så jeg underskylder for evt. stave/tastefejl og forkerte formuleringer.
LBH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-09-2013, 00:45   #10
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Husk KUN at skrive under, hvis du godkender indholdet i job-planen.

Forstår stadig ikke, at du er i aktivering, og ikke skal have afklaret din restarbejdsevne.

Umiddelbart virker dit forløb, som om der er tale om genoptræning til ordinært arbejdsmarkedet.

Vær opmærksom på, at kommunen måske forsøger at vise at du kan varetage et arbejde over 19 timer, og derved kan blive selvforsørgende.

Kender ikke din helbred nærmere, men hvis du IKKE har fuld arbejdsevne, eller kan genskabe denne, er det vigtigt at være forudsigende, og MEGET opmærksom på, indhold i aftaler oa.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension