K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-05-2012, 18:12   #31
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
det er nok rigtig det med sygdom,hvis og hvis..nogen gange må man så træffe et valg og ikke altid frygte det værste..jeg flytter nok heller ikke pt.mem har allerede sundhedsforsikring derhjemme og den er jo blevet dyrt..og sygeforsikring dk.og ulykkefosikringer osv..og jeg tror ikke det ville blive dyrere hvor jeg er nu..men du har ret..det er blevet dyrere her i øst -gamle østlande..nogen gange blir jeg også lidt flov..for vi har det godt hjemme og 99 procent har næsten en seng at sove i og får mad...det er ikke en selvfølge her...men gir dig ret man skal ikke gøre det,fordi man tror man spare en masse..benzin,huse,og mange madvarer er som derhjemme..tøj og skrammel som min mand plejer at sige er billigere og brød..men klimaet er unægtelig bedre end i dk og det har mit helbred godt af
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2012, 18:24   #32
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Jeg tror at meget af ens indstilling har med ens alder at gøre. Når man er 40 eller deromkring så tænker man jo ikke på, bla. at man har plejehjemmet i skoende, liiiiiige om hjørnet.
Jeg kan slet ikke forestille mig at være på et plejehjem i udlandet, nå ja.. måske med de rige amerikaner .
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2012, 18:39   #33
BOM
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-02 2011
Lokation: Aarhus
Indlæg: 73
Styrke: 14
BOM er ny på vejen
Løsning: Flyt til Tyrkiet og bliv skattefri.

Men det skal de vel også nok begynde at rode, grave og snage i, mon ikke?

Jeg er træt af alt deres p!s, det har ikke en kæft med økonomi at gøre, kun "sparke nedad" manøvrer - og leflen for danskere i job "der bidrager" (!) , samt topstyret sanktioneret had mod de andre der er nogle dovne nasserøve.

Polariseringen og opfordringerne til stikkeri og angiveri, bringer minder frem om Nazi-Tyskland i 30´erne.

Hvad f..... har de gang i?

Selv de såkaldt "usunde" og overvægtige bliver nu lagt for had!

Troede aldrig at skulle opleve dette i DK, men OK, jeg er vel et naivt gammelt fjols..
BOM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2012, 19:10   #34
Debutanten
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-12 2011
Lokation: Hillerød komune
Indlæg: 235
Styrke: 13
Debutanten er ny på vejen
En arbejdsevne vurdering.
Debutanten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2012, 19:26   #35
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Florken Se meddelelser
@MTVRV1


Den forstår jeg ikke.
Mig bekendt er skatten fratrukket, altså gået i statskassen,
INDEN pensionsydelsen overføres til pensionisten.
Eller er jeg bare forkert orienteret ?
Selvfølgelig bliver den danske pension stadig beskattet i Danmark, på nær i Tyrkiet, om der er et eller to lande mere skal jeg ikke kunne sige, men der er ikke flere end det.

Mvh
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2012, 19:29   #36
MVP
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 11-06 2007
Indlæg: 34
Styrke: 18
MVP er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Debutanten Se meddelelser
En arbejdsevne vurdering.
:-D

Spanske myndigheder har ZIP myndighed til at bestemme nogen dansk ftp's socialstatus.
De kan vel allerhøjest bede DK mundigheder om at bekræfte om man vitterlig er DK pensionist og om man har bosat sig i Spanien i tiden mens aftalen mellem DK og ES om dobbeltbeskatning stod ved magt eller ej.
Jeg kender Spaniere, især de fra Andalusien (Costa del Sol), og de elsker at bureaukratisere og føre sig frem på bekostning af mindrevidende, men egentlige evner har de sjældent..

Sidst redigeret af MVP; 12-05-2012 kl. 20:50.
MVP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2012, 11:19   #37
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Angående ændringer i pensionen, mindre pension i udlandet:

Når man bliver vandrende arbejdstager, så går man fra at være borger i EU til at være EU-borger, og så skal et medlemsland ikke blot tage hensyn til landets egne love, men hele tiden også tage hensyn til EUs regler, og de skal overholdes, som førtidspensionister beskytter EUs regler os, så længe vi er bosat indenfor EU.

I EUs forordning 1408/71 der dog nu hedder 833/2004, men som indeholder de samme regler står der i Artikel 2 følgende:

»Denne forordning finder anvendelse på arbejdstagere, selvstændige erhvervsdrivende og studerende, som er eller har været omfattet af lovgivningen i en eller flere medlemsstater, og som er statsborgere i en af disse stater eller er statsløse eller flygtninge bosat på en medlemsstats område, samt på deres familiemedlemmer og efterladte.«

»1. Kontantydelser ved invaliditet eller alderdom eller til efterladte, erstatning i anledning af arbejdsulykker eller erhvervssygdomme samt ydelser ved dødsfald, hvortil der er erhvervet ret efter lovgivningen i en eller flere medlemsstater, kan, medmindre andet er bestemt i denne forordning, ikke nedsættes, ændres, stilles i bero, inddrages eller beslaglægges som følge af, at den berettigede er bosat i en anden medlemsstat end den, hvori den institution, som det påhviler at udrede ydelsen, er beliggende.

[…]«

Dette kan Danmark ikke lave om på med mindre de får ændret lovgivningen i EU, eller at Danmark vælger at forlade EU som medlemsland, og ikke engang da, kan de ændre på det, da reglerne også omfatter alle EØS-lande, og Danmark derfor så også ville være tvunget til at forlade EØS samarbejdet.

Mvh
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2012, 11:31   #38
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
hej ragdoll.............godt skrevet..jeg ved ikke hvorfor dk. er blevet sådan...så clement på dr2 debatten for et stk. tid siden,hvor de diskuterede hvorfor dk var blevet sådan et overvågningssamfund og med fuld af nye love - ele tiden..det er skræmmende.os små mennesker må ingenting mere,ikke bestemme om vi skal være tykke el.tynde,om vi skal ryge,hvor vi skal bo osv..det er da uhyggeligt..det mest latterlige var næsten,at sådan en som min mand der har kontor derhjemme i privaten ik engang måtte ryge der - han ryger nu ikke..men som han siger det næste blir vel at alle ved fødslen blir udstyret m.en gps - så samfundet kan følge os overalt...
jeg vil ha lov at bo hvor jeg vil og gøre hvad jeg vil...basta................
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2012, 14:13   #39
jonah
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-11 2011
Indlæg: 50
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
jonah er ny på vejen
Tak for oplysningen Ragdoll
jonah er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2012, 18:57   #40
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af stribe Se meddelelser
hej ragdoll.............godt skrevet..jeg ved ikke hvorfor dk. er blevet sådan...så clement på dr2 debatten for et stk. tid siden,hvor de diskuterede hvorfor dk var blevet sådan et overvågningssamfund og med fuld af nye love - ele tiden..det er skræmmende.os små mennesker må ingenting mere,ikke bestemme om vi skal være tykke el.tynde,om vi skal ryge,hvor vi skal bo osv..det er da uhyggeligt..det mest latterlige var næsten,at sådan en som min mand der har kontor derhjemme i privaten ik engang måtte ryge der - han ryger nu ikke..men som han siger det næste blir vel at alle ved fødslen blir udstyret m.en gps - så samfundet kan følge os overalt...
jeg vil ha lov at bo hvor jeg vil og gøre hvad jeg vil...basta................
Måske er det naivt at tro på konspirationsteorier, måske er det naivt at lade være, tør du tage chancen?

http://www.youtube.com/watch?v=p5XbO...&feature=share

Mvh
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ændring af gruppe Østergaard Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 3 02-10-2013 13:49
Ændring af førtidspension ? Dorte Guldager Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 16-08-2012 19:53
Ændring ang. ledighedsydelse! luffe73 Spørgsmål ang fleksjob 6 21-10-2010 20:40
Ændring af Sikringsstyrelsen.... phhmw Alt det andet 0 13-06-2010 21:20




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension