K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-11-2011, 15:19   #31
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Tager den lige her: Har du ikke fået nogen ydelse siden ? Hvis nej, så tag det frem til mødet på tirsdag, for jeg mener, du skal have ydelsen i tilbagevirkende kraft, nu hvor de har genoptaget sagen efter du har klaget over afgørelsen.

Håber andre kan komme med noget, som du kan bruge til på tirsdag.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2011, 15:32   #32
Sniffe
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2011
Indlæg: 133
Styrke: 13
Sniffe er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Torben Se meddelelser
Hej alle fantastiske K10ére!

Her kommer så 10.000kr spørgsmålet:

Hvordan kan jeg forberede mig til det her møde? skal jeg aktivt have nogle foreslag klar, i såfald hvilke?

Er der nogle ting jeg skal passe på med at takke ja til med det samme?

Kan godt være at jeg har fået det at vide her før.... men håber jeg kan få det igen.

Venligst
Torben.
Hej Torben
Ejj.. hvor godt!
Hvordan du vil forberede dig til møde, ved jeg ikke.

Jeg ville skrive alt det jeg ønsker at fortælle SB, ned på et stykke papir.
I den forbindelse, ville jeg tænke på det, jeg selv mener at være god til.
Hvilken skoleuddannelse jeg har, hvad jeg før har arbejdet med osv.

Kender du arbejdsevnemetoden?

Det er den der skal tages udgangspunkt i, når i sammen skal udarbejde en plan for det videre forløb.
Jeg kender/husker ikke nok til dit sagsforløb, til at kunne rådgive dig yderligere.

Du skal - og behøver ikke - skrive under på noget, før du har "tygget" på det. Så du kan godt tage alle de forslag der bliver lagt på bordet, med hjem til nærmere gennemlæsning.
Held og lykke med det hele.

Sidst redigeret af Sniffe; 19-11-2011 kl. 15:54.
Sniffe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2011, 15:46   #33
Sniffe
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2011
Indlæg: 133
Styrke: 13
Sniffe er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Torben Se meddelelser
Hej alle fantastiske K10ére!

Her kommer så 10.000kr spørgsmålet:

Hvordan kan jeg forberede mig til det her møde? skal jeg aktivt have nogle foreslag klar, i såfald hvilke?

Er der nogle ting jeg skal passe på med at takke ja til med det samme?

Kan godt være at jeg har fået det at vide her før.... men håber jeg kan få det igen.

Venligst
Torben.
Hej Torben
Ejj.. hvor godt!
Hvordan du vil forberede dig til møde, ved jeg ikke.

Jeg ville skrive alt det jeg ønsker at fortælle SB, ned på et stykke papir.
I den forbindelse, ville jeg tænke på det, jeg selv mener at være god til.
Hvilken skoleuddannelse jeg har, hvad jeg før har arbejdet med osv.

Kender du arbejdsevnemetoden?

Det er den der skal tages udgangspunkt i, når i sammen skal udarbejde en plan for det videre forløb.
Jeg kender/husker ikke nok til dit sagsforløb, til at kunne rådgive dig yderligere.

Du skal - og behøver ikke - skrive under på noget, før du har "tygget" på det. Så du kan godt tage alle de forslag der bliver lagt på bordet, med hjem til nærmere gennemlæsning.
Held og lykke med det hele.
Sniffe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2011, 21:20   #34
Torben
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-10 2011
Indlæg: 30
Styrke: 13
Torben er ny på vejen
Hej igen.

Jeg har siden sdp-stoppet i sommers ikke været på nogen ydelse af nogen art... I brevet jeg nu har modtaget står der at sagen genoptages med virkning fra sommeren hvor de stoppede. Går ud fra at det i sig selv betyder at jeg nu vil få udbetalt med tilbagevirkende kraft?

Mht. uddannelse er lige op til min sygdom blevet færdig med en videregående uddannelse. De sidste 2 måneder af uddannelsen har jeg virkelig trukket på det sidste i mig for at færdiggøre uddannelsen da jeg ellers ville havde spildt en 5 årig uddannelse pga. de sidste 2 måneder!

Er nu færdig uddannet civil-inginør.

Med MEGET slid og MANGE smerter færdig gjorde jeg uddannelsen. Jeg orker ikke at komme på skolebænken igen da jeg med erfaring kunne mærke på min krop at jeg næsten var gået ned med flaget.
Torben er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2011, 21:32   #35
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Torben Se meddelelser
Hej igen.

Jeg har siden sdp-stoppet i sommers ikke været på nogen ydelse af nogen art... I brevet jeg nu har modtaget står der at sagen genoptages med virkning fra sommeren hvor de stoppede. Går ud fra at det i sig selv betyder at jeg nu vil få udbetalt med tilbagevirkende kraft?

Mht. uddannelse er lige op til min sygdom blevet færdig med en videregående uddannelse. De sidste 2 måneder af uddannelsen har jeg virkelig trukket på det sidste i mig for at færdiggøre uddannelsen da jeg ellers ville havde spildt en 5 årig uddannelse pga. de sidste 2 måneder!

Er nu færdig uddannet civil-inginør.

Med MEGET slid og MANGE smerter færdig gjorde jeg uddannelsen. Jeg orker ikke at komme på skolebænken igen da jeg med erfaring kunne mærke på min krop at jeg næsten var gået ned med flaget.
Ja, det er med tilbagevirkende kraft ;-) Så det bliver en fin lille sum, at lappe huller med og måske forsøde julen en anelse;-)

De skal udbetale dig de måneder det drejer sig om, for de tæller nemlig i de samlede antal uger du er sygemeldt som jo er maks. 52
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2011, 23:47   #36
Torben
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-10 2011
Indlæg: 30
Styrke: 13
Torben er ny på vejen


Det betyder at jeg kub har ca 10uger tilbage af de 52. Kommunen har brugt ca 2/3 af tiden på at behandle min klage

Har ikke været arbejdsprøvet, eller starte ressourceprofil... Er spændt på at se hvad der sker til mødet. Har også en "frygt fornemmelse" for hvilken kanin SB hiver op af hatten.
Torben er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2011, 10:33   #37
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Torben Se meddelelser


Det betyder at jeg kub har ca 10uger tilbage af de 52. Kommunen har brugt ca 2/3 af tiden på at behandle min klage

Har ikke været arbejdsprøvet, eller starte ressourceprofil... Er spændt på at se hvad der sker til mødet. Har også en "frygt fornemmelse" for hvilken kanin SB hiver op af hatten.
Syntes du under mødet skal bede om aktindsigt i din sag, specifikt din ressourceprofil.

Så har du en større mulighed for "at spore" hvad de har gang i, og hvad de tænker. Det er tit man kan læse det ud af notaterne i sagen.

Men de har jo travl nu, hvis der skal igangsættes en "erhvervsrettet aktivitet" og det er f.eks. et afklaringsforløb for at vurdere din erhvervsevne. Er din lidelse vurderet stationær af lægerne?

Hvis den er det, så bør du holde på at de får gang i det forløb. Også fordi det kan hjælpe med at få forlænget sygedagpengene når du er i et forløb...
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2011, 13:32   #38
Torben
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-10 2011
Indlæg: 30
Styrke: 13
Torben er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ricky M. Se meddelelser
Syntes du under mødet skal bede om aktindsigt i din sag, specifikt din ressourceprofil.

Så har du en større mulighed for "at spore" hvad de har gang i, og hvad de tænker. Det er tit man kan læse det ud af notaterne i sagen.

Men de har jo travl nu, hvis der skal igangsættes en "erhvervsrettet aktivitet" og det er f.eks. et afklaringsforløb for at vurdere din erhvervsevne. Er din lidelse vurderet stationær af lægerne?

Hvis den er det, så bør du holde på at de får gang i det forløb. Også fordi det kan hjælpe med at få forlænget sygedagpengene når du er i et forløb...
Hej med dig.

Tak for svaret. Starter sb automatisk en ressourceprofil? De gange jeg har mødt, eller snakket med ham har han aldrig nævnt noget om det.

Nu er det ryglidelse og whiplash som følge af påkørsel... Er det min egen læge som skal erklære min lidelse for stationær, eller hvem er det?

Skal ifb erstatningssagen hos forsikringsselskabet til en Neurolog til fastsættelse af mén grad... Er det denne læge?

Jeg har haft det i 1,5år uden bedring på trods af behandling. Hvordan bliver lidelsen erklæret stationær?
Torben er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2011, 13:40   #39
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Torben Se meddelelser
Hej med dig.

Tak for svaret. Starter sb automatisk en ressourceprofil? De gange jeg har mødt, eller snakket med ham har han aldrig nævnt noget om det.

Nu er det ryglidelse og whiplash som følge af påkørsel... Er det min egen læge som skal erklære min lidelse for stationær, eller hvem er det?

Skal ifb erstatningssagen hos forsikringsselskabet til en Neurolog til fastsættelse af mén grad... Er det denne læge?

Jeg har haft det i 1,5år uden bedring på trods af behandling. Hvordan bliver lidelsen erklæret stationær?
Lidelsen kan erklæres stationær af både din læge og evt. også den neurolog du skal til. Dvs. de skal erklære at de ikke på nogen måde forventer bedring i tilstanden, og at der ikke er flere behandlingsmuligheder.

Det med ressourceprofil er svært at svare på, men kan fortælle at uanset hvad må de ikke træffe afgørelser uden en ressourceprofil, og du skal høres i den, om du har nye ting, kommentarer, eller er direkte uenig.

Der hvor jeg sidst sad i det offentlige, var det en regel at vi startede den op fra 1. møde. dvs. ca. 8 uger inde i sygeforløbet. Jeg gik endda lidt videre i det, da jeg sendte en tom til borgeren som de så kunne begynde på, udfra devisen at man skal være med i udredning af egen sag. Tit hjælper det også på at kunne overskue egen situation, hvis man får sat sig ned og skriver lidt om det.

Når jeg så skulle vurdere på de ting i ressourceprofilen (der er 12 punkter) så indkaldte jeg borgeren til samtale, så vi kunne snakke om hvad jeg vurderede og hvorfor jeg gjorde som jeg gjorde.

Meget i en ressourceprofil er "fortidsfakta" dvs. skolegang, tidligere jobs og lignende, og det er jo borgeren som bedst selv ved sådanne ting.

Personligt syntes jeg at "arbejdsevnemetoden" som ressourceprofilen er en stor del af, er et fantastisk værktøj, hvis man vel og mærke bruger den, og inddrager borgeren i processen.
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2011, 19:09   #40
kisser72
Hvor skulle jeg ellers være
 
kisser72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-11 2010
Lokation: Næstved
Indlæg: 110
Styrke: 14
kisser72 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ricky M. Se meddelelser
Lidelsen kan erklæres stationær af både din læge og evt. også den neurolog du skal til. Dvs. de skal erklære at de ikke på nogen måde forventer bedring i tilstanden, og at der ikke er flere behandlingsmuligheder.

Det med ressourceprofil er svært at svare på, men kan fortælle at uanset hvad må de ikke træffe afgørelser uden en ressourceprofil, og du skal høres i den, om du har nye ting, kommentarer, eller er direkte uenig.

Der hvor jeg sidst sad i det offentlige, var det en regel at vi startede den op fra 1. møde. dvs. ca. 8 uger inde i sygeforløbet. Jeg gik endda lidt videre i det, da jeg sendte en tom til borgeren som de så kunne begynde på, udfra devisen at man skal være med i udredning af egen sag. Tit hjælper det også på at kunne overskue egen situation, hvis man får sat sig ned og skriver lidt om det.

Når jeg så skulle vurdere på de ting i ressourceprofilen (der er 12 punkter) så indkaldte jeg borgeren til samtale, så vi kunne snakke om hvad jeg vurderede og hvorfor jeg gjorde som jeg gjorde.

Meget i en ressourceprofil er "fortidsfakta" dvs. skolegang, tidligere jobs og lignende, og det er jo borgeren som bedst selv ved sådanne ting.

Personligt syntes jeg at "arbejdsevnemetoden" som ressourceprofilen er en stor del af, er et fantastisk værktøj, hvis man vel og mærke bruger den, og inddrager borgeren i processen.
Nu er det så jeg tænker lidt (måske ikke helt i denne tråd tilhørende) alle snakker om arbejdsevnemetoden, men har hørt fra en socialrådgiver, at der også er funktionsevne. Hvor er det, der bliver taget hensyn til det???

Op med hovedet Torben. Når du har haft det i 1 1/2 år og du skal til neurolog, ser din sag ikke helt tosset ud, men kommer jo desværre også an på hvilken sb man kommer til
kisser72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvad er forskellen på en § 17 og § 17.2 ? mookmik Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 13-04-2013 18:50
Hvad er forskellen MLT Alt det andet 5 14-11-2012 14:44
hvad er forskellen kandelsdorff Alt det andet 4 25-01-2011 01:55
Hvad er forskellen? bellochrisalou Spørgsmål ang fleksjob 11 02-03-2009 00:21
hvad er forskellen på.... jomfruen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 28-11-2008 14:18




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:49.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension