K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Lukket emne
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-09-2011, 22:11   #31
Pophår
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2009
Lokation: Syd-Vest DK
Indlæg: 367
Styrke: 15
Pophår er ny på vejen
Hun er forpligtet til at sende passende tøj og sko med på samkvem. Ser du barnet? Du skriver du betaler for tøj, sko, legetøj, bleer osv.

Vil det så ikke næsten gå lige op med børnebidraget du skal til at betale? Teoretisk ku hun jo kræve børnebidrag af dig med tilbagevirkende kraft, hvilket du nu ikke skal, men kan starte fra 1/12, var det ikke sådan?

Det er heller ikke 1400 kr/mdr, men 1193 kr (2011).

Hun kan også vælge at få børnebidrag hver 6 mdr og det er forudbetalt, så der skal du betale 6 mdr forud, hvis du betaler direkte til hende.

De 1193 x 12 mdr = 14316 kr, kan du med det samme få fradrag for hos SKAT.

Det kræver så også du betaler, da du ellers får et eftersmæk i skat pga for højt fradrag.

Så alt i alt, er det måske ikke så tosset en ting for dig. Som det ser ud nu, får du jo ikke noget direkte ud af at betale her og der, når hun mangler.

Held og lykke
Pophår er ikke logget ind  
Gammel 18-09-2011, 22:37   #32
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Det er muligt at du har været vildt uheldig med at vælge mor til dit barn....

Men det er stadigt dit barn, og bærer din arv... det skal vel ikke straffes.

Nu er det jo op til dig at opdrage det barn, som er dit bud på næste generation.

At du er bitter på din eks, må du finde andre måder at få afløb for.

Og hvis du gerne vil slippe for bidrag, så må du søge mere samvær... der er mange der har 8/6 eller 7/7 idag.
Pip er ikke logget ind  
Gammel 18-09-2011, 23:42   #33
Cirkel
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2010
Alder: 49
Indlæg: 52
Styrke: 15
Cirkel er ny på vejen
Jeg synes der har været et upassende sprogbrug i denne tråd. Det bør være muligt at udtrykke sine argumenter og fortælle at man ikke er enig, uden at skrive grimt til og om hinanden.


Den rubrik man afkrydser er underholdsbidrag.
Det er ikke børnebidrag, men derimod en ydelse til eksen hvis det fx forholder sig sådan at manden har forsøget familien med en god løn, og konen har gået hjemme for at passe fælles hus og børn osv (Altså arbejdet i hjemmet, mens han har arbejdet udenfor hjemmet), og at hun derfor efter et langt ægteskab vil være dårligt stillet i forhold til pludselig at skulle ud på arbejdsmarkedet og skulle kunne forsørge sig selv.

Det kan fx gælde for en 5 eller 10 års periode.
Tror iøvrigt det er noget der blev brugt oftere i 'gamle dage' hvor ovennævnte scenarie var meget almindeligt.

Desuden krydser man af om man selv sørger for at administrere det økonomiske herunder børnebidrag eller anden form for økonomisk deling af udgifterne.
Cirkel er ikke logget ind  
Gammel 19-09-2011, 06:08   #34
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
så må jeg sige unskyld, reglerne er lavet om, vi fik af vide da vi stod i det, at hun ikke skulle levere noget, hvis hun ikke ville.

Men der er nogle år siden og vi betalet også bp.

Jeg kikket lige alle punkterne igennem og i den sidste står der, at hun i skal sende bleer med.

Når det så er sagt kan jeg godt forstå du er vred over, at en aftale bliver brudt, hvis du har kvateringer på de penge du har brugt på jeres datter, kunne du måske få nogle af de penge tilbage( de er jo betalt en gang) men der er jo de færeste der gemmer kvateringer ret længe.

Men du kan nok ikke rigtigt gøre noget ved det, du kan søge om i skal dele transport udgifter men ellere må du tage det med et smil.

Det ved jeg godt er svært de fleste her her ikke mange penge, at gøre med.

Og til alle andre, vi har ret til, at have vores ejen holdning men lad lige det pæne sprog blive brugt, vi er jo en side der hjælper, ikke jorder andre

Sidst redigeret af jjsonn; 19-09-2011 kl. 06:33.
jjsonn er ikke logget ind  
Gammel 19-09-2011, 07:14   #35
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 16
PiaCP er ny på vejen
Prinsen

Jeg må da tilstå, at jeg er en smule chokeret over, at du reagerer som du gør.

3000 til alt efter betaling af faste udgifter, det er skisme ikke en herregård, skulle jeg hilse at sige.
i øvrigt er det ikke 1400 du skal betale men lige knap 1200 og dem kan du trække fra, så fakta kommer du måske til at betale mellem 1/2 og 2/3 af dette beløb.

Prinsen det er fakta dyrt at ernære et barn med alt hvad der hører til, at du "klandrer" din ex for at sparer lidt op,hører efter min mening ingen steder hjemme.

Hun har krav på børnepenge, som i forvejen er en minmal del af udgiften, så er den ikke længerer.

Det lyder som om du er glad nok for din lille pige eller havde du hende vel ikke på weekend, hvilket glæder mig, når du nu blev snydt, som du siger.

Gør dig og din datter en tjeneste, glæd jer over hinanden, nyd jeres tid sammen og betal så din bette del af regningen.

Lad være med at starte den der krig, den fører til INTET, det lover jeg dig,
jeg som har haft denne krig i 18 år, det går kun ud over jeres fælles skønne datter, og det er IKKE det værd.
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind  
Gammel 19-09-2011, 10:21   #36
Prinsen
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 25-08 2011
Alder: 48
Indlæg: 20
Styrke: 13
Prinsen er ny på vejen
Når alt fra min side er betalt er der nul og niks tilbage!
Lige pt. hjælper min kæreste mig med det økonomiske, da vores varmeregning er steget. Hun betaler det ekstra der er kommet oven i. Og jeg synes altså 3000kr er rigeligt.

Og nu bør jeg så nok fortælle at maden til dem begge er med i faste udgifter. Hun har afsat 2500kr/måned til maden.

For at sige det helt groft så har jeg set hendes budget, da hun har bedt min mor om at kigge det igennem.
Prinsen er ikke logget ind  
Gammel 19-09-2011, 10:31   #37
extra
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 782
Styrke: 15
extra er ny på vejen
du har fået en del gode råd her tag brug af dem eller lad vær.men lad vær med at rende om bekymre dig om hvad hvor hur har osv.dit barn har det godt det er vel de vigtigste.og stadig 3000 kroner er sgu ikke meget men så igen hvad ved jeg med 2 børn hver eneste dag.men det sagt gå tråden igennem som sagt du ahr fået en masse ider til hvad du kan gøre brug det se hvad der sker.hjælpe intet så må vi se om der kan finde hjælp andre steder.eg edelig burte du ikke se hvad hende buget ser ud selv om din mor hjælper hende sagt pænt rager endeligt ikke dig
extra er ikke logget ind  
Gammel 19-09-2011, 10:34   #38
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Selvom din eks har en bedre økonomi end du har - så skal hun tjene virkeligt meget mere end dig, før du kan blive fritaget for at skulle bidrage til dit barns opvækst...

Så jeg tror ikke du skal satse på at blive fritaget, selvom du søger.

Om hun så fandt en ny kæreste med millionvilla osv... så fritager det ikke dig.

Du er simpelthen nødt til mentalt at gøre dig fri af din eks, og være ligeglad med hendes økonomi, for det har ingen betydning i forhold til dig... du vil blot gå og ærgre dig over det.

Hold dig på din egen banehalvdel.

Nyd din datter, og bed eksen sende tøj og sko med fremover.

De penge du sparer på tøj og sko og fritidsinteresser osv fremover, vil alligevel financiere en stor del af det børnebidrag efter skat.

Hvis din økonomi er så dårlig, kan du istedet søge kommunen om tilskud til afholdelse af samværsudgifter, hvis du ikke har råd til mad til din datter.
Pip er ikke logget ind  
Gammel 19-09-2011, 10:50   #39
extra
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 782
Styrke: 15
extra er ny på vejen
Citat:
hvis du ikke har råd til mad til din datter.
ja så er der nogetm ed du kan få x antal kroner men de er kun til barnet ikke dig når du ahr det.hvisj eg huske rigtigt de kan have ændret det
extra er ikke logget ind  
Gammel 19-09-2011, 10:55   #40
maruus
Ved at flytte ind på K10
 
maruuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2009
Lokation: Gladsaxe
Alder: 75
Indlæg: 533
Styrke: 16
maruus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Prinsen Se meddelelser
Når alt fra min side er betalt er der nul og niks tilbage!
Lige pt. hjælper min kæreste mig med det økonomiske, da vores varmeregning er steget. Hun betaler det ekstra der er kommet oven i. Og jeg synes altså 3000kr er rigeligt.

Og nu bør jeg så nok fortælle at maden til dem begge er med i faste udgifter. Hun har afsat 2500kr/måned til maden.

For at sige det helt groft så har jeg set hendes budget, da hun har bedt min mor om at kigge det igennem.
Et gammelt ordsprog siger - 10 min. fornøjelse = 18 års fordøjelse
Set fra mit synspunkt skulle du skamme dig - du har sat et barn i verden der koster penge - den er ikke længere .
At barnets mor tilsyneladende klarer sig for meget små penge syntes jeg er en stor fjer i hatten til hende - hvad er du så misundelig over.
Hvorfor har du så travlt med at beskrive dit barns mors økonomi for os andre - det er jo chikane .
Og så har det desuden altid været en meget billig måde at være far på med de skatteregler vi har her i landet - at hvis bidragspligten betales ved kasse et - kan en del af beløbet fratrækkes på skattebilletten.

Desuden er du så heldig at du har fundet en ny kæreste der er med til at betale for dine udgifter .

Bliv dog voksen og erkend at du har forpligtelser overfor dit barn nu det er sat i verden af dig -

Sidst redigeret af maruus; 19-09-2011 kl. 11:10.
maruus er ikke logget ind  
Lukket emne


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Forskudsvist udbetalt børnebidrag Tassi Alt det andet 3 01-03-2013 07:44
ftp og børnebidrag !! andersand10 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 20 03-06-2012 09:13
Børnebidrag ???? afterlife Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 25-05-2011 08:20
børnebidrag ? Den ulykkelige Alt det andet 23 03-09-2010 01:38
Statsforvaltning-børnebidrag-nogen erfaringer? Ninja Alt det andet 36 12-12-2009 12:43




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:41.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension