K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-11-2010, 09:31   #51
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Be om at få alle akter, der ligger i din sag, incl ressourceprofil.

Du har vel indskrevet egen bemærkninger i ressourceprofil?

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2010, 10:20   #52
Nabokone
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-03 2009
Lokation: København, Nørrebro.
Indlæg: 152
Styrke: 16
Nabokone er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af joan2 Se meddelelser
Københavns kommune vil ikke give mig pension fordi min kronisk migræne ikke er en varig sygdom.
Københavns Kommune vil aldrig i første omgang give nogen FTP. Men glem ikke, at ét er, hvad de har lyst til - et andet er, hvad du har ret til! :-)

Og i anken kan du jo så fortælle dem, at de tager fejl i deres vurdering - idet kronisk netop betyder varig. Det skal være din hovedargumentation.

Kommunen siger sikkert nej igen - jeg har været ude i nøjagtigt samme forløb. Det mister de ikke noget ved. Og når det sker, skal du ikke miste modet! Så er det, du skal anke til Beskæftigelsesankenævnet.

Citat:
Oprindeligt indsendt af joan2 Se meddelelser
Jeg skiver min vudering af min sag og hvis de alligevel giver afslag så anker jeg sagen og sender en klage til vores overbogmester og til Inger støjberg og hvis det ikke hjælper må jeg gå til Ekstra Bladet.
Jeg synes, du skal vente med at klage IS, borgmesteren og Ekstra-Bladet indtil du har afgørelsen fra Beskæftigelsesankenævnet. Vent og se, om ikke Beskæftigelsesankenævnet giver dig ret til pension med tilbagevirkende kraft.

Venlige hilsener og held og lykke med sagen

Nabokone
Nabokone er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2010, 11:53   #53
joan2
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-05 2010
Lokation: København
Alder: 55
Indlæg: 40
Styrke: 15
joan2 er ny på vejen
Hej Popiae!
Tak for svar.
Jeg har alle akter i sagen de bliver nu læst igennem af en socialrådgiver i min fagforening.
Jeg har skrevet mine egne bemærkninger, men dem er kommunen ligeglad med. De vil ikke give pension, men jeg holder på at jeg er for syg til at arbejde som kommunen selv mener.
joan2 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2010, 12:04   #54
joan2
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-05 2010
Lokation: København
Alder: 55
Indlæg: 40
Styrke: 15
joan2 er ny på vejen
Hej Nabokone!
Tak for tippet om at kronisk netop betyder varig, det skal jeg helt sikkert bruge.
Jeg var godt klar over at kommunen ikke vil give pension bare sådan, men de siger jo selv at jeg er for syg til at arbejde, sygefraværd på 77% i arbejdsprøvningen, og at der ikke er mulighed for et flexjob fordi jeg er for syg. Det er jo at modsige sig selv.
Jeg vil selvfølgelig først klage til Beskæftigelsesankenævnet og hvis de så siger nej så klager jeg til overborgmesteren og Inger Støjberg og EB.
Men kommunen slipper ikke så let for mig om det så skal koste en advokat. Jeg vil kæmpe så meget som jeg kan. Og håber selvfølgelig på at jeg vinder til sidst, selv om det bliver hårdt. Men så ved jeg at jeg altid kan få en masse god råd herinde og trøst og støtte. Det hjælper helt sikkert.
joan2 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2010, 18:44   #55
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
Helsingør dommen siger jo netop at man kan ikke være for syg til fleks og for rask til pension...
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2010, 17:30   #56
joan2
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-05 2010
Lokation: København
Alder: 55
Indlæg: 40
Styrke: 15
joan2 er ny på vejen
Hej Huldra!
Tak for tippet om Helsingør dommen. Den kendte jeg ikke men har nu læst den og det er noget jeg vil bruge i min sag. Dejligt at man herinde kan få hjælp nu kommunerne skal være så besværlige.
joan2 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2010, 17:35   #57
joan2
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-05 2010
Lokation: København
Alder: 55
Indlæg: 40
Styrke: 15
joan2 er ny på vejen
Smile

Partshøring: så fik jeg sammen med fagforeningen NNF lavet vores vudering af
kommunens vudering af min sygdom.
Jeg skrev at ordet kronisk er betegnelse for en evig eller uforanderlig tilstand. Det vil sige at den er varig. Jeg har slået det op i en ordbog.Jeg skrev også at min egen læge mener at jeg er for syg til at vende tilbage til arbejdetsmarkedet.Dermed mener hun altså også at den er varig.
Overlæge fra Dansk Hovedpinecenter siger at den er kronisk.

Så skrev jeg at jeg via arbejdsprøvning lige havde bevidst at jeg ikke kan klare at arbejde, jeg havde et fraværd på 77%. Og grunden til at den ikke var højere var at kommunen tvang mig til at møde op uanset hvor syg jeg var, men det resultat at mine anfald blev værre og jeg slet intet kunne.

Til slut skrev jeg at jeg føler at jeg står i en situation hvor jeg er for rask til pension og for syg til at arbejde.

Det samme var det som NNF havde skrevet, de lagde yderligere vægt på at jeg har prøvet al medicin som findes og at der ikke er noget som tyder på at jeg kan blive rask i de næste mange mange år. Migrænen har nedsat fuktionsevnen til det ubetydelige i de sidste 5 år. At jeg har en særlig svær migræne som er arvelig og som man ikke har en behandling imod.
Det er svært at følge kommunens vudering om mulighed for yderligere progression.

Nu har kommunen fået vores papir og nu må jeg så se hvad der videre sker.

Hvis kommunen alligevel giver afslag så anker NNF og K10 og jeg sagen.
joan2 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2010, 17:55   #58
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
ATP kan bevise dine arbejde og hvornår

går du ind hos skat.dk eller på borger.dk kan du printe dine ATP indbetalinger ud, det vil være bevis for alle dine ansættelser idet det jo er arbejdsgivere som indbetaler atp til dig.
evt borgerservice kan skaffe oplysningerne
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2010, 19:40   #59
ADHD-
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 07-11 2010
Indlæg: 94
Styrke: 14
ADHD- er ny på vejen
Man kan se ansættelser

Men ikke sygeperioder - i ansættelserne
ADHD- er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2010, 12:12   #60
joan2
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-05 2010
Lokation: København
Alder: 55
Indlæg: 40
Styrke: 15
joan2 er ny på vejen
Uha har lige brug for at komme af med min vrede. Jeg har idag kl.10.13 fået brev fra Jobcenter København som indkalder mig til møde idag kl 12.30. Jeg skal til opfølgende samtale vedrørende mine sygdagpenge. Jeg er velkommen til at tage en bisidder med. Det ville jeg også gerne men NNF kan desværre ikke deltage med så kort varsel. Ringede til kommunen og ville flytte datoen så NNF kunne være med. Men mine sygedagpenge ophører på onsdag og NNF kan desværre ikke før torsdag. Så jeg bliver nødtil selv at tage derind, selv om det nok er lige meget hvad jeg siger, kommunen har jo allerede bestemt at pengene skal stoppes, idet der ikke er mulighed for at jeg kan komme tilbage på arbejdsmarkedet og kommunen vil ikke give pension.
ØV ØV ØV.
joan2 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Spørgsmål vedr. pension.... Trunten Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 02-11-2011 20:54
Principafgørelser vedr. midlertidig pension Andersine85 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 17 17-08-2010 10:42
Vedr. extern pension Susanne2412 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 30-06-2010 21:50
Reva - arbejdsprøvning -vedr pension lunamaria Alt det andet 12 21-12-2008 08:37
Jeg forstår alt vedr. pension Kjersti Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 19 25-11-2008 00:54




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:34.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension