K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-07-2010, 18:54   #51
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 16
PiaCP er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ragdoll Se meddelelser
Hvem er spørgsmålet stilet til?



Ragdoll
Hmmm Ragdoll

Tror bestemt første indlæg ooog hende der åbnede tråden hed: Sitkin

Så håber også hun svarer mig - ved godt jeg stadig ikke er så pokkers go til at huske alle de der Uotes -ss- men ska' nok lære det, engang
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-07-2010, 18:55   #52
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 16
PiaCP er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af sitkin Se meddelelser
Ja det med at miste penge viste jeg godt og jeg mister meget 3500 kr udbetalt så der for har jeg ikke råd til at flytte sammen med ham mm han totalt skal forsørge mig og det vil jeg ikke.
Så vil gerne vide præsis hvad reglerne siger om overnatning/ophold ved kæresten? Kan jeg være hos ham 24 timer i døgnet 7 dage om ugen, så længe jeg stadig har min egen lejlighed og udgifter eller er det ulovlig?
Så her er altså indlægget jeg besvarede..en smule oppe og bad om svar på
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-07-2010, 19:28   #53
Hjerneskaden
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 21-09 2009
Indlæg: 35
Styrke: 15
Hjerneskaden er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af PiaCP Se meddelelser
Hej

Nu må jeg altså lige blande mig.

Beder du om vores hjælp - så du kan gå lige til kanten af en ulovlighed for at spare 3500 udbetalt pr. mdr?

Helt ærlig - skal din samlever (for det er han jo)!
ikke betale til jeres fælles hjem?
Alt andet lige bliver i 2 om udgifterne og 2 om de fælles indkøb til
husholdning - så de 3500 skal nok blive opvejet, som jeg ser det!

Er faktisk temmelig fortørnet over du stiller et sådant spørgsmål................
Hvis i er så glade for hinanden - så vil i vel gerne dele livet ?

Hmmm....fatter hat
Hvis kæresten er normalt fungerende har han måske et ønske om et normalt liv. Og det vil i sidste ende blive dyre at være to (Bil, hus og børn). Ved godt at man jo bare kan vælge fra - Men hvis ens partner er normal kan det sgu være svært.
Hjerneskaden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-07-2010, 07:58   #54
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 16
PiaCP er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hjerneskaden Se meddelelser
Hvis kæresten er normalt fungerende har han måske et ønske om et normalt liv. Og det vil i sidste ende blive dyre at være to (Bil, hus og børn). Ved godt at man jo bare kan vælge fra - Men hvis ens partner er normal kan det sgu være svært.
Så skal han måske ikke have Sitkin som kæreste - for når man har et handicap /arbejdsskade eller andet, synes du åbenbart ikke man er normal?

Synes tingene er lidt langt ude hvis man bliver så beregnende at man vælger at bo selv pga økonomi - for helt ærlig - så deles man når man er 2 - det er sådan det fungerer og gør man det ja, så tjener man faktisk ikke på at bo alene.

Tit er det faktisk meget dyrere at bo som enlig end hvis man var 2 :-)
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-07-2010, 10:22   #55
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af PiaCP Se meddelelser
Så skal han måske ikke have Sitkin som kæreste - for når man har et handicap /arbejdsskade eller andet, synes du åbenbart ikke man er normal?

Synes tingene er lidt langt ude hvis man bliver så beregnende at man vælger at bo selv pga økonomi - for helt ærlig - så deles man når man er 2 - det er sådan det fungerer og gør man det ja, så tjener man faktisk ikke på at bo alene.

Tit er det faktisk meget dyrere at bo som enlig end hvis man var 2 :-)
Det kommer så lidt an på om man er på "ny" eller "gammel" ordning, for på gammel ordning, mister man det samme som på "ny" ordning, plus at ens personlige tillægsprocent går fløjten, og det kan betyde en stor forskel, op til flere tusinde per år.

Og det er jo ikke blot den lavere sats der er tale om, men også det der trækkes i forhold til partnerens indtægt, mens min mand arbejdede mistede jeg et sted mellem, 50.000 og 60.000 kroner om året. Dan lavere sats + 30 kr for hver 100 kroner min mand tjente over et vist beløb + en personlig tillægsprocent på 0%.

Ikke for det, det kunne aldrig få mig til at vælge at flytte fra min mand, endsige lade mig skille fra ham.

Men så meget som man mister, det kan man ikke spare i forhold til det at leve alene. Jeg har for sjov skyld forsøgt at regne på det, og jeg ville være finansielt bedre stillet hvis jeg valgte at bo alene.



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-07-2010, 12:38   #56
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 16
PiaCP er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ragdoll Se meddelelser
Det kommer så lidt an på om man er på "ny" eller "gammel" ordning, for på gammel ordning, mister man det samme som på "ny" ordning, plus at ens personlige tillægsprocent går fløjten, og det kan betyde en stor forskel, op til flere tusinde per år.

Og det er jo ikke blot den lavere sats der er tale om, men også det der trækkes i forhold til partnerens indtægt, mens min mand arbejdede mistede jeg et sted mellem, 50.000 og 60.000 kroner om året. Dan lavere sats + 30 kr for hver 100 kroner min mand tjente over et vist beløb + en personlig tillægsprocent på 0%.

Ikke for det, det kunne aldrig få mig til at vælge at flytte fra min mand, endsige lade mig skille fra ham.

Men så meget som man mister, det kan man ikke spare i forhold til det at leve alene. Jeg har for sjov skyld forsøgt at regne på det, og jeg ville være finansielt bedre stillet hvis jeg valgte at bo alene.



Ragdoll
Ragdoll tak for denne hjælp til indsigt

Trods dette er jeg da ikke vild med der direkte bedes om hjælp herinde, for at kunne beslutte og man skal bo sammen eller ej.
Det er da en helt forkert vinkel.....efter min mening.

det skal vel afgøres af om man elsker hinanden nok.....
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-07-2010, 19:15   #57
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af PiaCP Se meddelelser
Ragdoll tak for denne hjælp til indsigt

Trods dette er jeg da ikke vild med der direkte bedes om hjælp herinde, for at kunne beslutte og man skal bo sammen eller ej.
Det er da en helt forkert vinkel.....efter min mening.

det skal vel afgøres af om man elsker hinanden nok.....
Jeg giver dig helt ret det burde være kærligheden der afgjorde om man bor sammen eller ej. Men jeg forstår godt at der er nogen der vælger det fra.

Jeg har regnet lidt på det og dette er hvad jeg er kommet frem til:

Førtidspension ny ordning 195.420 kr. om året (2010)
Førtidspension gammel ordning 166.092 kr. om året (2010)

Jeg er på gammel ordning altså 166.092 kr. om året
Da jeg er gift får jeg dog kun 129.996 kr. om året – et fradrag på 36.096
Da jeg yderligere er brøkpensionist på 30/40 trækkes der yderligere 25% = 32.499
Hvis min partner har en indtægt på 118.000 forsvinder den personlige tillægsprocent.
Dette betyder intet automatisk tilskud til sygesikringens andel af medicin, tandlæge eller briller. Dette drejer sig for mig om ca 8.000 – 10.000 om året.
I alt mister jeg 78.595 kr. om året.

Hvis jeg valgte at blive alene, ville jeg få:

Den højere sats for enlige 166.092 - 25% = 124.569
Da jeg er alene ville jeg få en tillægsprocent på 100% og ville på medicin, tandlæge og briller kunne spare 8.000 - 10.000 om året.
Jeg ville også kunne søge om et supplement op til fuld pension som afgøres af ens personlige tillægsprocent. Et supplement på 36.096 kr årligt.
Jeg ville kunne slippe for at betale licens hvis jeg har en personlig tillægsprocent, yderligere 2.000 kr om året.
Ved en lejlighed til en pris af 3.500 kr ville jeg kunne få ca. 1.850 kr om måneden i boligsikring.

Dette regnet ud ville svare til 16.691 kr. om måneden før skat. Og 11.431 efter skat. På nuværende tidspunkt har jeg ca. 6.400 efter skat.

Lejlighed 3.000 - 3.500 kr. mdl
El/vand/varme 1.000 kr. mdl

Til mad, tøj, vand og varme, fornøjelser og forbrugsgoder, ca 7.000 kr. jeg skulle ikke klage, så meget har vi endnu ikke haft til fælles som et par.

Men jeg kunne stadig ikke drømme om at flytte fra manden eller blive skilt. Men finansielt ville jeg være langt bedre stillet hvis jeg var alene.



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!

Sidst redigeret af Ragdoll; 29-07-2010 kl. 19:19.
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-07-2010, 07:39   #58
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 16
PiaCP er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ragdoll Se meddelelser
Jeg giver dig helt ret det burde være kærligheden der afgjorde om man bor sammen eller ej. Men jeg forstår godt at der er nogen der vælger det fra.

Jeg har regnet lidt på det og dette er hvad jeg er kommet frem til:

Førtidspension ny ordning 195.420 kr. om året (2010)
Førtidspension gammel ordning 166.092 kr. om året (2010)

Jeg er på gammel ordning altså 166.092 kr. om året
Da jeg er gift får jeg dog kun 129.996 kr. om året – et fradrag på 36.096
Da jeg yderligere er brøkpensionist på 30/40 trækkes der yderligere 25% = 32.499
Hvis min partner har en indtægt på 118.000 forsvinder den personlige tillægsprocent.
Dette betyder intet automatisk tilskud til sygesikringens andel af medicin, tandlæge eller briller. Dette drejer sig for mig om ca 8.000 – 10.000 om året.
I alt mister jeg 78.595 kr. om året.

Hvis jeg valgte at blive alene, ville jeg få:

Den højere sats for enlige 166.092 - 25% = 124.569
Da jeg er alene ville jeg få en tillægsprocent på 100% og ville på medicin, tandlæge og briller kunne spare 8.000 - 10.000 om året.
Jeg ville også kunne søge om et supplement op til fuld pension som afgøres af ens personlige tillægsprocent. Et supplement på 36.096 kr årligt.
Jeg ville kunne slippe for at betale licens hvis jeg har en personlig tillægsprocent, yderligere 2.000 kr om året.
Ved en lejlighed til en pris af 3.500 kr ville jeg kunne få ca. 1.850 kr om måneden i boligsikring.

Dette regnet ud ville svare til 16.691 kr. om måneden før skat. Og 11.431 efter skat. På nuværende tidspunkt har jeg ca. 6.400 efter skat.

Lejlighed 3.000 - 3.500 kr. mdl
El/vand/varme 1.000 kr. mdl

Til mad, tøj, vand og varme, fornøjelser og forbrugsgoder, ca 7.000 kr. jeg skulle ikke klage, så meget har vi endnu ikke haft til fælles som et par.

Men jeg kunne stadig ikke drømme om at flytte fra manden eller blive skilt. Men finansielt ville jeg være langt bedre stillet hvis jeg var alene.



Ragdoll
Ragdoll
Pyha kan godt se det er stor forskel - og takker fordi du er så åben at lægge det ud her :-)
hvor deler forskellen på gammel og ny ordning?

kan også se at jeg ikke vil få et enormt fp-beløb da.....sq da for dårligt det går efter sin mands indkomst
i 2010 hvor man er selvstændige individer....
Nå, men ski' vær med det - bytter ham squette for penge .

PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-07-2010, 08:51   #59
frupia1
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 03-05 2009
Indlæg: 270
Styrke: 16
frupia1 er ny på vejen
hold da op

troede man ca fik det samme om man var på ny eller gammel ordning. Så får nye pensionister meget mere end dem fra før 2003.

Jeg får fuld pension nu jeg er alene-men før fik jeg også yderlige nedsættelse fordi min mand tjente godt.

mit rådighedsbeløb er ca det samme nu jeg er alene som før. For selvom jeg får meget mere så er der større udgifter nu.


Hvad er tillægsprocent for noget
frupia1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-07-2010, 09:24   #60
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 16
PiaCP er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af frupia1 Se meddelelser
troede man ca fik det samme om man var på ny eller gammel ordning. Så får nye pensionister meget mere end dem fra før 2003.

Jeg får fuld pension nu jeg er alene-men før fik jeg også yderlige nedsættelse fordi min mand tjente godt.

mit rådighedsbeløb er ca det samme nu jeg er alene som før. For selvom jeg får meget mere så er der større udgifter nu.


Hvad er tillægsprocent for noget
Tak :-) det var nok det jeg mente.......

Aner ikk hvad det er ..(tillægs...)men da min mand tjener godt - skal jeg nok lære hva' det er for en størrelse.....

- Pia der forhåbentlig snart er fp :-)
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Må kæresten være min udlejer? Tenderwoman Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 12 25-11-2011 15:15
flytte fra kæresten nille60 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 15-12-2010 17:20
Flytte sammen med kæresten og økonomi Agnes XXX Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 19-06-2010 19:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:28.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension