K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

 
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-02-2010, 08:03   #1
jandersen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2010
Indlæg: 5
Styrke: 0
jandersen er ny på vejen
Stop af sygedagpenge efter afslag på FTP

- Har kommunen ret til at stoppe sygedagpengene efter afslag om FTP
- Kan ikke få kontanthjælp da jeg er gift med udl. (opholdstilladelse)
- Kan jeg kræve FTP sagen skal gå om
- Hvor mange gange kan man søge FTP hvis man får afslag

Jeg er 44 år og har været syg i 6 år efter et voldsomt overfald.
Følgende er skrevet med hjælp af min nabo

Har stadig følgende symptomer:

tinitus
migrene
post traumatisk stress symdrom overgået til varig tilstand
koncentrationsbesvær
hjerneskade efter mange slag i hovedet
meget dårlige nerver
har ikke sovet mere end et par timer pr. nat max i de 6 år
problemer med at læse og skrive grundet synsforstyrrelser ( har fået hjælp til dette inslæg)
personlighedsforstyrrelse varig grundet opvækst med meget vold og narko krim.
mm.

Jeg har lige været i arb. prøvning i kun 4 uger da kommunen og arb. prøv. sted syntes det var formålsløst at fortsætte længere.
Jeg kunne kun klare max 1-2 timer dagligt og kun hvis jeg var alene og uden støj af nogen art.

Sagsbehandleren har indstillet mig positivt til FTP med baggrund i 2 psykiater erklæringer samt kommunens egen lægekonsulents udtalelser og arb. prøvning.

Jeg er blevet meddelt afslag på FTP med som de siger " særlig vægt på min unge alder samt at min arbejdsprøvning ikke har været tilstrækkelig til at afdække mine skånebehov i forhold til arb. markedet.

Mit spørgsmål er nu om de kan stoppe sygedagpengene, da jeg mener at kommunen ikke har gjordt sit arb. ordentligt før FTP sagen hvis de mener min arb. prøv. ikke er tilstrækkelig. Jeg har jo gjort alt hvad jeg er blevet bedt om som godt jeg kunne.

Mit meget store problem er at jeg ikke kan få kontanthjælp da jeg er gift med en udlændning som mister sin opholdstilladelse i så fald.
Det ville kun gøre mig meget mere syg hvis jeg også skal splittes fra mit livs kærlighed.
Findes der en mulighed for fri proces til sagsanlæg mod kommunen eller kan man klage.... Er meget forvirret og kan snart ikke holde livet ud længere.
Mvh. Jandersen.
jandersen er ikke logget ind   Besvar med citat
 


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Stop af sygedagpenge efter § 27 stk 1 nr4 GoGo Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 180 27-06-2012 12:49
afslag på flexjob - stop for sygedagpenge giverikkeop Spørgsmål ang fleksjob 6 15-02-2012 00:04
Afslag på fleks, stop for sygedagpenge, kontanthjælp Cirkel Alt det andet 7 07-09-2011 12:20
Sygedagpenge stop/ afslag på fleksjob Rikkesejer Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 3 23-06-2011 13:05
Stop af sygedagpenge efter 3 mdr??? kirsten01 Alt det andet 16 18-10-2010 20:02




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:52.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension