K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

 
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-11-2009, 17:01   #1
hobby4me
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 27-09 2009
Indlæg: 155
Styrke: 15
hobby4me er ny på vejen
Operation ja/nej ? + det løse

Først tak for alle de gode råd/tips jeg har samlet mig her fra siden.

Skal til speciallæge grundet samme problem med højre skulder som jeg har med venstre.
I marts i år blev opereret i venstre skulder grundet dårlig bevægelighed. Da jeg har dårlige lunger med astma/KOL blev jeg frarådet narkose men gjorde det alligevel. Var meget dårlig af den type narkose de brugte og har tilmed ikke fået mere end max. den halve bevægelighed i venstre arm/skulder, så jeg synes ikke det er prisen værd at skulle opereres i højre skulder. Jeg er bange for at skulle opereres igen. Har ellers ikke stået tilbage for at skulle på operationsbordet tidligere.

Kan kommunen forlange at jeg bliver opereret - især med henblik på at bedøvelse ikke er godt for mine dårlige lunger ?

# # #

Under henvisning til indsatte udrag nederst i mit indlæg under dette mærke ¤ % ¤ % ¤ % (teksten er fra en anden tråd her på K10) :

Her i kommunen er revurderinger er en by i Rusland.
Blev ledig til marts 2007. Ingen revudering men henvisning til anden aktør omkring sommerferien 2008. Efter operation i skulder og sygemelding under genoptræning, henvisning til ny aktør pr. juni 2009.
Venter på arbejdsprøvning - har ventet i 1½ år hos 2 x anden aktør.
Vil bruge indsatte stykke over for kommunen - især hvis de vil have mig i yderligere arbejdsprøvning.

Samtidig overvejer jeg min egen tilføjelse som følger (og de skal give mig skriftlig svar):
  1. hvorfor skal jeg i arbejdsprøvning igen ?
  2. hvorfor er min netop afsluttede arbejdsprøvning ikke god nok ?
  3. hvad skal jeg være opmærksom på at få opfyldt/flettet ind ved en ny arbejdsprøvning ?

Er vant til at skrive dagbog under sygemelding og da det ikke gik med fleksjob, så det er den mindste del selv om jeg hader det.

Har i nogen tilføjelser ?


¤ % ¤ % ¤ %
»Kommunen skal vurdere, om betingelserne for at få et fleksjob fortsat er opfyldt, når en person har fået ledighedsydelse i 12 måneder inden for 18 måneder. Herefter skal kommunen revurdere sagen, hver gang personen på ny har modtaget ledighedsydelse i 12 måneder inden for 18 måneder. Perioder med ledighedsydelse under barsel medregnes ikke.«

8. I § 74 c indsættes som stk. 3 :

»Stk. 3. Grundlaget for vurderingen skal bestå af

1) en redegørelse for, at der er anvendt tilbud efter kapitel 10 og 11 i lov om en aktiv beskæftigelsesindsats,

2) en redegørelse for den pågældendes ressourcer samt mulighederne for at anvende og udvikle dem, som udarbejdes i samarbejde med den pågældende og indeholder dennes egen opfattelse af forholdene,

3) en redegørelse for, hvorfor den pågældendes arbejdsevne fortsat anses for varigt nedsat, og

4) en redegørelse for, at det er vurderet, om der kan være grundlag for at påbegynde en sag om førtidspension.«
hobby4me er ikke logget ind   Besvar med citat
 


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
§17 eller ej ? + det løse ;-) jyttep57 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 16 25-10-2012 07:04
Psykiatere skal ikke løse alle problemer Webmaster K10 Nyheder 0 01-03-2012 23:20
Operation eller ikke operation... det er spørgsmålet. Twingo Alt det andet 14 02-01-2012 16:43
Operation X på tv2 Ricky M. Politik og Samfund 31 01-12-2011 09:04
Hjælp til operation efter operation? Camille Hjælpemidler til handicappede 5 18-07-2010 22:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension