K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

 
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-06-2009, 10:26   #1
Jøsses
Mit andet hjem K10
 
Jøssess avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2008
Lokation: Norddjurs
Alder: 65
Indlæg: 643
Styrke: 16
Jøsses er ny på vejen
Så kom brevet fra

kommunen angående godkendelse til fleksjob.
Og siden det kom i går lørdag....tog det sin tid før jeg åbnede det....det er som reglen aldrig godt det der kommer med posten fra kommunen i weekenden.

Og ganske rigtigt...Afslag på fleksjob.

Beslutning:

Der er truffet beslutning om,at

Det vurderes,at det ikke er tilstrækkelig godtgjort,at arbejdsevnen er varig nedsat i sådanne grad,at det berittiger til fleksjob jævnfør med LAB §§69-70 og der gives afslag på fleksjob jævnfør Loven om Aktiv Beskæftigelsesindsats §§69-70.

Begrundelse:
Der tidliger søgt og givet afslag idet arbejdsevnen ikke var ordentligt udredt.

Der foreligger nu en klar arbejdsprøvning som siger,at arbejdsevnen er væsentligt nedsat.For at kunne vurderer,om dette berettiger til tilkendelse af fleksjob,skal det vurderes.Om der er tale om varig begrænsning.
Til dette er der indhentet lægefaglig bistand til vurdering.
Det fremgår klart og tydeligt af denne vurdering,at der ikke på nuværende er tale om en varig tilstand,men derimod forsat er adskillige behandlingsmuligheder,som forventes at kunne forbedre funktionsevnen betydeligt,således at arbejdsevnen kan bringes til et højere niveau end for nuværende.

Det fremgår klart af Lov om Aktiv Beskæftigelsesindsats §69,at kommunen tilbyder mennesker med varige begrænsninger fleksjob.
Eftersom der ikke på nuværende tidspunt er tale om en varig begrænsning,hvor funktionsevnen ikke kan forbedres gennem behandling,er der således ikke muligt at tilkende fleksjob trods den nedsatte arbejdsevne.
Du gives hermed afslag på fleksjob jævnfør §69 i lov om Aktiv Beskæftigelsesindsats.

Der bør derimod udarbejdes en helhedsorienteret plan for,hvordan du gennem koordineret behandling og aktiveringsindsats får genoptrænet din arbejdsevne i sådanne grad,at du opnår dit maksimale niveau for arbejdsindsatsen,således at du på ny kan blive selvforsørgende.

Det er de kommet frem til efter 3 år...og en arbejdsprøvning der er blevet forlænget en del gange..siden start D 1/10-2008...der skulle det vare 12 uger....nu slutter den så D 23/6-2009 og dermed chancen for job..idet der ikke bliver forlænget mere og arbejdsgiver finder anden chauffør.

Den lægefaglige bisstand er lægekonsulent som har ”lavet” diganoser og behandlingsmuligheder.....egen har vurderet at de foranstaltninger ikke ville kunne forbedrer mine arbejdsevne....men min livskvalitet og jeg ikke vil kunne klare et 37 timers job.
Skal jeg i 37timers job vil det hurtigt ende med sygemeldning og endnu en deperssion...flere daglige smerter...og intet liv efter arbejde end sove.

Undre mig over,at der de ikke kommer ind på hvilke behandlingsmuligheder der snak om.

Syntes at afslaget viser modsigelser..de anderkender der er begrænsninger...og alligevel gør de ikke
__________________
Jøsses fleksjobber d. 27-06-2012 Kl. 13.25
Jøsses er ikke logget ind   Besvar med citat
 


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Så kom brevet... Trunten Dit og Dat 22 26-11-2011 14:45
så kom brevet markvart Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 04-11-2011 22:57
Så kom brevet :`( picasso Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 03-10-2011 11:53
Så kom brevet lone t Dit og Dat 22 18-03-2010 18:29
Så er brevet skrevet. Kan det bruges? mumle_mund Spørgsmål ang fleksjob 8 30-10-2008 21:22




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:10.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension