K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

 
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-01-2012, 09:30   #1
Hero
Føler sig hjemme på K10
 
Heros avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2011
Indlæg: 32
Styrke: 13
Hero er ny på vejen
Jeg synes det er svært....

Jeg er stadig ny på siden, men kigger en del og kommer en gang i mellem med små indlæg og kommentare.

Jeg er ikke førtidspension eller flexjobber og håber heller aldrig at det er noget jeg skal spekulere i, men jeg kæmper kampen for min mand. Han orker det ikke og jeg kan ikke se passivt til. Det er ikke kun hans liv det berører, men også mit og vores datters.

Jeg læser mange indlæg om hvor hård kampen er og jeg kan sagtens følge jer. Jeg kan se hvordan tiden og tingene slider på min mand.

Han fejler lidt af hvert, efterhånden. Svær depression, knogleskørhed, opgivet ryg og skulder, konstant hovedpine, et par diskusprolapser, et par dårlige knæer som også er opgivet af læger og en mindre hjerneskade, der svigter hukommelse og konsentrationen. Og så har der været en del alkohol inde i billedet også - det er hårdt. Det skulle være lagt på hylden, han har drukket med måde til komsammener, istedet for meget og hver dag herhjemme. Frygten for at han falder i, vil altid sidde der, men det kæmper han meget for at han ikke gør. Han har det svært, det ved jeg.

Men jeg har det også svært. Det hårdt at skulle passe arbejde, barn, hus, handle, fritidsinteresser, venner, familie og samtidig ikke få noget hjælp af ham der går hjemme. Han prøver da, det ved jeg. Han prøver at støvsuge en gang i mellem og han kan da også vande blomster og hænge vasketøj op - hvis han husker det. Hukommelsen har det ikke godt og jeg er faktisk nødt til at skrive en seddel og ligge den på computeren, skrive det på tavlen i køkkenet og sende en sms til ham. Og alligevel, er det ikke sikkert blomsterne lige bliver vandet.

Venner og fritidsinteresser har vi ikke noget af længere. Min mand har ikke overskud og jeg har ikke tid. Jeg har måttet prioritere og det var det der faldt fra. Jeg har et arbejde hvor jeg først er hjemme omkring kl. 18 og så skal der laves mad og ryddes op, snakke med mand og datter og så er dagen gået.

Det er hårdt at se min mand som jeg har kendt i 12 år, sygne hen til noget hvor jeg skal hjælpe ham med alt. Selvfølgelig går han selv på toilet, børster tænder, finder "måske" noget mad i løbet af dagen og går i bad.

Det jeg gerne vil sige med dette er egentlig bare at komme ud med det. Jeg tror ikke jeg vil sige noget med det, men håber måske at der er flere i min situation, som ved hvordan det er at stå på den anden side.

Jeg synes mange glemmer os på den anden side. Alle siger at jeg er stærk og kan holde til det og det kan man i en periode. Jeg ved med mig selv at jeg er ved at være brugt op og skal tage mine skridt varsomt. Jeg har lige holdt mine sidste 3 mdr. barsel, noget jeg havde gemt fra datteren på 8. Det har kostet os 25.000 kr men det var det værd. Penge skal vi ikke snakke om herhjemme, men når vi gør, spørger han hver gang om det var det værd. JA DET VAR DET. Det har givet mig lidt pusterum......

Fortsat god dag til alle......
Hero er ikke logget ind   Besvar med citat
 


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvad synes I om det her frupia1 Alt det andet 11 15-11-2010 19:00
Bare mig der synes det er ... Susanne2412 Alt det andet 2 20-04-2010 18:18
CHF's ånd synes at brede sig MVP Politik og Samfund 4 26-03-2009 15:03
Hvad synes i?? Færselsuheld Den nyttige viden vi alle har 0 05-03-2009 08:40




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:28.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension