K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Lægekonsulenternes Rolle

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Lægekonsulenternes Rolle Her vil vi sætte fokus på lægekonsulenters rolle i de kommunale sager.

 
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-09-2011, 09:32   #1
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Fattige ejer ikke kroppen: siger afd.læge Ellen Ryg Olsen fra RCT

I valgkampens hede er dette lille gode læserbrev fra Information d. 14 sept. 2011 vel druknet:

Citat:
Jeg er som læge opdraget til, at intet menneske må behandles mod dets vilje. Det gælder bare ikke for de mennesker, der er afhængige af offentlig forsørgelse.

Hvis man er på sygedagpenge, eller søger pension, skal man underkaste sig den behandling, forvaltningen finder for ret. Rådgivere er lægekonsulenter, der ikke har set de patienter, det drejer sig om.
Siden 2003 har Ellen Ryg Olsen været aktiv argumenterende for at:
Citat:
få ophævet denne mulighed for myndighedsmisbrug. Først i bladet Socialrådgiveren: ingen reaktion. Siden i Ugeskrift for Læger, hvor der kom en enkelt reaktion fra en læge, der anførte, at man da kan takke nej til sygedagpenge.

Som læge på Rehabiliteringscentret for Torturofre (RCT) fik jeg kendskab til den ene mere provokerende sag efter den anden, nogle af dem beskrevet i en kronik her i avisen 16. marts sidste år. Især kravet om behandling med antidepressiv medicin har været massivt, uanset hvad de behandlende læger på RCT anbefalede, og aldeles løsrevet fra de mennesker, det drejede sig om.

Jeg har sammen med de involverede anket afgørelserne til kommunen, til Beskæftigelsesankenævnet, til Ankestyrelsen, til Borgmesterkontoret. En enkelt af sagerne er ført helt til Ombudsmanden, men ingen har fundet anledning til at anfægte forvaltningens ret til at behandle fattige mennesker mod deres vilje.

Mine fremhævninger, kilde: http://www.information.dk/279073

Jeg håber, at den nye regering vil stoppe denne økonomiske "racehygiejne", men det er kun et lille håb. Kampen har nu stået på siden 1998 i medierne "on and off", men langt længere for de mennesker, som rammes personligt af denne vanvittige konstruktion, hvor et enkelt lægekonsulent får alt for stor magt, og bestemt ikke fungere som lægekonsulent, men snarere "gatekeeper" for kommunens økonomiske kassetænkning.
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake

Sidst redigeret af gunvor; 16-09-2011 kl. 09:37.
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
 


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvad er bedst når kroppen siger stop !! Bananen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 25 23-02-2012 16:49
God bog: Syge på tvangsarbejde af Ellen Ryg Olsen gunvor Den nyttige viden vi alle har 7 28-09-2011 12:52
Ellen Ryg Olsen bl.a. om evaluering af førtidspensionsreform zuza Fremtiden for fleksjob og førtidspension 1 28-07-2007 14:18
Debataften med Ellen Ryg Olsen. Stella Det er da strengt ! 1 08-03-2006 17:37
Ellen Ryg Olsen på tv2 lorry. Hejdien Et godt link! 3 11-12-2005 15:11




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:08.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension