K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-04-2010, 11:21   #141
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Maj-Britt Se meddelelser
Ej, Vovse, nu var det altså IKKE Web, der fik mig til at klage.

Jeg fik beskeden om det kursus d. 25-3 kl. 10.00 og første klage røg afgang 25-3 13.30, lige efter jeg havde været ved min læge ( og DKK for at tilmelde WDS)......

Der bliver skam skrevet dagbog, og det på selve stedet, time for time, og der bliver skrevet at for første gang i lang tid er jeg nødt til at tage smertestillende.

Jeg går IKKE hjem, når ryggen og ben gør hammerondt, fordi:

På stedet er der en fys. hun har læst om mine skavanker og hun burde vide at jeg IKKE kan sidde ned så lang tid ( hun er min kontaktperson), det står HØJT og TYDELIGT i mine papirer, så det er ufattelig inkompetent at hun ikke sørger for at min stol er bedre, at hun ikke holder øje med mig, enhver kan se, det gør ondt.

Jeg anklager det kursus for at være 100 % spild af MIN tid set i forhold til MINE skavanker, og kald det bare at være negativ og på tværs.

Jeg kalder det ærlighed.

Få det bedste ud af det, vær positiv.....

Jaja, og med den holdning kommer vi ikke ud af stedet set i forhold til kommunernes tvangsaktiveringer.

Hvis der ikke findes personer som mig ( og mange andre), der råber op om det tåbelige i konceptet: Du er syg, ergo, du SKAL yde, før du kan nyde, sæt dig og saml smykker, læg en bog i en kasse, klap på en bold, gå med hunden og hvad de ellers finder på af sjove ting, så står vi i stampe.
Det er da ikke at stå i stampe, at få afklaret sin sag - det giver jo netop èn muligheden for at komme videre med sit liv.

Men nu skriver Vovse jo heller ikke noget om, at Vovse direkte selv har været tvangsaktiveret, tvangsaktivering er ikke heeelt det samme som at få afklaret sin arbejdsevne.

Tvangsaktivering kan jeg godt forstå du er sur over, men jeg forstår godt glæden andre kan føle over (endelig) at være afklaret i en arbejdsprøvning.

Det virker som om der er rod i begreberne i denne tråd.
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2010, 11:43   #142
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Ingrid

er helt enig det er to meget forskellige ting.
en arbejdsprøvning har intet med denne tråd at gøre
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2010, 11:49   #143
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ingrid Se meddelelser
Men nu skriver Vovse jo heller ikke noget om, at Vovse direkte selv har været tvangsaktiveret, tvangsaktivering er ikke heeelt det samme som at få afklaret sin arbejdsevne.
Joo, jeg har såmænd været tvangsktiveret, i ca. 9 mdr., og jeg har kun hovedrysten tilovers for den slags.
I den aktivering havde jeg en meget tæt kontakt til egen læge, som mere end én gang måtte forklare sagsbehandleren, at det var helt i overensstemmelse med mine fysiske problemer når jeg sagde fra og gik tidligt hjem.

Det er 10-11 år siden, og dengang anede jeg ikke en hujende fis om love og regler, og skænkede det ikke en tanke at jeg kunne klage over aktiveringen.

Uanset hvad jeg har været sendt ud i, så har jeg fulgt den samme dagsorden, jeg er mødt op, har set positiv ud, men har tænkt mit , og har deltaget, men når ryggen har sagt fra så er jeg gået hjem.

Jeg har klart kunnet fornemme at jeg har været "a real pain" for flere sagsbehandlere, for hele vejen er jeg blevet bakket op af egen læge (som ikke var en man kunne bide skeer med) og derfor kunne de ikke gøre ret meget.


Min X, som er far til mine børn, var i aktivering samme sted, men i en anden afd., han kørte den på samme måde (samme læge), hans aktivering blev stoppet, for de andre aktiverede endte med at stille for mange spørgsmål ved hans særbehandling på stedet.


MTVRV1, selvfølgelig er aktivering ikke det samme som arb.prøvning, men jeg har da tit fortrudt at jeg ikke skrev dagbog o.s.v. i de forskellige forløb jeg har været i, måske kunne det have gavnet min sag noget tidligere at have smidt en sådan dagbog i hovedet på div. sagsbehandlere.
Det vil ihvertfald kunne dokumentere, at ens modvilje ikke kun er baseret på særhed og vrangvillighed, men på ens fysiske (eller psykiske) problemer.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.

Sidst redigeret af Vovse; 11-04-2010 kl. 11:56.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2010, 12:07   #144
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
vovse

vi har meget forskellige sager, efter min arbejdsprøvning er der ikke en som har stillet et spørgsmålstegn om arbejdsevne.
kun en lægekonsulent som ikke kan bedømme behandlingsmuligheder.
den eneste grund til min sag ikke afsluttet og der skal indhentes flere oplysninger
min forsikring har jo givet mig medhold hele vejen
Den første sagsbehandler sagde og som jeg har sagt en gang før. du er lige til kirkegården, men vi bliver nødt til lave en arbejdsprøvning. Dette var 3 uger efter jeg kom til samtale første gang på kommunen.
kommunen har jeg ingen kontant med det første halve år pågrund af fuldløn, selvom de tæller med i de 52 uger
dette er selvom jeg ikke havde dokumentation helt i orden for min sygdom endnu

er det bare mig der har været utrolig heldig med mine sagsbehandler og sygdom.
for har aldrig skulle forklare eller snakke om sygdom med sagsbehandler
kun anden aktør pågrund af skånebehov.
Men havde 100 procent afvist en sagsbehandler, hvis ordet behandling skulle dukke op

så hvis man kommer på kontanthjælp og ryger i tvangsaktivering efter sygdom.
så er der alså gået noget helt galt. eller også er man ikke syg nok.
Så mener jeg faktisk ikke din læge har været god nok, hvis han har bakket 100 procent op og man så alligevel kommer i tvangsaktivering.

Sidst redigeret af MTVRV1; 11-04-2010 kl. 12:22.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2010, 13:07   #145
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Præcis mtvrv1, det er lægen der er bærende faktor, uanset om det er tvangsaktivering eller arbejdsprøvning - som jo altså er to vidt forskellige ting.

Nogen er ikke syge nok, til at kunne undgå en tvangsaktivering, og nogen er ikke syge nok til at undgå en arbejdsprøvning. Sådan er dét.
Jeg kunne selv både undgå tvangsaktivering OG arbejdsprøvning. Og kunne selv hægte mig af og på. Ville jeg starte var det fint, og når jeg smuttede, var det også fint.

I disse tilfælde er det bedøvende lige meget hvor syg man føler sig, for hvis lægen ikke freder een, så kommer man altså UD. Og nu er det også blevet moderne at skrive til klienten, at man IKKE har sygdomme og/eller lidelser der gør, at man kan sygemeldes, og derfor SKAL afsted.
Selv synes jeg det er hovedrystende frygteligt, men sådan er reglerne. Man kunne jo i princippet være offer for lægesjusk eller have en konservativ læge der grundlæggende mener, at 'arbeit macht frei' - for de findes!!!

Og så er vi grundlæggende ikke ens. Hvad der giver mening for den ene, kan være dæbende kedeligt for den anden. Hvad den ene har prøvet 100 gange, kan være fuldstændig nyt for den anden.

Kommunens aktiveringer er skruet sammen til IKKE at give mening! Det er med vilje folk skal synes det er kedeligt, fordummende og ligegyldigt, og kaste bolden op til, at folk SELV begynder at tænke i nye baner - og muligvis selv finde et job der giver mere mening, eller få en ide til, hvad det egentlig ér de vil med deres liv.
Så når en aktivering er så dum at man næsten ikke kan begribe det, jamen så har kommunen fået understreget deres pointe.
Du kan fortsætte i årevis med at spilde tiden hvis du vil, eller du kan stoppe op og selv finde på noget mere interessant. Det må man helt selv om, man ligger som man reder.

Jeg skrev jo og klagede/fortalte om de der aktiveringer, som var SÅ latterlige at det skreg mod himlen, og fik af vide, at det var med fuldt overlæg at de var sådan. De måtte ikke være spændende og udfordrende, men måtte udelukkende afspejle ting fra dagligdagen som hjemmegående med lidt lettere madlavning, sludder for en sladder, og give én følelsen af, at så kunne man da lige så godt ha blevet hjemme. Eller. Så kunne man lige så godt finde et job og få nogle flere penge og lidt mere indhold...
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2010, 17:15   #146
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Præcis mtvrv1, det er lægen der er bærende faktor, uanset om det er tvangsaktivering eller arbejdsprøvning - som jo altså er to vidt forskellige ting.

Nogen er ikke syge nok, til at kunne undgå en tvangsaktivering, og nogen er ikke syge nok til at undgå en arbejdsprøvning. Sådan er dét.
Jeg kunne selv både undgå tvangsaktivering OG arbejdsprøvning. Og kunne selv hægte mig af og på. Ville jeg starte var det fint, og når jeg smuttede, var det også fint.

I disse tilfælde er det bedøvende lige meget hvor syg man føler sig, for hvis lægen ikke freder een, så kommer man altså UD. Og nu er det også blevet moderne at skrive til klienten, at man IKKE har sygdomme og/eller lidelser der gør, at man kan sygemeldes, og derfor SKAL afsted.
Selv synes jeg det er hovedrystende frygteligt, men sådan er reglerne. Man kunne jo i princippet være offer for lægesjusk eller have en konservativ læge der grundlæggende mener, at 'arbeit macht frei' - for de findes!!!

Og så er vi grundlæggende ikke ens. Hvad der giver mening for den ene, kan være dæbende kedeligt for den anden. Hvad den ene har prøvet 100 gange, kan være fuldstændig nyt for den anden.

Kommunens aktiveringer er skruet sammen til IKKE at give mening! Det er med vilje folk skal synes det er kedeligt, fordummende og ligegyldigt, og kaste bolden op til, at folk SELV begynder at tænke i nye baner - og muligvis selv finde et job der giver mere mening, eller få en ide til, hvad det egentlig ér de vil med deres liv.
Så når en aktivering er så dum at man næsten ikke kan begribe det, jamen så har kommunen fået understreget deres pointe.
Du kan fortsætte i årevis med at spilde tiden hvis du vil, eller du kan stoppe op og selv finde på noget mere interessant. Det må man helt selv om, man ligger som man reder.

Jeg skrev jo og klagede/fortalte om de der aktiveringer, som var SÅ latterlige at det skreg mod himlen, og fik af vide, at det var med fuldt overlæg at de var sådan. De måtte ikke være spændende og udfordrende, men måtte udelukkende afspejle ting fra dagligdagen som hjemmegående med lidt lettere madlavning, sludder for en sladder, og give én følelsen af, at så kunne man da lige så godt ha blevet hjemme. Eller. Så kunne man lige så godt finde et job og få nogle flere penge og lidt mere indhold...

Der står højt og tydeligt i min jobplan at min læge IKKE kan syge melde mig og jeg kan IKKE syge melde mig selv på baggrund af de skavanker, min sagsbehandler har listet op.

Så lige der er jeg fanget i en fælde. D.v.s at hvis lænden er dag er helt slem, så skal jeg lyve, og det ligger ikke lige til mig.

Jeg ligger IKKE, som jeg har redt, min sagsbehandler har redt sengen op til mig, og han forventer så at jeg lægger mig i den.

Jeg har så ALDRIG ligget stille i en seng og det vil heller ikke komme til at ske denne gang.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2010, 22:03   #147
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser

så hvis man kommer på kontanthjælp og ryger i tvangsaktivering efter sygdom.
så er der alså gået noget helt galt. eller også er man ikke syg nok.
Så mener jeg faktisk ikke din læge har været god nok, hvis han har bakket 100 procent op og man så alligevel kommer i tvangsaktivering.
Da jeg sygemeldte mig for godt 16 år siden røg jeg hurtigt i arb.prøvning på et reva-sted, hvor de vurderede at min arbejdsevne ikke var nedsat til det halve (hvilket jeg ikke var enig med dem i), og det var jo netop det springende punkt.
Dengang var fleksjobbet endnu ikke opfundet, så det var enten fp eller det ordinære arb.marked evt. med hjælpemidler.
Revalidering mislykkedes da min ryg allerede dengang ikke kunne klare at sidde så meget ned.

Så hver gang jeg blev sendt ud i et eller andet hed det "fuld tid", og derfor gjorde jeg som jeg gjorde, sagde fra når ryggen ikke ville være med til mere.

Hvis der dengang havde været noget der hed fleks-job vil jeg mene, at jeg kunne have klaret et sådant i nogle år.

Med tiden (og vist også nogle af kommunens tiltag) er min ryg blevet dårligere, og derfor er jeg nu fp'er, med al den ro det giver.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2010, 22:12   #148
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg sad faktisk så sent som i dag og filosoferede, og for filan hvor har man været heldig at få sin førtidspension igennem. Særligt nu hvor der er så megen uro og usikkerhed omkring stramninger af kontanthjælp, fleks og førtidspension....

Og selvom jeg som sådan har mit på det tørre, så gruer jeg altså for de stramninger og føler virkelig med alle de mennesker det kommer til at ramme, og håber inderligt at det kun er en storm i et glas vand, og at stramningerne bliver milde.....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2010, 04:24   #149
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Nu er det jo ikke helt så sikkert at du har dit på det tørre Helenekr....

De har før snakket om at alle pensioner skal laves om til midlertidige pensioner...også dem der er givet..

Med de tiltag på man set her på det sidste...ja så skal man nok ikke lade sig overaske over noget...

Man kan kun håbe på at de besinder sig og gør disse ting ordentligt så det ikke kommer til at gå for hårdt ud over folk...uanset hvilken ydelse de modtager...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2010, 07:17   #150
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
De har før snakket om at alle pensioner skal laves om til midlertidige pensioner...også dem der er givet..

det har jeg så aldrig hørt om, alså dem som er givet på livstid. For hvis det er rigtig
alle skal være midlertidige pensioner
så skal Danmark i hvertfald importere arbejdskraft udefra, i form af
psykologer og psykiater.
personligt har jeg aldrig haft noget psykisk, men det har jeg fået igennem mit sygdomsforløb.
pågrund af udredning fra læger i mange år og nu kommunen.
jeg er nok ikke den eneste
har lige været til en psyklog samtale for første gang og efter 20 min. så kunne person allerede stille 3
ting. min personlighed er også vendt 180 grader.
depression og angst stess. Men det havde min egen læge også selv snakket om først
Tak for kaffe siger man så, skulle min fysisk tilstand ikke være nok.

Sidst redigeret af MTVRV1; 12-04-2010 kl. 07:26.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ingen sygedagpenge mere, ingen penge Mivsen Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 35 05-01-2012 12:20
HJÆLP.... ingen kontanthjælp Kiha Det er da strengt ! 27 09-05-2011 10:21
Ejerlejlighed = ingen kontanthjælp Sandie75 Alt det andet 9 17-10-2010 09:46
Ingen post = ingen sygedagpenge Systeminvalid Det er da strengt ! 24 23-02-2009 14:52
Ingen post betyder ingen sygedagpenge Webmaster K10 Nyheder 0 22-12-2008 13:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:31.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension