Se enkelt indlæg
Gammel 07-10-2011, 12:52   #4
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
At have så meget som muligt på skrift er altid en god ide når det har noget med kommunen at gøre, uanset hvad det handler om.

Dvs så meget kommunikation som muligt pr skrift netop fordi udgangspunktet er kommunernes økonomi.

Man kan ikke helgardere sig, men man kan forsøge.

Det er muligt din SB´er vil have lavet en ressourceprofil (den kan også hede en arbejdsevnevurderingsjournal) inden denne vil tage stilling til noget som helst. Hvordan det bør foregå kan du finde en hel del tråde om her på k10 så det vil jeg ikke komme nærmere ind på.

Men jeg bør nok nævne at kommunen skal foretage det der heder en §7a vurdering, det skal de gøre når en ydelse stanser, og det er derfor de sikkert?? vil have en RP, i det de skal bruge den som vurderingsgrundlag (sådan at de over for chefen kan sige, jamen RP´en peger på reva) du burde ikke opleve det som et problem.

Du skal også være klar over at hvis de laver det der hedder forrevalidering, vil det meget sandsynligt foregå på KHJ ydelse, ikke mange får lov at få det på reva-ydelse. For reva foregår ofte ifb opkvalificering til en udd, altså hvis du fx mangler HF for at kunne komme ind på udd´en, vil du kunne tage det på VUC, mens du modtager KHJ ydelse, når den så er klare og du starter på selve udd´en, vil du overgå til reva-ydelse.
Men forreva kan også være udnyttelse af ventetid, antaget du bliver tilkendt reva fra d. 1, men ikke kan begynde din udd før til januar, kan du komme i virksomhedspraktik, tage VUC fag (der har relevans til udd´en naturligvis) ol under forreva, og altså under KHJ ydelse. Dog skal det siges at det også kan foregå på sygedagpenge, hvis du ikke har brugt dine 52 uger, om end det lige som ydelsen under forreva afhænger af SB´er.

Du vil gøre klogt i at læse din bibel *ss* http://www.k10.dk/media/laerebog.pdf
Den er laaang og tung og temmelig kedelig, men rigtig god lige at have læst, fordi man om ikke andet kan huske at man har læst et eller andet om det her, og god at bruge som opslagsværk (den ligger under nyttige links som "bog om hvordan man vurdere arbejdsevnen) Nok er den ikke fæstet ved lov, men det ændrer ikke på at SB´erne skal følge den og at du til en hver tid kan henvise til den (om ikke andet spørge hvorfor de ikke gør som den siger de skal)
Og så bør du naturligvis finde loven der indeholder revalidering få den samt vejledningen der til læst i gennem.

Den værste faldgruppe, er den der med at en gennemførsel af revaen fra start af er urealistisk, med værste mener jeg... det er det vi ser oftest inden for reva området, og grunden er uden tivivl at så slipper kommunerne for at tilkende fleks, før folk har været en tur ude i KHJ. Tit er det ekstrem tydeligt at borgen hører til på fleks og ikke på reva, men er blevet "lokket" af reva-ydelsen som bliver sat op imod truslen om KHJ hvis folk ikke takker ja.
SB´erne ved godt borgerne er for syge/dårlige til at kunne gennemføre en revalidering, men hey kan de nu stanse en revalidering smide folk på KHJ og først der efter tilkende fleks, er der jo sparet rigtig mange penge.
Men den er du jo opmærksom på så den burde du ikke falde i ved

Efter som der ikke rigtigt er nogen der har "rettet" mig, må jeg have det mest væsentlige med, jeg havde ellers håbet på lidt flere ville reagere, fordi det giver et bredere billed til dig at rutte med, men også fordi jeg ikke altid for forklaret mig ordentligt, men hvis der er noget du ikke forstår eller er i tvivl om så spørg, en lovning på et svar kan jeg ikke give (værgen fra mig eller andre) men du får det da slet ikke hvis du ikke prøver *ss*
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat