Se enkelt indlæg
Gammel 17-02-2013, 22:14   #2
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Dame Se meddelelser
Jeg har fået oplyst at vi alle har ret til en sagsbehandler, men når jeg ringer til kommunen og beder om at få oplyst hvem min er, bliver de ved med at sige at det er min rådgiver på jobcenteret.
Jeg må da også have en anden?

Jeg skal igang med at have lavet en ressourceprofil i morgen, bliver man sat i match-gruppe efter dens udfald?

Hvis jeg vil have kommunen til at søge en §18 FTP, i hvilken afdeling bør min hjælp så sidde?

Er min chance for FTP reel med mine diagnoser som er ret hæmmende for mig?
Vil min psykiater skulle svare på spørgsmål fra kommunen?
For på jobcenteret sender de jo allerede mine papirer videre til deres egen læge.

Håber I kan hjælpe. Jeg er nået dertil hvor jeg bare ikke hænger sammen mere. Føler simpelthen mit hoved stormer og er ved at brænde sammen.
Det er din sagsbehandler i jobcenteret du skal tale med, også hvis du vil søge om førtidspension.

Hvis kommunen er inde omkring børn, så har man, så vidt jeg ved, en sagsbehandler på dette område, men ellers så er det sagsbehandleren i jobcenteret man skal tale med.

Hvis kommunen ikke er opdateret omkring dine lidelser, så er det muligt, at de sender dig til nogle speciallæger, så de har noget at vurdere ud fra, når de skal finde den rette hylde til dig.

Når sagsbehandleren sender dine lægelige oplysninger til deres egen læge, som kaldes en "lægekonsulent", så er det fordi, at en sagsbehandler er jo ikke lægeligt uddannet, så der kan nemt være ord i dine lægepapirer, som han/hun ikke forstår, men dem kan lægekonsulenten "oversætte".

Lægekonsulenten kan også vejlede sb m.h.t. om der bør indhentes noget fra andre læger ell.l.

Når du skal igang med, at få din rp lavet, så synes jeg du skal vente og se hvad den kommer til at indeholde.

Her kan du læse om rp'en, så du er bedre rustet når du skal igang med den:
http://www.k10.dk/media/laerebog.pdf
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat