Se enkelt indlæg
Gammel 08-03-2017, 18:56   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Nu er jeg ikke meget for at skulle skuffe dig yderligt...men bliver nødt til...for din egen skyld....at være ærlig...

Din sag er desværre ganske almindelig....og grunden til at folk flyder rundt i årevis i dette vanvittige system...

Det er ganske normalt i dag....efter de nye regler i 2013....at man inden man får en førtidspension...skal igennem et ressourceforløb...

Din læge kan desværre ikke og har ikke meget at skulle have sagt ang din sag...men lægen kan skrive at al arbejdsprøvning vil væsentligt forværre dit helbred...

Men men...det er sket i mange sager...og det er ikke altid at kommunerne følger lægens råd....om ikke at arbejdsprøve folk...

Der er ingen paragraf som lægen kan bruge....da det er kommunen der bestemmer i sidste ende...

Det du måske kan gribe i....er at få snakket med en jobkonsulent og få denne til at forstå at det ikke kan lade sig gøre med en arbejdsprøvning...

Hvis du kan det og denne jobkonsulent skriver at det ikke er muligt...ja så kan dette bruges...som din sagsbehandler også skriver...

Nu har jeg ikke synderligt meget forstand på psykiske tilstande og hvordan det er at leve med disse...men normalt råder vi herinde folk til at hvis de skal arbejdsprøves....til at de skal møde op hver evig eneste dag....også selvom det bare er for at sige at man er syg og må gå hjem...

Hvis man gør dette...ja så kan kommunen ikke bruge den undskyldning som de plejer...nemlig at man ikke har mødt stabilt op og de dermed ikke har kunne måle ens arbejdsevne...

Man bør samtidig føre dagbog under forløbet..-

Men jeg skal ikke kunne gøre mig klog på om hvorvidt det kan lade sig gøre for dit vedkommen...

Men netop det at de som regel forlanger at folk skal arbejdsprøves...og det at folk som ikke kan...melder sig syge hjemmefra...altså ikke møder op hver dag....ja det er det som gør at man kan få trukket sin sag ud i uendeligheder...og ikke få en afslutning...henholdvis fleksjob eller førtidspension...

En anden ting vi plejer at råde folk til...

Man SKAL ALDRIG på forhånd melde ud at man ikke kan....man skal derimod vise dem at man ikke kan...kort sagt...skal man sige ja tak til det de forslår og så viser dem hvordan det går...dette kræver dog at man møder op hver dag...da de ellers ikke kan se hvordan det indvirker på dig...

Nogle sagsbehandlere vil opfatte det at folk siger...inden de har prøvet eller forsøgt....at de ikke kan ditten eller datten...som om at folk værger sig over for alle tiltag...

Det bedste man kan gøre for sig selv...forudsat at det er muligt....det er at man viser dem det...altså at man ikke kan det som forsøges...så de med deres egne øjne kan se at det ikke går....

Selvom de fleste som er syge...udmærket godt ved at man selv nogenlunde ved hvad man kan eller ikke kan....ja så kan mange sagsbehandlere ikke helt sætte sig ind i dette...og vil derfor misforstå når folk siger fra inden man har forsøgt eller afprøvet evt tiltag...

De vil også kunne mistolke det som om at du ikke er samarbejdsvillig...og dette vil forværre din sag..

Så hvis du virkelig ikke kan møde op til en afprøvning...ja så er det eneste råd jeg kan give dig...at du får snakket ordentligt igennem med en jobkonsulent...så denne fatter at det ikke kan lade sig gøre...og så denne forhåbentlig skriver dette ind i din sag...så du på den måde kan slippe...

Der er desuden og nogle herinde på siden...som er blevet afprøvet hjemme...lige på stående fod kan jeg ikke huske hvad det er de kalder der for....måske der er andre som kan huske bedre end mig...for måske det kunne være en løsning på det...sådan at du kan komme videre med din sag og få en afgørelse på den...

Den der løsning med afprøvningen hjemme....det er noget med at der kommer en ergoterapeut eller noget i den stil....hjem til dig og skal se dig ordne nogle forskellige opgaver derhjemme...og dette kan så udgøre det for en arbejdsprøvning...og vil vægte lige så højt som en alm arbejdsprøvning...

Når man har en sag i dette system...så kunne denne tråd med gode råd være smart at læse igennem http://www.k10.dk/showthread.php?t=28928

Wow det blev et længere svar end forventet men håber du kommer igennem det.-.
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat