Se enkelt indlæg
Gammel 11-04-2009, 11:27   #12
Tante Ana
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-07 2008
Indlæg: 468
Styrke: 16
Tante Ana er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Trold Se meddelelser
Nu kan jeg altså ikke styre min nysgerrighed længere, og er simpelthen nødt til at spørge, om firmaet bag denne træning skulle være Quick Care?

Jeg var selv meget tæt på at komme i kløerne på dem tidligere på året
Trolds tråd om Qick Care oplevelsen: http://www.k10.dk/showthread.php?t=7019

Det minder mig om en tråd fra efteråret 2008, hvor overlæge Claus Rasmussen, reumatolog på Vendsyssel Sygehus var hovedtema. Specielt hans fiksering på, at ortopædiske eller rygpatienter pr definition havde dårlige udsigter til at blive raske, hvis de samtidigt havde en erstatingssag verserende - hvis I husker det.

Claus Rasmussen er en typisk TERM-læge, der ser patienterne som nassere og indbildt syge, og dette på trods af at han er jo en reumatolog, og ikke psykiater. Man han har altså en "mission" og denne forfølger han så godt han kan og endda underviser han andre faggrupper indenfor social-/sundhedsvæsen om sine teorier.

Det, denne tråd mindede mig om netop er, at Claus Rasmussen underviser også fysioterapeuter i metoderne til at tvinge flest muligt patienter til træning, mens deres hovedopgave så, i så fald, skulle være at støtte kommunen og ikke patienten. Det er nok derfor at Trold fik den oplevelse, hun/han beskriver her.

I tråden Speciallæge i reumatologi, Claus Rasmussen i indlæg nr. 33 skrevet af zuza, og indlæg nr. 36 postet af mig - kan man tydeligt læse, at Danske Fysioterapeuter har forladt hensynet til patienterne og tiltrådte hensynet til myndigheder.

Det er jo ikke i lommen på den enkelte patient at indtjeningen er størst. De dumme almindelige patienter bliver jo raske før eller siden.

Derimod bliver patienterne sendt af kommunerne jo aldrig helt raske eller endda bare lidt raske. De bliver ved med at komme og komme, sendt ud af kommunerne hver gang en sag trænger til at blive udskudt eller forsinket - og kommunekassen betaler, så meget nemmere end en privatlomme kan...

Kommunekasserne er altid åbne for en driftige fysioterapeuter, som dem fra Quick Care, der kan tjene så meget mere ved at danse efter den kommunale pibe, ved at ofre hensynet til de syge!

Danske Fysioterapeuterne har aldrig besvaret denne mail, men nu ser vi den alligevel indirekte besvaret af bl.a. den praksis, der udøves af deres medlemmer i virksomhederne som Quick Care.

Takket være den lamme forening "Danske Fysioterapeuter`s" passivitet - er min tillid til fysioterapeuter som faggruppe nu væk!

Sidst redigeret af Tante Ana; 11-04-2009 kl. 12:13.
Tante Ana er ikke logget ind   Besvar med citat