K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-01-2009, 11:01   #1
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Quick care, kender i dem?

I december aftalte jeg med min sagsbeh., at jeg skal i ny arb.prøvning, med min jobkonsulent (anden aktør) som "mellemmand". Og han er et ganske rart og fornuftigt menneske, så det havde jeg faktisk set frem til.
Nu har jeg så sendt min sagsbeh. en mail med nogle spørgsmål, og hun har så sendt mig en mail tilbage, hvori hun foreslår, at melde mig til hos "Quick care".
De tager sig tilsyneladende af afklaring, af bla. kh-modtagere, ved hjælp af bl.a. fysioterapeuter og træning.
Jeg har tidligere forsøgt mig med træning, og har måttet konstatere, at det ikke virker for mig, og mine rygproblemer.
Jeg kunne godt tænke mig at høre(læse), om der er nogen der har erfaring med "Quick care". Se evt. her: http://www.quickcare.dk/hvad-er-quic...uick-care.aspx
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-01-2009, 22:06   #2
mus0025
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-10 2008
Lokation: Vestsjælland
Indlæg: 52
Styrke: 16
mus0025 er ny på vejen
Vedr.Quick Care

Hej

Jeg blev sendt ud til Quick care(motionscenter) af kommunen da jeg var på sygepenge(jeg har piskesmæld)jeg gik der i 8 uger men det hjalp ikke og nogle gange fik jeg flere smerter af deres træningsprogram


Hilsen Mus
mus0025 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-01-2009, 22:42   #3
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mus0025 Se meddelelser
og nogle gange fik jeg flere smerter af deres træningsprogram


Hilsen Mus
Umiddelbart lyder det for mig som om, at de ihvertfald ikke er bedre eller kan mere, end andre gode motionscentre med fysioterapeuter tilknyttet.
Har du, mus 0025, tidligere forsøgt dig med træning, så du har et sammenlignings-grundlag?
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-01-2009, 23:15   #4
mimse
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2008
Lokation: Randers
Alder: 43
Indlæg: 366
Styrke: 17
mimse er ny på vejen
Min mand har i forbindelse med sygemelding også været en tur omkring quick care. Han var meget godt tilfreds med deres træning og synes det hjalp ham (han har morbus scheuermann). Tror det er meget individuelt hvordan man oplever det.

Han er så ikke længere sygemeldt, og kan derfor ikke fortsætte hos quick care, men fik nogle øvelser af fysioterapeuten som han laver, og han har slet ikke de samme problemer med ryggen mere... skal selvfølgelig lige siges at han heller ikke har rygbelastende arbejde som før, og det gør også en stor forskel..

/mimse
__________________
Se mod lyset, så falder skyggerne bag dig
mimse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2009, 09:41   #5
mus0025
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-10 2008
Lokation: Vestsjælland
Indlæg: 52
Styrke: 16
mus0025 er ny på vejen
Vedr.Quick Care

Jeg er begyndt hos en fys i Holbæk og hun har lavet et træningsprogram til mig som jeg er meget glad forHun kan bedre hjælpe mig end Quick Care kunne

Hilsen mus
mus0025 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2009, 10:40   #6
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Held og lykke med det, mus 0025.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2009, 15:28   #7
mus0025
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-10 2008
Lokation: Vestsjælland
Indlæg: 52
Styrke: 16
mus0025 er ny på vejen
Hej Trold

Mange tak og du må også have held og lykke
mus0025 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2009, 23:27   #8
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mimse Se meddelelser
Tror det er meget individuelt hvordan man oplever det.
/mimse
Eftersom der er forskel på vores problemer/sygdomme vil der nok altid være forskel på, hvordan man oplever sådan et forløb, om det hjælper en, eller om det evt. medfører forværring.
Jeg havde faktisk håbet mest, at høre noget om deres metoder.
Ifølge deres hjemmeside benytter de "arbejdsmarkedsrettet intervention", og jeg kunne rigtig godt tænke mig at vide, hvordan intervention benyttes i arbejdsmarkedsrettet sammenhæng, i forbindelse med træning/afklaring af sdp-modtagere og kh-modtagere.
Afhængigt af metoderne der bruges KAN det lyde som et supergodt projekt, for dem som har gavn/glæde af træning.
Men jeg må erkende, at ordet "intervention" får nogle antenner til at stritte hos mig.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-01-2009, 16:47   #9
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Nu har jeg så været til mødet, men desværre uden min sagsbeh., for hun dukkede ikke op, så jeg håber da ikke, at hun er kommet ud for en ulykke ell.l., for hun virker ok.
Men jeg fik en snak med en fys. fra Quick Care.
Essensen af det jeg fik ud af mødet er:
- Det de kan, som andre træningscentre ikke kan er, at de har det
arbejdsmarkedsrettede med i det, i kraft af, at det er i samarbejde med
sagsbeh./jobcenter, med henblik på at få borgeren tilbage på arb.markedet.
- Det træning jeg har lavet tidligere har jeg ikke dokumentation for, og han
mente, at det var det som sagsbeh. gerne ville have, og det kan de give.
- Og dermed vil jeg, hvis jeg starter hos dem, også blive nødt til, at udføre
de øvelser som de finder relevante (også dem som jeg har dårlige erfaringer
med), da de jo ellers ikke kan dokumentere, at jeg(min ryg) ikke kan klare
dem.
- Han kunne ikke garantere, at det ikke ville medføre forværring af mine
rygproblemer.
- Han kunne ikke, ud fra min beskrivelse af min ryglidelse (taget fra
røntgenbeskrivelse), sige noget om, hvilke øvelser han ville sætte mig igang
med, eller om der er øvelser som han helt ville udelukke i forb. med mit
problem.

Dette er i KORTE træk hvad jeg fik ud af det.
Jeg var meget skeptisk, og en del mistroisk, men jeg mødte op til mødet med en positiv forventning om, at han kunne smide noget fornuftigt på bordet, som jeg ikke har prøvet tidligere.
M.h.t. de øvelser, som jeg har dårlige erfaringer med, er problemet, at smerterne (forværringen) først starter efter nogen tid, men selv om jeg så stopper med den/de øvelser, så forsvinder forværringen altså ikke. Ergo er der en rimelig sandsynlighed for, at jeg vil ende ud med flere rygsmerter.Og hvad gør jeg så?
Tager mere smertestillende, og bliver endnu mere træt/sløv, ukoncentreret og skør oven i knolden.

Men jeg synes, at der blev fokuseret meget på det arbejdsmarkedsrettede, og efter min mening er det da ligegyldigt, om jeg går hjemme i villaen og bliver forsørget af en mand i en fed stilling (med tilhørende løn), og blot vil have hjælp til at få en bedre hverdag med mit rygproblem, eller om jeg er en enlig mor på kh (flex-visiteret), som kommunen vil have afklaret.
Formålet med træningen er vel den samme.

Jeg hører meget gerne om andres erfaringer med Quick Care, både gode og dårlige.
Hvis der er noget i ikke vil have til at stå i et offentligt forum, er i meget velkomne til at sende mig en pb.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2009, 13:19   #10
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Rart nok, hvis andre ikke har været gennem denne vridemaskine, med dårligt resultat.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Quick Care søger lægekonsulent! buster Alt det andet 5 05-11-2011 17:20
Hvad pokker stiller jeg op (quick care)? Sandie75 Alt det andet 21 10-03-2010 21:25
kender i det ? nille60 Alt det andet 13 09-01-2010 14:43
jo jo , ingen der kender nogen , der kender.. o.s.v. helle4 Politik og Samfund 7 06-12-2008 16:43




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:05.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension