K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Alt det andet (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=30)
-   -   status attest hos lægen i samarbejde med ham (https://www.k10.dk/showthread.php?t=27825)

FibroMcs 01-09-2013 17:57

status attest hos lægen i samarbejde med ham
 
Hvis kommunen har bedt om en status attest fra egen læge, og egen læge siger der går nogle mån fordi at vi venter svar fra special læger, og kommunen så presser egen læge og ringer og ringer så han til sidst sidste dag han har før ferien giver en status attest på mig som patient, en patient han har set 1 gang, og 1 gang med mit barn, og ikke har sat sig ind i noget, og der på status attest papiret Står klart og tydeligt jeg skal afsætte ekstra tid da det drejer sig om sådan en attest og jeg skal meddele lægen det.. ja må de så det der..???

lgkh62 01-09-2013 20:08

Citat:

Oprindeligt indsendt af FibroMcs (Send 282453)
Hvis kommunen har bedt om en status attest fra egen læge, og egen læge siger der går nogle mån fordi at vi venter svar fra special læger, og kommunen så presser egen læge og ringer og ringer så han til sidst sidste dag han har før ferien giver en status attest på mig som patient, en patient han har set 1 gang, og 1 gang med mit barn, og ikke har sat sig ind i noget, og der på status attest papiret Står klart og tydeligt jeg skal afsætte ekstra tid da det drejer sig om sådan en attest og jeg skal meddele lægen det.. ja må de så det der..???

Hej FibroMcs
En statusattest LÆ 125 udfyldes af lægen uden deltagelse af patient.
Statusattesten udfærdiges ud fra lægens egen journal og er lægen ikke bekendt med journaler fra andre behandlere vil det ikke indgå i Statusattesten.

Ved LÆ265 udfærdiger lægen og patienten erklæringen. Her SKAL lægen medtage notater fra dine medbragte journaler fra andre behandlere med i udfyldelsen i samarbejde med dig

Ovenstående forklaring har jeg lige fået af min egen praktiserende læge, da jeg stod i samme situation som dig.

Når lægen har afleveret en LÆ125 ville jeg i din situation skrive til Sagsbehandleren:
"et notat til journalføring på min sag" at der ved udfyldelse af statusattest LÆ125 af dato.måned.år ikke indgår afventende svar fra speciallæger og min sag er ikke fyldestgørende belyst uden disse.

Hilsen lgkh62

FibroMcs 01-09-2013 21:32

Der står i mit papir at jeg skal bestille tid hos min læge og jeg skal sige det er til en status attest så den kan udfyldes til kommunen..

Så den er sammen med mig.. må de så godt gøre det der istedetfor...

Vovse 01-09-2013 21:42

Citat:

Oprindeligt indsendt af FibroMcs (Send 282490)
Der står i mit papir at jeg skal bestille tid hos min læge og jeg skal sige det er til en status attest så den kan udfyldes til kommunen..

Jeg synes du skal skrive en mail til din sb og spørge om disse ting, for der er altså noget, der er forkert.:confused:

En statusattest udfylder lægen ud fra de oplysninger, som denne allerede har.

Det er netop derfor det er så pokkers vigtigt, at have en jævn kontakt til sin læge, når man har en sag kørende i kommunen.

Moi 01-09-2013 23:13

Hej FibroMcs

Jeg har lige et spørgsmål... Er det samme status-attest som denne du skrev om i en anden tråd? http://www.k10.dk/showthread.php?t=27457

Hvis ikke står der mange gode råd i den tråd du måske kan bruge her også ;)

I første omgang er det vigtigt at finde ud af hvad det er for en attest du/lægen skal have udfyldt, så er det meget nemmere for os at råde dig.

jassie 02-09-2013 08:04

Hvis det er den attest som skal bruges til rehabiliteringsteam, så udfyldes det sammen ´med patienten.
Jeg fik at vide at jeg skulle bestille tid ved lægen og at de skulle sætte en hel time af. JEg var så inde ved min læge som havde læst alle attester fra speciallægerne igennem. Vi snakkede sammen en halv times tid og så skrev han en grundig attest hvor han lavede flere henvisninger til de andre attester.

FibroMcs 02-09-2013 09:53

Citat:

Oprindeligt indsendt af jassie (Send 282528)
Hvis det er den attest som skal bruges til rehabiliteringsteam, så udfyldes det sammen ´med patienten.
Jeg fik at vide at jeg skulle bestille tid ved lægen og at de skulle sætte en hel time af. JEg var så inde ved min læge som havde læst alle attester fra speciallægerne igennem. Vi snakkede sammen en halv times tid og så skrev han en grundig attest hvor han lavede flere henvisninger til de andre attester.

Det er netop den De brugte til Mit Team møde...
Min læge kastede en udtalelse ind den samme dag de ringede fordi han skulle på¨ferie samme dag.........
Er den så ugyldig.....?

lgkh62 02-09-2013 10:10

Citat:

Oprindeligt indsendt af FibroMcs (Send 282537)
Det er netop den De brugte til Mit Team møde...
Min læge kastede en udtalelse ind den samme dag de ringede fordi han skulle på¨ferie samme dag.........
Er den så ugyldig.....?

Hej FibroMcs
Det fremgår af din journaloversigt fra Kommunen via aktindsigt hvilken LÆ nr. der er blevet udbedt fra Lægen, af din Sagsbehandler.

Der er noget som ikke stemmer så for at give korrekt hjælp er det nødvendigt du finder ud af hvilken LÆ xxx det drejer sig om og lige skriver det her i forum. Tak.:)

Om den er gyldig / ugyldig afhænger af hvad der er blevet bedt om!
Hilsen lgkh62

FibroMcs 02-09-2013 16:33

ok må på jagt..........


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:57.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension