K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   At søge førtidspension (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=19)
-   -   Udbrændt -(stress og ptsd) søge FP? hvordan? (https://www.k10.dk/showthread.php?t=10800)

Stone 04-12-2009 11:30

Udbrændt -(stress og ptsd) søge FP? hvordan?
 
Hej allesammen.
Her er lidt af min historie..
Nu har jeg lige endelig været til en neuropsykologisk undersøgelse, som meget klart blev udtrykt at det eneste der var af muligheder for mig var førtidspension, jeg har ikke noget at byde arbejsdmarkedet mere. Neuropsykologen tilbød at ville møde med kommunen når den tid kom.
Det er nu lidt over 2 md. siden jeg fik stoppet dp. Kommunen sagde nej til en sådan undersøgelse som min psykolog anbefalede dem at bruge for at se om der var noget at give til arbejdsmarkedet. Men min læge tøvede ikke med en sådan henvisning. Nu er jeg kommet til en meget ung sagsbehandler...

Lige p.t. venter jeg på det skriftelige resultat af undersøgelsen, om det er lige så klar som jeg fik det af vide ved undersøgelsen.

Er der nogen der har nogle erfaringer ? :confused:

Evt. hvor jeg skal passe på ? :mad:

Ametyst 05-12-2009 00:37

Vær sød og følge op her hvordan det går.

Ninja 05-12-2009 02:40

Det vigtigste dokument i din sag, er ressourceprofilen!
Det er SÅ vigtigt at du føler ressourceprofilen er korrekt og at den beskriver DIG som du selv kender dig, og beskriver dine diagnoser med alt hvad det indebære, så du kan nikke genkendende til det skrevne..

Når du får ressourceprofilen til partshøring, så skal du lægge mærke til, om sagsbehandlren har fået skrevet alt det som dine lægepapirer fortæller. Er der noget du er uening i, eller noget du føler ikke er beskrevet godt nok (eller måske direkte er udeladt), så må du gerne kommenterer det i ressourceprofilen. Ligesom du må vedlægge bilag i form af dokumentationer/lægeerklæringer/speciallægeerklæringer, statusrapporter mm...

Det er sådan set det eneste du skal passe på, og være omhyggelig med!!

Stone 06-12-2009 15:19

Tak for dit svar Helenekr.
Det er også det jeg er kommet frem til efter at have set mig rundt her på hjemmesiden.
Det er først nu, efter den neuropsykologisk undersøgelse, at det har givet mening, for indtil nu har jeg kun følt at den skulle bruges til at presse mig ud i noget som kun gør tilstanden værre. Nu har jeg noget som bekræfter, hvor jeg er nu og forholde mig til det.

Enteneller 06-12-2009 19:33

Hej Stone,

Jeg er udbrændt, har stress, stress- relateret angst og angst og har også været hos en neuropsykolog, men kun med det formål at få påvist evt. ADHD.

Hvordan er det brugt overfor dig og hvad er "konklusionen"?

Mvh. EE

Stone 07-12-2009 16:40

Nu venter jeg spændt på den skriftelige formulering fra neuropsykologen.
Så kommunen har ikke konkluderet noget p.t. af den.

Men nu havde jeg en meget grundig beskrivelse fra min psykolog, som er lavet fornyeligt, til besvarelse af kommunens spørgsmål, den havde jeg taget med, så han også havde de elementer til hans vurdering.

Undersøgelsen var henvist af min egen læge (ventetid ca. 2 måneder), da kommunen ikke ville betale sådan en, som min psykolog havde anbefalet dem, til at vurdere min arbejdsevne. Det var lettere for dem at sige at det nuværende materiale ikke kunne påvise noget konkret så jeg røg for varighedsbegrænsningen.

Derfor er mit nuværende (meget) store projekt.... ressourceprofilen..

Og så finde ud af om der evt. også skal en psykiatrisk speciallæge erklæring til....

Stone


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:12.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension