K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-12-2009, 11:30   #1
Stone
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 03-12 2009
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 5
Styrke: 0
Stone er ny på vejen
Question Udbrændt -(stress og ptsd) søge FP? hvordan?

Hej allesammen.
Her er lidt af min historie..
Nu har jeg lige endelig været til en neuropsykologisk undersøgelse, som meget klart blev udtrykt at det eneste der var af muligheder for mig var førtidspension, jeg har ikke noget at byde arbejsdmarkedet mere. Neuropsykologen tilbød at ville møde med kommunen når den tid kom.
Det er nu lidt over 2 md. siden jeg fik stoppet dp. Kommunen sagde nej til en sådan undersøgelse som min psykolog anbefalede dem at bruge for at se om der var noget at give til arbejdsmarkedet. Men min læge tøvede ikke med en sådan henvisning. Nu er jeg kommet til en meget ung sagsbehandler...

Lige p.t. venter jeg på det skriftelige resultat af undersøgelsen, om det er lige så klar som jeg fik det af vide ved undersøgelsen.

Er der nogen der har nogle erfaringer ?

Evt. hvor jeg skal passe på ?
Stone er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-12-2009, 00:37   #2
Ametyst
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2009
Indlæg: 146
Styrke: 16
Ametyst er ny på vejen
Smile

Vær sød og følge op her hvordan det går.
Ametyst er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-12-2009, 02:40   #3
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det vigtigste dokument i din sag, er ressourceprofilen!
Det er SÅ vigtigt at du føler ressourceprofilen er korrekt og at den beskriver DIG som du selv kender dig, og beskriver dine diagnoser med alt hvad det indebære, så du kan nikke genkendende til det skrevne..

Når du får ressourceprofilen til partshøring, så skal du lægge mærke til, om sagsbehandlren har fået skrevet alt det som dine lægepapirer fortæller. Er der noget du er uening i, eller noget du føler ikke er beskrevet godt nok (eller måske direkte er udeladt), så må du gerne kommenterer det i ressourceprofilen. Ligesom du må vedlægge bilag i form af dokumentationer/lægeerklæringer/speciallægeerklæringer, statusrapporter mm...

Det er sådan set det eneste du skal passe på, og være omhyggelig med!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2009, 15:19   #4
Stone
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 03-12 2009
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 5
Styrke: 0
Stone er ny på vejen
Tak for dit svar Helenekr.
Det er også det jeg er kommet frem til efter at have set mig rundt her på hjemmesiden.
Det er først nu, efter den neuropsykologisk undersøgelse, at det har givet mening, for indtil nu har jeg kun følt at den skulle bruges til at presse mig ud i noget som kun gør tilstanden værre. Nu har jeg noget som bekræfter, hvor jeg er nu og forholde mig til det.
Stone er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2009, 19:33   #5
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Stone,

Jeg er udbrændt, har stress, stress- relateret angst og angst og har også været hos en neuropsykolog, men kun med det formål at få påvist evt. ADHD.

Hvordan er det brugt overfor dig og hvad er "konklusionen"?

Mvh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2009, 16:40   #6
Stone
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 03-12 2009
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 5
Styrke: 0
Stone er ny på vejen
Nu venter jeg spændt på den skriftelige formulering fra neuropsykologen.
Så kommunen har ikke konkluderet noget p.t. af den.

Men nu havde jeg en meget grundig beskrivelse fra min psykolog, som er lavet fornyeligt, til besvarelse af kommunens spørgsmål, den havde jeg taget med, så han også havde de elementer til hans vurdering.

Undersøgelsen var henvist af min egen læge (ventetid ca. 2 måneder), da kommunen ikke ville betale sådan en, som min psykolog havde anbefalet dem, til at vurdere min arbejdsevne. Det var lettere for dem at sige at det nuværende materiale ikke kunne påvise noget konkret så jeg røg for varighedsbegrænsningen.

Derfor er mit nuværende (meget) store projekt.... ressourceprofilen..

Og så finde ud af om der evt. også skal en psykiatrisk speciallæge erklæring til....

Stone
Stone er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
hvordan søge om visitering til fleksjob? mikelzen Spørgsmål ang fleksjob 9 27-03-2013 18:30
Hvordan forløber en sag med Posttraumatisk stress? Tessa Alt det andet 39 25-07-2012 22:02
Hvornår og hvordan kan jeg søge om førtidspension? Jesper38 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 09-03-2010 12:19
Søge fleksjob - hvordan? Cillenolle Spørgsmål ang fleksjob 7 12-11-2009 13:53
Hvordan er Jeres skånehensyn defineret? (stress/depression/angst) fighteren Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob 5 28-01-2009 11:14




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:06.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension