K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Jeg er kommet i praktik. (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=42)
-   -   hvorfor i praktik nu i 13 uger? (https://www.k10.dk/showthread.php?t=18880)

adhsl 13-08-2011 03:48

hvorfor i praktik nu i 13 uger?
 
Visiteret til flex medio juli 2010. blir sendt i en 13 ugers praktik 27/04 2011
Hvorfor?

Min praktik udløber den 22/07 2011.

Får mail at d. 12/8 vil få mulighed for at gennemlæse afslutningsreporten og bosskonsulent og håndlangerassistent vil stå til rådighed.
D. 15/8 er der afslutningsmøde med jobkonsulenten..
Jeg vil inden d. 1/9 modtage besked om en evt. ansættelse.

Mine spørgsmål er: Hvorfor skal jeg nu gennem en 13 ugers praktik når jeg er visiteret til flex?
Jobkonsulenten svarer på det:
Jeg har iværksat den 13 ugers praktik hos xxx mhp. at finde et egnet fleksjob til dig. :mad: ???

Er det normalt man venter 3 uger på en afslutningssamtale, og derefter kan påregne yderligere 2 uger ang. svar på en ansættelse?

Jeg har lidt flere spørgsmål.... håber I kan kaste lys over det.

MTVRV1 13-08-2011 08:30

fordi du ikke har fundet noget job og derfor skal du i aktivering
fleksjob er jo ikke anderledes end et almindelig arbejde
overud et lavere timetal og nogle skånejob

først når du finder et job, bliver du fri for denne form for aktivering
du skal huske at være visiteret til flex, er langt fra en pension hvor du kan passe dig selv

adhsl 13-08-2011 08:42

åhhhhhhhhh
 
Jeg har forlængst mistet overblikket :eek:

:o Vridemaskinen har sat sit præg

MTVRV1 13-08-2011 08:55

Men hvilken ydelse er du på
ledighedsydelse
kontanthjælp

det er nu ikke så svært
lige som du var på almindelig dagpenge i en A.kasse, så skal du på kursus eller praktik. for at forbedre dine chancer for et job

men vi kan jo håbe du bliver ansat

Vovse 13-08-2011 11:11

Citat:

Oprindeligt indsendt af adhsl (Send 175418)

Mine spørgsmål er: Hvorfor skal jeg nu gennem en 13 ugers praktik når jeg er visiteret til flex?

Da praktikken blev sat i gang har du, med meget stor sandsynlighed, skrevet under på et stykke papir, hvor chefen for virksomheden også har skrevet under, af dette papir bør det fremgå hvad formålet med praktikken er.

Find papiret frem og skriv om det her, så vi kan hjælpe dig med at tyde det.

Men når du skriver sådan her:
"Jeg vil inden d. 1/9 modtage besked om en evt. ansættelse."
så ku' jeg forestille mig, at du er i praktik med henblik på, at etablere et fleksjob til dig i virksomheden.
Her er det mest almindelige dog 1 måneds praktik, men jeg, og andre herinde, kan jo ikke vide, om der er noget i din sag, der gør, at det er relevant med en længere praktikperiode.

Praktikperioden forud for etablering for et fleksjob er bl.a. beregnet til at afstemme skånebehov, herunder timetal.

adhsl 13-08-2011 15:55

Hej og 1000 tak for svarene indtil videre.
Måske har jeg udtrykt mig lidt mangelfuldt, sorry.
Jeg er visiteret til flex, altså på ledighedsydelse.
Henvist til VK først ca. 1/3. Samtale med virksomheden d. 1/4.
Altså fra mit første møde med VK, til afslut på praktik 6 mdr.
Mine xx kompetencer skal afklares i forløbet... Jamen for pokker jeg ville da stå langt stærkere med et 6 mdr kursus etc. istedet for en usikker arbejdsprøvning med noget lala langt under mit faglige niveua.

Jeg troede en VK skulle deltage i opfølgningssamtaler og i det mindste lige se arbejdsforholdene og min arbejsplads i virksomheden?

Vovse 13-08-2011 16:46

Citat:

Oprindeligt indsendt af adhsl (Send 175495)
Jamen for pokker jeg ville da stå langt stærkere med et 6 mdr kursus etc. istedet for en usikker arbejdsprøvning med noget lala langt under mit faglige niveua.

I dit start-indlæg skrev du: "Jeg vil inden d. 1/9 modtage besked om en evt. ansættelse."

Ergo må praktikken vel være med henblik på, at etablere et fleksjob. :confused:
Men indrømmet, jeg undrer mig over den lange praktik.

Du bliver simpelthen nødt til at skrive lidt mere hvis vi skal have en chance for at hjælpe dig.
Find det papir, der blev lavet i forbindelse med opstart af praktikken, deraf bør det fremgå hvad formålet er.

Hvis du har været ledig fleks'er i 12 mdr. kan det også være en revurdering du er ude i.

adhsl 13-08-2011 18:29

Jeg har ikke skrevet under på en form for praktikaftale altså, jobopgaver, skånehensyn og den slags i min praktik.
Men måske tager jeg fejl, men er næsten 100%
Blev først flexer 12/7/

Ved ikke lige hvad jeg mere kan komme på af fakta... tænke tænke. nææh ikke lige noget
Jeg har tjent og omsat for en del penge til gavn for virksomheden, er det lovligt?

Sidder lidt med en dårlig smag i munden.
Jeg har lavet noget forarbejde på frivillig basis til gavn for ældreområdet.
På fredag har jeg aftale med afdelingslederen på vores lokalcenter.
Her skal vi udforme ansøgningen til §18 som er en pulje til frivilligt arbejde.

Hvis jeg har brugt 300 timer og tjent en del penge til en privatvirksomhed..... hvorfor så ikke bruge dem til vores ældre? FOR FANDEN jeg er ved at være stjernetosset på vores ****eland opgir

Ida 13-08-2011 20:46

Hvorfor så negativ??
 
Et eller andet sted læser jeg det som om du er relativt priviligeret.. Du HAR fået bevilget et fleksjob. Det er der rigtigt mange som kæmper for at opnå.
Du skriver også:
"Jeg vil inden d. 1/9 modtage besked om en evt. ansættelse."'
Har du ikke selv talt med virksomheden om ansættelse? Hvad siger de?
Hvis det var mig der havde fået bevilget et fleksjob - og der var en jobkonsulent som efterfølgende ville skaffe mig et job fra den 1/9 - så ville jeg være glad ;-)

Vovse 13-08-2011 21:52

Citat:

Oprindeligt indsendt af adhsl (Send 175525)
Hvis jeg har brugt 300 timer og tjent en del penge til en privatvirksomhed..... hvorfor så ikke bruge dem til vores ældre? FOR FANDEN jeg er ved at være stjernetosset på vores ****eland opgir

De 2 ting har jo intet med hinanden at gøre.

Du skrev:
"Mine spørgsmål er: Hvorfor skal jeg nu gennem en 13 ugers praktik når jeg er visiteret til flex?
Jobkonsulenten svarer på det:
Jeg har iværksat den 13 ugers praktik hos xxx mhp. at finde et egnet fleksjob til dig. ???
"

Det eneste der kan undre er, at du har været så længe i praktik, men det burde du jo selv have spurgt ind til da du startede.

Og det er da helt normalt, at man i sådan en praktik udfører et stykke arbejde, som har værdi for virksomheden.
Hvis dette ikke var tilfældet, så ville virksomheden da slet ikke overveje at ansætte dig efter endt praktik.

Kan du præcisere hvad det er du er i tvivl om?

Du kan også bede om aktindsigt i din sag hos kommunen, så kan du se hvad der ligger i din sag.


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:02.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension