K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Jeg er kommet i praktik.

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Jeg er kommet i praktik. Her kan du skrive om din praktik og forløbet af din praktik.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-08-2011, 03:48   #1
adhsl
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-07 2010
Indlæg: 56
Styrke: 14
adhsl er ny på vejen
hvorfor i praktik nu i 13 uger?

Visiteret til flex medio juli 2010. blir sendt i en 13 ugers praktik 27/04 2011
Hvorfor?

Min praktik udløber den 22/07 2011.

Får mail at d. 12/8 vil få mulighed for at gennemlæse afslutningsreporten og bosskonsulent og håndlangerassistent vil stå til rådighed.
D. 15/8 er der afslutningsmøde med jobkonsulenten..
Jeg vil inden d. 1/9 modtage besked om en evt. ansættelse.

Mine spørgsmål er: Hvorfor skal jeg nu gennem en 13 ugers praktik når jeg er visiteret til flex?
Jobkonsulenten svarer på det:
Jeg har iværksat den 13 ugers praktik hos xxx mhp. at finde et egnet fleksjob til dig. ???

Er det normalt man venter 3 uger på en afslutningssamtale, og derefter kan påregne yderligere 2 uger ang. svar på en ansættelse?

Jeg har lidt flere spørgsmål.... håber I kan kaste lys over det.

Sidst redigeret af adhsl; 13-08-2011 kl. 08:37.
adhsl er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-08-2011, 08:30   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
fordi du ikke har fundet noget job og derfor skal du i aktivering
fleksjob er jo ikke anderledes end et almindelig arbejde
overud et lavere timetal og nogle skånejob

først når du finder et job, bliver du fri for denne form for aktivering
du skal huske at være visiteret til flex, er langt fra en pension hvor du kan passe dig selv
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-08-2011, 08:42   #3
adhsl
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-07 2010
Indlæg: 56
Styrke: 14
adhsl er ny på vejen
Unhappy åhhhhhhhhh

Jeg har forlængst mistet overblikket

Vridemaskinen har sat sit præg
adhsl er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-08-2011, 08:55   #4
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Men hvilken ydelse er du på
ledighedsydelse
kontanthjælp

det er nu ikke så svært
lige som du var på almindelig dagpenge i en A.kasse, så skal du på kursus eller praktik. for at forbedre dine chancer for et job

men vi kan jo håbe du bliver ansat
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-08-2011, 11:11   #5
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af adhsl Se meddelelser

Mine spørgsmål er: Hvorfor skal jeg nu gennem en 13 ugers praktik når jeg er visiteret til flex?
Da praktikken blev sat i gang har du, med meget stor sandsynlighed, skrevet under på et stykke papir, hvor chefen for virksomheden også har skrevet under, af dette papir bør det fremgå hvad formålet med praktikken er.

Find papiret frem og skriv om det her, så vi kan hjælpe dig med at tyde det.

Men når du skriver sådan her:
"Jeg vil inden d. 1/9 modtage besked om en evt. ansættelse."
så ku' jeg forestille mig, at du er i praktik med henblik på, at etablere et fleksjob til dig i virksomheden.
Her er det mest almindelige dog 1 måneds praktik, men jeg, og andre herinde, kan jo ikke vide, om der er noget i din sag, der gør, at det er relevant med en længere praktikperiode.

Praktikperioden forud for etablering for et fleksjob er bl.a. beregnet til at afstemme skånebehov, herunder timetal.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-08-2011, 15:55   #6
adhsl
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-07 2010
Indlæg: 56
Styrke: 14
adhsl er ny på vejen
Hej og 1000 tak for svarene indtil videre.
Måske har jeg udtrykt mig lidt mangelfuldt, sorry.
Jeg er visiteret til flex, altså på ledighedsydelse.
Henvist til VK først ca. 1/3. Samtale med virksomheden d. 1/4.
Altså fra mit første møde med VK, til afslut på praktik 6 mdr.
Mine xx kompetencer skal afklares i forløbet... Jamen for pokker jeg ville da stå langt stærkere med et 6 mdr kursus etc. istedet for en usikker arbejdsprøvning med noget lala langt under mit faglige niveua.

Jeg troede en VK skulle deltage i opfølgningssamtaler og i det mindste lige se arbejdsforholdene og min arbejsplads i virksomheden?
adhsl er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-08-2011, 16:46   #7
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af adhsl Se meddelelser
Jamen for pokker jeg ville da stå langt stærkere med et 6 mdr kursus etc. istedet for en usikker arbejdsprøvning med noget lala langt under mit faglige niveua.
I dit start-indlæg skrev du: "Jeg vil inden d. 1/9 modtage besked om en evt. ansættelse."

Ergo må praktikken vel være med henblik på, at etablere et fleksjob.
Men indrømmet, jeg undrer mig over den lange praktik.

Du bliver simpelthen nødt til at skrive lidt mere hvis vi skal have en chance for at hjælpe dig.
Find det papir, der blev lavet i forbindelse med opstart af praktikken, deraf bør det fremgå hvad formålet er.

Hvis du har været ledig fleks'er i 12 mdr. kan det også være en revurdering du er ude i.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-08-2011, 18:29   #8
adhsl
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-07 2010
Indlæg: 56
Styrke: 14
adhsl er ny på vejen
Jeg har ikke skrevet under på en form for praktikaftale altså, jobopgaver, skånehensyn og den slags i min praktik.
Men måske tager jeg fejl, men er næsten 100%
Blev først flexer 12/7/

Ved ikke lige hvad jeg mere kan komme på af fakta... tænke tænke. nææh ikke lige noget
Jeg har tjent og omsat for en del penge til gavn for virksomheden, er det lovligt?

Sidder lidt med en dårlig smag i munden.
Jeg har lavet noget forarbejde på frivillig basis til gavn for ældreområdet.
På fredag har jeg aftale med afdelingslederen på vores lokalcenter.
Her skal vi udforme ansøgningen til §18 som er en pulje til frivilligt arbejde.

Hvis jeg har brugt 300 timer og tjent en del penge til en privatvirksomhed..... hvorfor så ikke bruge dem til vores ældre? FOR FANDEN jeg er ved at være stjernetosset på vores ****eland opgir

Sidst redigeret af adhsl; 13-08-2011 kl. 18:37.
adhsl er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-08-2011, 20:46   #9
Ida
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2006
Indlæg: 389
Styrke: 18
Ida er ny på vejen
Hvorfor så negativ??

Et eller andet sted læser jeg det som om du er relativt priviligeret.. Du HAR fået bevilget et fleksjob. Det er der rigtigt mange som kæmper for at opnå.
Du skriver også:
"Jeg vil inden d. 1/9 modtage besked om en evt. ansættelse."'
Har du ikke selv talt med virksomheden om ansættelse? Hvad siger de?
Hvis det var mig der havde fået bevilget et fleksjob - og der var en jobkonsulent som efterfølgende ville skaffe mig et job fra den 1/9 - så ville jeg være glad ;-)
Ida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-08-2011, 21:52   #10
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af adhsl Se meddelelser
Hvis jeg har brugt 300 timer og tjent en del penge til en privatvirksomhed..... hvorfor så ikke bruge dem til vores ældre? FOR FANDEN jeg er ved at være stjernetosset på vores ****eland opgir
De 2 ting har jo intet med hinanden at gøre.

Du skrev:
"Mine spørgsmål er: Hvorfor skal jeg nu gennem en 13 ugers praktik når jeg er visiteret til flex?
Jobkonsulenten svarer på det:
Jeg har iværksat den 13 ugers praktik hos xxx mhp. at finde et egnet fleksjob til dig. ???
"

Det eneste der kan undre er, at du har været så længe i praktik, men det burde du jo selv have spurgt ind til da du startede.

Og det er da helt normalt, at man i sådan en praktik udfører et stykke arbejde, som har værdi for virksomheden.
Hvis dette ikke var tilfældet, så ville virksomheden da slet ikke overveje at ansætte dig efter endt praktik.

Kan du præcisere hvad det er du er i tvivl om?

Du kan også bede om aktindsigt i din sag hos kommunen, så kan du se hvad der ligger i din sag.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Overskridelse af 5 uger Kastanjen Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 10 18-07-2013 00:03
5 uger... Mumrik Spørgsmål ang fleksjob 12 07-10-2012 19:19
3 uger i praktik jyttels Alt det andet 5 20-06-2011 20:11
falder for 52 uger hrolsen Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 1 20-03-2011 22:45
er det 4 uger sanne mor Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 10-03-2011 20:21




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension