K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   At søge førtidspension (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=19)
-   -   Resourceprofil - Jeres meninger? (https://www.k10.dk/showthread.php?t=6638)

Hejdien 06-12-2008 15:38

Kathrine he he mig kan du ikke stresse jeg er så stressede som man kan blive pt og derfor har jeg også svedt alt ud om den, men jeg skal nok få den gået igennem og fjernet mere personlige ting som ikke lige egner sig til nettet og så få sat den på og hvem ved , jeg har lige fået opdateret den i torsdags og kan jeg godkende den der er opdateret ja så kan jeg måske prøve at få den ind også, men skal lige se hvad de skriver og hvad der laves om ...

Jeg smutter her om en times tid eller to og er ikke ved min egen puter igen før mandag men så skal jeg få taget mig sammen og få det gjort har sat en post-it på min puter så jeg husker det :D

baldur 07-12-2008 01:17

hej
 
Hej jeg hoper lige på den her tråd . Hvis i ikke vil have mig med må i jo smide mig af i svinget i solrød. Men jeg vil gerne værre med da jeg også er ved at værre ressourceprofiltosset.

Når jeg læser om jeres profiler finder jeg ikke noget som hedder Barrierer ,det er måske kun i jylland det findes og her har vi da så rigeligt i janteloven.

mvh baldur

Kathrine 07-12-2008 21:29

Self må du være med i tråden - jo flere jo bedre;)!

Hmm... nej, her er ikke noget med barriere. Det skal nok ind under "helbred".

Kh
Kathrine

majs 07-12-2008 23:22

Jeg vil da godt komme med et bud på barrierer (er jyde)

Det er hvis der er nogle "baggrundsting" som f.eks. "Jeg er meget modstander af folk med orange hår på arbejdspladsen. Kan ikke tåle når folk går på barrikaderne for at få frugtordninger. Jeg forventer venskab når jeg er medlem af en arbejdsplads. Og i den retning.

Men det kan også være andre ting, som f.eks. at ens ægtefælle har noget imod karakteren af ens arbejde ( jeg skal arbejde som bydreng for X-parti og min ægtefælle er strid imod X-parti, eller at mit barn/ægtefælle er duftallergiker (og jeg skal nu arbejde i et parfumeri) eller mine børn skal hentes i børnehave kl. 16.30 ( jeg er alene og skal nu have aftenarbejde i en kiosk), ligesom det kan have noget med ens tro at gøre ( er jehovas vidne og skal nu sendes ud som julemand ) (er muslim og skal nu arbejde som slagteriarbejder)

Ord- og talblindhed er også en barriere, da det (oftest) ikke har med sygdomsforløbet at gøre.

Et anden svær (vægtig/livstruende) sygdom i nærmeste familie kan også udgøre en barriere.
Og det kan være en barriere at skulle arbejde når ægtefælle (med ustabilt udearbejde, som fisker, montør, rejsende, soldat i udenrigstjeneste eller arbejde på 3 holdsskift) har fri / er på arbejde.

Der er sikkert flere

og måske også helt andre bud på tolkningen, for i sidste ende er det jo (måske?) den enkelte kommune der bestemmer hvad der skal udspørges om.

Mvh
majs

Razmo 08-12-2008 02:28

Hej... jeg fik så min resourceprofil (Arbejdsevnevurderingsjournal) i går, og jeg er mildest taget chokeret.

Som mange andre skriver, er det rigtigt nok at der prøves at finde resourcer frem i de enkelte punkter, men på trods af de få der er blevet beskrævet, er konklutionen hele vejen igennem, at det er meget begrænset hvad jeg har af resourcer, hvad der kan gøres for at fjerne barriærer eller styrkes af resourcer osv. hele tiden med reference til sektionen "helbred".

Specielt når vi er ved "helbred"... her er der en enorm smøre, der når man læser den, burde gøre udfaldet så sikkert som det kan være; jeg er ikke egnet til arbejdsmarkedet... for mig at se taler hele resourceprofilen i den retning.

Lige ind til jeg læser sagsbehandlerens konklution. Så skriver hun fanden gale mig, at fordi jeg har VALGT ikke at ville tage en arbejdsprøvning, kan hun ifølge sin socialfaglige vurdering ikke bedømme om jeg er omfattet af den persongruppe der har ret til førtidspension.

Derfor skal hele sagen køres via paragraf 17, på foreliggende grundlag fordi jeg ikke har VILLET deltage i en arbejdsprøvning. Hun mener ikke at det er dokumenteret, at jeg ikke kan være i stand til at varetage et arbejde på f.eks. "det rummelige arbejdsmarked" i form af f.eks. fleksjob.

For det første har jeg ikke VALGT at sige nej til arb. prøvning, men fordi jeg ikke KAN pga. helbredet. For det andet taler alle mine udtalelser fra læge, konsulent, psykolog og psykiater for at det er urealistisk at jeg kommer på arbejdsmarkedet, og kun vil forvære mit helbred.

Altså igen har vi en sagsbehandler der fokuserer på arb. prøvning og intet andet, og skider højt og flot på helbred og fageksperters vurderinger... det er jo sikkert som amen i kirken, at med den udtalelse, så bliver min pensionssag afvist.

Der er dog blevet klaget over resourceprofilen nu, og forlangt psykiatrisk udredning af om arb. prøvning er hensigtsmæssig... Der skal være faglig "go for it!" hvis de ikke vil lytte til min egen vurdering, det bliver ALDRIG min sagsbehandler der får lov til at vurdere om jeg kan tåle det eller ej, og heller ikke læge konsulentens, da han ikke er berettiget til at udtale sig om sådan noget.

blot for at oplyse jer om, at det sgu' kan være bedøvende ligemeget HVAD der står i jeres resourceprofil... det er sagsbehandlerens ord i konklutionen der åbenbart skal afgøre hele udfaldet :mad:

baldur 08-12-2008 14:07

hej majs -Jyden var engang stærk og sej
 
Ved du/nogen hvor vigtigt det er at få skånehensynende nævnt i resourceprofilen ? jeg syntes der mangler nogle af de som er relevante .Det er måke fordi jeg i er færdigafklaret i arbejdsprøvningen ? at der ikke er taget så mange med.
I min profil henvises til Sm A-33-02 og Sm A-38-02 og så står der noget om §70a stk. 1 nr 2 noget med at loven ikke bygger på en endelig beskrivelse.er det godt eller skidt ?

mvh baldur

zuza 09-12-2008 00:29

Dine skånehensyn er også en slags barrierer, og du ved selv, hvor vigtigt det er for dig, om de er med eller ej. Jeg ville jo mene, at de skulle med under alle omstændigheder, fordi det så giver et samlet billede af, hvad du magter og hvordan.

Som jeg læser de to sm-afgørelser, så skal kommunen visitere dig til fleksordningen, selvom dit endelige skånebehov, timeantal osv. IKKE er afklaret endnu.

Hvis det er konstateret, at din arbejdsevne er varigt nedsat, så kan vurderingen af, hvor meget den er nedsat, vente med en endelig afklaring, mens du er på ledighedsydelse.

De mener måske, at timetallet er "uklart" formuleret i afgørelserne. Jeg ved det ikke.

Men du skal holde fast i, at du ALDRIG bliver SELVFORSØRGENDE på det ordinære arbejdsmarked.

:kram:

baldur 09-12-2008 16:03

Citat:

Oprindeligt indsendt af zuza (Send 44713)
Dine skånehensyn er også en slags barrierer, og du ved selv, hvor vigtigt det er for dig, om de er med eller ej. Jeg ville jo mene, at de skulle med under alle omstændigheder, fordi det så giver et samlet billede af, hvad du magter og hvordan.

Som jeg læser de to sm-afgørelser, så skal kommunen visitere dig til fleksordningen, selvom dit endelige skånebehov, timeantal osv. IKKE er afklaret endnu.

Hvis det er konstateret, at din arbejdsevne er varigt nedsat, så kan vurderingen af, hvor meget den er nedsat, vente med en endelig afklaring, mens du er på ledighedsydelse.

De mener måske, at timetallet er "uklart" formuleret i afgørelserne. Jeg ved det ikke.

Men du skal holde fast i, at du ALDRIG bliver SELVFORSØRGENDE på det ordinære arbejdsmarked.

:kram:

Mange tak zuza :kram::kram::kram:

majs 12-12-2008 00:24

Nej Baldur,
der var intet nævnt om eventuelle skånebehov i min pensionsvurdering.

Mvh
majs

@PerChr 21-12-2008 06:13

Ressourceprofil information
 
Jeg er bleven forespurgt om evt. at oprette information om hvordan man udfylder en profil.
Årsagen er at ikke alle lige kan finde ud af og om hvordan de skal skrive information på profilen.

Jeg har så lagt info ind på depweb.dk/min sag og man kan der downloade vejledning m.v. om hvordan det kan gøres. (Har brugt egen profilskrivelse som udgangspunkt.)
Og husk den er kun vejledende, men kan du bruge sætninger der fra? Så er du velkommen til at gøre brug af disse.)

Ressourceprofil information: For hjælp til brugerne / Borgeren, kan der nu downloades/læse om brugen og skrivning i/af profilen. Læs her

En Julegave fra mig til dig! :) :cool:


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:01.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension