K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-11-2008, 11:42   #1
Kathrine
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-08 2008
Indlæg: 83
Styrke: 16
Kathrine er ny på vejen
Resourceprofil - Jeres meninger?

Hej!

Jeg er vildt bange for, at komme til at sige noget forkert til møderne med kommunen omkring min ressourceprofil og vil derfor gerne være lidt på forkant med tingene. Derfor er jeg begyndt på min ressourceprofil, som jeg vil medbringe til mødet i skriftlig form.

Således vil jeg meget gerne have Jeres kommentarer og råd til forbedringer. Skal jeg fx skrive mere?


Arbejdsmarkedserfaring
Kortvarige erfaringer med arbejde i et køkken og kontorarbejde. Arbejdsforholdene er alle stoppede pga. min psykiske vanskeligheder.

Interesser
Ingen specifikke interesser.

Sociale kompetencer
Alt menneskelig kontakt er vanskelig pga. min sociale fobi. Jo større arbejdsplads og flere mennesker - jo værre. I forhold til andre mennesker er jeg fint i stand til at indordne mig, samarbejde og kommunikerer.

Omstillingsevne
Dårlig omstillingsevne. Er utryg ved nye situationer og har svært ved at accepterer usikkerhed, som øger min angst betragteligt.

Indlæringsevne
Er udmærket begavet men pga. mine vanskeligheder – specielt den sociale angst har jeg vanskeligt ved at lære nye ting i specielt skolemæssige sammenhænge, da min angst her er udtalt. En skolesituation med mange mennesker er for mig et udtalt skrækscenarium og helt urealistisk, at jeg skulle gennemføre.

Arbejdsrelevante ønsker
Mit eneste og primære ønske er en arbejdsplads med få ansatte – gerne kun en person om muligt. Min sociale angst er altoverskyggende, og således er arbejdets indhold irrelevant.

Præstationsforventninger
Tvivler på at jeg får succes i en arbejdsmæssig situation, da jeg har forsøgt, og det altid er gået galt.

Arbejdsidentitet
Ingen. Da jeg aldrig rigtig har haft et arbejde af længere varighed, identificerer jeg mig slet ikke med arbejdet.

Bolig og økonomi
Min boligsituation og økonomi er stabil.

Sociale netværk
Få overfladiske bekendtskaber der ikke kender til min situation. Derudover har jeg ikke nogen kontakt med de folk, jeg voksede op omkring (såkaldte ”familie”).

Helbred
Jeg sidder i denne situation pga. min psykiske vanskeligheder, som jeg har haft igennem hele mit liv, og desuden forsøgt at afhjælpe siden jeg var 12 år, da jeg begyndte til en psykolog. Pga. dem har jeg ikke været i stand til at gennemfører en uddannelse eller opnå succes på arbejdsmarkedet.


Kh
Kathrine
Kathrine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2008, 11:48   #2
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Sociale kompetencer
Alt menneskelig kontakt er vanskelig pga. min sociale fobi. Jo større arbejdsplads og flere mennesker - jo værre. I forhold til andre mennesker er jeg fint i stand til at indordne mig, samarbejde og kommunikerer.


Er den ikke lidt selvmodsigende??
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2008, 13:21   #3
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Arbejdsmarkedserfaring
Her ville de vide hvor jeg har været ansat, samt hvornår (fx Daka jan 1999 til Juli 1999) Ud for hver står der med et få ord hvad jeg syntes om det, fx ok, eller dårligt pga dårlige knæ ol.

Interesser
Du skriver ingen, her er de gået ned i mindste detalje, det behøver ikke have direkte relation til arbejdsmarkedet, i min har sagsbehandler selv skrevet noget så åndsvagt som puslespil... Hvad får du din tid til at gå med???. I min står lige så lidt om hvordan jeg fungere i forhold til gruppe eller enkeltmands arbejde.

Indlæringsevne
I den står også noget om hvordan jeg lærer, altså er jeg til bogligt praktisk eller en kombi? Hvor er dine styrker?

Arbejdsrelevante ønsker
Der blev jeg spurt... hvis jeg ikke havde nogen begrænsninger, hvad jeg aller helst ville, hvis jeg kunne, samt hvad jeg så som mulige realistiske fag ud fra mine "ting"

Bolig og økonomi
I min står der hvad vi bor i, ejet lejet? hvordan huset ligger i forhold til transport mulighedder (måske du har bil?) stort børnepasning (vi har børn) og om jeg er tilfreds med at bo her.

Sociale netværk
Der står også noget om min mands familie, samt hvordan forholdet til naboerne er. Min er punkt opstillet:
Børn: xxx alder og kort hvordan familien fungere.
Adoptiv søster: ringe kontakt, vidt forskellige
Adoptiv mor: død
Mands brødre: ingen
Svigerfar: dårlig kontakt
Osv osv Her har sagsbehandlere været SÅ desperat at hun ligefrem har skrevet min mands x på, ikke fordi vi ser eller hører meget til hende, men vi snakker da sammen 1 2 gane i løbet af et par år eller 3

Helbred
Der står meget på min. Den starter med at sagsbehandler har vurderet at en arbejdsprøvning er hensigtsmæssig (stik mod eksperternes anbefaling)
Så har hun gengivet den sidste statusrapport fra psyk.
Skrevet hvem min egen læge er.
Hvorfor jeg er sygemeldt, altså min hoved sygdomme, ADHD (voksen Damp) udredt (dato) Dårlige knæ. Har haft bækkenløsning. Til ADHD´en har jeg nogle følge sygdomme, de er ikke på, fordi det nærmere er reglen end undtagelsen at have sekundære problemer, når man har ADHD.
Der står hvordan min behandlingsmessige situation er lige nu (da den blev skrevet) venter på behandling hos xxx og så ventetid.
Hvilket medicin jeg tager.
Hvilke skånehensyn jeg har.
Hvilke hjælpemidler jeg har behov for, for at kunne varetage et job.
Og til aller sidst står der min egen opfattelse af min syge-situration.

Jeg har slettet nogle punkter, ikke fordi de ikke er med i min, men fordi min profil ikke er anderledes i forhold til hvad du har skrevet. De steder hvor jeg har skrevet også, er fordi det du har skrevet var med, samt det jeg så har skrevet ind her.

Til min profil, har jeg måtte rette og skrive mangler ind, der fylder 2 A4 sider, ikke fordi det ikke blev sagt, men fordi sagsbehandler ikke syntes tingene var relevante, eller syntes hun kunne nøjes med de dele som passede ind i hendes kram. fx har sagsbehandler skrevet at jeg fylder meget som menneske, og vurdere det til noget positivt. Jo jeg fylder meget, men det er altså ikke for de positive ting, jeg afbryder samtaler, går før folk har talt færdig, afslutter sætninger for andre, kan ikke holde kontakten (skal helst se andre steder hen eller fortage mig noget mens jeg snakker) snakker som et vandfald (det er værre end når jeg skriver *gg*) fører 2 3 samtaler samtidig (også gerne med en og samme person) men den del syntes sagsbehandler altså ikke lige var vigtig. Sådan er min profil hele vejen i gennem og rettelserne de fylder altså, selv om at jeg har været kortfattet for en gang skyld.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2008, 13:44   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Maj-Britt Se meddelelser
Sociale kompetencer
Alt menneskelig kontakt er vanskelig pga. min sociale fobi. Jo større arbejdsplads og flere mennesker - jo værre. I forhold til andre mennesker er jeg fint i stand til at indordne mig, samarbejde og kommunikerer.


Er den ikke lidt selvmodsigende??
Jo! Det slog også mig! Så den skal i hvertfald omformuleres...man kan ikke skrive at ALT menneskelig kontakt er vanskelig, og i samme åndedrag skrive, i forhold til andre mennesker er jeg fint i stand til at indordne mig, samarbejde og kommunikerer....
Den vil de studse over!!!

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2008, 17:13   #5
Kathrine
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-08 2008
Indlæg: 83
Styrke: 16
Kathrine er ny på vejen
Gode tilbagemeldinger - tak for det!

Helene og Maj-Britt: Jo, kan godt se Jeres pointer. Jeg stryger den sætning.

LUM: Super med din uddybning, som jeg bestemt kan bruge!

Kh
Kathrine
Kathrine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2008, 17:49   #6
Buffy
Elsker at være her på K10
 
Buffys avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2008
Lokation: Frederikshavn
Indlæg: 80
Styrke: 16
Buffy er ny på vejen
Det er godt nok nævnt, men de bider meget mærke i, at du har en eller anden interesse. Her var det så fotografering + vores dyr, der blev skrevet på.
Buffy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2008, 00:49   #7
pruttenQ34
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2008
Indlæg: 303
Styrke: 17
pruttenQ34 er ny på vejen
min ressource profil lavede en min komune havde ansat da de ikke havde tid til det selv..og den er blevet rigtig god.......den er dog 100 gange så lang som din da nogen ting i den går igen....
de steder jeg har arbejdet ...(aktivering) skulle skrives hvornår jeg startede og hvornår jeg sluttede (du kan se datoerne i din journal)samt en beskrivelse af hvorfor præcis man ikke kunne arbejde der mere..
i beskrivelsen om mig ..skulle der stå hvordan det er gået siden jeg var barn ..!
den er på 15 a4 ark....!!
hilsen mig*S*
jeg har ikke skulle fortælle om fritidsinteresser ...måske fordi jeg er alene med to børn..
--------------------------------------------------------------------------23:52
nu ved jeg jo ikke helt præces hvordan du har det....men du skriver du bliver angst ved være sammen med mange mennesker??? kan heller ikke være i rum med mange menensker men går jeg i et køkken med kun to andre går det meget bedre

Sidst redigeret af Line; 26-11-2008 kl. 01:43. Årsag: Husk at brug redigerings knappen, man kan redigere sit indlæg i op til 6 timer
pruttenQ34 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2008, 11:34   #8
Kathrine
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-08 2008
Indlæg: 83
Styrke: 16
Kathrine er ny på vejen
Hejsa!

Tak for svarene!

Buffy: Jeg har nu tilføjet nogle fritidssysler.

Prutten: WOW, 15 sider! Hold da op!

Kunne du uddybe dine gode svar?

Under arbejde og grunden til ophør.

Står der fx: Blev fysisk dårlig af angst og min tilstand forværredes, og jeg blev nødt til at stoppe?

I en årække for over 10 år sidan, på ca 3 år, begyndte jeg på ca 10 forskellige arbejdspladser, men ingen af stederne gik det. Det er jo så lang tid siden, at jeg bare kunne undgå at skrive det.

Men det er vel en god ting at få med, da det viser, at jeg har prøvet ihærdigt, eller hvad mener I?

Overordnet har jeg skrevet, at jeg enten blev fyret ellers selv gav op. Desuden har jeg ikke datoerne for start og slut, da det er så lang tid siden - er det et problem?

Under det sociale.

Står der fx ting som: Ingen far, deprimeret mor, 3 søskende, begyndte til psykiater som 15 årig eller ?

Tak for alt hjælpen!

Kh
Kathrine

(PS: Jeg har ikke været i aktivering).
Kathrine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2008, 12:08   #9
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Kathrine Se meddelelser
Hejsa!

Tak for svarene!

Buffy: Jeg har nu tilføjet nogle fritidssysler.

Prutten: WOW, 15 sider! Hold da op!

Kunne du uddybe dine gode svar?
Kathrine man komme nemt derop hvis man skriver uddybede og det kan du lige så godt gøre med det samme

Jeg hedder ikke prutten men svare dig lige alligevel


Citat:
Under arbejde og grunden til ophør.

Står der fx: Blev fysisk dårlig af angst og min tilstand forværredes, og jeg blev nødt til at stoppe?

I en årække for over 10 år sidan, på ca 3 år, begyndte jeg på ca 10 forskellige arbejdspladser, men ingen af stederne gik det. Det er jo så lang tid siden, at jeg bare kunne undgå at skrive det.

Men det er vel en god ting at få med, da det viser, at jeg har prøvet ihærdigt, eller hvad mener I?

Overordnet har jeg skrevet, at jeg enten blev fyret ellers selv gav op. Desuden har jeg ikke datoerne for start og slut, da det er så lang tid siden - er det et problem?
Det er rigtigt vigtigt at du har det hele med kan du ikke huske dator så er årstal nok og ca tid på hvor længe du var der , det kan altid være med til at give et billede af hvordan og hvornår det går galt , så prøv at se om du kan komme på om ikke andet så årstal og hvor længe du var hvert sted og navnet på stedet ...

Jeg kan ikke lige huske hvor det er man kan gå ind og se hvor man har betalt mener det er atp div steder og på den måde finde datoer og årstal, men vi har haft det oppe på siden før , men må indrømme at jeg er blank over hvad det var man kunne gå ind og se og hvor , håber der er nogen af dem der læser dette som lige får en lys ide og kan komme på hvor det er man kan se det henne for det ville være en god ide for dig ...

og du ville nemt kunne finde ud af hvor du har været og hvor længe ..

Men ellers må du nøjes med ca tider og og år, men det er vigtigt at du får det med...


Citat:
Under det sociale.

Står der fx ting som: Ingen far, deprimeret mor, 3 søskende, begyndte til psykiater som 15 årig eller ?

Tak for alt hjælpen!

Kh
Kathrine
Kathrine jeg ville gøre det lidt mere detaljeret ..

Jeg har feks også en mor og to søskende , og i min står der at min mor er tja min mor hun er alkoholiker jeg har kontakt til hende på den undelige måde man nu har når man er vokset op med en alkoholiker men jeg vil ikke kunne regne med hende i en krise situation eller hvis jeg stod og manglede en barnepige...

Så står der feks om mine søskende at jeg har tæt kontakt til min lillesøster og ikke så meget kontakt med min storebror men at jeg ved at de begge er der for mig hvis jeg har brug for det og at jeg kan stole på dem i en krise situation...

at jeg kender mange mennesker mange overfladisk men at jeg har nogen gode veninder som jeg har haft i mange år og som jeg også kan regne med..

altså sådan lidt af hvert du ved.. en af de ting du også kan regne med at de kigger på socialt det er at hvis du feks viser at du har ringe sociale tilhørsforhold så kan det være en indikator for at du feks ikke kan magte en ftp (det er ikke altid men det kan være det ) når man giver folk ftp er det meget magt på liggende for kommunen at man feks kan se at det er folk der selv kan tage initiativ komme ud og se andre mennesker så man ikke bliver isoleret osv

Du skriver også i din ressourceprofil at du ikke har nogen interesser jo det har du da, du bruger din computer på brugerniveau du involvere dig i debatter her , ergo du bruger internettet og det gør du både til at række ud efter hjælp og til at hjælpe andre og til at få nogle sociale relationer ikke ved at sidde og snakke med os alle sammen i et stort lokale, men du sidder ikke isoleret ...

Og det er også en ressource at kunne dette... og det er for så vidt også en interesse

Nå det var bare lige et par småting som faldt mig i øjnene god skrivelyst ..

Hejdien
  Besvar med citat
Gammel 26-11-2008, 12:16   #10
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Min RP, foreløbig kun skrevet af mig er meget kortfattet, ikke på vilkår om de skal finde et forkert ord, der vil tynge min sag.



Faglige og praktiske kompetencer i relation til arbejdsmarkedet

Uddannelse:

* Hvilke uddannelser og kurser har du gennemført?

Realeksamen i 1974, AVG i 1984, FUA i dansk og matematik i 1987, HF enkeltfag i 1988/98.

* Har du deltaget i andre kurser el. uddannelser? Hvis ja, beskriv årsager til, at du har afbrudt forløbet.

Afbrudt pædagogstudie i 1990 p.g.a min mors sygdom.

* Hvilke kompetencer har du opnået via uddannelse?

Ikke mange.


Arbejdsmarkedserfaring:

* Hvilke jobs har du haft og hvor? (angiv venligst perioder for hvert job)

Skiftende rengøringjobs, senest TDC, stoppede i 1996.
Har jobbet om hundetræner under aftenskolelovgivningen.
Har jobbet som stuepige på det gamle hotel Scandic på HT station.

* Hvilke kompetencer har du opnået via din erhvervserfaring?

At jeg er bedst til at arbejde alene.

* Er der noget, du er specielt god til?

Ja, gøre rent og træne hunde.

* Hvad er årsagerne til, at arbejdsforholdene er ophørt?

TDC skiftede rengøringsselskab, så alle blev fyret, det samme skete på hotellet, det fik nye ejere.
Vendte ikke tilbage som hundetræner efter barsel i 1985, idet jeg blev skilt og ikke havde barnepige til de skæve arbejdstider.


Interesser:

* Hvad laver du i din fritid?

Læser, slægtsforsker på internettet, passer mine børn og hjemmet. Blander mig i politiske debatter på internettet.

* Hvad er dine interesser – både før og nu?

Før: hundetræning, ridning, alle former for håndarbejde, lange ture i naturen.

Nu: alle former for dyr, litteratur, politik, slægtsforskning, historie, samfundet og stadig lidt ved symaskinen.

* Hvilke ressourcer bruger og har du udviklet gennem dine interesser?

Er da blevet bedre ved en pc.


Personlige kompetencer for at indgå i sociale og jobmæssige relationer

Sociale kompetencer:

* Hvad oplever du som dine stærke sider, når du er sammen med andre mennesker, dels på arbejdet og i din fritid?

Har ingen stærke sider på job i forhold til arbejdskollegaer, de er mig ligegyldige.

Min fritid er noget helt andet, vennekredsen her er jo frivilligt valgt og dem går jeg gennem ild og vand for.

* Kan du bedst lide at arbejde i teams eller selvstændigt?

Arbejder bedst selvstændigt.

* Tager du selv initiativ til opgaver, eller vil du gerne have dem udstukket?

Kommer an på opgavens art, er den indenfor mit felt, så kan jeg selv, er den ukendt, så skal den udstikkes.

* Beskriv hvordan du har det med at indordne dig under regler og normer på en arbejdsplads?

Kort og godt: Dårligt.


Omstillingsevne:

* Hvordan oplever du din evne til at omstille dig til:

1) at begynde på et nyt job eller kursus: Det er ok

2) nye arbejdsfunktioner: Det er ok.

3) at skulle arbejde sammen med nye og ukendte mennesker? Det er ikke ok.


Indlæringsevne:

* Hvordan oplever du din evne til at lære nyt? Giv eksempler fra enten dit uddannelsesforløb, arbejdsplads eller fritid.

Den er svigtende, vel mest p.g.a. bekymringer omkring min situation og alder. Min kortidshukommelse svigter ofte.


Materielle forhold og netværk med relevans for arbejdsmarkedet

Sociale netværk:

* Hvordan oplever du dit sociale netværk? Får du støtte og opbakning? Og hvor meget?

Mit netværk er ok.

* Er der andre forhold i familien, der har betydning for dine ressourcer?

Ja, at min ydeevne bruges på børn og hjem.


Bolig og økonomi:

* Hvordan betragter du dine boligforhold og økonomiske situation?

Ok.


Helbredsmæssige forhold i relation til arbejdsmarkedet

Hvordan oplever du, at dit helbred påvirker dig i din dagligdag ift.

1) hjemlige funktioner: Dårligt, skal jo fordele simple opgaver over et længere tidrum.

2) det sociale samvær med venner og familie: Melder ofte fra p.g.a “ jeg kan ikke gå så langt, stå op så længe o.s.v”

3) mobilitet: Dårligt.

4) arbejdsmarkedet? Dårligt.



Borgerens eget arbejdsperspektiv


Arbejdsrelevante ønsker:

* Hvilke jobs kunne du tænke dig at få?

Helst ingen.

* Hvad kunne du tænke dig at arbejde med?

Ork, kunne da godt tænke mig at arbejde med meget, hvis jeg kunne magte det.


Præstationsforventninger:

* Beskriv dine forventninger til at begynde på et job eller uddannelse?

Har ingen.

* Hvordan betragter du din egen præstationsevne?

Den er for nedadgående.

* Hvad vil du konkret kunne bidrage med i en arbejdsfunktion?

Mit gode humør??


Arbejdsidentitet:

* Hvad betyder det for dig at have et arbejde?

Den betyder intet, min identitet er ikke via job.

* Hvad er specielt vigtigt for dig?

Det er intet vigtigt for mig i forhold til at have et job. Det betaler udgifter og intet andet.
**********
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Højreekstremistiske meninger vinder frem Ragdoll Politik og Samfund 3 20-08-2011 08:14
Resourceprofil 5dia Alt det andet 4 22-11-2010 00:15
Resourceprofil. J&J Alt det andet 19 20-08-2010 12:22
Resourceprofil Ragdoll Alt det andet 11 01-10-2009 09:57
Resourceprofil N.N Alt det andet 11 24-02-2009 02:30




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension