K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-01-2009, 11:57   #1
skattepige
Elsker at være her på K10
 
skattepiges avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-03 2008
Lokation: horsens
Indlæg: 76
Styrke: 17
skattepige er ny på vejen
fra særydelse til kontant hjælp

hejsa er der nogen der kan hjælpe jeg går pt i et forløb hvor kommunen er i tvivl om jeg står tilrådighed i et flexjob ,jeg møder op men må gå hjem med stærke smerter kan kommunen nu stoppe min ydelse og henvise mig til og søge kontant hjælp og tilmelde mig i en åben aktiveringsplads hvor ikke dokumenteret sygefravær fradrages efter gældende regler kommunen skriver hvis jeg ikke møder op påtænker de sig at stoppe min ydelse og læge mæssigt kan hun ikke gøre mere . jeg kan komme med kommentar inden den 4/2 09 men ved ikke hvad jeg skal komme med af kommentarer knus skattepige
skattepige er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2009, 12:08   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Skattepigen jeg er lidt i tvivl om hvad det er du er i , er det den årlige afklaring hvor i sær kbh kommune bruger at sende flekser ud for at se om de står til rådighed for fleksjob ? altså noget kurser osv (det kan være flere ting )

Hvis du ikke kan klare det så skal der arbejdes videre med en plan for hvad du kan , det vil sige enten skal de finde ud af om dine skånehensyn er ændret eller om du evt skal have ftp , de kan ikke bare stoppe din ledighedydelse fordi du ikke kan klare at være der hvor de har sendt dig hen...

Men hvad du kan svare dem er lidt svært fordi det ikke rigtigt er beskrevet hvad det er du er i hvor du er om der tages hensyn til dine skånehensyn og om du nægter at deltage, er der kommet ny sygdom til er din læge med dig,, hvis du er blevet yderligt syg hvorfor er du så ikke sygemeldt (så skal du følges op efter sygedagpenge loven men have ledighedydelse udbetalt ) prøv lige at skrive lidt mere udførligt hvad det er der går galt så er det nemmere at skrive noget...

De kan i følge loven kun stoppe din ledighedydelse hvis og så frem du nægter at arbejde .. er det forværring af helbredet så skal de holde sig til det ..

Kig evt her http://www.k10.dk/showthread.php?t=1623 det er også en der skal have taget sin ledighedydelse fordi kommunen ikke mener at hun kan varetage et fleksjob .. den går ikke det kan man ikke bare...

Men skriv lidt mere så vi kan få et indtryk af hvad det nøjagtig drejer sig om
  Besvar med citat
Gammel 24-01-2009, 16:54   #3
skattepige
Elsker at være her på K10
 
skattepiges avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-03 2008
Lokation: horsens
Indlæg: 76
Styrke: 17
skattepige er ny på vejen
så prøver jeg igen har været i job og afklaring fra maj til midt i august
hvor de kommer frem til at med de barrierer og ressourcer jeg har

har vi vanskeligt ved og pege på hvilken konkrete arbejdsfunktioner uden udtrykt helbredsforværing jeg vil kunne varetage


bliver indkaldt til møde i sept med sagsb hvor jeg får og vide at jeg skal starte i et nyt forløb om vurderingaf min rådighed for flexjob der hedder contra lige som det der hedder hartmann.

det har de så pt ikke været tilfreds med forløbet har været præget af ustabilitet og hyppige afbud (hvorfor mon det skulle vel ikke være fordi man ikke kan klare det smertemæssigt ).

får senere i okt brev om at kommunene vil ah en helbredsattest
som siger
der er ikke fundet inflammatorisk ledsygdom og at der ikke er igangsat eller påtænkt andre behandlingstiltag det vil vel sige at hun ikke kan gøre mere.


bliver indkaldt til møde med sagsbeh den 22-12-08 hvor hun vil kon takte min læge pr tlf der får hun så at vide at der ikke er påvist svære forandringer eller objektive fund der modsvare mine smerteklager og at jeg skulle kunne klare et flexjob.

med baggrund for hændelses forløbet ,lægens vurdering stilles tvivl om min rådighed i forhold til flexjob.

der har været holdt et sagsmøde den 22-01-09 hvor der besluttes at min rådig hed for flexjob ønskes afprøvet i hht .LAB §74b stk 3
med følgende tilføjelser dagligt møde med time tal justeres i løbet af 8 uger til 4 t dagligt og virksomhedspraktik af op til 13 ugers varighed.


partshørring i hht. forvaltningsloven §19

så fremt jeg ikke møder op på forløbet på tænker horsens kommune at stoppe min nuværende ydelse (særligydelse §74 )pga af manglende medevirken konsekvens kan blive at jeg skal søge kontant hjælp og tilmeldes åben aktivering hvor ikke dokumenteret sygefravæ fradrages efter gældende regler
jeg kan komme med kommentar senest den 4/2-09


håber det kan bruges hilsen skattepige
skattepige er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2009, 22:52   #4
skattepige
Elsker at være her på K10
 
skattepiges avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-03 2008
Lokation: horsens
Indlæg: 76
Styrke: 17
skattepige er ny på vejen
jeg har lige et enkelt spørgsmål .Skal en resourrce profil underskrives og hvad sker der hvis den ikke er blevet det.
skattepige er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2009, 23:51   #5
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
den behøves ikke nødvendigvis underskrives....men den skal have været til partshørring for ellers er deres afgørelse ugyldig...

Det er op til kommunen at bevise at den har været partshørt af dig...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2009, 11:38   #6
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
skattepige, synes lige at jeg vil indskyde at hvis din rp ikke er underskrevet ja, så er den ugyldig.

Min mand vandt sin sag i ankestyrelsen på dette da kommunen jo netop ikke kunne bevise at de/han havde en brugbar rp.

Så både ja og nej, til dit spørgsmål. Kan de ikke bevise at du har medvirket og haft den til partshørring= underskrevet af dig ja, så ville jeg helt klart klage over den.

Sig til hvis du har brug for en afgørelse om dette/dokumentation så skal jeg gerne sende den til dig.
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2009, 13:14   #7
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
JA buster det kan jo i sidste instans blive en sag om troværdighed hvis ikke den er underskrevet ja så kan de jo hævde at man har haft den til parts høring men det er jo langt fra altid at man kan formode at kommuner taler sandt
  Besvar med citat
Gammel 26-01-2009, 13:38   #8
skattepige
Elsker at være her på K10
 
skattepiges avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-03 2008
Lokation: horsens
Indlæg: 76
Styrke: 17
skattepige er ny på vejen
hej buster tak for svaret med hensyn til min rp så har jeg fået den som klade og har aldrig været hos sagsbehandleren for at skrive under har været til et enkelt møde hvor vi snakkede om den kort og hun menet at vi skulle tage noget fra de forskellige papir fra min journal og efter at have tænkt over det så var det jo nok ikke smart det hun har gjort men jeg hviste jo ikke bedre



hilsen skattepige

hej nu er jeg rundt på gulvet har lige fået svar fra min kontakt person fra ydelse afd hvor jeg forspurget om hvad kontanthjælp satsen var i forhold til særligydelse og den var den samme ???????? nå hvad er så forskellen med at være flexer og kontanthjælps modtager ja jeg spørger for jeg ved det ikke er det for de man er mere beskyttet som flexer eller hvad jeg har da ikke fået andet end gok i hovedet som flexer


skattepige

Sidst redigeret af Webmaster; 26-01-2009 kl. 13:41. Årsag: 2 indlæg lige efter hinanden lagt sammen til et
skattepige er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2009, 13:56   #9
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Skattepige desværre er der ingen forskel på at være kontanthjælpsmodtager kontra det at være fleks visiteret på kontanthjælp , for nylig har vi sågar fundet ud af at som flekser på kontanthjælp vil du være underlagt §2 stk 1-4 og som ledighedydelse modtager er du en §2 stk 7 altså en ret så stor forskels behandling af mennesker med handicap , jeg er ved at lave en klage til ligestillingsrådet omkring det men det tager lige lidt tid så jeg er sikker på at jeg har alle lovgivninger med og ikke får kvajet mig...

Du kan ikke bruge det til meget men jeg føler fandme med dig , en af grundene til at K10 blev oprettet var netop fordi man forskelsbehandler flekser på den måde og ingen hverken kommune eller LAFS eller andre tager det seriøst og gør noget ved det..

efterhånden er der dog ved at være så mange flekser der er på kontanthjælp at der er mere pondus bag protester ...

du kan evt kigge i denne tråd...http://www.k10.dk/showthread.php?t=7...t=ligestilling

Den eneste forskel der er, er sådan set bare at hvis du er gift og er visiteret til fleks så kan du få særydelse hvor hvis du "bare" var kontanthjælpsmodtager så ville du skulle forsørges af din ægtefælle... du kan også læse mere om det i min blog .. jeg har skrevet om det til medier og håber at nogen vågner op ... http://www.k10.dk/blog.php?b=85


Men det er ikke opløftende informationer ... det er vildt kritisabelt ...
  Besvar med citat
Gammel 26-01-2009, 18:42   #10
skattepige
Elsker at være her på K10
 
skattepiges avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-03 2008
Lokation: horsens
Indlæg: 76
Styrke: 17
skattepige er ny på vejen
jeg skriver lige igen for er det ikke sådan at når man er på kontanthjælp så skal man stå tilrådighed altså arbejde i 7 timer eller er det det samme som når man er vuderet som i flexjob med antal timer f.eks 4 timer pr dag .


skattepige
skattepige er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Nægtet kontant hjælp. Oline Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 9 05-08-2013 23:38
kontant hjælp jjsonn Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 3 16-07-2013 22:30
kontant hjælp? elton Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 1 29-04-2013 14:18
Kontant hjælp? Trex Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 15 19-10-2012 05:40
særydelse hjælp til andre ting rolle Alt det andet 2 29-01-2009 00:36




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:02.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension