K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-08-2008, 00:52   #11
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det gode ved aktindsigt er også, at man får styr på datoerne. Og årstallene for det forskellige.
Selv sidder jeg og forsøger at lave min egen ressourceprofil fordi jeg aldrig har haft nogen, og fordi min sagsbehandler nægter at lave den (indtil videre i hvertfald).
Så nu er det rart at jeg kan bruge min sag som opslagsværk, for så kan jeg sådan nogenlunde få skrevet mine arbejdsprøvninger og aktiveringer ned i kronologisk rækkefølge osv.

Så aktindsigt kan bruges til rigtig meget.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-08-2008, 00:57   #12
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
helenekr du har helt ret, og ud over at være et godt opslagsværk så er jeg helt sikker på at en anmodning om aktindsigt også kan give et godt signal til sagsbehandleren om at her sidder der altså en person i den anden ende som er mere end træt af det hele , og derfor nu vil have aktindsigt og se om man selv kan finde ud af hvad det er der går galt...


og det tror jeg kun kan sætte tanker i gang hos sagsbehandleren ..

jeg har en gang oplevet at bede om aktindsigt hvor efter jeg fik spørgsmålet har du tænkt dig at pudse advokater på os ... (sagt med en noget utryg stemme) mit svar var .. ikke hvis alt er i orden ... det var nu meget morsomt he he
  Besvar med citat
Gammel 07-08-2008, 01:07   #13
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja HA! Der var også flere der lettede på brillerne da jeg bad om aktindsigt...

Det eneste der skuffede mig var, at de havde undladt alt det spændende - de interene korrespondancer, en politianmeldelse fordi jeg var blevet busted med hash i tasken, min psykologs udtalelser, min hjemmehossers vurderinger osv. Men det var også tilbage i starten af 90'erne. Men ellers gik sagen tilbage til 88 og jeg første gang kom med hatten i hånden og bad om hjælp.

Men det hele var støvsuget for råstof
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-08-2008, 07:38   #14
velcro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2008
Indlæg: 331
Styrke: 16
velcro er ny på vejen
Hej frhansen.

Zuza omtaler en sag fra Kolding ala din.

Citat:
Det kan være, der er trøst at hente her, for HK og Kolding kommune har en sag om netop dit problem. Det er også oppe og vende i Folketinget.
Vil blot give dig et direkte link til det svar Claus Hjort Frederiksen gav til arbejdsmarkedsudvalget om netop denne sag.

http://www.folketinget.dk/samling/20...619/573566.PDF

Velcro
velcro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-08-2008, 08:34   #15
frhansen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-08 2008
Lokation: Horsens
Indlæg: 63
Styrke: 16
frhansen er ny på vejen
Go morn.. tak for alle jeres svar.

Jeg er blevet hjemme fra arbejdet i dag.. har ikke sovet og er drænet for energi. -min arbejdsplads havde heldigvis stor forståelse.

Tak for linket.. det vil jeg sende videre.

Spørgsmålet som jeg bare ikke kan lade være med at tænke på hele tiden.. hvordan kan de to sagsbehandlere sige at min sag er næsten 100% sikker og jeg slet ikke har noget at være nervøs for.. hvordan kan de tage så meget fejl ?
Intet er 100% sikkert og det er ikke deres beslutning.. men alligevel..

Her er en mail jeg lige har modtaget fra min sagsbehandler.. :


Hej Marianne

Jeg kan godt forstå, at det var en svær besked at sluge, da Aneline, Ole og jeg var så sikker i vores sag. Jeg vil gerne afholde et møde med dig, men vi må vente til der kommer et skriftligt afslag fra Jobcenter Horsens. Desværre kan du først handle når du modtager afslaget. Aneline kommer tilbage fra ferie på mandag, så vil jeg tage din sag op.
Jeg kan ikke rigtig få det til at passe med de papir vi har fra psykolog, lægekonsulent og egen læge.
Er du kun medlem af A-kassen BUPL? Det er meget vigtigt at du får BUPL med på banen, når du får dit afslag.
Mvh.
frhansen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-08-2008, 12:03   #16
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg tænker lidt, at det med de søde sagsbehandlere faktisk godt kan give bagslag. Specielt når de ''kommer til'' at love klienten noget, som så ikke holder i virkeligheden - det er jo en frygtelig fejl da man som klient lægger sit liv i deres hænder, og ofte blindt tror på havd de siger (specielt når det er positivt).

I nogen sager ér det måske bedre de slet ikke ytre sig og kommer med deres personlige meninger og teorier, da sagsbehandlere ikke som før, har den store tunge på vægtskålen. Der er efterhånden mange øjne der kigger med fra sidelinjen.

I din sag frhansen, burde de ikke have givet dig et håb i så høje procenter som 100%!
Det er enormt dybt at falde når man som klient så oplever at man ikke blev grebet af sikkerhedsnettet og derfor røg lige gennem maskerne.

Selv er jeg blevet skuffet SÅ mange gange, at jeg ikke længere stoler på nogen somhelst indenfor kommunen. Jeg vil have ALT sort på hvidt, før end jeg tror på det. Ord er ikke 5 potter pis værd mere, i min verden med kommunen.

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-08-2008, 12:57   #17
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
frhansen jeg føler virkelig med dig det lyder dælme hårdt ..

Hvis jeg var dig så ville jeg ile ned i fagfoeningen og skynde mig at melde mig ind, de fleste vil have at man skal have været medlem i 3 måneder inden de vil yde juridisk hjælp men andre igen kan finde på at gøre en undtagelse hvis de ser en principiel sag ...

og i din sag vil jeg nok tro at du kunne få brug for dem på den lange bane, for det at jobcenteret nu har truffet den beslutning de har, gør jo ikke at det er den rigtige og der er fare for at du i stedet for ryger ud i en længere syge periode og derefter visitere til fleks og det skal ikke have lov til at gå stille af så jeg er helt sikker på at du kan få gavn af din fagforening på sigt ...

Jeg syntes at dine sagsbehandlere lyder som gode mennesker og det skal du være glad for , også fordi de meget klart lader det fremgå at de mener det modsatte af jobcenteret og dine lægepapir er også i orden...

så mon ikke du kan have en god chance igennem en anke, jeg kunne ikke drømme om at love dig en 100% sikkerhed , men jeg tror og håber på at du igennem en anke kan have en god afgørelse der falder ud til din fordel, intet er forbi endnu...

Og som du selv kan se på det Zuza har sat ind så er det et område der pt er fokus på...

Men som også din sagsbehandler skriver så er der ikke rigtig noget at gøre før du har fået det på skrift fra jobcenteret af ....

held og lykke med det hele og kæmp videre det er hårdt det ved de fleste af os herinde og vi føler med dig, og krydser fingere for det bedste ...

Hejdien
  Besvar med citat
Gammel 07-08-2008, 16:17   #18
frhansen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-08 2008
Lokation: Horsens
Indlæg: 63
Styrke: 16
frhansen er ny på vejen
Thumbs down

Fik brevet i dag.. de 26 uger stoppede d 31/7 og da min sag anses for lukket pga af det afslag jeg fik i går.. kan jeg ikke få suppleret med sygedagpenge mere.. det var 3500 kr udbetalt om mdr.

Har fået supl i 52 uger og så 26 uger..

Hejsa

Jeg er medlem af Bupl og har været det i 10 år. Har en aftale med en sagsbehandler i morgen.. vente vente..
frhansen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-08-2008, 16:41   #19
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
Talking

Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Jeg syntes at dine sagsbehandlere lyder som gode mennesker og det skal du være glad for , også fordi de meget klart lader det fremgå at de mener det modsatte af jobcenteret og dine lægepapir er også i orden...

Hejdien
Betyder ovenstående at man bør have en sagsbehandler udover den sagsbehandler man har fået tildelt fra jobcenter??

jeg har kun en sagsbehandler som er en del af jobcenteret. og som har sagt jeg skal fise ud og arbejde på normale vilkår.. jeg har absolut ingen hjælp fået af ham.
tænker bare om jeg kunne være så heldig at der sidder en som bare venter på jeg kommer...
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-08-2008, 16:53   #20
Vim
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-07 2008
Indlæg: 208
Styrke: 16
Vim er ny på vejen
Hvor jeg føler med dig

Som med så mange andre her på sitet

Er der ikke en mulighed for at der er sket formalitetsfejl i din sag, så du kan anke og den dermed kan gå om?
Vim er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Jeg er grædefærdig!! Tullepigen90 Hjælpemidler til handicappede 8 18-10-2012 14:09
Jeg er grædefærdig(lægekonsulent)langt indlæg Evaave Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 66 22-08-2012 20:43
Grædefærdig ! Physen Alt det andet 35 12-04-2010 12:24
Fik afgørelsen idag AnjaSZ Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 15 18-02-2010 12:37
fik post idag hjernet Din historie 8 09-07-2009 21:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension