K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-04-2008, 14:02   #11
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.726
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Kære Gigipi.

Alt hvad du har gang i nu, er godt,fornuftigt og særdeles vigtigt. Incl at skrive her på k10hvor stor viden om det sociale system findes.

Det vigtigste over alt pt. er GRUNDEN til dine smerter.

Mine råd til dig er følgende: Du skal ikke være ked af Rigshospitales afvisning af dig. Her skal du forstå at Riget er et universitets-hospital. Konsekvensen for dig er, at det IKKE er alle læger der har myndighed til at henvise til disse læger, herunder smerteklinikken.
Det gør ikke så meget, da der findes smerteklinikker overalt i landet. Men her hjælper de kun patienter med kroniske, færdigudredte patienter.

Skulle du senerer i livet få brug for disse dygtige læger på Rigshospitalet, som almindelige dødelige normalt ikke har mulighed for at træffe, kan du altid kontakte disse læger på div privathospitaler. 1500 kr for en samtale og vurdering. Har prøvet det 2 x. Det løste IKKE mine proplemer, blot lidt fattigere.

Men som erfaren smerte og rygpatient lyser der nogle meget alvorlige advarselslamper. Du nævner afføringsproblemer, ben som falder sammen, etc.

At dine ben var uden følelser da du faldt fortæller at du har haft et såkaldt "rodtryk" dvs at noget direkte har været inde at trykke på dine nerver til dine ben.

HVORFOR er du ikke blevet CT og eller MR-scannet? Jeg gik i 11 år med en gammel dis-cus prolaps med adskillige røngten, MR og CT scanninger UDEN at det blev opdagtet. Så tro ikke at en røngten vise alt. Tro ikke at det er let for lægerne at finde fejl i din ryg eller nerver.

Har du de mindste føleforstyrrelser omkring din skede, anus eller ned af dine ben? Har du besvær med at lade vandet eller omvendt? Har du , bare lidt smerter i dine tær, UDEN at du kan fortælle hvilken tå? Hvis Ja skal du omgående henvende dig til din læge. I første omgang hører du ikke til på en smerteklinik men hos læger der kan finde ud af om HVORFOR du har smerter. En smerteklinik kan kun hjælpe med smerter og begynder IKKE at udrede dig.

Men jeg håber da at du kan svare JA til at du er færdigudredt af lægerne og grunden til dine smerter er fundet ELLERS syntes jeg at det er en alvorlig sag. Lad os hører nærmere om hvad der sker i din sag. Go føsda.

GODT DU ER AKTIV SØGENDE FOR EN LØSNING.

Hvis du var min datter sad vi hos din læge nu.

Mange hilsner Peter
60 år, 50 indlæggelser, kørestolsbruger, morfinist, 2 x discus-prolaps og har været tilknyttet smerteklinikker i 15 år.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 01-04-2008, 20:42   #12
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Hej Gigipi

Håber du har haft en god føsda og velkommen til siden.

Jeg kan bestemt tilslutte mig phhmw forslag hvis du ikke allerede har fået dem foretaget: Årsagen til dine smerter

Jeg har været i sundhedsvæsenet i mange år og det lyder for mig totalt uforståeligt at du ikke har været til en ct scanning eller lign?

Der er bestemt en MASSE alarmklokker der ringer hos mig som du beskriver dine symptomer - Hold fast og råb højt at du gerne vil have fundet ud af hvad årsagen er til disse.

Skynd dig og råbe rigtig højt

Min mand måtte igennem 4 års undersøgelser incl Rigshospitalets eksperter og kun fordi han var stædig grænsende til det vanvittige og blev véd med at klage sin nød, fandt man til sidst ud af at hans RYG VAR FALDET SAMMEN

DVS: ingen belastning overhovedet.

Jeg siger kun dette for at du skal passe på dig selv og dejligt at høre at du ikke bare lader dig nøje med men forsøger at være aktiv

Venter spændt på at høre mere fra dig.

buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-04-2008, 21:31   #13
Louise
Hvor skulle jeg ellers være
 
Louises avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2007
Lokation: København
Alder: 48
Indlæg: 127
Styrke: 18
Louise er ny på vejen
Hej Gigipi
Stort tillykke med din fødselsdag, håber at du har haft en god dag.
Velkommen til k10.
Jeg kan kun tilslutte mig de andre kloge mennesker som har skrevet.
Jeg håber at du snart får hjælp både af læger og din kommune.
Stort Louise
Louise er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2008, 01:09   #14
Camille
Afhængigheds tegn af K10
 
Camilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-04 2008
Alder: 38
Indlæg: 390
Styrke: 17
Camille er ny på vejen
Red face

Hej igen allesammen ..

Sikken en dag

Jeg har som skrevet været til møde med min advokat, som vil køre min sag, og må sige at hun har styr på tingene, for første gang i 5 måneder, følte jeg mig i sikre hænder ..
Vi talte bla om, at hun vil sørge for at jeg fik erstatning for tabt arbejdsfortjeneste, jeg skulle bare sende mine sidste 3 lønsedler ind til hende, samt min seddel fra kommune med sygedagpenge, så ville jeg få det tilbage som jeg har mistet ved at blive fyret, i alle de måneder jeg går sygemeldt ..

Der er flere, der har spurgt mig om, hvorfor jeg ikke har fået foretaget en CT skanning, og svaret er enkelt .. Jeg er slet ikke blevet undersøgt, siden skadesnatten, og den undersøgelse jeg fik der, vil jeg næsten ikke kalde en undersøgelse, det ville ihvertfald være synd at sige. Den rapport jeg har fra det sygehus, er så mangelfuld, så det halve kunne være nok, der står ikke engang at jeg var lam fra bækken og ned, hvilket jeg ville mene, er ret vigtigt i min sag

I spørger om nogle symptomer jeg har i de nedre dele, og jeg har ikke problemer med at lade vandet, mit problem er at jeg har så mange smerter omkring anus, bækken og hele det område, så jeg ikke kan komme af med afføring, jeg indtager derfor noget medicin ved navn Movicol, for at kunne komme af med det, da jeg samtidig får ret stærke piller, så jeg kan holde ud af eksistere, som meget nemt kan give forstoppelse.

Jeg har tit sovende fornemmelser i mine ben og tær, hvor nogle gange at det bliver så slemt, at jeg føler mine ben forsvinder under mig, som skrevet tidligere, at det virker som om der sker en kortslutning i mine ben.

Da jeg sad og snakkede med min sagsbehandler idag, fortalte jeg hende også noget der havde undret mig, vedr det skema jeg havde fået fremsendt af smertecenteret, som jeg skulle besvare, og de spørgsmål gik mere eller mindre ud på om jeg havde fået psykiske problemer ud af den her skade, hvilket jeg ikke helt forstår, da det faktisk handler om at jeg skal undersøges ved mit haleben, og finde en behandling .. Det er jo ikke hovedet det er noget galt med. (tror jeg da nok )
Og det ville hun give mig ret i, at det var ret underligt, men det vil jeg undersøge når jeg får fat i ham speciallægen.

Flere spørgsmål er meget velkommen, jeg nyder meget jeres gode råd og argumenter Tak for alt ..
__________________
A wise girl kisses, but doesn't love, listen but doesn't believe, and leaves before she's left..

- Marilyn Monroe
Camille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2008, 07:24   #15
mimse
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2008
Lokation: Randers
Alder: 43
Indlæg: 366
Styrke: 17
mimse er ny på vejen
Godt dit møde med advokaten fik den udgang. Ikke fordi økonomisk kompensation gør dig rask, men det er måske et plaster på et meget åbent sår i lidt tid.

Jeg er simpelthen rystet over den behandling du har fået, og jeg synes tit lægerne skyder skylden på psyken når man siger man har ondt, og det er jo frygteligt for det får det med at være syg i psyken til at lyde som en bagatel, og det er det da bestemt ikke. Er selv engang blevet spurgt om mine symptomer måske var psykiske og jeg tror ærlig talt ikke de læger der spørger om det har set en person med svækket psyke. For de har det virkelig skidt. Det har man selvfølgelig også når man har ondt, men jeg mener godt man kan skelne mellem de to ting.
Jeg håber speciallægen kan trække i nogle tråde så du snart kan få noget behandling for dine smerter. Det er jo ikke optimalt at du skal tage så stærke piller hele tiden.

God dag og held og lykke med det hele. Jeg krydser mine fingre for dig
__________________
Se mod lyset, så falder skyggerne bag dig
mimse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2008, 08:29   #16
bettina
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2008
Alder: 51
Indlæg: 150
Styrke: 17
bettina er ny på vejen
Kære Gigipi

Jeg bliver nødt til lige at høre.. din egen læge... han må da have set den her meget mangelfulde undersøgelse fra sygehuset. Har han ikke reageret på det?.. Har du en god kontakt til din læge?..Det er virkelig vigtigt du har hans opbakning og støtte hele vejen igennem forløbet.

Kh
B
bettina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2008, 09:24   #17
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.726
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Hej igen Gigipi.

Det lyder som du er i gode hænder nu. Godt du på et tidligt tidspunkt af forløbet er aktiv. Alt for mange begynder først at stille spørgsmål på et for sent tidspunkt

Arbejdsmedicinsk Institut: Her er du sandsynligvis henvist af Arbejdsskadestyrelsen til en speciallægeerklæring for at få bekræftet om det drejer sig om en arbejdsskade. For du har vel ikke en bekræftelse på at det er vedkendt som en arbejdsskade, endnu?

Psykiske spørgsmål: Brug ikke tid og kræfter på dette. Det er helt normale spørgsmål da en smerteklinik kan tilbyde tværfaglige løsninger på en hurtig måde, som ellers kræver både henvisninger og dermed ventetid. Glem ikke at fysik og psyke trods alt hører sammen. Mange smerteklinikker er bemandet af anæstesilæger (narkose) og har både sine operationer samt plejehjem og hospice. Så en smerteklinik er ikke nødvendigvis et paradis, hvor alle løsninger findes. Men et sted som hjælper bla kroniske smertepatienter til at justerer og finde netop den medicin som hjælper bedst.

Rygsmerter/problemer: Hvis ikke der findes objektive fund umiddelbart ( som dine første timer på AMA, Akut Modtagelses Afdeling ) begynder man altid med "konservativ behandling" dvs sengeleje, smertestillende og muligvis fysioterapi. Det er sikkert sket i dit tilfælde. At få foretaget en CT eller MR-scanning er særdeles bekosteligt og ved al anden form for aktiv undersøgelse er det forbundet med risiko, hvilket lægerne selvfølgelig også vurderer. Hvis en patient har smerter/føleforstyrelse i begge ben på samme tid kan det ikke være discus-prolaps. Du skal også være dig bevidst om at bla eksempelvis, ryg, ører og øjne kan en normal patient ikke "simulerer" skader. Lægerne har så stor viden om beskrevne symptomer og faktiske fund at det er næsten umuligt for almindelige mennesker at "snyde" lægerne. Derfor når du kommer til speciallægerne skal du være hudløs ærlig i din beskrivelse for ellers vil du spilde meget tid. Ellers bliver du jo sendt til tidskrævende unødige undersøgelser.

Jeg nævner det, fordi at ifølge lægernes interne regler er een af de første observationer de automatisk foretager er om du er appellerende og psykisk påvirket. Så du skal fortsætte med din åbne og ærlige beskrivelse af dine smerter. Hvis smerterne fortsætter skal du blive ved med at være aktiv for en løsning. En ung kvinde som du kan jo ikke fortsætte med at drikke Movicol pga af stærke smertestillende pille uden at diagnose er forsøgt udredt. Men jeg er overbevist om du er i gode hænder og at der findes en løsning for dig. Fortsæt med at være aktiv.

Den der ikke har prøvet hård mave samtidig med rygsmerter kender ikke til livets genvordigheder. Hvis det fortsætter så forsøg 3-5 almindelige svedsker og rigeligt med vand. Din tarm vænner sig desværre hurtigt til at blive "doven" ved langvarig brug af afføringsmidler. Held og lykke.
Mange hilsner Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 02-04-2008, 09:31   #18
Wersi 56
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-07 2007
Lokation: Sjælland.
Indlæg: 43
Styrke: 17
Wersi 56 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Gigipi' Se meddelelser
Hej igen allesammen ..

Sikken en dag

Jeg har som skrevet været til møde med min advokat, som vil køre min sag, og må sige at hun har styr på tingene, for første gang i 5 måneder, følte jeg mig i sikre hænder ..
Vi talte bla om, at hun vil sørge for at jeg fik erstatning for tabt arbejdsfortjeneste, jeg skulle bare sende mine sidste 3 lønsedler ind til hende, samt min seddel fra kommune med sygedagpenge, så ville jeg få det tilbage som jeg har mistet ved at blive fyret, i alle de måneder jeg går sygemeldt ..

Der er flere, der har spurgt mig om, hvorfor jeg ikke har fået foretaget en CT skanning, og svaret er enkelt .. Jeg er slet ikke blevet undersøgt, siden skadesnatten, og den undersøgelse jeg fik der, vil jeg næsten ikke kalde en undersøgelse, det ville ihvertfald være synd at sige. Den rapport jeg har fra det sygehus, er så mangelfuld, så det halve kunne være nok, der står ikke engang at jeg var lam fra bækken og ned, hvilket jeg ville mene, er ret vigtigt i min sag

I spørger om nogle symptomer jeg har i de nedre dele, og jeg har ikke problemer med at lade vandet, mit problem er at jeg har så mange smerter omkring anus, bækken og hele det område, så jeg ikke kan komme af med afføring, jeg indtager derfor noget medicin ved navn Movicol, for at kunne komme af med det, da jeg samtidig får ret stærke piller, så jeg kan holde ud af eksistere, som meget nemt kan give forstoppelse.

Jeg har tit sovende fornemmelser i mine ben og tær, hvor nogle gange at det bliver så slemt, at jeg føler mine ben forsvinder under mig, som skrevet tidligere, at det virker som om der sker en kortslutning i mine ben.

Da jeg sad og snakkede med min sagsbehandler idag, fortalte jeg hende også noget der havde undret mig, vedr det skema jeg havde fået fremsendt af smertecenteret, som jeg skulle besvare, og de spørgsmål gik mere eller mindre ud på om jeg havde fået psykiske problemer ud af den her skade, hvilket jeg ikke helt forstår, da det faktisk handler om at jeg skal undersøges ved mit haleben, og finde en behandling .. Det er jo ikke hovedet det er noget galt med. (tror jeg da nok )
Og det ville hun give mig ret i, at det var ret underligt, men det vil jeg undersøge når jeg får fat i ham speciallægen.

Flere spørgsmål er meget velkommen, jeg nyder meget jeres gode råd og argumenter Tak for alt ..

Hej Gigipi.

Jeg vil klart tilslutte mig - phhmw og buster.
I.flg. dine symptomer i benene og ligeledes ud i tæerne, er jeg næsten 100 % sikker på, at du har pådraget dig en nerverodspåvirkning i ryggen.....så du skal forlange hos din læge, at blive henvist til en MR Scanning evt i kombi med CT........ligeledes skal du forlange, at få foretaget en EMG og ligeledes SSEP undersøgelse.

Jeg har selv været hele "møllen" igennem med pølsesnakkende læger, - så kender det alt for godt.
Tag evt. en med hos lægen som kan "slå" i bordet..........eller du kan forlange, at få en second opinion.

Håber det bedste for dig.

Mvh. wersi.
Wersi 56 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2008, 09:38   #19
jettelundfrede
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Indlæg: 16
Styrke: 17
jettelundfrede er ny på vejen
smerteklinik mm

Hej
Der er en grund til at du har smerter, og det skal undersøges, du skal blive ved og ved og ved med at presse på til det sker.

Smerteklinik er udemærket hvis alt er udtømt og man har fundet ud af at man har smerter på grund af noget man ikke kan gøre noget ved.

Har tidl. arbejdet på en neurologisk afdeling. Der foretog man en myelografi på patienter, hvor det var svært at finde ud af om der var diskusprolaps. Undersøgelsen går ud på at man sprøjter kontrast stof ind i ryggen så man kan se om der er noget der presser på derinde.

Kan iøvrigt fortælle en kedelig historie om læger der ikke gider høre. Min mand fik smerter i ryggen. I løbet af nogle måneder blev disse værre og værre. Utallige lægebesøg og skadestuebesøg hvor man mente han "bare" havde en diskusprolaps. Ingen undersøgelser. først efter 3 måneder kom han til en rheumatolog og min mand blev undersøgt a´f en overlæge og en reservelæge. Overlægen mente min mand havde en måske to diskusprolapser. reservelægen mente det var hold i ryggen. Om eftermiddagen fik jeg min mand indlagt han græd af smerter. Han lå 7 timer på skadestuen uden smertestillende. Han begyndte at have problemer med at holde på vandet. Ingen reagerer. Næste morgen vil lægen udskrive ham, for som han siger, du har jo nok bare en diskusprolaps. Jamen jeg kan ikke holde på vandet mere siger min mand. Tju hej han blev overført akut til Riget. Og nej det var ikke en diskus, det var kræft. Min mand blev helbredt for kræften men er idag lammet i blære og tarm fordi ingen hørte på ham eller fik han undersøgt i tide.

Du har selvfølgelig ikke kræft, men min historie skal blot minde alle om at BANKE i bordet og blive undersøgt for har man ondt så er der noget galt!

ha en god dag
hilsen jette
jettelundfrede er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2008, 10:47   #20
Den udstødte
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2008
Lokation: Vesthimmeland
Indlæg: 278
Styrke: 17
Den udstødte er ny på vejen
Hejsa!

Jeg sidder og undrer mig lidt over, at din skade tilsyneladende ikke er anmeldt til, føreren af bilens forsikringsselskab. Der må være tale om, at den der førte bilen også er ansvarlig for at du er kommet til skade. Hvor lang tid er det siden, at du er kommet til skade?

Tillykke med i går!

Mange opmuntrende hilsner, Den udstødte.
Den udstødte er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Jeg har HURTIG brug for råd eller hjælp! ladytass Alt det andet 22 13-07-2012 06:21
Har brug for råd...eller for at lette mit hjerte Blomme66 Din historie 25 10-05-2012 20:03
hjælp har brug for et godt råd mormor2010 Alt det andet 8 09-09-2011 22:06
har brug for et godt råd Garfield Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 18-01-2011 10:47
Jeg har virkelig brug for et godt råd. (Kommunen) Camille Dit og Dat 10 09-09-2008 22:57




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:09.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension