K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Principielle afgørelser fra Ankestyrelsen > Nyt om loven > Nyt fra Ankestyrelsen

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-07-2014, 20:01   #1
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.734
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Principafgørelse, Fleksjob kan ikke søges mere , "på det foreliggende grundlag"

https://ast.dk/nyheder/nyheder/nyhed...-ankestyrelsen

"Principafgørelsen slår fast, at en borger ikke kan ansøge om, at kommunen alene tager stilling til fleksjob

Kommunen skal i det enkelte tilfælde vurdere, om og i givet fald hvilken indsats, der skal iværksættes.

Kommunen skal vurdere, om der er grundlag for at påbegynde behandling af sag om fleksjob, eller om der skal iværksættes andre initiativer. Kommunen skal kun påbegynde behandling af sag om fleksjob i de tilfælde, hvor der er noget, der taler for, at borgeren er i målgruppen for fleksjob
."

Ankestyrelsens Principafgørelse 6-14

https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=161750

"Et afslag på at påbegynde behandling af sag om fleksjob vil efter Ankestyrelsens praksis være at betragte som en afgørelse, som borgeren kan klage over."

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 19-07-2014, 21:48   #2
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Er der sket ændringer til sagen? Principafgørelsen er vist fra februar.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-07-2014, 23:45   #3
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
6-14:

Et afslag på at påbegynde behandling af en sag om fleksjob vil efter Ankestyrelsens praksis være at betragte som en afgørelse, som borgeren kan klage over. Vi henviser til principafgørelse 64-11, hvorefter Jobcentrets afslag på at afklare arbejdsevnen måtte anses for en afgørelse, der tilsigtede at have retsvirkning efter sit indhold, det vil sige afslag på fleksjob på det foreliggende grundlag.

Kasserede

Principafgørelse 214-10
kunne man bede Ankestyrelsen, om at forholde sig til, om borgeren var berettiget et fleksjob ved sygedagpenge ophør.
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2014, 00:02   #4
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.734
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Fornemmer du skal følge denne tråd...

Kære Bodrum.

http://www.k10.dk/showthread.php?t=30394

som jeg fornemmer vil udvikles sig, også på det du henviser til:

"kunne man bede Ankestyrelsen, om at forholde sig til, om borgeren var berettiget et fleksjob ved sygedagpenge ophør."

Den linkede tråd er jeg ved at forberede en Partshøring mm og jeg fornemmer at den udvikler sig til noget du muligvis kan bruge. Men kun en fornemmelse indtil nu.

https://www.retsinformation.dk/forms...aspx?id=142423

Bekendtgørelse af lov om sygedagpenge OBS! Historisk ikke gældende

"§ 28. Før udbetalingen af sygedagpenge kan ophøre på grund af varighedsbegrænsningen, jf. §§ 24 og 27, skal kommunen anvende arbejdsevnemetoden i form af beskrivelse, udvikling og vurdering af en persons arbejdsevne med henblik på at undersøge, om den sygemeldte er berettiget til revalidering, visitation til fleksjob eller førtidspension."

Sådan var det i "gamle dage"

Men, hvis en SB vurdere at en eksempelvis scleroseramt borger IKKE skal visiteres til Fleksjob, hvad gør borgeren så?

Sagen, set med mine briller, er helt galmatias udover enhver grænse.

Hvis jeg får tilladelse til det, vil jeg offentliggøre mit udkast til Partshøringen.

Til Stampe: eneste ændring er, at nu er den mulighed også frataget syge mennesker og som får store konsekvenser for mange. Her skal der en lovændring til at ændre på det.

Bedste hilsner

Peter

Sidst redigeret af phhmw; 20-07-2014 kl. 00:11.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 20-07-2014, 00:09   #5
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Jeg læser det lige i morgen. Er nemlig på vej i seng nu.

Men inden jeg hopper i seng, så vil jeg lige dele noget mere:

214-10 er blevet kasseret, fordi at den er en del af 27-14 nu.

https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=163260


Følgende principafgørelser er kasserede og gælder ikke længere:

214-10: historisk, gælder ikke længere. Praksis er indarbejdet i denne principafgørelse.

Det fremgår af principafgørelse 214-10, at den helhedsvurdering, kommunen foretager i forbindelse med ophør af en erhvervsrettet foranstaltning, indeholder en selvstændig afgørelse, der kan påklages.

- Det må betyde, at man stadigvæk kan søge det?


Læser linket imorgen.
Godnat
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2014, 14:44   #6
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Kære Peter..

Jeg mener at du er forkert på den..


Jeg vil gerne forsøge at forklare hvorfor:
Processuel beslutning – principafgørelse 64-11 https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=153402 ”Resume”

jobcentrets afslag på at afklare arbejdsevnen måtte anses for en afgørelse, der tilsigtede at have retsvirkning efter sit indhold - afslag på fleksjob på det foreliggende grundlag.
Fortsat gældende

Fleksjob – principafgørelse 6-14 https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=161750 ”Resume”

Et afslag på at påbegynde behandling af sag om fleksjob vil efter Ankestyrelsens praksis være at betragte som en afgørelse, som borgeren kan klage over. Vi henviser til principafgørelse 64-11, hvorefter jobcentrets afslag på at afklare arbejdsevnen måtte anses for en afgørelse, der tilsigtede at have retsvirkning efter sit indhold, det vil sige afslag på fleksjob på det foreliggende grundlag.

Man kan også søge ressourceforløb

Ressourceforløb – principafgørelse 27-14 https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=163260 – ”Resume” + ”Resultatet er”

Kommunens helhedsvurdering var derfor en afgørelse om afslag på yderligere foranstaltninger, herunder ressourceforløb. Borgeren kunne klage over, at hun ikke var blevet tilkendt et ressourceforløb.

Resultatet er
Kommunens helhedsvurdering er en afgørelse om afslag på yderligere foranstaltninger, herunder ressourceforløb, som du kan klage over.

214-10: historisk, gælder ikke længere. Praksis er indarbejdet i denne principafgørelse.

Det fremgår af principafgørelse 214-10, at den helhedsvurdering, kommunen foretager i forbindelse med ophør af en erhvervsrettet foranstaltning, indeholder en selvstændig afgørelse, der kan påklages.

Sidst redigeret af Bodrum; 07-12-2014 kl. 15:11.
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2014, 15:16   #7
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.734
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Ja, det er kan være lærerigt, at tage fejl...

Kære Bodrum

... men, jeg fornemmer, at her er problemstillingen den samme som i alle de andre situationer, som vi forsøger at finde svar på:

Reformerne har været særdeles uforberedte, hvor de professionelle ude i fronten, SB, ikke kan følge med om hvad der er rigtigt og hvad der er forkert.

Jeg konstatere følgende:

https://ast.dk/nyheder/nyheder/nyhed...-ankestyrelsen

"Principafgørelsen slår fast, at en borger ikke kan ansøge om, at kommunen alene tager stilling til fleksjob"

Du konstatere følgende:

https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=153402

"jobcentrets afslag på at afklare arbejdsevnen måtte anses for en afgørelse, der tilsigtede at have retsvirkning efter sit indhold - afslag på fleksjob på det foreliggende grundlag."

Jeg spørger:

Taler vi æbler & bananer?

Jeg ved det ikke. ( Ref Nyrup )

Men jeg ser pt kun 2 muligheder:

Spørge beskæftigelsesministeriet/STAR

eller

et eller flere opklarende §20 spørgsmål til ministeren.

Blot kan jeg konstatere, at også her står borgeren fuldstændig uden retssikkerhed.

Forstår ikke lovgivningen.

Kan ikke spørge sin SB, som har stor indflydelse på borgerens sociale fremtid.

Ens SB kan ikke engang fortolke lovgivningen, som de arbejder - vurdere efter. Nøjagtig, som en stor del af medlemmerne af Rehabiliteringsteamene.

Da der ikke kendes til "konsekvens" af uklare love og overtrædelse af samme, så vil dette menneskefjendtlige sociale system fortsætte, lige så lang tid, vi borgere stemmer, som vi altid har gjort.

Bedste hilsner

Peter

Sidst redigeret af phhmw; 07-12-2014 kl. 15:28.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 07-12-2014, 15:27   #8
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Ja det ku være at jeg sku sætte noget i værk..

Det pudsige er, at Aalborg Kommune siger at søge om fleksjob er noget man kunne før den nye reform (2013) og det kan man altså ikke mere idag...

Så umiddelbart er Aalborg Kommune af samme opfattelse som dig.
STAR derimod skriver det samme som jeg gør...



Det skal da afklares.. Så det vil jeg få sat i værk senere idag
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2014, 15:47   #9
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.734
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Igen, igen igen og atter igen...

Kære Bodrum

... ser vi vores folkevalgte folketingspolitikere`s enorme svaghed.

Svaghed fordi, at det er dem og dem alene som laver landets love.

Stemmer om det.

Dog uden at følge op på, hvad de stærke embedsmænd laver af rævekager.

Du ved, at jeg har stillet et enkelt spørgsmål til ca 25 politikere i Folketinget.

"Har vi tvang i behandlingen i Danmark" JA eller NEJ.

Kun een eneste reaktion er modtaget og bemærk svagheden i henvendelsen:

"[I]Kære Peter

Tak for den fremsendte redegørelse.
Jeg er spændt på at høre hvad resultatet bliver.
Der er ingen tvivl hos mig, kommunerne skal efterleve ministerens instruks, men jeg bliver ikke forbavset hvis det i denne, som så mange andre sager viser sig at det ikke er det der sker[/I]."

Skrevet af een politiker, som vi alle ser i TV hver eneste dag, året rundt.

Svaret skulle naturligvis havde været:

"Jeg undersøger sagen og giver dig et tydeligt svar inden 3 uger. Det er dog for galt, hvad du dokumentere."

Embedsmænd er alt for stærke!

Bedste hilsner

Peter

PS hvis du vil have flere dokumentationer på svage politikere, siger du bare til

Sidst redigeret af phhmw; 07-12-2014 kl. 15:51.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 07-12-2014, 16:07   #10
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Mon ikke der er en grund til at tingene er lavet som de er....og det ikke kun er sjusket lovgivning...

Tænk økonomi ind i nedenstående..

Det smarte ved at lave det så man ikke længere kan søge fleksjob på det foreliggende....ja det er jo at folk stopper med at søge det...

Hvis nu folk alligevel søger det....ja så vil de alligevel kunne klage over afslaget på at afklare sagen....

Men men det ved folk jo ikke og de får det ikke at vide når de søger......at de kan klage over det...da det er at sidestille med et afslag..

Det eneste du/man får at vide i dag....ja det er at du ikke kan søge/forlange at de skal se på fleksjob....og det er jo for så vidt rigtigt nok...

De fortæller bare ikke folk at hvis de nu søger alligevel og kommunen nægter at starte en sag op....ja så er det at sidestille med et afslag på fleksjob....og det kan man jo klage over....som med alle andre afgørelser...

Så det er en fin...måske lidt indviklet.....måde at få folk til at lade være med at søge fleksjob eller ressourceforløb....

Vi ved jo godt at hvis en borger og dette gælder for langt over 95 % af dem....ja de vil acceptere det hvis de får at vide at man skam ikke kan søge om fleksjob mere....

De vil ikke holde fast i ansøgningen og forlange et afslag.....og uden dette...ja så vil de jo ikke kunne klage..

PS..

Hold gerne politikere og den slags i den rigtige kategori....og ikke her...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension