K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-02-2014, 22:52   #31
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.769
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Nej, Sepsep...

... der er de færreste raske mennesker, der har fornemmelse for, hvad der er sket inden for den sociale verden.

Først når sygdom rammer en i familien, opdager de hvad der er sket de sidste 12 år.

Du skal forstå, at du befinder dig i en retssal, med en modpart og hvor kun dokumentation og beviser gælder. Intet andet.
Derfor skal man forsøge, at holde følelserne ude af sagen.

Men har du kontakt til en fagforening?

Er du selvstændig?

Bedste hilsner

Peter

PS Tak, Evelyn

Sidst redigeret af phhmw; 21-02-2014 kl. 22:54.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 21-02-2014, 22:56   #32
sepsep
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Lokation: gladsaxe
Indlæg: 21
Styrke: 11
sepsep er ny på vejen
Jeg tror, at jeg skal samle mine tanker og håbe på en åbenbaring :-) takker for at give mig håbet og kampgejst en tilbage.
Jeg har tidliger haft kontakt med min fagforening (krifa) med hensyn til lukning af min virksomhed, ( ja jeg er selvstændig frisør, eller var ) og der forhørte jeg mig om de kunne hjælpe mig , men han sagde at de først kunne hjælpe mig når jeg blev ledig, men det er noget tid siden så det kunne være at jeg skulle prøve igen.

Sidst redigeret af sepsep; 21-02-2014 kl. 23:16.
sepsep er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2014, 23:18   #33
evelyn
Hvor skulle jeg ellers være
 
evelyns avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2013
Indlæg: 194
Styrke: 12
evelyn er ny på vejen
Kære sepsep
det skal nok gå skal du se.
Hvor mange år er du?

Sidst redigeret af evelyn; 21-02-2014 kl. 23:23.
evelyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2014, 23:22   #34
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.769
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Ordkløveri, til egen fordel.

Kan Sepsep komme ud på arbejdsmarkedet igen? Det er hvad formuleringen drejer sig om.

Lad os se på hvad der skiller parterne ad, omkring hvilke ord der dels skrives i speciallægens statusrapport og hvad kommunen oplyser til borgerne.

Lægen skriver og bruger ordet "overvejende"

Kommunen fastholder at sygedagpengestop skal igangsættes, fordi "overvejende" er ikke en garantiforskrift til kommunen.

Kommunen bruger ordet "forventes"

Overvejende:
http://ordnet.dk/ddo/ordbog?query=overvejende

"som udgør den største del; som er mest fremherskende"

Forventelig
http://ordnet.dk/ddo/ordbog?query=forvente

"med en vis sandsynlighed"

Jeg er ikke skrap, ud i grammatikken, men her drejer det sig om ordkløveri til egen fordel.

Hvad Fanden er forskellen på de 2 formuleringer, der berettiger SB at påstå at speciallægens brug af et forkert ord, der berettiger et sygedagpengestop?

Men senere må vil vel spørge DUKH om hvilken juridisk forskel, der er på disse 2 ord, der berettige at kommunen kan tillade sig at fortolke, som de gør.

Bedste hilsner

Peter

Sidst redigeret af phhmw; 21-02-2014 kl. 23:28.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 21-02-2014, 23:31   #35
sepsep
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Lokation: gladsaxe
Indlæg: 21
Styrke: 11
sepsep er ny på vejen
Puha og jeg piber, det er godt nok, godt gået, at du har haft din virksomhed, selv om du har været syg.:-)

Ja det var også det jeg sagde til socialrådgiveren, at tvivlen i de ord ( overvejende sandsynlighed) burde komme den lille til gode, men AK nej
Kh sepsep
sepsep er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2014, 00:01   #36
evelyn
Hvor skulle jeg ellers være
 
evelyns avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2013
Indlæg: 194
Styrke: 12
evelyn er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af sepsep Se meddelelser
Puha og jeg piber, det er godt nok, godt gået, at du har haft din virksomhed, selv om du har været syg.:-)

Ja det var også det jeg sagde til socialrådgiveren, at tvivlen i de ord ( overvejende sandsynlighed) burde komme den lille til gode, men AK nej
Kh sepsep
Hvis det mig du mener. så kom jeg til slette det indleg, jeg misforstod peters spørgsmål.
Lidt selvoptaget måske?

Nej jeg synes ikke du piper.
Vi slliter alle vår kamp for tilværelsen med alt vi har, fordi vårt højeste ønske er at klare os selv. Når det så ikke går lengere og bliver nødsaget til stoppe Fordig bare det at klare hverdagen der hjemme er en voldsom kamp. Så bliver vi tæsket i hoved og r........ Det er helt naturlig man bryder sammen over div kommuner ordkløveri og manipulation. Det gjorde jeg også. Mange tårer har jeg grædt. indtil jeg fandt K10 og fandt § som jeg kunne bruge med held. Det er nogle yderst kompetente mennesker her inde og empatiske også. Jeg føler mig velkommen her inde. Og den støtte disse menesker giver er virkelig guld vært.
Og når man langt nede er det vanskelig at se nogle lyspunkter som kan have glæde av .men her inde kan man også finde humor i alt det grusome man hører om en form for galgenhumor som man i alt det tragikomiske man møder godt kan grine af. feks tråden "det sjoveste/latterligste/ i har hørt" Den der har startet den tråd er genial. Jeg besøger den så ofte jeg kan når jeg er langt nede.

Men nu er jeg træt
Vi høres
Kærlig hilsen til alle fra Evelyn

Sidst redigeret af evelyn; 22-02-2014 kl. 01:05.
evelyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2014, 02:22   #37
sepsep
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Lokation: gladsaxe
Indlæg: 21
Styrke: 11
sepsep er ny på vejen
Jeg er 40 år :-)
sepsep er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2014, 10:02   #38
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.769
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Nu kan du hjælpe til...

Kære Sepsep.

Fordi jeg indsamler erfaringer fra virkeligheden og samler denne viden under "Ryghistorier" http://www.k10.dk/showthread.php?t=21830

Hvis du har overskud må du meget gerne beskrive hele din ryghistorie fra begyndelsen, hvor det udmunder i din første operation for diskus-prolaps.

Netop din historie kan foranledige gode spørgsmål, folketingspolitikere imellem, fordi du netop, inden for de først 52 uger med sygedagpenge, bliver udsat for en skade, der bringer din situation ud over de 52 uger der som udgangspunkt kan bevilges sygedagpenge. Du bliver påført alvorlige skader, under det offentliges varetægt og samtidig findes der kommunale SB der med stor iver ønsker dig frataget sygedagpenge.

Det er den situation man risikerer når man lader sig opererer, så ingen anklager imod lægerne. Jeg taler af egen erfaring da mit helbred også uforventelig blev forværret ved en lille operation.

Beskriv faktuelt, uden følelser, men udelukkende dit forløb.

Ondt i ryggen.
Lægen.
Modtog du gennem længere tid "konservativ behandling"
Hvor, ved kommunen, praksissektoren (privat fysioterapi)
Holdtræning.
Hjalp det eller blev det forværret.
Hvor præcis blev du opereret? S1 - L5 - L4?
Hvor lang tid gik der før lægerne forlangte en MR-scanning.
Efter operationen, hvilken form for genoptræning modtog du?
Modtog du en GOP, Genoptræningsplan?
Hospitalet, kommunen eller fysioterapien.
Betaling?

Hvornår blev du opmærksom på at noget gik galt ved operationen?
Forklarede lægerne uopfordret at noget var galt.
Har du kendskab til præcis hvad lægerne skal opererer dig for næste gang?

Alle faktuelle oplysninger, giver mig et godt billede, som jeg ønsker andre skal have mulighed for at læse om.

Fordi at mange politikere fra Folketinget læser med og stiller §20 spørgsmål til ministeren.

Derfor skal vi fremskaffe så mange faktuelle oplysninger om borgernes problemer når de har ryg-problemer.


Bedste hilsner

Peter

Sidst redigeret af phhmw; 22-02-2014 kl. 10:17.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 24-02-2014, 21:08   #39
sepsep
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Lokation: gladsaxe
Indlæg: 21
Styrke: 11
sepsep er ny på vejen
Hej Peter
jeg er gået i gang med med min ryg historie men det kommer til at ta' lidt tid :-)
sepsep er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2014, 22:07   #40
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.769
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Tak, det vil jeg se frem til..

Kære Sepsep.

Jeg er bevidst om, hvordan du har det, da jeg selv har været i situationen et par gange. Så tingende tager den tid tingende tager.

Når du har overskud skal du kende til følgende link, som jeg ved du vil få glæde af. Her skal du se ud i fremtiden, når næste operation er overstået.

Som du kan se har jeg lige oprettet denne efterlysning da jeg erfarer at mange rygpatienter ikke modtager den hjælp de skal have.

Rygpatienter EFTERLYSNING af GOP.
http://www.k10.dk/showthread.php?t=29415

Følgende skal du have viden om.

Gen- og vedligeholdstræning.
http://www.k10.dk/showthread.php?t=15813

Øfeldt Centrene.
http://www.k10.dk/showthread.php?t=15141

De spørgsmål der så efterfølgende dukker op, får du svar på.

Bedste hilsner

Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension