K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-01-2013, 21:13   #11
Jasv
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-05 2012
Indlæg: 77
Styrke: 12
Jasv er ny på vejen
Har du set dette svar fra Mette Frederiksen. Jeg læser hendes svar som, man ganske rigtigt kan henvises til et par timers fleksjob om ugen, men ikke som en permanent løsning, kun såfremt man vurderer det som en midlertidig foranstaltning, idet hun anfører, at der skal være et udviklingsperspektiv på sigt, ellers kan man fortsat indstilles til førtidspension.

Nå, jeg kan ikke få linket til at virke, men du kan kopiere linket ind i din browser.
Jasv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2013, 21:23   #12
mookmik
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 13-04 2011
Indlæg: 260
Styrke: 0
mookmik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Jasv Se meddelelser
Har du set dette svar fra Mette Frederiksen. Jeg læser hendes svar som, man ganske rigtigt kan henvises til et par timers fleksjob om ugen, men ikke som en permanent løsning, kun såfremt man vurderer det som en midlertidig foranstaltning, idet hun anfører, at der skal være et udviklingsperspektiv på sigt, ellers kan man fortsat indstilles til førtidspension.

Nå, jeg kan ikke få linket til at virke, men du kan kopiere linket ind i din browser.
Linket virker fint og 1000 tak den skal da lige printes ud så jeg kan tage den med til mødet på onsdag - mange tak.
mookmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2013, 21:43   #13
Jasv
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-05 2012
Indlæg: 77
Styrke: 12
Jasv er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mookmik Se meddelelser
Linket virker fint og 1000 tak den skal da lige printes ud så jeg kan tage den med til mødet på onsdag - mange tak.

Velbekomme og held og lykke.
Håber, skrivelsen kan komme dig og andre til gode - for iflg. MF skal der være et udviklingspotentiale på sigt - det må ikke være 2 timers fleksjob pr uge som en permanent løsning.
Jasv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2013, 22:42   #14
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
Wauw for et godt link jasv!! Et lille lys også for mig. Tak for det!
frup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2013, 10:10   #15
Dancer
Afhængigheds tegn af K10
 
Dancers avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-06 2012
Alder: 58
Indlæg: 303
Styrke: 12
Dancer er ny på vejen
Det var dog et fantastisk link - jeg regnede ellers med at blive permanent parkeret på meget få timers fleks (og jeg har absolut ingen udsigt til "udvikling af arbejdsevnen")

Få timers fleks ville være fint hvis der var udsigt til job - men det har jeg ret svært ved at se
Dancer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2013, 10:22   #16
Jasv
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-05 2012
Indlæg: 77
Styrke: 12
Jasv er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af GitteL Se meddelelser
Det var dog et fantastisk link - jeg regnede ellers med at blive permanent parkeret på meget få timers fleks (og jeg har absolut ingen udsigt til "udvikling af arbejdsevnen")

Få timers fleks ville være fint hvis der var udsigt til job - men det har jeg ret svært ved at se

Mange tak. Håber, det kan bringe dig gavn.

Måske linket burde ligge et sted?
Jeg prøver at kontakte Webmaster.
Jasv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-04-2013, 13:08   #17
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Kunne være rigtig interessant at få denne udtalelse fra ministeren koblet sammen med tiltag der går på, at få eksisterende Førtidspensionister - dem på >2003-ordning, som gjorde det meget, meget svært at få pensionen tilkendt - ud af FP og over på fupfleksen, så snart de stikker snuden 2 milimeter uden for burets dør.

Flere har efter år i ødelæggende isolation parret med medicinske og i heldige fald terapeutiske forløb, måske fået mod på blot at prøve at lave en smule engang imellem, for ikke at gå helt i hundene af ensomhed og mangel på intellektuel stimulans.


Hvordan er man REELT stillet - siden der ikke er udstedt nogen garanti for, at de FP'ere (i modsat til dem på 'gammel -før 2003- pension) kan beholde deres pension, uanset hvad man i desperation prøver af?

Sidst redigeret af L.S.; 26-04-2013 kl. 13:18.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-04-2013, 14:22   #18
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Der burde indføres en ligende garantiordning for folk der er kommet på pension efter 2003...

Dette vil bevirke at der er flere som ville prøve sig frem og se om ikke de bare kunne arbejde lidt...

Men indtil denne garantiordning er kommet på plads....ja der forstår jeg godt at folk ikke vil træde ved siden af eller afprøve noget som helst...og det er jo egentlig ret sørgeligt at det er sådan...

Jeg troede jo det drejede sig om at få flest muligt antal mennesker til at arbejde....også selv om det bare er lidt...

Men når man ikke ved hvordan man er stillet og om man skal igennem samme kamp igen igen hvis nu det viser sig at man ikke kan...ja så forstår jeg godt at folk ikke vil prøve...

Så ja det ville være rigtigt godt at få fakta på bordet om hvordan folk er stillet hvis de forsøger sig med lidt arbejde...om de kan beholde deres pension eller om de risikere at ryge på fleks..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
FP før eller efter 1.1.2013 engager Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 20 22-04-2015 09:23
Beregning af førtidspension uden for EU/EØS efter 1/1-2013 GentleGiant Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 15 22-09-2013 18:33
Man skal aldrig sige aldrig - FP efter 2013-regler Jasv Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 21-05-2013 22:05
förtidspensions regler efter 2013 greenpeace Alt det andet 2 29-03-2013 11:25
at søge førtidspension i 2013 efter §17 eller §18? stefansson At søge førtidspension 4 28-01-2013 10:19




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension