K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-01-2012, 19:45   #31
Lotte68
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2010
Indlæg: 318
Styrke: 14
Lotte68 er ny på vejen
Vigtigt til jer alle om fondsstøtte.

Lige en update med afslutning af sagen, også af vigtighed for jer andre.

Beskæftigelsesankenævnet havde stadfæstet kommunens afgørelse i sagen, og oven i købet skrevet jeg havde modtaget beløbet imod bedre vidende.

Tror på jeg blev vred, og sendte en anke til dem.
Jeg medsendte links til fondens side hvor der intet står om tilbagebetaling eller noget, og der så var tale om injurier mod mig.
Anførte også i min klage, at jeg mente muligvis jeg havde ret til at få dette beløb, da Ydelsesservice forsøgte sig med argumentet at jeg skulle have klaget for sent, hvilket er usandt, og BAN at det var mod bedre vidende.


Nå, men så fik jeg en skrivelse om de ville genoptage sagen, da de ikke havde været opmærksomme på aktivlovens §14 om formue.

Jeg fik så efterfølgende brev fra BAN i dag - de har omstødt kommunens afgørelse alligevel, efter jeg ankede sagen, og BAN jo i første omgang havde givet kommunen medhold.

Ville jo hellere at det havde været enden på min pensionssag, men det viser da at det betaler sig at klage, helt til sidste instans, når der er tale om helt åbenlys uretfærdighed i en sag.

Så sagen er vundet, og til jeres alles oplysning må I godt modtage fondsstøtte til specifikt formål på baggrund af aktivlovens §14 om formue.
I skal dog være opmærksomme på, at der også var lagt vægt på dokumentation i sagen, at der var en dyrlægeregning med stempel på fra fonden, så de kunne se at pengene var gået til det specifike formål og således var at betragte som et engangsbeløb og har karakter af en gave.

Men husk, skat skal man stadig betale af de fonde hvor man bliver beskattet, men der er jo stadig noget støtte man har fået trods beskatningen.

Så finder man ud af fond/legat man har søgt bliver beskattet, så ingen grund til panik mht. kontanthjælpen, hvis man inklusiv dette beløb ikke har en formue på over 10.000 kr. hvilket jeg nu heller ikke tror man som udgangspunkt har, når man ser sig nødsaget til at søge en sådan hjælp til regning gennem en fond.

Sidst redigeret af Lotte68; 20-01-2012 kl. 20:57.
Lotte68 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2012, 20:50   #32
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Normalt er det sådan at legater er stattefrie op til 10.000 kr, jeg forstår virkelig ikke hvorfor dit legat er indberettet som en a skat. Jeg syntes da at du skal kontakte fonden og høre om det er korrekt, at det er indberettet som A skat for på den måde modregnes du i kontanthjælp,og så er hjælpen ikke meget værd. De giver vel ikke legatet for at kommunen kan spare på kontanthjælp.

Jeg har modtaget en del legater som kontanthjælpsmodtager, også større beløb, aldrig har de været indberettet til skat, og aldrig hørt fra ydelseskontoret.

Legater under 10.000 kr skal normalt ikke indberettes til skat.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2012, 20:56   #33
Lotte68
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2010
Indlæg: 318
Styrke: 14
Lotte68 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af supersus Se meddelelser
Normalt er det sådan at legater er stattefrie op til 10.000 kr, jeg forstår virkelig ikke hvorfor dit legat er indberettet som en a skat. Jeg syntes da at du skal kontakte fonden og høre om det er korrekt, at det er indberettet som A skat for på den måde modregnes du i kontanthjælp,og så er hjælpen ikke meget værd. De giver vel ikke legatet for at kommunen kan spare på kontanthjælp.

Jeg har modtaget en del legater som kontanthjælpsmodtager, også større beløb, aldrig har de været indberettet til skat, og aldrig hørt fra ydelseskontoret.

Legater under 10.000 kr skal normalt ikke indberettes til skat.
Modregnet i kontanthjælp bliver jeg jo så ikke, alt andet lige - skat eller ej, det har jeg jo netop fået afgørelse på fra BAN i dag.

Men beløbet er indberettet som B skat fra fondens side, gør det en forskel mht. om jeg bliver beskattet af beløbet?
Lotte68 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2012, 22:15   #34
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lotte68 Se meddelelser
Modregnet i kontanthjælp bliver jeg jo så ikke, alt andet lige - skat eller ej, det har jeg jo netop fået afgørelse på fra BAN i dag.

Men beløbet er indberettet som B skat fra fondens side, gør det en forskel mht. om jeg bliver beskattet af beløbet?
Jeg er aldrig blevet beskattet af legater under 10.000 kr, og aldrig hørt fra det offentlige i den forbindelse.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2012, 00:31   #35
archibald
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2009
Indlæg: 117
Styrke: 15
archibald er ny på vejen
Vigtigt til jer alle om fondsstøtte.


Synes den overskrift og slutningen på din kamp burde stå på forsiden , vigtig læren for mange.
Super gået , synes bare det er urimeligt at fordi vi er bosat i forskellige kommuner , tolkes loven om indtægt / tilbagebetaling så forskelligt.
Jeg fik jo et lign legat ( Jytte og Knud Vagn Thoustrup Nielsen almennyttige fond), og "slap" med bare at forklare og give oplysninger.
archibald er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2012, 00:48   #36
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Indberettet som B-skat, kunne godt tolkes som en B-indtægt, hvoraf der skal betales fuld skat uden fradrag - det vil sige hvis din skatteprocent er 40, skal du betale det i skat af beløbet.

Man kan jo kun bruge sit fradrag et sted og bliver det betraget som indtægt er det din normale skatteprocent de trækker.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2012, 22:44   #37
Hero
Føler sig hjemme på K10
 
Heros avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2011
Indlæg: 32
Styrke: 13
Hero er ny på vejen
Af ren og skær nysgerrighed, hvad var det for en fond du søgte?
Hero er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2012, 02:44   #38
Lotte68
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2010
Indlæg: 318
Styrke: 14
Lotte68 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af SusanneHN Se meddelelser
Af ren og skær nysgerrighed, hvad var det for en fond du søgte?
Ja den hed:
Jytte og Knud Vagn Thoustrup Nielsens Almennyttige Fond
Lotte68 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kontanthjælp og §34 særlig støtte falentin Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 29 20-12-2014 02:59
Trækkes i førtidspensionen egob1 Politik og Samfund 55 14-04-2012 20:25
HJÆLP MIG... Ang Særlig støtte på kontanthjælp ????? Valde68 Alt det andet 4 22-08-2011 01:01
Fleksjob - Trækkes i løn? ADD Spørgsmål ang fleksjob 7 14-12-2010 00:48




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension