K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-10-2010, 21:32   #111
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej MBM,

Vær du sikker på at de nok havde fundet noget andet at "vade rundt i". Normalt når man bliver henvist til en psykiater handler det jo om medicin. Naturligvis snakker man sammen og jeg har da også konfronteret min psykiater om han blot var til for medicinal firmaernes skyld, for det er ofte det ry de har. Dog er han forstående og støttende, men man får jo kun en halv time ad gangen og der er altså ikke meget terapi at komme efter der.

Jeg håber at din psykiater, som du har ventet på så længe vil kunne hjælpe dig videre. Heldigvis virker du som en tålmodig sjæl, der ikke bliver grebet af panik angst som os andre

Du er på ledigheds ydelse, så så langt så godt, det er kommunen, der fører pinden og må komme op med hvad de syntes der skal ske, du skal bare bevare din sunde tålmodighed og samtidig, se om du kan få en godt samarbejde med din kommende psykiater.

Jeg vidste ikke at du stadig gik til psykolog ?


Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2010, 21:41   #112
MineBørnsMor
Hvor skulle jeg ellers være
 
MineBørnsMors avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2009
Indlæg: 197
Styrke: 15
MineBørnsMor er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Hej MBM,

Vær du sikker på at de nok havde fundet noget andet at "vade rundt i". Normalt når man bliver henvist til en psykiater handler det jo om medicin. Naturligvis snakker man sammen og jeg har da også konfronteret min psykiater om han blot var til for medicinal firmaernes skyld, for det er ofte det ry de har. Dog er han forstående og støttende, men man får jo kun en halv time ad gangen og der er altså ikke meget terapi at komme efter der.

Jeg håber at din psykiater, som du har ventet på så længe vil kunne hjælpe dig videre. Heldigvis virker du som en tålmodig sjæl, der ikke bliver grebet af panik angst som os andre

Du er på ledigheds ydelse, så så langt så godt, det er kommunen, der fører pinden og må komme op med hvad de syntes der skal ske, du skal bare bevare din sunde tålmodighed og samtidig, se om du kan få en godt samarbejde med din kommende psykiater.

Jeg vidste ikke at du stadig gik til psykolog ?


Kh. EE
Men jeg har stadig ingen psykiater, mangler ikke en, og skal ikke til en. Den eneste psykiater der har været inde i min sag er fra den psykiatriske undersøgelse/vurdering sidste år. Der er ingen planer om at jeg skal se en psykiater i fremtiden, da min sag jo netop er lægeligt set velbelyst!

Jeg går ikke til psykolog længere. Den psykolog der var her var hende der deltog i det møde med helbredsteamet. Sammensat af psykolog/læge/fys/vejleder. Hun skrev et notat efter mødet. Jeg brokkede mig! Hun svarede på mail men spurgte om det ikke var bedst vi lige snakkede sammen på et tidspunkt. Derfor mødtes jeg med hende i går...men så var det jo pludselig hun er ved at gøre det til et forløb...det er jeg usikker på om er ok, men jeg har skevet en opdatering til min fagforeningsmand også...håber han kommer med gode svar efter weekenden!
MineBørnsMor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2010, 21:58   #113
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Ej undskyld MBM, jeg blander dig sammen med K41, her på K10.

Jamen så er du udredt og hvad så, nu venter de bare på at du kan komme i mindfullness og derefter i arbejdsprøvning igen eller hvad ?

Har du nogle lægefaglige der kan støtte dig. Fx. din egen læge eller lign. ?

EE - (der nok også lider af hukommelsestab ind i mellem.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2010, 22:19   #114
MineBørnsMor
Hvor skulle jeg ellers være
 
MineBørnsMors avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2009
Indlæg: 197
Styrke: 15
MineBørnsMor er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Ej undskyld MBM, jeg blander dig sammen med K41, her på K10.

Jamen så er du udredt og hvad så, nu venter de bare på at du kan komme i mindfullness og derefter i arbejdsprøvning igen eller hvad ?

Har du nogle lægefaglige der kan støtte dig. Fx. din egen læge eller lign. ?

EE - (der nok også lider af hukommelsestab ind i mellem.
Hahah, helt ok! Jeg er da den sidste der skal klandre andre for at være forvirrede, glemsomme og have svært ved at holde styr på tingene!!!

Jamen jeg ved faktisk ikke lige hvem der er på min side...tror der er nogle, men man kan jo blive overrasket...
MineBørnsMor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2010, 22:30   #115
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
MBM, Alle er jo på din side, men jeg føler at du bare "ER" i systemet, du er så lige landet, men hvad har de tænkt sig efter mindfullness og ved du hvornår det er og hvor lang tid det varer ?

EE- Der blev kaldt arkivet på sin sidste arbejdsplads, he, he. Og hvornår er det så at Danmark - igen skal toppe i fodbold - Aldrig ? Undskyld, men jeg er jo vokset op med det skidt.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2010, 22:37   #116
MineBørnsMor
Hvor skulle jeg ellers være
 
MineBørnsMors avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2009
Indlæg: 197
Styrke: 15
MineBørnsMor er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
MBM, Alle er jo på din side, men jeg føler at du bare "ER" i systemet, du er så lige landet, men hvad har de tænkt sig efter mindfullness og ved du hvornår det er og hvor lang tid det varer ?

EE- Der blev kaldt arkivet på sin sidste arbejdsplads, he, he. Og hvornår er det så at Danmark - igen skal toppe i fodbold - Aldrig ? Undskyld, men jeg er jo vokset op med det skidt.
Jeg har ingen anelse om hvad de har tænkt sig med mindfulness, hvor meget eller hvor lidt og hvad der efterfølgende skal ske. Når jeg tror jeg ved noget, så er der nogen der foræller mig noget andet. Men jeg troede at det var overstået når mindfulness er overstået. Men det ved jeg jo så ikke om det kommer til at tage årevis...!
MineBørnsMor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2010, 22:46   #117
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Der er nok ikke andet den at slå koldt vand i blodet som vi siger. Pt. ser det jo ud til at kommunen ikke jagter en afgørelse, måske bliver de lidt mere ivrige om 18 mdr. når du skal revurderes til flex. Hvad syntes du selv ? Kan du leve med det ?

EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-10-2010, 19:51   #118
MineBørnsMor
Hvor skulle jeg ellers være
 
MineBørnsMors avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2009
Indlæg: 197
Styrke: 15
MineBørnsMor er ny på vejen
SÅ PRØVER VI IGEN!

Jeg søgte jo i foråret om FTP på det foreliggende grundlag, men sagen blev afvist. Begrundelsen var at min tilstand ikke var varig. Og at der manglede arbejdsprøvning, der kunne vise min arbejdsevne.

Vi klagede over afgørelsen og har i dag fået svar fra beskæftigelsesankenævnet. De har sendt sagen tilbage til ny behandling i kommunen. Nu kan jeg jo så håbe at de tager højde for de nye ting, der er kommet frem siden afgørelsen:
1) At den kommunale sociallæge har vurderet at min tilstand er varig
2) At min sagsbehandler har påpeget at der kun er flex og FTP som muligheder, og at jeg derefter blev sendt i arbejdsprøvning med henblik på afklaring om mulighed for flexjob.
3) At det samlede helbredsteam fra min arbejdsprøvning har fundet det uansvarligt at lade mig arbejdsprøves yderligere, at sende mig i aktivering af anden art og at de ikke vurderer det muligt for en jobkonsulent at finde et job til mig i overensstemmelse med mine ressourser.
MineBørnsMor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-10-2010, 22:31   #119
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej MBM,

Det lyder jo godt, er det ikke det man kalder en hjemvisning af din sag hvor kommunen så skal revurdere sit afslag ?

Om de tager de ny ankomne oplysninger med i deres revurdering ved jeg ikke, det må du da få undersøgt. Indtil videre er det da et lyspunkt i din sag, håber på det bedste.

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-10-2010, 23:36   #120
MineBørnsMor
Hvor skulle jeg ellers være
 
MineBørnsMors avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2009
Indlæg: 197
Styrke: 15
MineBørnsMor er ny på vejen
Jo, det er en hjemvisning af sagen. Den lovmæssige grund er at jeg ikke har deltaget i et møde op til afgørelsen og at jeg har ret til dette. Sagen har derfor ikke forløbet som den burde. Derfor har kommunen nu fået besked på 'at køre sagen igen' - og at almindelige klagemuligheder gælder der. Så hvis de nu vælger at køre sagen uden at tage højde for de nye oplysninger, så kan jeg da klage over det! Tåbelige system...!

Og hvis jeg nu bliver indkaldt til et sådant møde - og det vil jeg jo selvfølgelig kræve med mindre de giver mig ftp uden det er nødvendigt - så vil jeg forsøge at få understreget at det berømte mindfulness jo ikke er noget der vil give mig arbejdsevnen igen, og at min førtidspension jo handler om forsørgelsesgrundlag. Så jeg vil argumentere for at de må give mig min ftp og så vil jeg gerne efterfølgende gennemgå mindfulness hvis det kan glæde nogen! Fordi et mindfulnessforløb jo ikke vil ændre på min sag, min varige funktionsnedsættelse osv...men højst gøre mig gladere...!
MineBørnsMor er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Afslag af sdp hvad nu ???? Scorpion Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 3 28-09-2012 12:17
afslag og hvad så ? ene Spørgsmål ang fleksjob 7 17-06-2012 10:04
Afslag på kontanthjælp, hvad gør vi nu...? Brille Alt det andet 8 26-10-2011 01:11
Afslag - hvad nu? Tin64 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 22-08-2010 14:32
Afslag på fleksjob og hvad nu jfm Spørgsmål ang fleksjob 9 21-01-2010 16:05




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:45.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension