K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-12-2009, 19:09   #81
Mizzunderstood
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 16-12 2009
Lokation: København
Alder: 41
Indlæg: 23
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Mizzunderstood er ny på vejen
pyha nu har jeg læst hele tråden igennem
Hej alle i søde forstående mennesker
jeg følger lige med i tråden for jeg står i en lignende situation ang FØP

Jeg er meget spændt på at høre afgørelsen, og håber du får den hurtigt!!
Jeg håber selv på svar i januar - sagsbehandlingen har varet i et år nu, og jeg er helt slidt op af ventetiden. Orker ikke skulle begynde forfra igen igen, så krydser fingre for at 2010 bliver året hvor det hele falder på plads! - for os alle!
Mizzunderstood er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-12-2009, 08:48   #82
MorWettendorff
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 21-10 2009
Lokation: Fredericia, men oprindelig fynbo
Alder: 51
Indlæg: 355
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
MorWettendorff er ny på vejen
Hej alle.

jeg vil bare lige fortælle, at jeg er blevet noget så glad, igår blev min mor udskrevet fra sygehuset, og det har nu fundet ud af det slet ikke var kræft, så alle de kvaler de gav mig, kunne jeg ha undværet, det var infektioner, som de havde set på hendes hjere, det fandt de ud af juleaften, så nu bliver hun helt rask igen,
Skønt..
takker for jeres støtte ang. hende...
Så nu vil jeg klage over den læge som sagde alle de ting til mig, for det kan da ikke være rigtigt, når de slet ikke var sikker i deres sag, at de skal slynge sådan noget ud..


Nu mangler jeg bare, at min førtidspension, går igennem, så er alt perfekt, lige bortset fra fiben, som bestemt ikke er perfekt *Griner*

Vil lige ønske jer alle, et rigtig godt, og lykkebringende Nytår
Kram fra Heidi
MorWettendorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-12-2009, 10:35   #83
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Heidi,

Det var da godt at det ikke var kræft, håber at det andet kan behandles så hun får det helt godt igen. Jeg kan godt forstå at du vil klage over den besked du fik i første omgang, det har jo skabt en angst og uoverskuelig situation for jer alle.

Håber for dig at din sag går igennem, var det ikke først i det nye år at den skulle for. ?

Godt nytår i lige måde og god bedring med din mor.

Mvh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2010, 15:52   #84
Mizzunderstood
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 16-12 2009
Lokation: København
Alder: 41
Indlæg: 23
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Mizzunderstood er ny på vejen
Lightbulb

puh det var sgu godt det ikke var kræft - det er da de færreste der får en chance til på den måde

jeg krydser fingre for vores føp ansøgninger går igennem

Godt nytår!
Mizzunderstood er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2010, 08:40   #85
MorWettendorff
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 21-10 2009
Lokation: Fredericia, men oprindelig fynbo
Alder: 51
Indlæg: 355
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
MorWettendorff er ny på vejen
*Mizzunderstood* Ja pyha, det var en dejlig nyhed... Jeg skal også nok krydse mine finger for dig, samtidig med jeg krydser mine egne, her først i det nye år, hvor min sag skal op...
MorWettendorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-01-2010, 14:05   #86
MorWettendorff
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 21-10 2009
Lokation: Fredericia, men oprindelig fynbo
Alder: 51
Indlæg: 355
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
MorWettendorff er ny på vejen
Øv øv øv... Og hulk hulk..... har lige fået mail, af min socialrådgiver at jeg har fået afslag igen igen.... har dog ikke fået brev om det endnu, kun mail. her er hvad hun skrev:

Citat:
Jeg har netop modtaget besked fra Pensionsafdelingen om, at du har fået afslag på din ansøgning om førtidspension. Afgørelsen vil blive sendt til dig i dag, og du har selvfølgelig mulighed for at klage over denne.

I forhold til dine sygedagpenge vurderer jeg, som vi tidligere har snakket om, at der ikke er flere forlængelsesmuligheder i henhold til Dagpengelovens § 27, stk. 1.

Det forholder sig i midlertidig sådan, at du idet du har fået afslag på førtidspension vurderes ud fra akterne i din sag at være omfattet af personkredsen for fleksjob. Dette i henhold til byretsdom fra Helsingør af 09.09.2009 som siger: Er en person ikke berettiget til førtidspension, og er det ikke muligt at opnå eller fastholde beskæftigelse på normale vilkår på arbejdsmarkedet, skal den pågældende visiteres til fleksjob.

Jeg opdaterer kort din ressourceprofil i forhold til dette.

Du bedes hurtigst muligt give mig en tilbagemelding på om du ønsker fleksomfattelse. Såfremt du ikke ønsker dette vil det medføre stop af sygedagpenge, da jeg ikke har yderligere forlængelsesmuligheder, og du vil blive henvist til at søge kontanthjælp.

Jeg har selvfølgelig svaret hende, at hun da godt må, lade mig overgå til flex, men at hun jo godt ved jeg ikke vil kunne klare et flexjob, men så mister jeg da ikke sygedagpengene.
Så må jeg jo tage den derfra.


Hun har så allerede nået at svare igen, og da fik jeg den her mail.
Citat:
Hej Heidi.
Citat:
Tak for dit hurtige svar.
Jeg fremsender d.d. afgørelse om, at du er fundet omfattet af fleksbestemmelserne og du vil overgå til ledighedsydelse fra d.d. Jeg fremsender ligeledes blev med kontaktoplysninger på din nye sagsbehandler.
Du ønskes al mulig held og lykke fremover
.
MorWettendorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-01-2010, 14:29   #87
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
nu har jeg ikke helt styr på hvad din historie er, men når nu galt skal være og de ikke mener du skal have pension lige nu, så er det da at foretrække at du så kan få ledighedsydelse istedet for kontanthjælp eller ingenting..
så må du tage det derfra, de skal jo vel finde dig et fleksjob og revurdere dig sidenhen.
du kan jo ikke gøre dig rask sådan lige, og de kan heller ikke.

men afvent og se hvad de kloge hajer vi har i dette fantastiske forum siger..
imens vil jeg lige se på din tråd..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-01-2010, 16:44   #88
MorWettendorff
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 21-10 2009
Lokation: Fredericia, men oprindelig fynbo
Alder: 51
Indlæg: 355
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
MorWettendorff er ny på vejen
Ja er da bestemt også tilfreds nok med at få ledighedsydelse, istedet for kontanthjælp. men ved jo bare jeg ikke vil kunne holde til et flexjob, og tror da heller ikke på, at der er nogle der vil ansætte mig, når jeg max kan klare 6 timer om uger, med mange pauser, og alle skånebehov.. men ok, det bliver deres problem at finde det så...
MorWettendorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-01-2010, 18:07   #89
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
ja for min del vil jeg også sige at du skal være glad eller hvad man kan kalde det for det resultat , se sådan på det at nu har du kommunens erkendelse af at du ikke magter et ordinær job , som du selv skriver så finder de sq ikke noget fleksjob til dig med det timeantal og når der så er gået 12 ud af 18 måneder så skal de revurdere dig og de vil miste deres refusion hvis ikke de kan skaffe dig i job .. så mon ikke du langsomt men sikkert bevæger dig mod en pension
  Besvar med citat
Gammel 15-01-2010, 18:37   #90
MorWettendorff
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 21-10 2009
Lokation: Fredericia, men oprindelig fynbo
Alder: 51
Indlæg: 355
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
MorWettendorff er ny på vejen
Jo det tror jeg også selv på, og er da BESTEMT også glad for ikke at komme på kontanthjælp, og også glad for at de tager den dom til dem, med at man ikke bare kan sige for rask til pension, og for syg til flex..

Så må bare give det den tid det tager til de indser, at jeg bare ikke kan klare et flex.
MorWettendorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Nu tager jeg chancen og spørger jer! ladytass Alt det andet 25 11-06-2013 11:55
Hvordan er chancen for Ftp. Nana M Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 25 29-01-2013 16:05
hvor stor chanche har jeg til at faa ftp zwinky At søge førtidspension 50 08-05-2011 00:48
Chancen for førtidspension Fuffi Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 51 18-09-2010 13:36
hvor stor mulighed for fp mc07 Alt det andet 51 11-09-2009 15:59




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension