K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-01-2011, 08:07   #1
Jesper_dk
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 10-08 2010
Indlæg: 56
Styrke: 14
Jesper_dk er ny på vejen
Feriekonto

Jeg har ofte tænkt på, hvem der har adgang til oplysninger om udbetalinger fra feriekonto.Der er så mange spørgsmål omkring retten til ferie/feriepenge når man er på sygedagpenge, kontanthjælp, ledighedsydelse osv
Hvad er forskellen på om det er kommunen eller en selv der har skrevet feriebeviset under man får jo pengene alligevel.
Jeg ved godt at man ikke må holde ferie når man er sygemeldt men, hvem kan finde ud af om man er taget 1 eller 2 uger på ferie når man alligevel bare går derhjemme?

MVH
Jesper
Jesper_dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2011, 10:35   #2
Pedro
Skal snart betale husleje på K10
 
Pedros avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2010
Lokation: Nordjylland
Alder: 66
Indlæg: 704
Styrke: 14
Pedro er ny på vejen
Når man modtager sygedagpenge, og altså er ferieforhindret, Jesper, så har man ret til, at modtage de tidligere optjente feriepenge,fra feriekonto. Har jeg selv gjort under mit efterhånden 52 uger lange sygdoms forløb.
Knuz Pedro
Pedro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2011, 10:57   #3
Jesper_dk
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 10-08 2010
Indlæg: 56
Styrke: 14
Jesper_dk er ny på vejen
Hej Pedro,jeg er helt klar over reglerne har selv fået 3 uger udbetalt i oktober sidste år og venter nu på at få de sidste 2 uger udbetalt efter 30.april.
Jeg tænkte bare på om feriekonto vidergiver oplysninger om hvem der holder ferie og ikke til kommune/pensionsstyrelsen da man jo bliver overvåget i alle systemer

Mvh
Jesper
Jesper_dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2011, 11:00   #4
Pedro
Skal snart betale husleje på K10
 
Pedros avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2010
Lokation: Nordjylland
Alder: 66
Indlæg: 704
Styrke: 14
Pedro er ny på vejen
Nej, okay Jesper! Ved kun, at de sender oplysninger til kommunerne!
Pedro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2011, 12:56   #5
Peppe
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Lokation: Skive
Indlæg: 332
Styrke: 14
Peppe er ny på vejen
Citat:
Jeg ved godt at man ikke må holde ferie når man er sygemeldt men, hvem kan finde ud af om man er taget 1 eller 2 uger på ferie når man alligevel bare går derhjemme?
Det kaldes socialt bedrageri og er strafbart!

Du har på sygedagpenge ret til at få dine penge udbetalt, MEN ikke ret til at tage på ferie.

Om de finder ud af det tjaae, du kan jo risikere at blive kaldt til møde eller skal deltage i aktivering i perioden.

Desuden er der jo også folk der får ondt i r**** og anmelder hvis du pludselig er væk i 2 uger.

Desuden hvis de finder ud af det kan de jo beslutte at du ikke er reelt syg, da du kan holde til at rejse. Og derfor ryger dine sygedagpenge og sygemelding.
__________________
Størst er den som ligger ned, men stadig har kræfter til at hjælpe andre!
Peppe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2011, 13:07   #6
Jesper_dk
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 10-08 2010
Indlæg: 56
Styrke: 14
Jesper_dk er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Peppe Se meddelelser
Det kaldes socialt bedrageri og er strafbart!

Du har på sygedagpenge ret til at få dine penge udbetalt, MEN ikke ret til at tage på ferie.

Om de finder ud af det tjaae, du kan jo risikere at blive kaldt til møde eller skal deltage i aktivering i perioden.

Desuden er der jo også folk der får ondt i r**** og anmelder hvis du pludselig er væk i 2 uger.

Desuden hvis de finder ud af det kan de jo beslutte at du ikke er reelt syg, da du kan holde til at rejse. Og derfor ryger dine sygedagpenge og sygemelding.
Som jeg har skrevet tidligere er JEG klar over reglerne og har ikke tænkt mig at tage på ferie...Jeg spurgte bare om feriekonto inberetter til kommune/pensionstyrelse da der er så mage herinde der spørger mht ferie på sygedagpenge/ledighedsydelse/kontanthjælp
Mvh
Jesper
Jesper_dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2011, 13:40   #7
Peppe
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Lokation: Skive
Indlæg: 332
Styrke: 14
Peppe er ny på vejen
1. Ja ferie konto mv indberetter din udbetaling til kommunen.
2. Jeg svarede bare på sidste del af dit spørgsmål.
__________________
Størst er den som ligger ned, men stadig har kræfter til at hjælpe andre!
Peppe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2011, 14:01   #8
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Jesper_dk Se meddelelser
Jeg ved godt at man ikke må holde ferie når man er sygemeldt men, hvem kan finde ud af om man er taget 1 eller 2 uger på ferie når man alligevel bare går derhjemme?

MVH
Jesper
Jesper... det er slet ikke udelukket at man må holde ferie mens man er på sygedagpenge/ledighedsydelse...
Jeg spurgte min sagsbehandler og fik lov til at tage sydpå i 14 dage på mine sygedagpenge .. det hedder bare tage ophold i et andet eu-land end Danmark..

Og når ens sagsbehandler har sagt ok til det, så er man også sikret imod at skulle "stå skoleret" i tolden hvis man bliver plukket ud... der vil så være en anmærkning at du er på off ydelse, men har tilladelse til at tage afsted..
Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2011, 14:06   #9
Jesper_dk
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 10-08 2010
Indlæg: 56
Styrke: 14
Jesper_dk er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lunasdatter Se meddelelser
Jesper... det er slet ikke udelukket at man må holde ferie mens man er på sygedagpenge/ledighedsydelse...
Jeg spurgte min sagsbehandler og fik lov til at tage sydpå i 14 dage på mine sygedagpenge .. det hedder bare tage ophold i et andet eu-land end Danmark..

Og når ens sagsbehandler har sagt ok til det, så er man også sikret imod at skulle "stå skoleret" i tolden hvis man bliver plukket ud... der vil så være en anmærkning at du er på off ydelse, men har tilladelse til at tage afsted..
Knus Lone
Tak for dit gode og fornuftige svar Lone,men det er ikke fordi jeg vil rejse på ferie det var bare af nysgerrighed jeg spurgte om feriekonto inberetter alle dem der får udbetalt feriepenge til kommunerne men det gør de åbenbart iflg andre herinde
Mvh
Jesper
Jesper_dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
feriekonto. Annie Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 30-06-2010 21:52




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension